Dziwny dzwięk z silnika w GranTurismo 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 18:15
|
|
|
Mam taki sam silnik i też lekko stuka (zapewne panewki). Prawdopodobnie wymiana na nomianlne panewki pomoże, szlif jest potrzebny jak warstwa czopa (wykorbienia) jest już starta, zdaża się to po większym przebiegu bądz podczas jazdy bez oleju. Ogólnie zawsze materiał panewek jest z metalu "słabszego" gdyż to one w razie czego mają ulegać starciu. Osobiście nie przesadzał bym ze szlifami wałów, raz że koszt okropnie wielki bo obróbke cieplną po szlifie trzeba by przeprowadzić a po drugie jest sporo rozbierani silnika. Panewki kosztują jakieś 60 - 100 zł (zależy które). Najprawdopodobniej poszły korbowodowe gdyż one mają najwięcej roboty. Za parę dni sam będę diagnozował stuki w swoim silniku to się przekonam jak to wygląda w tym modelu dokładnie. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-05-2006, 19:49
|
|
|
Tipo padło ostatecznie ... wał do remontu ... Nigdy więcej FIATa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-05-2006, 21:29
|
|
|
Wał do remontu to nie takie wielkie chalo, komplet panewek ok 90 zł a szliw w zależności od szlifierni ale ok 200 - 300 zł. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-05-2006, 21:32
|
|
|
Tylko go ładnie dotrzyj jak już poskładasz.Poprostu padło na Ciebie.Ale jak zrobisz to będziesz miał spokuj na dłużej. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 18:39
|
|
|
No za szlif i całą robociznę trzeba dać 1000pln +koszt części czyli uszczelki panewki , olej czyli jakieś 1500pln
[ Dodano: 08-05-2006, 19:41 ]
Robocizna znaczy sie rozebranie połowy auta ... tj rozkręcenia całego silnika odłączenie skrzyni itp ... także sprawa poważna ... znaczy się więcej niz remont generalny ... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 21:58
|
|
|
Strasznie drogo Dobrze że ja takie rzeczy robie sam (oprócz szlifowania). Ależ ci mechanicy się cenią no no. W moim silniku tyż mam luźne 2 panewki na korbowodach II i III. Może to jakaś plaga tych silników. Osobiście jakoś nie mam zamiaru robić remontu- zaleje jakiegoś ceramizera ( jak nie pomoże to może zaszkodzi i wtedy się wezmę za robotę). |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 22:22
|
|
|
Witam !
Remont jest kosztowny i jakbys go wykonal to raczej jeszcez dlugo bedziesz ( np. zmuszony jezdzic tym autem ). Moze lepiej dolac moto doctora ( np. STP ) i samochod sprzedac, badz jezdzic tak ale na zdrowie to mu nie wyjdzie..., i tak cena jaka podales za naprawe glowna silnika nie jest tragiczna. Co do trwalosci tych konstrukcji fiata najczestrza przyczyna stanu tych silnikow jest to ze grzali tymi autami ( mocne to wtedy bylo 100 KM mocy na owe lata, a ja kwiadomo silnik najbardziej sie zuzywa od przyspieszanania gwaltownego niz jazdy z wmiare stala nawet wysoka predkoscia obrotowa ) to te silniki dostaly po uszach nei raz zwlaszcza ze z biegiem lat rozni ludzie w niemczech tez nimi jezdzili ( tani samochod ). Jeszcze masz inne wyjscie poszukac innej jednostki napedowej. Jesli wal korbowy mialby byc napawany to juz tez trzeba ostroznie go eksploatowac potem...taki krotki wywod ...;) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:11
|
|
|
Do Tba>>>Widze ze auto już stoi na allegroo!ładnie sie prezentuje ale troche drogie,jeszcze do tego silnik padniety |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:11
|
|
|
Za te pieniadze to bys musial zlikwidowac te panewki w opisie wiem czepiam sie
[ Dodano: 08-05-2006, 23:12 ]
widze ze razem napisalismy kolego |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:12
|
|
|
Zgadzam sie z Toba Marcin!!!
[ Dodano: 09-05-2006, 00:13 ]
łdny Ficik jakby nie to serduszko!Ciekawe dlaczego z tyłu ma napis 2.0???? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:13
|
|
|
Witam !
Milo wiedziec ze ktos mnie popiera;) a serio zbyt drogo, albo uciszyc panewki co nie jest problemem obecnie ( wie mwiem morale ale.. ) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:14
|
|
|
Nie pisz nic o uciszaniu panewek bo jeszcze jakis klubowicz sie pokusi na to auto |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:15
|
|
|
Witam !
Etam to byl przyklad edukacyjny tylko !!!! wiadomo ze jak uciszac to tylko naprawa glowna ;) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:16
|
|
|
sie rozumie!!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:17
|
|
|
Witaj !
Podejdz no ino do klawiatury tak jak ja podchodze..to my sie dogadali:D |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:18
|
|
|
wydaje mi sie ze kolege Tba>mechanicy nabijaja w butelke,koszt naprawy powinien byc tańszy!Robiłem sobie silnik 1.4 i wyszło mi 1.200 z najmniejszymi szczegółami i olejem za 130zł!!
[ Dodano: 09-05-2006, 00:20 ]
Nio niestety mieszkam w sanoku,zadupie tutaj troszke ale ciekawie,blisko na ukraine a tam paliwko po 2.50zł,a gaz 1.30zł>cała rekreacja |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:18
|
|
|
Kolego jestes z Sanoka piekne rejony bylem tam ktoregos lata cudnie ... |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:20
|
|
|
Witaj !
Zawsze mozna robic sammu i rozebrac to i wozic sie z glowica itd..i skad sa pewni ze wyjdzie im I szlif walu? Ogolnie to ten koszt moze isc mocno na + mu jeszcze bo diabli wiedza co siedzi w silniku jak go rozebrac i dobrze zrobic bo prowizorek to niewarto. Kolega musi isc do mechanikow i pogadac po ludzku aby innym okiem spojrzeli na kase |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:22
|
|
|
Nie każdy potrafi sam sobie zrobic,a to jest zadymisty ból!!Bo mechaniory tylko patrza jak zarobic!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:23
|
|
|
Witaj !
Czasem warto poszukac po znajomych mechanikow czy cos...obcy mechanik to ostatecznosc przy takiej naprawie. Najwazniejsza jest jeszcze jakosc tej naprawy dokladnosc wykonania szlifu itd... |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:29
|
|
|
zgadza sie,silnik musi byc zrobiony dokładnie,musi ktos pozagladac czy nie jest cos pekniete(bo Tba troszke mu rure poprostował)itd,sam wał zakupic z jakiegos autka na czesci albo z rozbitka!Ale jak mechanik sie zna to popatrzy ,rzuci okiem nawał Kolegi Tba,może cos z niego jeszcze byc,oczywiscie jak długo nie jezdził na stukajacych panewkach!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:30
|
|
|
Inaczej napawanie walu..szlif...ale juz eksploatacja silnika bez szalenst ..no i koszty.. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:34
|
|
|
ja bym szukał na szrocie wału,zapobiegawczo zapodałbym serduszkowi pierscienie zrobiłbym głowice i uszczelnił!Silnik dalej by chodził długo i szczesliwie!Za tą cene kolega Tba go niesprzeda(chyba ze trafi sie jakis pustak albo ktos głuchy da mu ktos 2.000tysiaki pewnie góra,ja bym robił i smigał!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 23:36
|
|
|
Witam !
Poprostu musi miec decyzje jezdze natepne 3 lata i robie silnik albo go sprzedaje a sposobem skutecznym i tyle. Jak robic tak jak pisalem to wszytsko pierscienie itd.. wiem bol bo wartosc ponad polowy auta dlatego musi sobie kolega TBA odpowiedziec sam w sercu co cche zrobic tak zeby bylo dobrze |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
|