|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Poduszki pod silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 19:37 Poduszki pod silnikiem
|
|
|
Szykuje mi się wymiana poduch pod silnikiem i stąd moje pytanie - jak się do tego zabrać ?
Dodam że, to Tempra 1.4 i nigdy tego jeszcze nie robiłem |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 19:55
|
|
|
byłu juz na forum całkiem niedawno |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 20:02
|
|
|
Osobiście wymieniałem z dwa tygodnie temu dwie poduszki, lewą i prawą . Lewa jest przykręcona do skrzyni biegów i potrzebny jest klucz 17 i 13 najlepiej gedor z długą przedłużką. Ja odkręcałem razem ze wspornikiem gdyż jest problem z wyjeciem poduszki ze wspornika . Do prawej jest lepsze dojście, wspornik jest mocowany do śilnika i potrzeba klucz 13. Nie zapomnij dać lewarek podpierający silnik w czasie wymiany |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 21:49
|
|
|
też z 3 tyg temu wymieniałem, klucz 13 i 17ki z dwie o ile pamiętam (na łeb i nakrętkę śruby 'głównej' poduchy)... zrobisz sam bez problemu, tylko trochę cierpliwości i wolniej z pierwszą a potem następna już łatwo pójdzie;
najlepiej mieć 2 podnośniki jakby jeden jakoś nie wyobił, by jednym podnieść sobie autko dla wygody a drugim podnosić silnik/podpierać;
nie podpieraj zbytnio pod miskę olejową, bo możesz odksztalcić, chyba, że np klocek podstawisz jeszcze drewaniany (rozłożenie nacisku) to można i pod miskę;
poduchy ofkozzz po jednej, nie np 2 naraz.
robiąc z lewą (patrząc od przodu na autko, stojąc przed maską) poduchą ('pasażerową') jakby coś się zapiekło możesz mieć też łatwiejszy z boku dostęp jak zdejmiesz prawe przednie koło a za nim osłonę plastikową (doczepiona do nadkola i z 2 śrubki chyba w okol. osłony rozrządu); to dojście może pomóc w razie czego, z drugiej strony jest chyba podobnie; powodzenia; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 00:33
|
|
|
Wymieniałem tydzień temu-wszystkie.Dwa koziołki i całoś do góry.Poduszki tak jak chłopaki piszą odkręcać lepiej z uchwytami bo nad nimi śruby mają łby i lubią się zapiekać w prowadzeniach przez poduszki.Poduszka silnika może zapiec się do aluminiowego ramienia z tąd wiadomo że z uchwytem.Lewarek możesz śmiało podstawić pod miskę pod warunkiem że nie podniesiesz nim całego auta a tylko zniwelujesz naprężenie poduszek.Wymieniając środkową lewarek pod jej ramię.Tej nie trzeba odkręcać z ramieniem.Po odkręceniu wszystkich śrub popuść lewarek na tyle tylko aby ją wyjąć.I tak jak pisze bob96-grzechotka z długą przedłużką to podstawa jak i dobry odrdzewiacz.Gdybyś miał problem z dojściem do śrub ramienia przy skrzyni to też z umiarem opuść na lewarku to i górna śruba stanie się dostępna-są 4. To się rozpisałem. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 17:49
|
|
|
Dzięki serdeczne panowie, w Sobotę zabieram sie do pracy.
[ Dodano: 03-06-2006, 13:28 ]
Uff.... częściowo się udało wymienić.
Poduszka od strony kierowcy praktycznie nie istniała i z nią miałem najwięcej roboty. Zapiekła się śruba mocująca poduchę do wspornika, ale na szczęście niedaleko mam sklep metalowy i owa śruba była dostępna. Również sam wspornik nieźle się zapiekł ale młoteczek mu trochę pomógł.
Prawa strona poszła lepiej choć nie ściągałem osłon plastikowych jak to miało miejsce z lewej strony ogólnie prawa poduszka (strona pasażera) była w równie kiepskim stanie.
Poduszki pod skrzynią nie ruszałem bo poprostu nie mam możliwości technicznych dostać się tak głęboko pozatym śruby podtrzymujące są tak pozapiekane że rozwaliłem moją śliczną chińską grzechotkę i nawet nie drgnęły...kiedyś jak będe miał dostęp do kanału wymienie, zresztą wizualnie jeszcze jest w dobrym stanie.
pozdowionka....... |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 23:13
|
|
|
Ja nie bawiłem się w oględziny tylko kupiłem wszystkie w ciemno.Przypuszczamłem że nikt jeszcze przede mną ich nie wymieniał.Po wyjęciu wyglądały przyzwoicie z tą różnicą że nowych nie dało się zginać.Fakt że wymieniałem poduchy i wachacze tarcze i klocki a najważniejsze że miałem gdzie-to efekt prac 100% zadowolenia.Wcześniej jeżdżąc nie wiadomo było czy mam silnik czy nie.Teraz wiem,że tak.A najważniejsze,że znikną efekt kaczki przy jeżdzie w korku. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 19:59
|
|
|
no, zmiana choćby jednej rozwalonej poduchy na nówkę dużo daje...
a ja śruby też miałem ofkozzzz zapieczone strasznie, ale w zasadzie jakoś poszło bez bólu... trochę z dołu, trochę z boku odkręcałem (by od strony pasażera z boku jakoś dojść do łba bodajże śruby to zdjąłem koło i w nadkolu osłonę plastikową, ułatwiło to nieco...) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-06-2006, 18:11
|
|
|
Pewnie że daje.Ztym że dzisiaj lewa za rok prawa po roku środkowa a po dwóch znowu lewa.Jaki to sens? |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2012, 14:56
|
|
|
Będą pasować
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2012, 15:26
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Będą pasować |
i ja się pod tym podpisuję |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|