obroty |
Autor |
Wiadomość |
dreedoo
Wiek: 43 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 31 Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-01-2009, 20:34 obroty
|
|
|
witam mam problem z tipkiem a mianowicie ma problemy z utrzymaniem obrotow jak dodaje sie gazu reaguje on z opoznieniem a po wrzuceniu na luz obroty spadaja az do zgasniecia silnika
osobiscie wyglada mi to na problem z silnikczkiem krokowym ale moze macie jakies inne sugestie??
silnik 95 1,4 benzynka bez gazu |
_________________ fiaty ach te fiaty |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-01-2009, 21:20
|
|
|
jeśli reaguje z opóźnieniem to nie jest wina krokowca
otwórz maskę i w momencie gdy nie może utrzymać obrotów nacisnij ten palec który wychodzi z silniczka - jeśli silniczek "ożyje" i zacznie podtrzymywać obroty to wina leży w silniczku lub w CPP
zmierz też oporność na niebieskim czujniku w kolektorze dolotowym - charakterystyke czujnika znajdziesz na forum |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:11
|
|
|
ja obstawialbym na CPP.jak walniety bylby silnicze krokowy lub czujnik to auto by nie gaslo po wrzuceniu na luz.silniczek walniety powoduje tylko falowanie obrotow a z zepsutym czujnikiem jezdzilem ponad 4 miechy
pzdr |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
dreedoo
Wiek: 43 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 31 Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 18:05
|
|
|
krokowy wyczyszczony i wsio dziala |
_________________ fiaty ach te fiaty |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:07
|
|
|
a gdzie sie znajduje ten silniczek krokowy? mam tipo 1,4 90' |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
dreedoo
Wiek: 43 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 31 Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:09
|
|
|
przy pokrywie gaznika tzn zaraz kolo tego plastikowego gowna co jest na gazniku....
taki pier*ol z kabelkiem |
_________________ fiaty ach te fiaty |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:13
|
|
|
no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala... |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:15
|
|
|
Nilka napisał/a: | no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala... | na nowy nowy? czy nowy używany? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:18
|
|
|
dreedo od kiedy krokowiec jest przy pokrywie gaznika? Gaznik z tego co pamietam nie ma takiego czegos jak krokowiec.
Nilka w takiej sytuacji wypadalo by sprawdzic napiecie na wtyczce czy jest. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:42
|
|
|
Nilka napisał/a: | no super a co zrobic gdy krokowy wogole nie reaguje? jest wymieniony na nowy i znow na nowy i zaden nie dziala... |
zainteresować się CPP, mój krokowiec w ogóle nie reagował, ale po naciśnięciu tego bolca (popychacza) ożywał i już działał ok - winny był właśnie CPP po wyregulowaniu chodzi już kilka miesięcy bez problemu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 23:21
|
|
|
wiki1982 napisał/a: | silniczek walniety powoduje tylko falowanie obrotow | ale co ty opowiadasz? Od krokowego zalezy takze podtrzymanie obrotow silnika i jak jest walniety to moze tez powodowac gasniecie silnika. Tak bylo w przypadku mojego braciszka w Bravo, no i u dreedoo tez problemem okazal sie krokowy
ubek napisał/a: | Gaznik z tego co pamietam nie ma takiego czegos jak krokowiec. | oczywiscie ze nie ma. Za to maja niektorzy wyobraznie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 12:04
|
|
|
yoyo napisał/a: | zainteresować się CPP, mój krokowiec w ogóle nie reagował, ale po naciśnięciu tego bolca (popychacza) ożywał i już działał ok - winny był właśnie CPP po wyregulowaniu chodzi już kilka miesięcy bez problemu |
nie wydaje mi sie..., gdy dostaje bezposrednio napiecie jest ok i dziala, ale czesc napiecia idzie z komputera i tam ma jakies wstrety:/ |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 18:15
|
|
|
Nilka napisał/a: | nie wydaje mi sie..., gdy dostaje bezposrednio napiecie jest ok i dziala, ale czesc napiecia idzie z komputera i tam ma jakies wstrety:/ |
napiszę może tak: komputer steruje silniczkiem, ale skąd on ma wiedzieć jak ten silniczek ustawić? otóż z czujników:
1. niebieski czujnik w kolektorze przekazuje komputerowi aktualna temperaturę silnika
2. CPP - przekazuje aktualne położenie przepustnicy
o ile po rozgrzaniu silnika czujnik nr 1 przestaje się liczyć, bo więcej dokładniejszych danych komp dostaje z sondy lambda, to czujnik nr 2 działa w całym zakresie obrotów i temperatur przez cały czas pracy silnika, jeśli CPP jest nawala to komputer moze np. nie dostać info że przepustnica jest uchylona i tak wysterować silniczek żeby jeszcze dodał gazu co zaskutkuje obrotami w okolicach 2-3tys obr/min. Druga opcja jest taka, że komp nie dostaje danych że przepustnica jest już przymknięta i cofa silniczek krokowy zmniejszając obroty aż do zgaśnięcia silnika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 12:19 EUREKA!!!!!!:)
|
|
|
Panowie eureka!!:) okazal sie taki banał z tymi obrotami, że szkoda gadać. Auto jeszcze gdy byl pod skrzydlami szwagra odwiedzil wielu mechanikow i naciagnal na kupe kasy bez skutku.
pojechalam do elektryka i mówię "Panie, silnik krokowy działa, komputer chyba sprawny.. nie wiem co, może czujnik ale obrotow nie trzyma"
po paru godzinach zadzwonil ze zrobione;) uslyszalam tylko "kto robil to auto???"
więc... posprawdzane miernikami - komputer wysyła sygnał, krokowy sam działa czujniki też.. wniosek? okazało się zę kabelek między komputerem a krokowym gdzieś przy wtyczce w środku był naderwany i sygnał nie dochodził. gdy tylko kabel został zrobiony, gdy tipek jest zimny trzyma 900-1000 obrotów, gdy się rozgrzeje 600-800:) chodzi jak pszczółeczka;) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|