|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwna sprawa |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2008, 20:59
|
|
|
nawet jak połamiesz wszystkie zatrzaski to nie zrobisz mu większej krzywdy, bo jest tak zbudowany, że śruby są w jego górnej części i po przykręceniu go na miejsce zostaje dopchnięty...
ja się poddałem bo nie podoba mi się to, że poprzedni właściciel zmieniał silniczek tyle razy, udało mi się za to dokładnie zdiagnozować problem który mnie nęka:
po nagrzaniu silnika, komputer cofa krokowiec, ale nie robi tego w ciemno, czujnik styku musi być wtedy zwarty, silniczek przestaje się cofać gdy czujnik styku się rozłączy, co oznacza, że krokowiec zatrzymuje się tuż za krzywką gazu. Po włączeniu zapłonu silniczek powinien znów się przysunąć do krzywki ale u mnie to się nie dzieje, czasem wystarczyło szybko wcisnąć gaz i puścić, żeby sprężyna uderzyła w krokowiec i już działał, ja zrobiłem sobie stycznik, który rozwiązał moje problemy i zaoszczędziłem ok 100zł
Przed chwilą czytałem temat o regulacji CPP i prawdopodobnie tu tkwi mój problem, z powodu źle ustawionego CPP, silniczek cofa się o jakiś milimetr za daleko, jak będę miał chwilkę to może coś przy tym pogrzebię, ale na dzień dzisiejszy mam serdecznie dość grzebania w tych okolicach, muszę się nów naładować psychicznie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2008, 12:34
|
|
|
Ja się pobawię w reanimacje bo lubię dłubać przy takich rzeczach. Jak nie pomoże to kupię nowy. widziałem na allegro po 99 zł i po 119. Uważam że cena rozsądna. Od vw golfa też pasują bo znajomy miał nawet ten sam zespół wtryskowy i wielu innych też idą te krokowce.
Yoyo sprawdź tak jak pisałem odnośnie cpp bo może on takie problemy robi przez złe ustawienie. Tak jak pisałem wolną chwilą zrobię opisik co i jak. Dla przykładu znajomy w audi sam regulował metodą prób i błędów i szarpało, miał problemy z uruchomieniem po rozgrzaniu obroty pływału nie miał mocy itd. Ustawiłem mu w sobotę i koleś w szoku. Więc sprawdź też cpp ustaw jak pisałem.
Pozdr |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 21:16
|
|
|
dorzucę swoje 5 gorszy do tego tematu... jak dobrze pamiętam, to styki 3 i 4 o których piszecie mają jeszce jedną funkcję; zmiana ich stanu powoduje "załączenie" automatycznego układu kąta wyprzedzenia zapłonu (nazwa może nie do końca ścisła ale chyba wiadomo o co chodzi). Jeżeli te styki by nie działały, to w czasie jazdy np. pod górę możemy mieć efekt spalania stukowego, ponieważ nasz komputer nie wie że silnik jest obciążony i cały czas trzyma kąt wyprzedzenia zapłonu dla biegu jałowego czyli 4 stopnie. W sprawnie działającym silniczku, styki zmieniają stan jak zmieniamy położenie przepustnicy czyli "dajemy gazu". |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 21:45
|
|
|
danek7, ale stary temat odkopałeś
styki 3 i 4 to zwarcie bolca popychacza, przekazuja do kompa sygnał, że popychacz silniczka dotknął już przepustnicy i nic więcej, zwykła zworka
w tym akurat przypadku winny był CPP, po regulacji wszystko jest ok |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-07-2008, 09:38
|
|
|
yoyo, może temat jest stary, ale ciągle aktualny... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|