|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Filtr powietrza silnika 159A2.000 (1,4 gaźnik 78km) |
Autor |
Wiadomość |
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2011, 15:50 Filtr powietrza silnika 159A2.000 (1,4 gaźnik 78km)
|
|
|
Witam Forum, w związku z problemami z zapłonem które wykończyły mi filtr, szukam nowego. A ze nie jest to takie łatwe, pytanie do Was; od czego na pewno, albo być może, pasuje taka pucha?? Jest to filtr montowany na prawym błotniku, nie na silniku jak np w 1,4 i.e.
Pozdrawiam
Blazej14396 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-01-2011, 15:55
|
|
|
Blazej14396, filtr czy obudowę filtra ? sam filtr kupisz w co trzecim sklepie motoryzacyjnym obudowę filtra powietrza na szrocie, allegro albo najlepiej postawić temat w dziale ,,Giełda'' na naszym forum i poczytać trochę ogłoszeń. Obudowa będzie pasować od tipo, tempry i uno z tym samym silnikiem. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2011, 16:16
|
|
|
Oczywiscie ze obudowe... Jest post w dziale "kupie" - brak odzewu. Przejrzalem alledrogo, nie ma. Ten silnik wg moich informacji (od goscia z ASO (tam tez nie maja obudowy) wystepowal praktycznie tylko w egzemplarzach na polske. I z tego co mi sie wydaje, w Uno czy Temprze ich nie bylo |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-01-2011, 19:47
|
|
|
cześć kolego, powiedz mi którą część nie da sie posklejać już, mam ale tylko dolną, znając życie też posklejana trochę
** Dodano: 14-01-2011, 20:00 **
a tak na marginesie. też szukałem tej obudowy dłuższy czas, i trafiło sie tipko 2.0 8V GT na części też sobie miałem podmienić filtry, to znaczy obudowę, ale GT miał filtr po prawej a i górna część całkiem inna, dolna była nie mal taka sama, różnił sie dolot powietrza, różnił sie, bo go zmodyfikowałem trochę, na taki co jest w tipko 1,4 czyli prostokątny, a wiec tamta wcześniejsza dolna część mi została, ma sklejony bok, to znaczy, pęknięty plastik wyrzuciłem, a wstawiłem kawałem blaszki na nitach i okleiłem ją klejem silikonowymi teraz sobie leży :-), jak już wspomniałem przerobiłem filtr, zrobiłem wszystko git i wcale nie jestem zadowolony, nie wiem czy to na pewno przez to ale teraz moje autko to potrafi sie utrzymać na 2 tyś obr. a co za tym idzie? większa dawka paliwa i znacznie większe spalanie, przedtem ekonomizer pokazywał power przy około 30 tyś a teraz dobrze 20 nie przekroczy a już świeci, a różnica na km to zrobiłem około 60 km mniej na pełnej butli.
** Dodano: 14-01-2011, 20:16 **
a sorki nie wspomniałem jeszcze że przy tym filtrze co zrobiłem go na git zakleiłem dolot taką drobniutką siateczką metalową, w celu wyłapania kurzu innych zanieczyszczeń, tak w razie W
jak odpaliłem na tych przeróbkach pierwszy raz autko, pierwsze wrażenie fajny głos zasysanego powietrza, prawie jak turbo ale szybko mina zrzedła jak power zaczął świecić przy 15 tyś, w tedy zrozumiałem że za bardzo udoskonaliłem
wyciągnąłem tą siateczkę, troche lepiej i tak jak wspomniałem power swieci przy około 20 |
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 13:30
|
|
|
waldik21, Dzieki wielkie za wskazowki czego w tym temacie nie kombinowac Szukam i szukam, patrzylem w eperze to rora plus dol, nie liczac drobnicy wewnatrz puchy, jakies 600 chyba Qr... a, zachcialo sie nietypowca ale kto to wiedzial ze bedzie taki problem... Tym wiekszy problem, ze w mojej okolicy NIE ma na szrotach T/T. W ogole to malo popularne auto tutaj i z uzywanymi czesciami jest K L O P O T . Dzieki jeszcze raz,
Pozdrawiam
Blazej14396 |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:30
|
|
|
tak w ogóle to mam w planie wywalić obudowę i filtry oryginalny a kupić stożkowy, a do niego turbinkę i postaram się przeciągnąć go w całkiem inne miejsce, tak zęby miał cały czas zimne powietrze, a turbinka po to żeby miał tyle powietrza ile będzie sam chciał
tylko żeby moje kombinowanie znowu nie zakończyło się porażką
ale coś czuje że to wypali |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 20:24
|
|
|
waldik21, chodzi Ci o strumiennice? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 22:09
|
|
|
waldik21, Jesli chodzi o turbo, analogiczne jak w turbodieslu, to nie jest takie hop... :/ Z zawodu jestem elektronikiem ale fizyke pamietam Ojciec jezdzi Mercedesem C200 Kompressor (2,0 benzyna, 16V na wielopunkcie i ze sprezarka na pasku =200 km) i pamietam ze jak go kupil, wzialem na warsztat komputer. Przecietny uzytkownik sprawy sobie nie zdaje jak skomplikowane jest zgranie sprezarki (takiej turbiny w wydechu czy kompsora na pasku) z reszta dolotu tak, zeby to ciagnelo od samego dolu, malo palilo, nie wykanczalo silnika a przedewszystkim nie szkodzilo... Takze, jesli chodzi o mnie, odradzam kombinowanie z turbinka. Silniki T/T nie byly obliczane na takie obciazenia ukladu korbowo tlokowego jakie powoduje sprezarka...
Ps. Jeszcze trudniej jest zgrac turbo z lpg ale to juz inna para kaloszy...
Pzdr
Blazej14396
** Dodano: 15-01-2011, 22:11 **
waldik21, a wracajac do wczesniejszego pytania; obie sa tak rozwalone, ze nic juz z nich nie wyda. Jakis czas jezdzilem z wkladem przywiazanym sznurkiem do gornej obudowy ale to juz nie zdaje egzaminu... Trza nabyc drugi filtr |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-01-2011, 07:38
|
|
|
no może i strumienica, na allegro to jest jako turbinka, pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej, przynajmniej tak mi sie wydaje, a co? odradzasz takie cuś ? a co do tego turbo z prawdziwego zdarzenia to nie, nie, nawet bym sie nie zabierał,
takie coś
http://allegro.pl/turbink...1410974363.html
taki jak by wiatraczek |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 08:07
|
|
|
tu jest prawdopodbnie gaźnikowiec z taką puchą na części http://allegro.pl/fiat-ti...1384265340.html |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 11:36
|
|
|
waldik21, zamiast takiej turbinki równie dobrze możesz w układzie dolotowym powiesić choinkę zapachową. tyle samo ci da. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 11:56
|
|
|
waldik21, gdyby auto bez tej turbinki dostawało zbyt mało powietrza, to zapewne producent sam wpadł by na taki pomysł:) Moim zdaniem również szału z tego nie będzie i zapewne nic nie zauważysz w mocy.. Zastanawia mnie tylko kwestia czy wydaje to jakiś dźwięk podczas pracy? Taki świst przy dodawaniu gazu byłby fajny:) Ewentualnie tylko pod tym względem bym się w coś takiego zaopatrzył:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:00
|
|
|
nawet nie chodzi o to, że za mało powietrza dostaje, tylko pomyśl, waldik21 napisał/a: | pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej | no poprostu perpetum mobile |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:02
|
|
|
Moim zdaniem chodziło mu o to że puszczając gaz turbinka przez chwilę utrzymuje obroty i podaje większa dawkę powietrza. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:05
|
|
|
A może tak, jak turbo sprężarka? nie? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:08
|
|
|
Jelcyn, bez przesady ^.^ Dobra ja się poddaje.. Ciul wie o co chodziło koledze waldik21, |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:14
|
|
|
D@wIdS, ja wiem tylko tyle, że chce go ostrzec przed kupieniem bubla tjuningowego działającego tak jak magnetyzery czy sportowe naklejki z karbonem. Do seryjnego silnika najlepszy zawsze będzie seryjny dolot, jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni. Jakakolwiek zauważalna poprawa osiągów jest związana ze zmiana brudnego(zapchanego) filtra na świeży i drożny. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:20
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni |
i spalanie.... |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:22
|
|
|
D@wIdS, jak montujesz mądrze stożek, tzn przeliczysz i dopasujesz opory powietrza, pojemność itd to może się zdarzyć, że i spalanie nie wzrośnie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 12:28
|
|
|
Jelcyn, Ale w tym to już trzeba "siedzieć" Osobiście nie mam zamiaru wrzucać stożka, bo nie jest mi on do niczego potrzebny, al gdyby nawet to zapewne kupił bym "jakiś" żeby był :p Z resztą dużo kumpli w autach ma i wątpie żeby któryś miał pojecie o tym co pisałeś wyżej |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-01-2011, 17:17
|
|
|
Panowie? po co przerabiamy nasze autka?
a po to, żeby coś zmienić, żeby nie było standardem, żeby sie różniło, żeby oko nacieszyć.
Koledzy mi nie chodzi o bug wie co, mi tam nie zależy żeby moje autko dostało jakichś tam osiągów sportowych, czy dostało więcej koni, za wszelką cenę.
Jelcyn napisał/a: | jeśli już chcesz się bawić w montowanie stożka to pamiętaj, koni nie doda tylko dźwięk zmieni. |
gdybyśmy chcieli ciut większą moc, to wystarczy ograniczyć dopływ powietrza, tak jak pisałem wyżej, doda to perę koników a i dźwięk też zmieni,, gwarantuje,, mam na myśli przytkanie jakąś drobną siateczką wlotu, żeby zawirowania powietrza powstały, zmieni dźwięk zasysanego powietrza i zmniejszy dopływ, pamiętam w tedy na 4-tym - 5-tym biegu pod dość sporą górkę było odczuwalne przyśpieszenie z trzema osobami na pokładzie,, w baku też ,, i nie pchamy sie w żadne koszty ( stożki czy tam turbinki)
A co do turbin
Jelcyn napisał/a: | waldik21 napisał/a:
pod wpływem zasysanego powietrza dostaje obrotów i popycha mocniej |
Jelcyn napisał/a: | no poprostu perpetum mobile |
proponuje poczytać o turbinach które wykorzystują energie kinetyczną, w tym przypadku wiatr i nie mowa tu o jakichś turbinach sportowych potężniej mocy tylo o skromnej turbince, o średnicy roboczej może 5cm nie napędzanej żadną siłą mechaniczną.
Tak jak pisałem wcześniej, waldik21 napisał/a: | postaram się przeciągnąć go w całkiem inne miejsce, tak zęby miał cały czas zimne powietrze | miałem na myśli żeby miał bezpośredni dostęp do powietrza z zewnątrz, w tedy będzie wykorzystana dodatkowa energia kinetyczna i zawsze zimne powietrze.
** Dodano: 16-01-2011, 17:21 **
tak na marginesie, jeśli chcemy jeszcze po gadać na ten temat to proponuje zmienić dział na ,,Własne przeróbki ,, żeby nas czasami nie osunęli z tond |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-01-2011, 18:23
|
|
|
skoro rozmowa na temat pierdółek w postaci super wiatraka to dodam coś od siebie - taki wiatrak w dolocie co najwyżej może pogorszyć osiągi stawiając opór powietrzu zasysanemu. Z resztą - jak można zwiększyć ilość pow. wiatrakiem który jest napędzany właśnie tym powietrzem ;/ Rozumiem jak by był podłączony pod jakieś zewnętrzne zasilanie ale tak ?;/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2011, 23:03
|
|
|
maciek_wk, Dzieki Kolego za linka ale zupelnie nie wiem, po czym wnosisz ze to gaznik z takim filtrem... rok 95, wiec napewno nie gaznik... Ale kto wie, zapytam.
Pzdr
Blazej14396 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-01-2011, 23:33
|
|
|
Blazej14396 napisał/a: | rok 95, wiec napewno nie gaznik... |
ja mam gaźnik z 95 nie wiem co w tym niezwykłego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2011, 06:51
|
|
|
Blazej14396, większość Tipo w ogłoszeniach z roczników 1994, 1995 to samochody z salonu polskiego (kontyngenty bezcłowe itd, itp.), więć można wnosić, że to golasy 1.4 ew. 1.6 w gaźniku |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|