Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dymi
Autor Wiadomość
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2009, 10:51   dymi

witam. mam taki problem z fiatem... raz spaliny sa jasne i jest ich bardzo duzo, a innym razem prawie ich nie widac... niewiem jak mam to inaczej opisac :p hmm moze byc to wina zuzytych membran w mieszalniku? pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2009, 11:31   

hEgE1990, może opiszesz jakieś wrażenia z jazdy,bo jak piszesz białe spaliny to może uszczelka głowicy,nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2009, 11:38   

hEgE1990, Więcej szczegółów musisz podać, czy dymi ci talk tylko na LPG czy na PB to samo? Musisz za obserwować czy dymi tylko jak silnik się nie rozgrzeje, czy cały czas nawet po 20-30min jazdy? Czy dymi tylko jak jest bardzo zimno czy np. ostatni była lepsza pogoda i słoneczko czy wtedy tez kopcił? No i na koniec sprawdź profilaktycznie, czy nie ubywa płynu chłodniczego, oraz czy w zbiorniku nie ma czarnego osadu z oleju, sprawdź również pod korkiem do wlewu oleju czy nie ma tzw. "kawy z mlekiem" ma być czyściutki olej czarny albo bursztynowy. A i takich tematów było od groma, znowuż po szukajke na forum nie chce się sięgać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2009, 13:20   

Może pali Ci olej po prostu. Moja też go troche zjada i jak jest zimno to kopci, że hoho :lol: Jak jest cieplej to sporo mniej.
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2009, 16:51   

Oleju nie bierze... sprawdzałem hehe ;p Aaa płyn...hmm... raz na dłuższy czas musze dolac kilka cm ;) Jest w zbiorniczku ale baardzo powoli ubywa... w środku nie ma śladów żadnego osadu i tak samo na pokrywce wlewu oleju.. olej jest pięknie czarny ;) Hmm jak zapale samochód to nie dymi... ale jak już troche sie nagrzeje to zaczyna dymić... mi sie wydaje że to poprostu przez stare membrany... mają ponad...hmm... długo mają ;p były w dwóch samochodach przed fiatem....ale niewiem jak tam było z tym bo jeszcze prawka nie miałem i mnie to nie interesowało...
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-03-2009, 21:24   

hEgE1990, Ja jak odpalę swojego to nic nie kopci. Natomiast jak się troszkę rozgrzeje leci para z rury, jak pada deszcz lub jest zimno to nawet bardzo dużo. Wody mi nie bierze, olej 100ml/1000km. Na benzynie nie mam tego objawu tylko na gazie a parownik nowy i po regulacji.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2009, 21:43   

jezeli kopci na siwo to para wodna i nie ma sie czym przejmowac to jest normalne bo rosa sie osadza w układzie wydechowym
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2009, 11:20   

albert19912 napisał/a:
jezeli kopci na siwo to para wodna i nie ma sie czym przejmowac to jest normalne bo rosa sie osadza w układzie wydechowym
tak ale auto po zagrzaniu i przejechaniu paru kilometrów nie powinno już mocno dymić w takim wypadku. Wiem bo mam to samo i sporo ludzi też jak pali auto w zimny lub deszczowy poranek. Dużo białego dymku, ale po rozgrzaniu się auta jest normalnie. No chyba że robi krótkie odcinki i układ wydechowy nie zdarzy się nagrzać a woda z niego odparować (co jest swoją drogą bardzo niezdrowe dla tłumika bo woda w połączeniu ze spalinami tworzy kwasy zjadające nam tłumik).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2009, 14:14   

Czasami jak termostat nie trzyma odpowiedniej temp czyli 90 stopni to auto też kopci bo masz niedogrzany silnik.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2009, 15:50   

JAM_BELFEGOR, fiat punto czy zimny czy ciepły zawsze kopci czyli nie ma na to regóły
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2009, 16:08   

Ale w Tipo jest :P przynajmniej u mnie jak nie ma 90 stopni to kopci białą parą, potem już nie
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2009, 16:58   

Hej hej... no fakt... moja temperatura to jakieś 70stopni... czyli termostat na wymiane... Fakt faktem jak jade to wskazówka jest między 50 a 90... dopiero jak stoje to przekracza 90 ;p
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2009, 17:49   

hEgE1990, To bardzo źle, wymień termostat, wtedy temp będzie 90 stopni, auto przestanie kopcić jak będzie dogrzane i zobaczysz jak spalnie ci zejdzie w dół. P.S. jak coś to ja mam nowy termostat, mogę ci podesłać jak chcesz za małą kasę.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2009, 00:01   

hEgE1990, zima w czasie jazdy norma jest 80'c na silniku. Jak masz ponizej, to mozna zaczac sie martwic.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2009, 06:36   

ciechu, U mnie np jest czy w zimie czy w lecie, nie schodzi poniżej 90 stopni.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2009, 10:28   

Lasgo07 napisał/a:
ciechu, U mnie np jest czy w zimie czy w lecie, nie schodzi poniżej 90 stopni.
u mnie to samo, jedynie w trasie może spaść kreskę dwie za 90.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-03-2009, 12:31   

słuchajcie, zauwazyłem jeszcze takie coś... wczoraj sie woziłem po mieście i jak zawsze dymił hehe... puźniej go zgasiłem, stał jakieś 30min... niewiem dokładnie... i jak go zapaliłem to WOGÓLE nie było widać spalin... zauważyłem tak jakby wydostającą sie wode z tłumika... coś mokrego ;p Hehe ale po 30 sekundach zaczą pokazywać sie dym i po kilku minutach spowrotem dymił ;p
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2009, 14:38   

hEgE1990, Widocznie masz mocno zalany tłumik. Postaw go na najbardziej stromym podjeździe jaki znajdziesz oczywiście tłumikiem w dół i przegazuj trochę auto, może uda ci się pozbyć części wody.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-03-2009, 17:33   

Aaa tam ;) uciąłem końcowy tłumik.... hehe teraz fajnie słychać, nie jest ani głośno ani cicho ;D Tak w sam raz ;) Iii oczywiście nie dymi ;) przynajmniej nie widać ;p
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2009, 19:06   

hEgE1990, chyba nie mrowisz poważnie :lalala: niech cie ktoś przydyba np. policja zabiorą ci dowód, nie mówiąc że zapomnij o legalnym przeglądnie :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-03-2009, 13:51   

Od takich samochodów bez tłumików włancza mi sie nie potrzebnie alarm, woda kapiaca z tlumika to pozostalosc po spalaniu sie mieszanki w silniku. w jednym aucie tego nie widac a w drogim jest :) moze to bluemotion? :badgrin:
     assistance
 
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2009, 14:01   

ale powiem wam tak... autko nie chodzi głośno.. dalej tak cicho jak wcześniej ale... odzyskało swoją moc ;) wcześniej musiałem dłuuugooo ruszać zanim zaczołem jechać bo było zmulone... a teraz? Raz dwa i jade ;d
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-03-2009, 14:02   

hEgE1990, to dziwne bo powinno być odwrotnie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-03-2009, 14:42   

Myślałem ze ostatni tłumik ma zadanie wygłuszać dzwięk a tu odwrotnie :doubt: hmm moze masz ktoryś tłumik przypchany lub kat albo to tylko złudzenie dzwiękiem ze szybciej idzie tak jak filterm strożkowym :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 20:01   

hEgE1990, to ciekawe ja gdy zakładałem tłumik przelotowy i odciąłem końcowy dla fanu odpaliłem auto to ptaszki z drzew pospadały tak ryknęło :lalala: więc tak przez palce patrze na to co piszesz. Lepiej byś zrobił wycinając i tak pewnie już nie sprawny katalizator wstawiając w to miejsce wydmuszkę lub strumienicę a końcowy obowiązkowo założył (i to fabryczny najlepiej).
Luczu napisał/a:
hEgE1990, to dziwne bo powinno być odwrotnie
dokładnie u mnie bez tłumika stracił moc. Dodam że po eksperymentach z rożnymi tłumikami pseudo sportowymi auto najlepiej zbiera się na fabrycznym tłumiku i taki teraz mam.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load