Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty
Autor Wiadomość
dreedoo 



Wiek: 43
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 31
Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2009, 20:34   obroty

witam mam problem z tipkiem a mianowicie ma problemy z utrzymaniem obrotow jak dodaje sie gazu reaguje on z opoznieniem a po wrzuceniu na luz obroty spadaja az do zgasniecia silnika
osobiscie wyglada mi to na problem z silnikczkiem krokowym ale moze macie jakies inne sugestie??
silnik 95 1,4 benzynka bez gazu
_________________
fiaty ach te fiaty
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-01-2009, 21:20   

jeśli reaguje z opóźnieniem to nie jest wina krokowca

otwórz maskę i w momencie gdy nie może utrzymać obrotów nacisnij ten palec który wychodzi z silniczka - jeśli silniczek "ożyje" i zacznie podtrzymywać obroty to wina leży w silniczku lub w CPP
zmierz też oporność na niebieskim czujniku w kolektorze dolotowym - charakterystyke czujnika znajdziesz na forum
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2009, 16:11   

ja obstawialbym na CPP.jak walniety bylby silnicze krokowy lub czujnik to auto by nie gaslo po wrzuceniu na luz.silniczek walniety powoduje tylko falowanie obrotow a z zepsutym czujnikiem jezdzilem ponad 4 miechy :)
pzdr :D
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
dreedoo 



Wiek: 43
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 31
Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-01-2009, 18:05   

krokowy wyczyszczony i wsio dziala
_________________
fiaty ach te fiaty
  
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2009, 16:07   

a gdzie sie znajduje ten silniczek krokowy? mam tipo 1,4 90'
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
dreedoo 



Wiek: 43
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 31
Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-01-2009, 18:09   

przy pokrywie gaznika tzn zaraz kolo tego plastikowego gowna co jest na gazniku....
taki pier*ol z kabelkiem :lalala:
_________________
fiaty ach te fiaty
  
 
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 18:13   

no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala...
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 18:15   

Nilka napisał/a:
no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala...
na nowy nowy? czy nowy używany?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 02-02-2009, 18:18   

dreedo od kiedy krokowiec jest przy pokrywie gaznika? Gaznik z tego co pamietam nie ma takiego czegos jak krokowiec.

Nilka w takiej sytuacji wypadalo by sprawdzic napiecie na wtyczce czy jest.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 18:42   

Nilka napisał/a:
no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala...

zainteresować się CPP, mój krokowiec w ogóle nie reagował, ale po naciśnięciu tego bolca (popychacza) ożywał i już działał ok - winny był właśnie CPP po wyregulowaniu chodzi już kilka miesięcy bez problemu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 23:21   

wiki1982 napisał/a:
silniczek walniety powoduje tylko falowanie obrotow
ale co ty opowiadasz? Od krokowego zalezy takze podtrzymanie obrotow silnika i jak jest walniety to moze tez powodowac gasniecie silnika. Tak bylo w przypadku mojego braciszka w Bravo, no i u dreedoo tez problemem okazal sie krokowy :P

ubek napisał/a:
Gaznik z tego co pamietam nie ma takiego czegos jak krokowiec.
:D oczywiscie ze nie ma. Za to maja niektorzy wyobraznie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-02-2009, 12:04   

yoyo napisał/a:
zainteresować się CPP, mój krokowiec w ogóle nie reagował, ale po naciśnięciu tego bolca (popychacza) ożywał i już działał ok - winny był właśnie CPP po wyregulowaniu chodzi już kilka miesięcy bez problemu


nie wydaje mi sie..., gdy dostaje bezposrednio napiecie jest ok i dziala, ale czesc napiecia idzie z komputera i tam ma jakies wstrety:/
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 18:15   

Nilka napisał/a:
nie wydaje mi sie..., gdy dostaje bezposrednio napiecie jest ok i dziala, ale czesc napiecia idzie z komputera i tam ma jakies wstrety:/

napiszę może tak: komputer steruje silniczkiem, ale skąd on ma wiedzieć jak ten silniczek ustawić? otóż z czujników:
1. niebieski czujnik w kolektorze przekazuje komputerowi aktualna temperaturę silnika
2. CPP - przekazuje aktualne położenie przepustnicy
o ile po rozgrzaniu silnika czujnik nr 1 przestaje się liczyć, bo więcej dokładniejszych danych komp dostaje z sondy lambda, to czujnik nr 2 działa w całym zakresie obrotów i temperatur przez cały czas pracy silnika, jeśli CPP jest nawala to komputer moze np. nie dostać info że przepustnica jest uchylona i tak wysterować silniczek żeby jeszcze dodał gazu co zaskutkuje obrotami w okolicach 2-3tys obr/min. Druga opcja jest taka, że komp nie dostaje danych że przepustnica jest już przymknięta i cofa silniczek krokowy zmniejszając obroty aż do zgaśnięcia silnika
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-02-2009, 12:19   EUREKA!!!!!!:)

Panowie eureka!!:) okazal sie taki banał z tymi obrotami, że szkoda gadać. Auto jeszcze gdy byl pod skrzydlami szwagra odwiedzil wielu mechanikow i naciagnal na kupe kasy bez skutku.

pojechalam do elektryka i mówię "Panie, silnik krokowy działa, komputer chyba sprawny.. nie wiem co, może czujnik ale obrotow nie trzyma"
po paru godzinach zadzwonil ze zrobione;) uslyszalam tylko "kto robil to auto???"

więc... posprawdzane miernikami - komputer wysyła sygnał, krokowy sam działa czujniki też.. wniosek? okazało się zę kabelek między komputerem a krokowym gdzieś przy wtyczce w środku był naderwany i sygnał nie dochodził. gdy tylko kabel został zrobiony, gdy tipek jest zimny trzyma 900-1000 obrotów, gdy się rozgrzeje 600-800:) chodzi jak pszczółeczka;)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load