|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pomocy z olejem |
Autor |
Wiadomość |
ADERR
Wiek: 52 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 63 Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-07-2006, 05:04
|
|
|
witam co sadzicie o midland 20w50 ? |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-07-2006, 14:38
|
|
|
ego napisał/a: | EASYKATO widzisz Ty castrola nie polecasz,ale podaj jakies argumenty.To dziwne bo większośc osób siedzących w temacie chwali sobie castrole a zawłaszcza RS,rodzice jeżdzą od nowości w aucie na castrolu RS i silniczek mają w idealnym stanie. Oleje lotosa spełniaja pewne wymogi i napewno nie szkodzą silnikowi,ale jeśli chce sie mieć lepsze samopoczucie i szpanowac olejem w silniku to prosze bardzo. Odnośnie aut z Polski to widze,że uderzyłem w sedno sprawy,ale nie miałem tu na mysli oleje na jakich sie jeździ tylko sposób użytkowania samochodu,ale widze,że rozumiesz posty jak chcesz,oby na swoja korzyść,pozdrawiam Cie serdecznie |
W toyotach zalewanych castrolem panewki sie zacieraly. Bardzo duzo zlego mowia mechanicy o RSie, czy SLX- nie pamietam- otos po otwarciu silnika w srodku jest maź... po prostu maź. Jeszcze wczesniej RS mial problemy z cisnieniem, etc. Ogolnie placi sie za naklejke... bo olej jest naprawde mocno średni.
Ja jezdzilem na castrolu przez 10 tys i... i juz nigdy nie wroce do tego oleju.
Jezeli chodzi o oleje, to w rodzinie jezdzimy na Agipie . Od syntetyka po minerala . Polecilbym Tobie sinta 2000. Niedrogi, a naprawdę dobry olej.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2006, 16:35
|
|
|
Postanowiłem, że zdradzę Castrola.
Jutro zalewam motor Valvoline'm (olej + płyn chłodniczy)
Zobaczymy, jaki będzie efekt, tj. praca silnika i ilość pożeranego przezeń oleju. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2006, 19:24
|
|
|
mac napisał/a: | Postanowiłem, że zdradzę Castrola.
Jutro zalewam motor Valvoline'm (olej + płyn chłodniczy)
Zobaczymy, jaki będzie efekt, tj. praca silnika i ilość pożeranego przezeń oleju. |
jak będziesz zmieniał
to pozwól castrolowi spokojnie opuścić silnik
jeżeli jest opcja odkręcenie miski (żeby nic nie zostało ) to z niej skorzystaj |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2006, 20:21
|
|
|
Z tego co wiem, u mnie jest dosyc pracochłonne zdejmowanie miski, więc chyba odpada.
Ale podobno jest jakiś inny sposób na dokładniejsze opróżnienie? Włączenie opróżnionego silnika na kilka sekund??
Zresztą, czy odrobina Castrola doprowadzi do "skażenia" reszty? Bez przesady...
Pewnie, że wolałbym usunąc wszystko. Ale w tym wypadku z miską trza się trochę pomęczyc |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2006, 20:45
|
|
|
mac napisał/a: | Z tego co wiem, u mnie jest dosyc pracochłonne zdejmowanie miski, więc chyba odpada.
Ale podobno jest jakiś inny sposób na dokładniejsze opróżnienie? Włączenie opróżnionego silnika na kilka sekund??
Zresztą, czy odrobina Castrola doprowadzi do "skażenia" reszty? Bez przesady...
Pewnie, że wolałbym usunąc wszystko. Ale w tym wypadku z miską trza się trochę pomęczyc |
nie odpalaj auta po zlaniu oleju !!
a propos miski - to nie każde tipo po odkręceniu korka wypuści cały olej
(zależy jak jest pochylony przód auta)
zapytaj o odsysarkę oleju |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2006, 20:53
|
|
|
Z tego, co pamiętam, w miejscu, gdzie jest korek spustowy, miska ma dodatkowe pochylenie, więc olej spływa prawie do końca.
Przekonam się ostatecznie jutro. Ewentualnie poproszę o odessanie...
Wybrałem Turbo V 15W-40.
Do chłodnicy pójdzie Max Life... |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-07-2006, 10:34
|
|
|
Odnosnie motula- tutaj mozna go kupic- http://motul.orfika.net/catalog .
pzdr.
[ Dodano: 28-07-2006, 22:27 ]
Możesz wyssac caly olej za pomoca specjalnej pompy, mozesz wlac specyfik do plukania silników- np. motula.. mozesz rowniez wlac inny olej, dac mu popracowac i spuscic .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
matliz
Wiek: 47 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 34 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 17:27 Re: pomocy z olejem
|
|
|
ADERR napisał/a: | WITAM MAM PROBLEM KTORY OLEJ WYBRAC DO MOJEGO AUTA JEZDZONY BYL NA LOTOS 15W40 MA PRZELOT 187000 WACHAM SIE MIEDZY VALVOLINE MAXLIFE 10W40 ALBO CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40 KTORY LEPSZY ? MAM TROCHE NISKIE CISNIENIE OLEJU PATRZCIE TEZ POD TYM KONTEM . CO SADZICIE O STABILIZATORACH LEPKOSCI OLEJU ? POZDRAWIAM |
Tez miałem ten problem kupiłem auto i nie było zadnej informacji o tym jaki był olej wlany.Silnik 1.9 tds przy przebiegu 170 tys km zalałem olejem schell helix 15w40, rozmawiałem na ten temat z róznymi osobami i opinie co do jakiego oleju sa bardzo rózne zwłaszcza ze wiekszosc osób twierdzi że nie można lać oleju 10w40 jesli wczesniej silnik był jezdzony na 15w40.Jaki w koncu zalałeś olej ?? |
_________________ Fiat Tempra 1.9 tds |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 09:36
|
|
|
mac napisał/a: | Z tego, co pamiętam, w miejscu, gdzie jest korek spustowy, miska ma dodatkowe pochylenie, więc olej spływa prawie do końca.
Przekonam się ostatecznie jutro. Ewentualnie poproszę o odessanie...
Wybrałem Turbo V 15W-40.
Do chłodnicy pójdzie Max Life... |
I JAK efekt zmiany oleju? Warto było?
Czy jest zmiana w kulturze pracy silnika? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|