Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DZIWNE OBJAWY SILNIKA MONO
Autor Wiadomość
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 05-07-2005, 18:36   DZIWNE OBJAWY SILNIKA MONO

Witam
Coś dziwnego dzieje się z silnikiem.Jak jest zimny i chcę go odpalić to wskoczy na chwilę na obroty i gaśnie,i tak kilka razy.Jak jest jeszcze zimny to w czasie jazdy dziwnie nim szarpie jakby nie dostawał paliwa albo iskry.Kiedy już odpali to muszę trochę trzymać na gazie,żeby nie zgasł.Jak się rozgrzeje to jest ok.Ale to nie koniec.Ostatnio po 3 godz jazdy wyłączyłem silnik.Za parę minut przekręcam kluczyk i ......kicha.Kręci normalnie,ale nawet nie chce zagadać.Poczekałem 5 min. i odpalił od razu.Czyli wariuje na zimno jak i na ciepło.Dodam,że pompa paliwa w baku podaje prawidłowo,kable,kopułka,świece,palec są nowe,wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone-żadnych zimnych lutów czy przerw.Poradzie coś zanim będę zmuszony jechać do elektryka,który pewnie powie,że do fiata nie ma jakiegoś schematu albo czegoś podobnego i skasuje mnie bez pewności,że usterka będzie usunięta.Pomyślałem o sondzie,ale to tylko takie moje dywagacje.Pozdrawiam.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2005, 19:02   

Hej. Poczekaj jeszcze z tym elektrykiem, jesteśmy tu na forum aby sobie nawzajem pomagać także nie łam sie.

Napisz jeszcze jaki silnik masz bo niezauważylem (pojemnośc). Ja mialem podobny problm tez sie dławił u mnie pomogła wymiana filtra paliwka i chodzil jak nowy...

Jeśli jesteś pewien, że kopulka, palec i przewody są ok to trzeba szukać gdzie indziej usterki...

Spradź ten filtr, a może wina poprostu w digiplexie?
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-07-2005, 19:05   

Polece ci sprawdzic jako 1 ! czujnik wału, dałem juz opis na forum jak go zbadać!! =P~ =P~=P~

Acha moim zdaniem to nie lambda obstawił bym :-k czujnik wału.
Nie wiem czy masz mono czy gaźnik?? .Jeszcze był zobaczył elektro zaworek gaźnika jesli masz gaźnik,lub silnik krokowy jesli to mono :roll:
http://forum.tempra.org/v...p?p=18140#18140



Co jeszcze mozna luuuuknąc to separator! nieraz moze sie zatkac i przerywac prace silnika. Beczółka ktora jest na sciane przykrecona pod podszybiem ,3 wezyki na chodzą na nią.Zdejmi wypłucz benzyną a nastepnie wydmuchaj kompresorem =P~

Filterek tez warto dac nowy w koncu tylko 6zł =P~

ponizej fotka separatora
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 05-07-2005, 20:22   

Mam 1.6 mono.Na obecnym filtrze paliwa przejechałem jakieś 6 tys km,ale wiem,że to żadne tłumaczenie.Jeśli chodzi o digiplexa to sam i tak nic nie zrobię,ale z tym czujnikiem położenia wału to sprawdzę.Czekam na dalsze sugestie,im więcej tym lepiej:)
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-07-2005, 20:24   

BODEK napisał/a:
.Jeśli chodzi o digiplexa to sam i tak nic nie zrobię



Ponoc bardzo rzadko padają rozmawiałem kiedys z elektrykiem na ten temat 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2005, 21:17   

niestety ponoć nie aż tak rzadko, choć rzadko :-), ale jak padają to porządnie :-) i oczywiście tak pomyślane by były nienaprawialne...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-07-2005, 23:03   

A sprawdzales stroboskopem jak "leca" iskry?
Chlodne wieczory ranki cieple moze wilgoc Ci sie ladnie zbiera.

Sprawdz swiecie, nieraz nie widac ze jest cos z nia nie tak, a moze byc uszkodzona.
Moze wymien odrazu na nowe.

Sprawdz czy sygnal "poprawnie" dochodzi do cewki. Czy ma przerwy czy nie. Jesli ma przerwy to - czujnik walu lub sam digiplex lub uszkodzony kabel.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2005, 13:18   

BODEK

Jeżeli szarpie w czasie jazdy to oznacza , że coś nie łączy w tym czasie w układzie odpowiedzialnym za zapłon. Nagłe zmiany mogą być jedynie skuteczne przez zmiany w układzie elektrycznym. Tutaj potrzebny jest przyrząd pomiarowy , gdyż prądu nie widać.

Jeżeli nie masz przyrządu to w pierwszej kolejności sprawdź mechaniczne połączenia końców przewodów (konektorki , wtyczki , itd rozłączne lub przykręcone na stałe).

Jeżeli masz przyrząd to zrób pierwszy pomiar oporności pomiędzy obudową cewki WN a głowicą silnika: powinno być poniżej 1 Ω , blisko zera.

Jeżeli tak nie masz to sprawdż do czego jest przyłączony przewód masowy cewki WN i to coś połącz z głowicą silnika. Jeżeli dalej nie ma w.w wartości oporności to sprawdź dalej ... i dalej.

Nie musisz mieć "schematu" - miernik Cię poprowadzi pod warunkiem , że mechanicznie przewody są na swoich miejscach.

Trochę cierpliwości a znajdziesz winowajcę złego połączenia elektrycznego.

Podpowiem jeszcze, że karoseria samochodu jest połączona elektrycznie z silnikiem grubym przewodem biegnącym od akumulatora pod podstawkę akumulatora do punktu masowego na boku karoserii, a potem do przekładni do punktu masowego "silnika".

Namawiam także na to abyś sprawdził połączenie pneumatyczne DIGIPLEKSA z Kolektorem Ssącym. Jest to połączenie odpowiedzialne za kąt ustawienia zapłonu. Jest to rurka plastykowa, która może być nieszczelna (pęknięta) lub zatkana (zagięta).

W DIGIPLEKS-ie jest czujnik ciśnienia bezwzględnego ( mierzy wartości podciśnienia w kolektorze ). Ten czujnik ustala kąt wyprzedzenia zapłonu w Twoim silniku.

Niczego nie wymieniaj od razu. Upewnij się ze dwa razy i potem przemyj oczy i spójrz na to jeszce raz.

Powodzenia
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-07-2005, 14:04   

Nie napisałeś czy masz ssanie automatyczne, czy ręczne. Ale skoro piszesz że pompka jest w baku to jest wtrysk a ssanie jakie.
Ja mam tak samo jak zimny silnik czy to będzie temperatura na zewnątrz 10 czy 40 stopni to muszę włączyć ssanie. Po kilku minutach je wyłącze i jest OK. Podtrzymuje to ssanie podciśnieniowe. Jedno pytanie dlaczego ssanie automatyczne wyłącza się przy 50-60 stopniach. Bo jest wtedy w miarę już równa praca silnika. I można bez ssani dociskać pedał gazu i nie powinien się dusić. I to jest prawidłowe. A co do odpalania gorącego silnika to spróbuj gaz do dechy i odpalaj. A jak masz ręczne ssanie to otwórz je na 1/3 i odpalaj.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-07-2005, 16:55   

Adam1971 napisał/a:
Nie napisałeś czy masz ssanie automatyczne, czy ręczne. Ale skoro piszesz że pompka jest w baku to jest wtrysk a ssanie jakie.

Przy wtryskach nie ma cos takiego jak typowe ssanie po prostu komputer na zimnym silniku wydłuża czas wtrysku, co powoduje zwiększenie obrotów silnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-07-2005, 18:12   

Oczywiście że masz racje ja mówię jakie mam objawy u siebie. Ręczne ssanie + ssanie sterowanie podciśnieniem + czujnik temperatury w kolektorze do wyłączania ssania przy 50-60 chyba że źle to rozgryzłem. Gaźnik bez wtrysku 1,6 93 rok
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load