Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po umyciu silnika :/
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2008, 22:27   Po umyciu silnika :/

Cześć, mam mały problem z Fiacikiem Tipo 1,4 gaźnik. Dzisiaj umyłem silnik poniewaz był zasyfiony. Mechanik kazał mi to zrobic zeby mogl stwierdzic skad mi cieknie olej. Po umyciu silnika pojechalem sobie do marketu na zakupy jakies 15 km w jedna strone. ?Jak ruszyłem i samochod byl zapalony na gazie (ciepły) to strzelił mi dwa razy i potem nie mial juz sily na gazie jechac dalej. Jak wlaczylem na benzyne to jest ok ale na ssaniu przerywają mu obroty. Na gazie gaśnie. Prosze pomozcie mi bo jutro musze jechac do pracy i nie wiem na czym stoje.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-12-2008, 22:31   

Niezly mechanik...
Myles silnik karcherem? Czy sam, specjalnym preparatem i woda z weza?

Wyciagnij na noc przewody zaplonowe do domu, pomachaj troche suszarka przy nich.
Rano powinno byc OK.
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2008, 22:36   

Oczywiscie ze myłem specjalnym preparatem i wodą. Wiesz..... mechanik mi dobrze powiedzial bo rzeczywiscie nie bylo nic widac. Poprzednie auta jka mialem to tez mylem silniki i nie mialem nigdy problemu a tu dzis niespodzianka.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-12-2008, 22:40   

Sproboj wysuszyc te przewody; ja niemam oslony pod silnikiem i po wjechaniu w gleboka kaluze zalalo mi przewody - efekty te same co u ciebie; ewentualnie wyczysc kopolke, sprawdz czy do dolotu gaznika wody nie nalecialo...
pewnie myles zeby sprawdzic zcy uszczelka pod zaworami puszcza - stamtoad bliska droga do przewodow:)
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2008, 22:44   

no tak ale jak odepne przeowdy to skad bede wiedzial ktory pozniej gdzie podpiąć ?? wiem tyle ze podobno musza byc na swoim miejscu.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-12-2008, 22:47   

Troche trudno je pomylic, ale dla chcacego nic trodnego, oznacz je tasma,
na upartego mozesz wytrzec gniazda do sucha bawelniana szmatka (czysta), rano powinno byc lepiej, chociaz przy tej aurze kto wie...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2008, 22:52   

Lasgo07 napisał/a:
no tak ale jak odepne przeowdy to skad bede wiedzial ktory pozniej gdzie podpiąć ?? wiem tyle ze podobno musza byc na swoim miejscu.


z boku kopułki, tam gdzie wychodzą przewody, masz numery przewodów do której świecy ma iść.. więc nie widze problemu
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 22:54   

Lasgo07, najlepiej ponumeruj sobie jakimś pisakiem/markerem na kopułce z którego gniazda przewód idzie do którego cylindra. Wszystkie kable są różnej długości, więc potem wystarczy podłączać do świec wg długości.

Nie wszystkie kopułki są ponumerowane :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 00:58   

Lasgo07, Kable ponumeruj pisakiem przy każdej kocówce, a następnie je ściągnij i dobrze powycieraj, zostaw na noc. Zobacz pod kopułkę czy się nie nalało, ewentualnie wysusz. Dodatkowo możesz wysuszyć cewkę jeśli ją też zalałeś. Jak się myje trzeba uważać na elektrykę :lalala: a zapalanie na gazie mokrego silnika to kolejny błąd ! Odkręć dekiel z gaźnika (klucz 10) i zobacz czy rozpylacze są całe i na miejscu, w gaźnik są plastikowe elementy zobacz czy się nie stopiły i nie wpadły do środka. Ściągnij obudowę filtra i zobacz czy nie pękła i w jakim stanie jest filtr powietrza. Dodatkowo zobacz na podstawę gaźnika czy jej nie wydmuchało i nie powstała szczelina.

** Dodano: 12-12-2008, 01:00 **
I na przyszłość uważaj i myśl. Czegoś nie jesteś pewien pytaj, od tego jesteśmy, ja ma duże doświadczenie w myciu silnika :lalala: tak się składa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-12-2008, 18:39   

Pewnie CPW Ci walnął.
Kilka osób, w tym ja, już tak miało po umyciu.
Przy tej temp. zewnętrznej, to już mechanik o wysokich "kwalifikacjach", że taką bzdurę Ci poradził.
Już nawet pomijając fakt, że samo mycie silnika to dla mnie idiotyzm, zrobiłem to raz i nie zrobię nigdy więcej.
Alternatora nie kazał Ci czasem przepłukać w Vanishu ten spec ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2008, 19:02   

Emf, Mechanik jest godny polecenia, to jest silnik starej generacji i nie powinno mu sie nic stać przy myciu. Strzał był nie koniecznie od umycia ale od fatalnego stanu mojego aparatu zapłonowego lub bródnego filtra gazu. Kolego jakbyś się troche znał to Tipo 1,4 na gaźniku nie miały CPW :P :P:P
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-12-2008, 19:36   

Lasgo07, przy zerowej temp. myjesz silnik i liczysz na to, że nic mu się nie stanie????
Tak, faktycznie nie doczytałem, że masz gaźnik bo CPW miały 1,4ie
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 19:45   

Emf, mycie silnika u kolegi było uzasadnione w celu stwierdzeni wycieków. Jak ktoś ma jedną czarną tłustą masę na korpusie :lalala: ciężko powiedzie gdzie leci. Mycie silnika o tej porze jest dość nieszczęśliwym pomysłem, ale jak trzeba to można tak to zrobić żeby nic się nie stało. Lasgo07, myślę jednak że szczał by spowodowany zalaniem któregoś z elementów układu zapłonowego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load