Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakies sugestie w sprawie wałka rozrządu.Pomocy :(
Autor Wiadomość
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-01-2008, 00:13   Jakies sugestie w sprawie wałka rozrządu.Pomocy :(

Wiec tak gorny walek w moim silniku nie jest zatopiony w oleju tak jak ten na dole ( mam troche za malo oleju ) tempry z tego wzgledu nie odpalam poniewaz jak odpalam to powyzej 2,5 tys obrotów cos strasznie zaczyna walic w silniku.Wyglada jakby to byl walek z tego wzgledu ,ze malo tam oleju trafia ,ale czy na pewno to wałek tak wali? Chce wymieniec olej i zobaczyc czy ustanie. Patrzac na krzywki i na walek nie wygladaj na zuzyte na wytarte nic zadnych oznak. Poradzcie coś? :(

druga sugestia to pompa wody. Auto bylo odpalone 2-3 razy na 5 minut bez chlodnicy wiec i bez plynu chlodzacego. Naprawde nie wiem co to tak wali ,a martwi mnie to,bo auto juz prawie złożyłem i chciałbym normalnie je użytkować ,a tu to walenie :(
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-01-2008, 00:17   

kolega to dolej olej do stanu w ktorym ma byc. po wylonczeniu olej splywa do misku olejowej i dlatego na walku rozrzadu nie bedzie w oleju tylko bedzie widac ze on byl ale go nie ma. kontrolka smarowania nie zapala sie? a gdy odpalales auto bez plynu to jaka byla temperatura? moze go przegrzales? i panewki tobie pukaja?
     assistance
 
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-01-2008, 14:11   

czujnik poziomu oleju caly czas sie swieci mimo ze dolalem dzis ponad max. Byl zimny jak go odpalalem i odrazu zaczelo stukać. Dzis ma inny problem dolalem oleju i teraz odpalam ledwo auto ono nawet nie wchodzi na 1tys obrotow i gasnie za chwile :/ o co chodzi z tym autem nie mam już sił do niego :(
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2008, 15:57   

LoKo napisał/a:
czujnik poziomu oleju caly czas sie swieci mimo ze dolalem dzis ponad max. Byl zimny jak go odpalalem i odrazu zaczelo stukać. Dzis ma inny problem dolalem oleju i teraz odpalam ledwo auto ono nawet nie wchodzi na 1tys obrotow i gasnie za chwile :/ o co chodzi z tym autem nie mam już sił do niego :(

Jak ci stuka i czujnik pokazuje brak ciśnienia oleju - to niestety diagnoza może być tylko jedna - panewki ( panewka ) przestały istnieć !
     assistance
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-01-2008, 16:09   

damn :( musze isc zaraz na dol zobaczyc czy stuka dalej.. jaki koszt wymiany panewek?


byłem odpalilem tempre ( akumulator mi padl jak na zlosc kolejne rzeczy sie psuja ) ale to na bank nie sa panewki ,bo uderzenia nie sa rownomierne i na szczescie nie dochodza z pod pokrywy zaworów i walka. Dochodza z kolektora ssacego. I ten metaliczny dzwiek tak "skacze' raz szybko raz wolno raz wcale.. tak jakby to jakas srubka tam latala. Jutro robieram pol silnika i szukam co to moze byc. Mam nadzieje,ze uda mi sie tempre juz poskladac od jazdy
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2008, 21:10   

A nie przytkała ci się czasem pompa oleju, albo uszkodziła? Kontrolka pokazuje spadek ciśnienia oleju w układzie pompy bodajrze. A oleju nie ma bo może go tam nic nie tłoczyć.

** Dodano: 28-01-2008, 21:14 **
Przyszedł mi jeszcze do głowy jeszcze zapchany filtr oleju..
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 07:34   

LoKo napisał/a:
to na bank nie sa panewki ,bo uderzenia nie sa rownomierne i na szczescie nie dochodza z pod pokrywy zaworów i walka. Dochodza z kolektora ssacego. I ten metaliczny dzwiek tak "skacze' raz szybko raz wolno raz wcale.. tak jakby to jakas srubka tam latala.

Kilka wyjaśnień : nie chodzi mi o panewki na wałku rozrządu . tylko na wale silnika . Jeżeli wypadnie ( obróci się ) panewka z korbowodu to tłok nie zatrzymuje się w skrajnym górnym położeniu , tylko siłą rozpędu leci dalej i wali od spodu w głowicę . I to jest ten metaliczny dźwięk . Może pojawiać się nieregularnie , w zależności od prędkości obrotowej silnika i aktualnego położenia resztek panewki .
     assistance
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-01-2008, 08:49   

Hm.. to bardzo nie dobrze :( a mniej wiecej jaki koszt wymiany panewek? I czy przy wymianie panewek robi sie tez jakies inne naprawy typu szlif glowicy? wywazani walu korbowego?
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 10:15   

LoKo napisał/a:
Hm.. to bardzo nie dobrze :( a mniej wiecej jaki koszt wymiany panewek? I czy przy wymianie panewek robi sie tez jakies inne naprawy typu szlif glowicy? wywazani walu korbowego?

Panewki nie sa drogie . Przy czym musisz pamiętać , że jeżeli już doszły do takiego stopnia zużycia , że wypadły , czy się obróciły - to nie ma szans , żeby wał korbowy nie miał owalnych czopów . I tu zaczynają się schody . Należy owe czopy zmierzyć śrubą mikrometryczną - ale z reguły wał nadaje się do szlifu i trzeba go wyjmować .
Aby wyjąć wał z silnika raczej nieodzowne jest wyjęcie silnika z auta . Co prawda zaraz znajdą się tacy , którzy powiedzą , że wcale nie - tylko , że jest to pozorna oszczędność czasu . Jak już szczęśliwie będziesz miał wał na wierzchu - trzeba go zawieźć do szlifierza . On ci powie , czy uda się pierwszy szlif , czy może drugi , albo trzeci ... ( oddzielnie dla podpór wału , oddzielnie dla korbowodów ) Dopiero wtedy możesz kupować panewki .
I teraz kolejne pytanie : masz rozebrany silnik na wierzchu . Warto byłoby sprawdzić pozostałe podzespoły silnika , żeby za kilka , kilkanaście tysięcy km nie powtarzać tych samych operacji ponownie . Pasowałoby sprawdzić stan cylindrów - czy nie są porysowane , albo owalne , czy nie powstały progi . Jeśli tak - szlif bloku , wymiana tłoków i pierścieni na nadwymiarowe .
Idziemy dalej : żeby przeszlifować blok - musisz ściągać głowicę . Warto byłoby ją lekko szlifnąć , ale i przy okazji dotrzeć zawory , wymienić uszczelniacze . Tylko , że to znów nie koniec ! Jeżeli już zrobiłeś tyle - pasowałoby jeszcze zregenerować wałek ( wałki ) rozrządu . I wtedy po złożeniu wszystkiego z powrotem do kupy masz spokój na następne kilka lat !
Jak widać na załączonym obrazku - robi się z tego remont kapitalny silnika . Koszt całości zależy jeszcze od tego , czy montaż i demontaż potrafisz zrobić sam , czy u mechanika . Bo rozrzut będzie duży : z częściami już wymienionymi + uszczelki , simmeringi , paski itp od ~1200 do ponad 3 000 zł . Tu kolejne pytanie : czy to ma sens , jeśli auto jest rynkowo warte niewiele więcej ? - Bo rozwiązania sa znowu dwa - sprzedaż auta na części - samodzielnie , albo na schrot , gdzie dostaniesz może kilkaset zł , albo wymiana panewki i sprzedaż jako pełnowartościowe auto - i niech się martwi następny właściciel ...
Może to wszystko brutalne , ale prawdziwe !
     assistance
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-01-2008, 11:16   

dziekuje za taka rozpiske. Zrobie narazie tak,ze rozbiore go i sprawdze co tak wali czy to na pewno panewki. Jesli tak to mam w dupie to auto. Jesli nie to zrobie je.Ale nie bede pakowal w nie wiecej kasy,bo juz sporo wsadzilem ,a nic sie nie zwraca chodzby w radosci z jazdy,bo takiej nie ma.
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-01-2008, 17:25   

LoKo napisał/a:
Jesli tak to mam w dupie to auto

:red_kartka:
     assistance
 
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-01-2008, 20:49   

A co myslicie o zaworach? Z ojcem mamy podejrzenie ,że to zawór ssący się wygiął i nie może sie ułożyć. Jutro jade do mechanika sie dowiedziec.Bo zrobiłbym to sam,ale niestety jednej rzeczy nie umiem.. ustawiać rozrządu.


adrusek ja już tyle kasy i serca wpadkowałem w to auto ,a ono ciągle coś nowego pokazuje :( nie mam już sił. Naprawde powiem,że coś mi każe iść do garażu robić to auto,ale ja już zaczynam mięc serdecznie dość
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2008, 09:22   

LoKo napisał/a:
A co myslicie o zaworach? Z ojcem mamy podejrzenie ,że to zawór ssący się wygiął i nie może sie ułożyć. Jutro jade do mechanika sie dowiedziec.Bo zrobiłbym to sam,ale niestety jednej rzeczy nie umiem.. ustawiać rozrządu.

Zawór się wygiął ? Sam ? Nic się samo nie dzieje - mógłby się wygiąć , gdybyś miał problem z paskiem rozrządu i zawór spotkał się z tłokiem , ale o niczym takim nie piszesz .
Poza tym gdyby ci się nie domykał zawór ssący - bez przerwy miałbyś strzały w dolocie !
A ustawienie rozrządu - nic prostszego : zgrywasz znaki na kołach pasowych ze znakami na obudowie rozrządu ( góra ) i z nadlewem na bloku ( dół ) . Trzeba tylko zdjąć z wału silnika koło pasowe , bo znak jest pod nim .
     assistance
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 30-01-2008, 09:57   

dziś jade do mechaniora porozmawiać,bo ja już jestem zmeczony robotą przy niej ,a czeka mnie procz tego silnika jeszcze sporo.,bo to auto mialo byc idealne.

Co do rozrzadu no mniej wiecej rozumiem o co chodzi,ale jakos boje sie to robic ,zeby potem pasek nie strzelil i zeby nie spotkaly sie zawory z tlokami. Bo niestety jak sie domyslam jest to kolizyjny silnik.
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
qbk 



Wiek: 38
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-01-2008, 13:22   

LoKo napisał/a:
adrusek ja już tyle kasy i serca wpadkowałem w to auto ,a ono ciągle coś nowego pokazuje nie mam już sił. Naprawde powiem,że coś mi każe iść do garażu robić to auto,ale ja już zaczynam mięc serdecznie dość


poczułeś jak to jest miec fiata... ciagle cos...
_________________
:) Black Tipo 1.4i.e.+podtlenek kuchenkowy.... :)
  
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 30-01-2008, 15:56   

qbk o jak dobrze ,że Cie widze. Masz jakiegoś magika od silnikow albo dobry warsztat w naszej wsi?

kurde normalnie masakra ja jeszcze nawet się nią nie przejechalem .. :(
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
qbk 



Wiek: 38
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-01-2008, 16:06   

mam i moge smiało polecic bo robiłem u niego komplety remont silnika w tipo, uszczelke pod glowica w nexii i jeszcze kilka spraw w innych autach...

warsztat znajduje sie zaraz przy pks-ie obok targowiska tobruk nie kasuja duzo a robią solidnie
_________________
:) Black Tipo 1.4i.e.+podtlenek kuchenkowy.... :)
  
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 30-01-2008, 16:24   

hm.. problem z tym,ze to auto musze na lawecie przywiezc :(
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-01-2008, 08:51   

Najpierw na twoim miejscu zdjąłbym glowice żeby zobaczyć czy to o nią cos stuka jak pisał powyzej schab, dopiero później bierz się za rozbieranie dołu jesli stwierdzisz ze rzeczywiście stuka coś o głowice. Poza tym nie napisałeś jeszcze która kontrolka od oleju Ci się pali. Od ciśnienia czy od poziomu na CheckPanel ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-01-2008, 11:55   

od poziomu na checkpanel'u .
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-01-2008, 16:24   

Cytat:
od poziomu na checkpanel'u .


Czyli rozumiem że kontrolka od ciśnienia po zapaleniu silnika gaśnie. Czyli ciśnienie jest. Stąd też dół silnika powinien być raczej OK.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-01-2008, 17:46   

czyli na co mam stawiać? CO w górze mogło się popsuć? Tak ciśnienie jest okey gaśnie kontrolka.Ale swieci się ,że niby poziom oleju jest za maly ,a jest ciut nad max ,bo specjalnie dolalem.
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2008, 20:14   

poziom na check panelu wszystkim się świeci, ja też muszę żarówkę wywalić :P

ja może podrzucę taką podpowiedź (tylko się nie śmiej):
jest taki sposób starych mechaników - bierzesz kawałek drewna (np kij od szczotki) i poprzez niego osłuchujesz silnik przykładając go do silnika w różnych miejscach, pozwala to dość precyzyjnie określić miejsce stukania (jak lekarski stetoskop), znam mechanika (starszy facet) który bawi się w takie coś i jest nieomylny, zresztą on już bez otwierania maski potrafił stwierdzić co mi stuka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
LoKo 



Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-01-2008, 21:44   

moze sprobuje ,bo cos mi zaczelo zalezec na tej kupie zlomu
_________________
SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-02-2008, 08:43   

LoKo napisał/a:
Ale swieci się ,że niby poziom oleju jest za maly ,a jest ciut nad max ,bo specjalnie dolalem.


Czujnik zrypany, norma w tych pojazdach, nie tylko w twoim ;) . Co stukania to jeśli sam nie jesteś w stanie to zrób jak kolega pisze, daj komuś kto sie zna. Wydaje mi się jednak dół silnika będzie ok.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load