Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza silnika 159A2.000 (1,4 gaźnik 78km)
Autor Wiadomość
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2011, 15:50   Filtr powietrza silnika 159A2.000 (1,4 gaźnik 78km)

Witam Forum, w związku z problemami z zapłonem które wykończyły mi filtr, szukam nowego. A ze nie jest to takie łatwe, pytanie do Was; od czego na pewno, albo być może, pasuje taka pucha?? Jest to filtr montowany na prawym błotniku, nie na silniku jak np w 1,4 i.e.
Pozdrawiam
Blazej14396
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-01-2011, 15:55   

Blazej14396, filtr czy obudowę filtra ? sam filtr kupisz w co trzecim sklepie motoryzacyjnym obudowę filtra powietrza na szrocie, allegro albo najlepiej postawić temat w dziale ,,Giełda'' na naszym forum i poczytać trochę ogłoszeń. Obudowa będzie pasować od tipo, tempry i uno z tym samym silnikiem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2011, 16:16   

Oczywiscie ze obudowe... Jest post w dziale "kupie" - brak odzewu. Przejrzalem alledrogo, nie ma. Ten silnik wg moich informacji (od goscia z ASO (tam tez nie maja obudowy) wystepowal praktycznie tylko w egzemplarzach na polske. I z tego co mi sie wydaje, w Uno czy Temprze ich nie bylo :(
     assistance
 
 
waldik21 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2011, 19:47   

cześć kolego, powiedz mi którą część nie da sie posklejać już, mam ale tylko dolną, znając życie też posklejana trochę

** Dodano: 14-01-2011, 20:00 **
a tak na marginesie. też szukałem tej obudowy dłuższy czas, i trafiło sie tipko 2.0 8V GT na części też sobie miałem podmienić filtry, to znaczy obudowę, ale GT miał filtr po prawej a i górna część całkiem inna, dolna była nie mal taka sama, różnił sie dolot powietrza, różnił sie, bo go zmodyfikowałem trochę, na taki co jest w tipko 1,4 czyli prostokątny, a wiec tamta wcześniejsza dolna część mi została, ma sklejony bok, to znaczy, pęknięty plastik wyrzuciłem, a wstawiłem kawałem blaszki na nitach i okleiłem ją klejem silikonowymi teraz sobie leży :-), jak już wspomniałem przerobiłem filtr, zrobiłem wszystko git i wcale nie jestem zadowolony, :zolta: nie wiem czy to na pewno przez to ale teraz moje autko to potrafi sie utrzymać na 2 tyś obr. a co za tym idzie? większa dawka paliwa i znacznie większe spalanie, przedtem ekonomizer pokazywał power przy około 30 tyś a teraz dobrze 20 nie przekroczy a już świeci, a różnica na km to zrobiłem około 60 km mniej na pełnej butli.

** Dodano: 14-01-2011, 20:16 **
a sorki :sciana: nie wspomniałem jeszcze że przy tym filtrze co zrobiłem go na git zakleiłem dolot taką drobniutką siateczką metalową, w celu wyłapania kurzu innych zanieczyszczeń, tak w razie W
jak odpaliłem na tych przeróbkach pierwszy raz autko, pierwsze wrażenie fajny głos zasysanego powietrza, prawie jak turbo :lol: ale szybko mina zrzedła jak power zaczął świecić przy 15 tyś, w tedy zrozumiałem że za bardzo udoskonaliłem :red_kartka:
wyciągnąłem tą siateczkę, troche lepiej i tak jak wspomniałem power swieci przy około 20
     assistance
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2011, 13:30   

waldik21, Dzieki wielkie za wskazowki czego w tym temacie nie kombinowac :P Szukam i szukam, patrzylem w eperze to rora plus dol, nie liczac drobnicy wewnatrz puchy, jakies 600 chyba :sciana: Qr... a, zachcialo sie nietypowca ;) ale kto to wiedzial ze bedzie taki problem... Tym wiekszy problem, ze w mojej okolicy NIE ma na szrotach T/T. W ogole to malo popularne auto tutaj i z uzywanymi czesciami jest K L O P O T . Dzieki jeszcze raz,
Pozdrawiam
Blazej14396
     assistance
 
 
waldik21 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2011, 16:30   

tak w ogóle to mam w planie wywalić obudowę i filtry oryginalny a kupić stożkowy, a do niego turbinkę :lol: i postaram się przeciągnąć go w całkiem inne miejsce, tak zęby miał cały czas zimne powietrze, a turbinka po to żeby miał tyle powietrza ile będzie sam chciał :lol:

:roll: tylko żeby moje kombinowanie znowu nie zakończyło się porażką :roll:
ale coś czuje że to wypali :lol:
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2011, 20:24   

waldik21, chodzi Ci o strumiennice?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2011, 22:09   

waldik21, Jesli chodzi o turbo, analogiczne jak w turbodieslu, to nie jest takie hop... :/ Z zawodu jestem elektronikiem ale fizyke pamietam :P Ojciec jezdzi Mercedesem C200 Kompressor (2,0 benzyna, 16V na wielopunkcie i ze sprezarka na pasku =200 km) i pamietam ze jak go kupil, wzialem na warsztat komputer. Przecietny uzytkownik sprawy sobie nie zdaje jak skomplikowane jest zgranie sprezarki (takiej turbiny w wydechu czy kompsora na pasku) z reszta dolotu tak, zeby to ciagnelo od samego dolu, malo palilo, nie wykanczalo silnika a przedewszystkim nie szkodzilo... ;) Takze, jesli chodzi o mnie, odradzam kombinowanie z turbinka. Silniki T/T nie byly obliczane na takie obciazenia ukladu korbowo tlokowego jakie powoduje sprezarka...
Ps. Jeszcze trudniej jest zgrac turbo z lpg ale to juz inna para kaloszy...
Pzdr
Blazej14396

** Dodano: 15-01-2011, 22:11 **
waldik21, a wracajac do wczesniejszego pytania; obie sa tak rozwalone, ze nic juz z nich nie wyda. Jakis czas jezdzilem z wkladem przywiazanym sznurkiem do gornej obudowy ale to juz nie zdaje egzaminu... Trza nabyc drugi filtr :(
     assistance
 
 
waldik21 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-01-2011, 07:38   

no może i strumienica, na allegro to jest jako turbinka, pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej, przynajmniej tak mi sie wydaje, a co? odradzasz takie cuś ? a co do tego turbo z prawdziwego zdarzenia to nie, nie, nawet bym sie nie zabierał,

takie coś

http://allegro.pl/turbink...1410974363.html

taki jak by wiatraczek :lol:
     assistance
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2011, 08:07   

tu jest prawdopodbnie gaźnikowiec z taką puchą na części http://allegro.pl/fiat-ti...1384265340.html
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2011, 11:36   

waldik21, zamiast takiej turbinki równie dobrze możesz w układzie dolotowym powiesić choinkę zapachową. tyle samo ci da.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2011, 11:56   

waldik21, gdyby auto bez tej turbinki dostawało zbyt mało powietrza, to zapewne producent sam wpadł by na taki pomysł:) Moim zdaniem również szału z tego nie będzie i zapewne nic nie zauważysz w mocy.. Zastanawia mnie tylko kwestia czy wydaje to jakiś dźwięk podczas pracy? Taki świst przy dodawaniu gazu byłby fajny:) Ewentualnie tylko pod tym względem bym się w coś takiego zaopatrzył:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:00   

nawet nie chodzi o to, że za mało powietrza dostaje, tylko pomyśl,
waldik21 napisał/a:
pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej
no poprostu perpetum mobile haha
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:02   

Moim zdaniem chodziło mu o to że puszczając gaz turbinka przez chwilę utrzymuje obroty i podaje większa dawkę powietrza.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:05   

:lol2:
A może tak, jak turbo sprężarka? nie?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:08   

Jelcyn, bez przesady ^.^ Dobra ja się poddaje.. Ciul wie o co chodziło koledze waldik21,
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:14   

D@wIdS, ja wiem tylko tyle, że chce go ostrzec przed kupieniem bubla tjuningowego działającego tak jak magnetyzery czy sportowe naklejki z karbonem. Do seryjnego silnika najlepszy zawsze będzie seryjny dolot, jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni. Jakakolwiek zauważalna poprawa osiągów jest związana ze zmiana brudnego(zapchanego) filtra na świeży i drożny.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:20   

Jelcyn napisał/a:
jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni

i spalanie....
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:22   

D@wIdS, jak montujesz mądrze stożek, tzn przeliczysz i dopasujesz opory powietrza, pojemność itd to może się zdarzyć, że i spalanie nie wzrośnie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2011, 12:28   

Jelcyn, Ale w tym to już trzeba "siedzieć" Osobiście nie mam zamiaru wrzucać stożka, bo nie jest mi on do niczego potrzebny, al gdyby nawet to zapewne kupił bym "jakiś" żeby był :p Z resztą dużo kumpli w autach ma i wątpie żeby któryś miał pojecie o tym co pisałeś wyżej :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
waldik21 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-01-2011, 17:17   

Panowie? po co przerabiamy nasze autka?
a po to, żeby coś zmienić, żeby nie było standardem, żeby sie różniło, żeby oko nacieszyć.
Koledzy mi nie chodzi o bug wie co, mi tam nie zależy żeby moje autko dostało jakichś tam osiągów sportowych, czy dostało więcej koni, za wszelką cenę.
Jelcyn napisał/a:
jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni.

gdybyśmy chcieli ciut większą moc, to wystarczy ograniczyć dopływ powietrza, tak jak pisałem wyżej, doda to perę koników a i dźwięk też zmieni,, gwarantuje,, mam na myśli przytkanie jakąś drobną siateczką wlotu, żeby zawirowania powietrza powstały, zmieni dźwięk zasysanego powietrza i zmniejszy dopływ, pamiętam w tedy na 4-tym - 5-tym biegu pod dość sporą górkę było odczuwalne przyśpieszenie z trzema osobami na pokładzie,, w baku też ,, i nie pchamy sie w żadne koszty ( stożki czy tam turbinki)
A co do turbin
Jelcyn napisał/a:
waldik21 napisał/a:
pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej

Jelcyn napisał/a:
no poprostu perpetum mobile haha

:red_kartka:
proponuje poczytać o turbinach które wykorzystują energie kinetyczną, w tym przypadku wiatr i nie mowa tu o jakichś turbinach sportowych potężniej mocy tylo o skromnej turbince, o średnicy roboczej może 5cm nie napędzanej żadną siłą mechaniczną.
Tak jak pisałem wcześniej,
waldik21 napisał/a:
postaram się przeciągnąć go w całkiem inne miejsce, tak zęby miał cały czas zimne powietrze
miałem na myśli żeby miał bezpośredni dostęp do powietrza z zewnątrz, w tedy będzie wykorzystana dodatkowa energia kinetyczna i zawsze zimne powietrze.

** Dodano: 16-01-2011, 17:21 **
tak na marginesie, jeśli chcemy jeszcze po gadać na ten temat to proponuje zmienić dział na ,,Własne przeróbki ,, żeby nas czasami nie osunęli z tond
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-01-2011, 18:23   

skoro rozmowa na temat pierdółek w postaci super wiatraka to dodam coś od siebie - taki wiatrak w dolocie co najwyżej może pogorszyć osiągi stawiając opór powietrzu zasysanemu. Z resztą - jak można zwiększyć ilość pow. wiatrakiem który jest napędzany właśnie tym powietrzem ;/ Rozumiem jak by był podłączony pod jakieś zewnętrzne zasilanie ale tak ?;/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-01-2011, 23:03   

maciek_wk, Dzieki Kolego za linka ale zupelnie nie wiem, po czym wnosisz ze to gaznik z takim filtrem... rok 95, wiec napewno nie gaznik... Ale kto wie, zapytam.
Pzdr
Blazej14396
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-01-2011, 23:33   

Blazej14396 napisał/a:
rok 95, wiec napewno nie gaznik...


ja mam gaźnik z 95 nie wiem co w tym niezwykłego
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2011, 06:51   

Blazej14396, większość Tipo w ogłoszeniach z roczników 1994, 1995 to samochody z salonu polskiego (kontyngenty bezcłowe itd, itp.), więć można wnosić, że to golasy 1.4 ew. 1.6 w gaźniku
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load