Dziwny dzwięk z silnika w GranTurismo 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 19:21 Dziwny dzwięk z silnika w GranTurismo 1.8ie
|
|
|
Witam!
Wczoraj zamontowałem nową pompę paliwa do Tipo i dzisiaj przeprowadziłem małego testa ...pompka śmiga zaj...e! Wstawiłem Tipiakowi tak do 6000obr/min w czasie jazdy...Idzie pięknie !!! no i usłyszałem jakieś dziwne dzwięki spod maski ... stuka cos w silniku przy obrotach większych niż 2.500obr/min ...Spokojnie dojechalem do domku i Tipiak stoi... Czy ktoś sie orientuje co to może być ? Pomocy!
Dodam, że tipo ma silnik 1.8ie 106km DOHC oznaczenie silnika 835C2.000
Przebieg 168tys . |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 20:04
|
|
|
hmmm a lałeś ostatnio paliwo z pewnego źródła??
paliwo kiepskiej jakości może powodować stuki w silniku
oczywiście zapewne może być więcej przyczyn stuków, ale tak przynajmniej jedną wykluczysz *] |
_________________
|
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 20:11
|
|
|
No cała sytuacja miała miejsce zaraz po tankowaniu Suprema 95 na Statoil także z paliwkiem wszystko ok. . Autko jechało pięknie na tym paliwku...ale chyba za bardzo mu wstawiłem ...No i usłyszałem ten dziwny dźwięk...A słychać go pod osłonką wałka rozrządu ... tam gdzie jest znaczek fiata ...?!
[ Dodano: 23-04-2006, 21:17 ]
No dodam jeszcze , że z autka wycisnąłem dosłownie 100% no po prostu więcej się nie dało ... także wielce prawdopodobne , że poszło coś konkretnego ... dodam ,że z motorem nie miałem do tej pory żadnych problemów ...Olej zmieniam systematycznie na valvoline półsyntetyk |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 20:21
|
|
|
a może pasek rozrządu się przesunął przy dużym obciążeniu?
i teraz przestawiły się fazy i dlatego stuka
teoretycznie ma to sens - ale nigdy o czymś takim nie słyszałem...
może ktoś kto zna się lepiej ustosunkuje się do tej teorii
A stuka Ci tylko przy wysokich obrotach czy cały czas? |
_________________
|
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 20:37
|
|
|
Powiem Ci tak ... zastanawiałem się ze znajomym i myśleliśmy podobnie ... ale to raczej ekstremalna opcja , aby pasek rozrządu się przestawił ... Jest jeszcze opcja paska od DOHC ... Jutro z rańca mam zamiar jechać do mechaniora ... Stukanie występuje przy dodawaniu gazu pow 2000obr i ogólnie przy dodawaniu gazu jak wzrasta moment obr ...no i przy gwałtownym puszczaniu gazu ... Ogólnie dojechałem po awarii do domku jakieś 30km (50-60km/h) nie obciążając silnika .... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:02
|
|
|
tba napisał/a: | Jest jeszcze opcja paska od DOHC ... .... |
a co to takiego? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:13
|
|
|
Jest tam jakiś dodatkowy pasek wyrównujący czy coś takiego ... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:35
|
|
|
Pasek do napędu wałków balansowych. Jak go zerwiesz to raczej silnik powinien się trzęsć, ale chyba nie powinno stukać. Ja w swoim silniku też posiadam różnego rodzaju stuki np. od wtrysków ( rytmiczne cykanie) od panewki ( zawsze na zimnym silniku z rana stuka - u spodu). Zastanawiam się dla czego tak wymęczyłeś ten silnik w 100%. Może lepiej kup sobie 2.0 16V jak lubisz ostro jeździć. Chyba żaden silnik nie powinien być kręcony za wysoko a 6 tyś obr to juz zdecydowanie za dużo ( to nie japoniec) Jeżeli na obrotku masz czerwone czy żółte pole to go nie przekraczaj !!!! Mógł ci pęknąć tłok lub zawór ale to się dowiesz u mechanika. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:39
|
|
|
tba napisał/a: | Jest tam jakiś dodatkowy pasek wyrównujący czy coś takiego ... | Masz na myśli pasek od wałka wyrównoważającego?-tylko w silnikach 16 zaworowych,jeśli masz 8 zaworowy nie masz co szukać-nie ma wałków.
[ Dodano: 23-04-2006, 22:41 ]
Tomilee napisał/a: | Chyba żaden silnik nie powinien być kręcony za wysoko a 6 tyś obr to juz zdecydowanie za dużo ( to nie japoniec) Jeżeli na obrotku masz czerwone czy żółte pole to go nie przekraczaj | ŚWIĘTE SŁOWA!!! |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:47
|
|
|
No wiem , że przesadziłem ... ale tak ładnie się kręcił ... Mam nadzieję ,że szkoda będzie niewielka ...Jutro jak coś będę wiedział to napiszczę co i jak ... Pozdro! |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:51
|
|
|
Wszystkie DOHC (nie wiem jak 1.6) mają wałki balansowe !!!!! w książce źle pisząąą. Wiedze tą posiadłem rozbierając silnik 1.8 DOHC 8V Też myślałem że nie posiadam tego ustrojstwa a tu masz ci los !!! wolał bym nie mieć tych wałków po pasek jest drogi a napinacz to już wole tragedia. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 21:59
|
|
|
Autko ma bankowo ten pasek ponieważ już raz go wymieniałem ... orientuje się ktoś jakie są konsekwencje zerwania takiego paska ... dodaje , że auto jedzie normalnie,odpala normalnie ,pracuje na 4ry gary i wydaje się że jest ok ... ale te stuki ...na bank coś jest nie tak ... to nie są stuki typu od zimnego silnika czy coś w tym stylu ... wydaje mi się że coś poszło ... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-04-2006, 22:15
|
|
|
A na zimnym silniku też słychać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 22:25
|
|
|
Powiem Ci ,że nawet nie sprawdzałem czy na zimnym silniku jest różnica... Wszystko się zaczeło od momentu jak silnik dostał w d... i od tamtego momentu zrobiłem autkiem 30km czyli tyle ile było konieczne by do domku dojechać (starałem się nie przekraczać 2000obr/min)... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-04-2006, 22:26
|
|
|
mógł Ci pasek rozrządu przeskoczyc!Ustaw sobie rozrząd i zobacz jak sie ma do znaków!Ja nieraz juz przekroczyłem 6000obr i jak narazie odpukac >nic nie stuka!!!!!Oby to była głupota!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 22:28
|
|
|
kamilsitek1983 a znasz takie przypadki ,że pasek rozrządu przeskoczył , czy silnika wtedy szlak nie trafia ...jakie są tego konsekwencje???Może to być to ... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-04-2006, 07:10
|
|
|
pasek od wałko balansowych nie ma nic do stukania,jak masz żle założony to strasznie drży silnik,a jak go nie masz wogóle to jest to mniej odczuwalne niz by był żle założony,albo przeskoczył,więc to napewno odpada...sam pasek kosztuje ok 160 zl,w aso 280,ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 60 zl.
E tam u Mnie 6 tyś łapie w momencie pieknie wtedy autko jedzie i ten werkot zresztą w sedici zabawa zaczyna sie dopiero powyżej 4 tyś |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-04-2006, 08:04
|
|
|
do TBA>>>>niedawno miałem escorta 1.6 XR3 i przeskoczył mi pasek jakim cudem?niewiem!!!!też wtedy silnik stukał(bo wiadome zapłon był nie wtym momencie co trzeba!Przeskoczył jakies 2-3 zeby,tak ze na aparacie zapłonowym brakowało regulacji zeby ustawic zapłon!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-04-2006, 08:11
|
|
|
rozmawiałem z ojcem (który jest rzeczoznawcą PZMotu), twierdzi, że jest szansa na to by pasek się niewiele przesunął (oczywiście jakby się przesunął bardziej to d....), a może tak się stać albo przy nagłym szarpnięciu lub gdy np. masz stary napinacz i pójdzie łożysko
a czy to stukanie jest typu "metal o metal"? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-04-2006, 08:48
|
|
|
Ja tez bym stawial na pasek. Wlasnie to moze byc powodem stuków. Lepiej nie odpalaj silnika. Stukanie moze byc spowodowane tym, ze dochodzi do wybuchu, a zawory nie sa do konca dokmniete/otwarte. Wtedy dochodzi do duzych przeciazen. Co prawda silnik bedzie chodzil, ale im wieciej bedziesz jezdzic tym szybciej go zakatujesz.
Mi Tempra - 1.6 OHC gaznik, przy zimnym tez slysze stukanie panewek. Co prawda silnik ma juz 310tys. bez remontu. Ale chodzi. Ostatnio mu pasek wymienialem z napinaczem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2006, 09:35
|
|
|
pasek moze przeskoczyc. mi przeskoczyl na walku wydechowym o chyba 2 zabki. Pasek od walow wyrownowazajacych tez mi sie zerwal raz- silnik wtedy trzesie sie troche, słabiej wchodzi na obroty (nie wiem czemu), czuc drzenie w pedalach ogolnie. Farta mialem ze po zerwaniu sie nie wkrecil pod pasek rozrzadu bo to by byla kaplica . |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-04-2006, 10:41
|
|
|
Stukanie jest typu metal o metal ... Byłem u mechanika zostawiłem auto , mają rozkręcać silnik ... Ogólnie mówili coś o panewkach i o wałku... także tragedia .... Jak coś będę wiedział dam znać . Pozdro! |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-04-2006, 11:06
|
|
|
Trzymamy zatem kciuki |
_________________
|
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 17:03
|
|
|
Witam! To znowu ja .
Jest już diagnoza. Okazało się, że są wytłuczone panewki .Mój mechanik zamówił nowe … Za wymianę panewek ,nowy olej , filtr oleju no i oczywiście nowe panewki będzie chciał coś ok. 280pln (no ale montaż dopiero po długim weekendzie) …Mówi , że to powinno pomóc jeżeli wał będzie ok. .Twierdzi ,że miał ostatnio taki sam przypadek w passacie i było ok. po wymianie panewek. Nie może „zdiagnozować” wału bo twierdzi ,że trzeba rozbierać „pół” auta i zrobić pomiary (wału oczywiście) .No i nie wiem czy decydować się na szlif czy nie…To podniesie koszta naprawy i to znacznie… Autem po awarii zrobiłem ok. 30km ( musiałem wrócić do domu ale starałem się nie przekraczać 2000obr/min) . Może ktoś się orientuje co i jak bo szczerze mówiąc nie jestem zorientowany w temacie na tyle by wiedzieć co i jak …Jak myślicie wał będzie ok i jakie będą konsekwencje jak nie było by ok.(z wałem) … Normalnie nie wytrzymam do przyszłego czwartku… Sami rozumiecie … Jakie mogą być przyczyny „wytłuczenia” panewek ? Pozdro all !!!
[ Dodano: 28-04-2006, 18:07 ]
Dodam tylko ,że przez pól roku jezdziłem na samym gazie (odpalanie również) bo nie miałem pompki paliwa... całą zimę , w sumie 6tys. kilometrów...
[ Dodano: 28-04-2006, 18:32 ]
Olej zmieniałem systematycznie na pólsyntetyk valvoline .Ostatnia zmiana 6tyś temu . Od jakiegoś czasu z silnika jak był zimny dochodziły jakies dziwne jakby trzaski (niezbyt głośne i nie dokuczliwe) no ale jak się nagrzał to dzwięk znikał ... Pozdro!
[ Dodano: 28-04-2006, 18:35 ]
Ps na gazie jeżdżę dopiero 6tyś .Wcześniej na Pb no ale wiadomo tipo paliło jak smoczysko i juz nie byrabiałem finansowo...hiihi |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 18:01
|
|
|
Witaj !
Jesli chodzi o wal to powinni go pomierzyc. Jesli bedzie wyrabany to zmiana panewek pomoze na jakies 2 - 3 tys kilometrow. To juz lepiej wlac moto doctora ( jesli cchesz oszczedzac kase ) chyba ze poprzedni wlasciciel juz Ci go dolal. Ogolnie jak robic silnik to robic calosc wedlug mnie, czyli to by byla naprawa glowna. Jesli chodzi o panweki t oautem ze stukajacymi panewkami wogole sie nei powinno jezdzic. Zastanow sie czy nie lepiej kupic uzywany pewny silnik. Koszt naprawy glownej np. z napawaniem walu ( moze miec wybite czopy ) moga byc ok 2.000 zl . A gora silnika jak wyglada ?? Ja bym na takiego mechanika uwazal..coprawda mozna dorobic nadwymiarowe panewki ale to takei zachowawcze jest rozwiazanie. Moze ktos jescze doda cos od siebie na temat Twojego postu. Mysle ze troszke pomoglem. Ciezki metaliczny dzwiek ok 2000 -2500 rpm to praqwie zawsze sa panewy. Czy z silnika oprocz tego slychac mocne trzaskanie ( jak auto stoi na kanale zapalone i sie dodaje gazu a ktos od spodu slucha ). Zreszta silnik mozna osluchac :) tak jak czlowieka dobry mechanik otym wie |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
|