Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaka max prętkość
Autor Wiadomość
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-08-2013, 20:04   jaka max prętkość

witam wszystkich
Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem Tipo 1.4 i.e 70 km. Mam pytanko do posiadaczy tipo 1.4 i.e. 70 KM + lpg. Jaką osiągacie bez zbytniego obciążania prędkość na 3 biegu bo ja z ledwością 70 km/h, a miałem kiedyś CC700 na lpg i 90 km/h bez problemu? bo jest to trochę wkurzające i niewiem czy to jest raczej norma dla tipcia czy jest coś nie tak. Dodam że sprzęgło wymieniłem kpl. bo brało już po nitach ale i tak jest bez zmian.
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-08-2013, 21:03   

dawno temu tipo miałem ale z tego co pamiętam to prędkości maksymalne były takie:
w mieście - 50 km/h (chyba że znaki stanowiły inaczej)
poza terenem zabudowanym - 90km/h (chyba że znaki stanowiły inaczej)
droga szybkiego ruchu bez pasa zieleni 100km/h (chyba że znaki stanowiły inaczej)
droga szybkiego ruchu z pasem zieleni 120km/h (chyba że znaki stanowiły inaczej)
autostrada 140km/h

na "niemieckim autobanie" 170 km/h wg gps poszła ;)

aaa raz pojechałem szybciej w terenie zabudowanym ale kazali płacić 250zł jakieś punkty dali...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-08-2013, 22:03   

konikks, dobre, ale koraf12 zadał precyzyjnie sformułowane pytanie

A nie jest to głupie pytanie, bo na przykład pierwszy zlot w Mikorzynie dał także mi odpowiedzi ile może moja Tempra.
Wtedy Temprę żyłowałem na II (słownie: drugim) biegu do 100km/h, ale na benzynie
Tipo mam 1.4 70km i do 90km/h na "trójce" bierze bez problemu, a nie próbowałem więcej. Jednak też na benzynie. Tempra jednak miała to do siebie, że na LPG nie chciała wchodzić na wyższe obroty. Przy normalnej jeździe chodziła jak na benzynie, jednak o 6tyś obrotów można było zapomnieć.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-08-2013, 23:13   

koraf12,tipo 1.6 i.e 75 km.Na dwojce da rade dociagnac do 100kmh.Obroty na max ale da rade choc naprawde jest juz to pilowanie.Trojki nie pamietam ale mysle ze 130 poleci.

Powiem inaczej.Mierzylem kiedys przyspieszenie do 100kmh.Jedynka,dwojka do 6 tys i kawaleczek trojki i jest 100kmh.Przyspieszenie wyszlo 13,3s.Nie wiem czy to wlasciwy wynik ale lepszego by juz nie nakrecil.Jedyny sposob to rozpedzac do 100kmh na dwojce wtedy bylo to 13s tylko ze zal silnika rozkeconego do maks obrotow.Niemniej tak wykazaly moje testy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-08-2013, 00:43   

1.4 110 na 3 poleci
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-08-2013, 06:36   

Każdy nieduży klasyczny benzyniak powinien wykręcić 110-120kmh na trójce.
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-08-2013, 07:30   

a może kolega ma sonde uwalona i mu muli :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-08-2013, 07:56   

Albo raczej trochę koni mu zdechło pod maską
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2013, 10:17   

koraf12, moze palnik gazu jest zbyt malej srednicy i ogranicza ilosc zasysanego powietrza.Najlepiej zdjac go i sprobowac na benzynie ile poleci i na jakie obroty sie wkreci.Sprawdz tez dolot powietrza czy nie ma tam jakiejs zwezki wstawionej.Czasem gazownicy zatykaja calkiem fabryczny dolot a robia niewielkie otwory w obudowie filtra ktorymi poprostu dociera za malo powietrza.Znajomy tak mial po montazu gazu i nikt nie mogl znalezc przyczyny dlaczego od momentu zalozenia lpg duzo spadla moc nawet na pb.Powodem byl korek w dolocie ktory zmniejszal przeswit rury o jakies 75proc.Generalnie po montazu gazu pierwszych generacji moc zawsze spada ale nie az tak drastycznie.Powodem jest wlasnie palnik gazowy na dolocie ktory ogranicza przeswit.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-08-2013, 12:17   

dobre te maszyny macie/mieliście. na 3 biegu pomad stówa a tu jeszcze dwa biegi zostają w zanadrzu.

z waszych opowiadań i eksperymentów wniosek jest jeden. już wiem dlaczego coraz mniej jest TT na ulicach...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-08-2013, 12:58   

konikks, co w tym dziwnego że na 3 pojedzie się żenująco mało czyli 110 km/h ?

ja mam takie przełożenie w dieslu. Tipo ogólnie miały krótkie skrzynie.

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2013, 17:20   

No nie ma sie co dziwic.Niektorzy zapominaja ze tipo skonstruowane ponad 20 lat temu.Przypomnijcie sobie jakie samochody jezdzily wtedy w polsce i porownajcie te osiagi do malucha,trabanta,wartburga czy poloneza.Pamietam jak znajomy w 90 r sprowadzil biale tipo 1.9tdi w digitalu.Co niektorzy moga sie smiac ale oczy sie swiecily mi do niego bo byl to wtedy samochod ponadczasowy.Kosmos poprostu.Wtedy nawet silnik diesla w osobowce byl czyms bardzo nowoczesnym-stad z benzyna byl problem a za ropa nie widzialem nigdy kolejki.Co wiecej-tytul samochodu roku nie bierze sie znikad.Niekazdy tez wie ze w tipo zastosowano sporo nowatorskich rozwiazan ktore do dzis sa stosowane w samochodach i wywodza sie z pomyslow fiata-chocby zintegrowane przelaczniki pod kierownica czy piasty na tylnej osi.To byly nowosci ktorych nikt wczesniej jakos nie zastosowal.Proste porownanie.Postawcie kolo siebie golfa 2 i tipo.Porownajcie sylwetki,wnetrze,wyposarzenie i rozwiazania techniczne to zrozumiecie co bylo bardziej nowoczesne.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-08-2013, 17:42   

W wyścigach na 1/4 mili "skróconą" nikt nie płakał, że silnik zarzyna. Tam właśnie w konfrontacji z miszkiem wykręciłem setkę na drugim biegu. I udało się wygrać. We wcześniejszym pojedynku zapiąłem trójkę i straciłem kilka cennych milisekund ;)
konikks napisał/a:
dobre te maszyny macie/mieliście. na 3 biegu pomad stówa a tu jeszcze dwa biegi zostają w zanadrzu.
a to Ty nie miałeś nic z TT? Trójka pięknie ciągnęła ;) Wystarczy spytać grabarza :D
konikks napisał/a:
z waszych opowiadań i eksperymentów wniosek jest jeden. już wiem dlaczego coraz mniej jest TT na ulicach...
to że ktoś raz czy dwa przetestuje auto, lub od czasu do czasu je odmuli nie znaczy, że je zarzyna, i nie to jest powodem, że auta te znikają z ulic. Taka jest kolej rzeczy. Coraz tańsze są nowsze auta, a każdy zamienia na coś lepszego. Dodatkowo ciężko jest o zdrowe blacharsko TT. Chyba nie z powodu wysokiej temperatury spalin? Po prostu nie chce się pakować kasy w auto które się sypie. Dodam, że żadnemu z moich 3 silników TT nie brakowało mocy, nie były zarżnięte, nie było z nimi żadnych problemów.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-08-2013, 17:54   

shagger78 napisał/a:
1.9tdi



dla ścisłości - TD a nie tdi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-08-2013, 10:19   

shagger78 napisał/a:
koraf12, moze palnik gazu jest zbyt malej srednicy i ogranicza ilosc zasysanego powietrza.Najlepiej zdjac go i sprobowac na benzynie ile poleci i na jakie obroty sie wkreci.Sprawdz tez dolot powietrza czy nie ma tam jakiejs zwezki wstawionej.Czasem gazownicy zatykaja calkiem fabryczny dolot a robia niewielkie otwory w obudowie filtra ktorymi poprostu dociera za malo powietrza.Znajomy tak mial po montazu gazu i nikt nie mogl znalezc przyczyny dlaczego od momentu zalozenia lpg duzo spadla moc nawet na pb.Powodem byl korek w dolocie ktory zmniejszal przeswit rury o jakies 75proc.Generalnie po montazu gazu pierwszych generacji moc zawsze spada ale nie az tak drastycznie.Powodem jest wlasnie palnik gazowy na dolocie ktory ogranicza przeswit.
masz częściowo rację mały prześwit może ograniczać dopływ powietrza ale coś za coś albo kolega chce jeździć oszczędnie albo zaczynać silnik są inne sposoby żeby sprawdzić stan silnika a zacząłbym od ciśnienia na garkach co do powietrza dolotu to w obudowie filtra jest takie ustrojstwo - presostat się nazywa i ma być zamknięty przed podpaleniem dopiero po stopniowym nagraniu stopniowo się otwiera przez to gówno wymieniłem ze 3 obudowy bo mocowania ścięgna leciały
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ernizpakerni 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 41
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-08-2013, 11:23   

moje tipo 2.0 8v na gazie na 3 biegu 110 leci bez problemu nie chce go bardziej katować ale myślę że na benzynie będzie dużo więcej bo na gazie jednak jest mulasty. Najwięcej jechałem nim 160 ale więcej się bałem bo miałem akurat rozklekotane zawieszenie ale luzu pod gazem było. Co do tekstów że na 2 to ja 120 lecę swoim takim to a takim samochodem to się zgodzę ale najczęściej są to samochody dużo młodsze a nie rocznik 90. Jak ktoś chce się po ścigać to kupuje sobie sportowe auto a jak ktoś chce jeździć do pracy i czasem gdzieś z rodziną to kupuje sobie auto ekonomiczne.
_________________
FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG
     Moneta
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-08-2013, 19:51   

witam kolegów,
przebywałem aktualnie na urlopie i nie zaglądałem tu.
Dzięki za poruszenie. Moje Tipcio na benzynie daje lepiej radu niż na lpg, próbowałem już wszystkiego na lpg ale na 3 niedarady osiągnąć 90km/h z ledwością 70km/h . Jazda na wymarzony urlop była katorgą, 3 niedaje rady a 4 jeszcze zamula a o wyprzedzanie tira porównywalne do skoku na linie, uda się albo nie. Ostatnia nadzieja w wymianie parownika bo może membrana już się zesztywniała albo i fatycznie mieszalnik jest nie taki.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-08-2013, 20:39   

pierwsze pytanie ile ma już ten gaz ?drugie ile ma samochód na liczniku km zrobione ? i trzecie czy coś było robione w silniku ? parownik sobie odpuść bo jak przełącza na gaz bez problemu to jest dobry mixer też dobiera się do przepustnicy najmniejszy chyba 34mm miałem u siebie w takim samym 1,4ie dałem o numer wyżej jeszcze co mam w częściach może trochę pomogło ale spalanie w trasie z 8,5 poszło na 10l jednak coś za coś albo chcesz jeździć oszczędnie albo z ułańską fantazją :D pozdrawiam

Moderowany:
proszę używać znaków interpunkcyjnych, bo naprawdę ciężko stwierdzić gdzie kończy się zdanie, a zaczyna kolejne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-08-2013, 11:07   

witam,
No i chyba rozwiązałem problem, najpierw zmieniłem układ zapłonowy z digiplexa na aparat zapłonowy żeby przyśpieszyć trochę zapłon. Było już lepiej ale nadal dość szybko się grzał i robił się muł jak się zagrzał. Po założeniu aparatu zapłonowego dałem mu trochę w gary oczywiście wieczorkiem na obwodnicy i gasząc auto pod domem zauważyłem, że mam coś za jasno pod autem patrzę a tu przenia połowa katalizatora cała czerwona. Po rozebraniu okazało się, że KAT jest dosłownie zagipsowany. Wyrzuciłem go i auto ożyło.
Tak, że dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc.

** Dodano: 16-08-2013, 22:17 **
Powiem wam że katalizator to był pikuś w stosunku do tego co dziś jeszcze zobaczyłem. Chciałem dzisiaj zdjąć wszystkie tłumiki i pospawać przy nich co trzeba i jak trzeba, obracam ostatni tłumik a tam dosłownie wiadro 10L. totalnego syfu, rdzy i innych dziwactw. Nawet próbowałem przedmuchać kompresorem do ledwo co przeszło powietrze. Po wymianie tłumików na nowe autko teraz dopiero idzie jak trzeba, na 3 biegu do 110km/h dociągłem bez większych problemów.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load