|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Elektrozaworek?? |
Autor |
Wiadomość |
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2008, 23:51 Elektrozaworek??
|
|
|
Witam nie orientuje się czy pisze we właściwym miejscu ale mam takie małe pytanie odnośnie elektrozaworku. Chodzi mi konkretnie o tego gości co się czasami psuje, koszt jego to około 110 pln. a znajduje sie w bocznej części gaźniczka(od strony pasażera) i jest odpowiedzialny za wolne obroty.
Pytanie brzmi czy można go wymienić na mechaniczny taki jak był kiedyś w dużych fiatach czy też w polonezach starszej generacji czytaj z gaźnikiem
fotka zapożyczona z allegro |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 00:15
|
|
|
titanea, napisz to jeszcze raz, bo czytałem to 3 razy i nadal nie wiem o co chodzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 18:21
|
|
|
wg mnie możesz spokojnie sprobować, z tego co pamiętam to jak mi padł elektrozaworek w poldku to wystarczyło odłączyć kabelek od niego i obciąć mu 'głowkę" i już wszystko było ok |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 19:44
|
|
|
jak utniesz zacinający się krociec zaworka to owszem, ominiesz problemy, ale w momencie gdy zaworek ma odcinać dopływ (np hamowanie silnikiem) nadal paliwko będzie szło, niepotrzebnie więcej będzie spalał...
poczytaj sobie więcej na forum o tym elektrozaworku cut-off zwanym bo czasem starczy go dokładnie rozebrać, naprostować bo się krzywi po czasie w tej temp, wyczyścić i złożyć dokładnie na nowo i ew dać podkładkę bo krociec wybija nieco obudowę często, podkładkę taką 1mm powiedzmy... często to pomaga, jeśli nei chcesz na razie nowego, albo na szrocie sprawny kup tanio , czasem są....
musi być __>>>elektro<<<__zaworek , bo nim steruje moduł digiplex podając napięcie, jak dasz jakiś mechaniczny to jak go modu ma wysterować, więc wyjdzie na to samo jakby go obciąć czy wyjąć i zaślepić, więcej zeżre paliwa bo nie będzie działał.... chyba, że uda Ci się jakiś inny elektrozaworek jakimś cudem dopasować, wykombinować idealny zgodny z orginalnym, który będzie się tak samo otwierał/wysterowywał gdy mu modu podaje +12V tym kabelkiem (masa jest z gaźnika na obudowę elektrozaworka) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 13:52
|
|
|
yoyo napisał/a: | wg mnie możesz spokojnie sprobować, z tego co pamiętam to jak mi padł elektrozaworek w poldku to wystarczyło odłączyć kabelek od niego i obciąć mu 'głowkę" i już wszystko było ok |
W tipo taki patent też działa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-01-2008, 17:20
|
|
|
Gitarra dałem radę bez obcinania kabelka bo miałem drugi elektrozaworek z drugiego gaźnika, rozebrałem ustrojstwo i zdarłem ten plastik czy co tam było aż do metalu potem tylko formalność poprzeczyszczać nalutować spinkę czy wsuwkę jak kto woli klej na gorąco z pistoletu i jak nowy nie trzeba wydawać 120 pln. |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|