|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
DZIWNE OBJAWY SILNIKA MONO |
Autor |
Wiadomość |
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 05-07-2005, 18:36 DZIWNE OBJAWY SILNIKA MONO
|
|
|
Witam
Coś dziwnego dzieje się z silnikiem.Jak jest zimny i chcę go odpalić to wskoczy na chwilę na obroty i gaśnie,i tak kilka razy.Jak jest jeszcze zimny to w czasie jazdy dziwnie nim szarpie jakby nie dostawał paliwa albo iskry.Kiedy już odpali to muszę trochę trzymać na gazie,żeby nie zgasł.Jak się rozgrzeje to jest ok.Ale to nie koniec.Ostatnio po 3 godz jazdy wyłączyłem silnik.Za parę minut przekręcam kluczyk i ......kicha.Kręci normalnie,ale nawet nie chce zagadać.Poczekałem 5 min. i odpalił od razu.Czyli wariuje na zimno jak i na ciepło.Dodam,że pompa paliwa w baku podaje prawidłowo,kable,kopułka,świece,palec są nowe,wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone-żadnych zimnych lutów czy przerw.Poradzie coś zanim będę zmuszony jechać do elektryka,który pewnie powie,że do fiata nie ma jakiegoś schematu albo czegoś podobnego i skasuje mnie bez pewności,że usterka będzie usunięta.Pomyślałem o sondzie,ale to tylko takie moje dywagacje.Pozdrawiam. |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 19:02
|
|
|
Hej. Poczekaj jeszcze z tym elektrykiem, jesteśmy tu na forum aby sobie nawzajem pomagać także nie łam sie.
Napisz jeszcze jaki silnik masz bo niezauważylem (pojemnośc). Ja mialem podobny problm tez sie dławił u mnie pomogła wymiana filtra paliwka i chodzil jak nowy...
Jeśli jesteś pewien, że kopulka, palec i przewody są ok to trzeba szukać gdzie indziej usterki...
Spradź ten filtr, a może wina poprostu w digiplexie? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 19:05
|
|
|
Polece ci sprawdzic jako 1 ! czujnik wału, dałem juz opis na forum jak go zbadać!! =P~=P~
Acha moim zdaniem to nie lambda obstawił bym czujnik wału.
Nie wiem czy masz mono czy gaźnik?? .Jeszcze był zobaczył elektro zaworek gaźnika jesli masz gaźnik,lub silnik krokowy jesli to mono
http://forum.tempra.org/v...p?p=18140#18140
Co jeszcze mozna luuuuknąc to separator! nieraz moze sie zatkac i przerywac prace silnika. Beczółka ktora jest na sciane przykrecona pod podszybiem ,3 wezyki na chodzą na nią.Zdejmi wypłucz benzyną a nastepnie wydmuchaj kompresorem
Filterek tez warto dac nowy w koncu tylko 6zł
ponizej fotka separatora |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 05-07-2005, 20:22
|
|
|
Mam 1.6 mono.Na obecnym filtrze paliwa przejechałem jakieś 6 tys km,ale wiem,że to żadne tłumaczenie.Jeśli chodzi o digiplexa to sam i tak nic nie zrobię,ale z tym czujnikiem położenia wału to sprawdzę.Czekam na dalsze sugestie,im więcej tym lepiej:) |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 20:24
|
|
|
BODEK napisał/a: | .Jeśli chodzi o digiplexa to sam i tak nic nie zrobię |
Ponoc bardzo rzadko padają rozmawiałem kiedys z elektrykiem na ten temat |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 21:17
|
|
|
niestety ponoć nie aż tak rzadko, choć rzadko :-), ale jak padają to porządnie :-) i oczywiście tak pomyślane by były nienaprawialne... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 23:03
|
|
|
A sprawdzales stroboskopem jak "leca" iskry?
Chlodne wieczory ranki cieple moze wilgoc Ci sie ladnie zbiera.
Sprawdz swiecie, nieraz nie widac ze jest cos z nia nie tak, a moze byc uszkodzona.
Moze wymien odrazu na nowe.
Sprawdz czy sygnal "poprawnie" dochodzi do cewki. Czy ma przerwy czy nie. Jesli ma przerwy to - czujnik walu lub sam digiplex lub uszkodzony kabel. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2005, 13:18
|
|
|
BODEK
Jeżeli szarpie w czasie jazdy to oznacza , że coś nie łączy w tym czasie w układzie odpowiedzialnym za zapłon. Nagłe zmiany mogą być jedynie skuteczne przez zmiany w układzie elektrycznym. Tutaj potrzebny jest przyrząd pomiarowy , gdyż prądu nie widać.
Jeżeli nie masz przyrządu to w pierwszej kolejności sprawdź mechaniczne połączenia końców przewodów (konektorki , wtyczki , itd rozłączne lub przykręcone na stałe).
Jeżeli masz przyrząd to zrób pierwszy pomiar oporności pomiędzy obudową cewki WN a głowicą silnika: powinno być poniżej 1 Ω , blisko zera.
Jeżeli tak nie masz to sprawdż do czego jest przyłączony przewód masowy cewki WN i to coś połącz z głowicą silnika. Jeżeli dalej nie ma w.w wartości oporności to sprawdź dalej ... i dalej.
Nie musisz mieć "schematu" - miernik Cię poprowadzi pod warunkiem , że mechanicznie przewody są na swoich miejscach.
Trochę cierpliwości a znajdziesz winowajcę złego połączenia elektrycznego.
Podpowiem jeszcze, że karoseria samochodu jest połączona elektrycznie z silnikiem grubym przewodem biegnącym od akumulatora pod podstawkę akumulatora do punktu masowego na boku karoserii, a potem do przekładni do punktu masowego "silnika".
Namawiam także na to abyś sprawdził połączenie pneumatyczne DIGIPLEKSA z Kolektorem Ssącym. Jest to połączenie odpowiedzialne za kąt ustawienia zapłonu. Jest to rurka plastykowa, która może być nieszczelna (pęknięta) lub zatkana (zagięta).
W DIGIPLEKS-ie jest czujnik ciśnienia bezwzględnego ( mierzy wartości podciśnienia w kolektorze ). Ten czujnik ustala kąt wyprzedzenia zapłonu w Twoim silniku.
Niczego nie wymieniaj od razu. Upewnij się ze dwa razy i potem przemyj oczy i spójrz na to jeszce raz.
Powodzenia |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-07-2005, 14:04
|
|
|
Nie napisałeś czy masz ssanie automatyczne, czy ręczne. Ale skoro piszesz że pompka jest w baku to jest wtrysk a ssanie jakie.
Ja mam tak samo jak zimny silnik czy to będzie temperatura na zewnątrz 10 czy 40 stopni to muszę włączyć ssanie. Po kilku minutach je wyłącze i jest OK. Podtrzymuje to ssanie podciśnieniowe. Jedno pytanie dlaczego ssanie automatyczne wyłącza się przy 50-60 stopniach. Bo jest wtedy w miarę już równa praca silnika. I można bez ssani dociskać pedał gazu i nie powinien się dusić. I to jest prawidłowe. A co do odpalania gorącego silnika to spróbuj gaz do dechy i odpalaj. A jak masz ręczne ssanie to otwórz je na 1/3 i odpalaj. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-07-2005, 16:55
|
|
|
Adam1971 napisał/a: | Nie napisałeś czy masz ssanie automatyczne, czy ręczne. Ale skoro piszesz że pompka jest w baku to jest wtrysk a ssanie jakie. |
Przy wtryskach nie ma cos takiego jak typowe ssanie po prostu komputer na zimnym silniku wydłuża czas wtrysku, co powoduje zwiększenie obrotów silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-07-2005, 18:12
|
|
|
Oczywiście że masz racje ja mówię jakie mam objawy u siebie. Ręczne ssanie + ssanie sterowanie podciśnieniem + czujnik temperatury w kolektorze do wyłączania ssania przy 50-60 chyba że źle to rozgryzłem. Gaźnik bez wtrysku 1,6 93 rok |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|