Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebuje porady odnośnie sondy lambdy
Autor Wiadomość
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-06-2011, 19:26   Potrzebuje porady odnośnie sondy lambdy

Witam. Chce kupic sonde lambde i nie wiem czy kupic z firmy Bosal czy Bosch czy moze jakies innej. Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik.
Prosze o rade :)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-06-2011, 21:02   

Haris_OP napisał/a:
Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik.


to po cholerę Ci sonda ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-06-2011, 21:40   

Haris_OP, w autach z gaźnikiem nie ma sondy lambdy ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2011, 21:53   

Cytat:
Witam. Chce kupic sonde lambde i nie wiem czy kupic z firmy Bosal czy Bosch czy moze jakies innej. Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik.
Prosze o rade :)
hehehe dobre a czy by ta sonda sterowała :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-06-2011, 22:35   

może kolega chce założyć jakąś nowszą instalacje LPG ? jesli sie mylę to taka może potrzebować odczytów z lambdy , ale przecież to wszystko bez sensu

lub jakiś pseudo mechanik po opisaniu objawów za wysokiego spalania lub czegoś tam innego stwierdził że to sonda ? albo kolega sam zabawił sie w mechanika pogrzebał u wujka google i pod hasłem "wysokie spalanie" dowiedział się, że to pewnie lambda :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-06-2011, 22:37   

Leśniczy, najprędzej to będzie tak, że ma wtrysk :p

No ale zobaczymy co napisze
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-06-2011, 10:03   

Teraz to już nic nie wiem. Kolega mi mówił ze to coś to właśnie ta sonda a okazuje się że nie.
Tu macie zdjecia i oceńcie sami. (chodzi mi o tą czerwoną wtyczke)

http://imageshack.us/phot...6/dscn9493.jpg/

http://imageshack.us/phot...3/dscn9491.jpg/
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-06-2011, 10:14   

Haris_OP, ta czerwona ( a raczej brązowa wtyczka ) to tylko kapturek ochronny czujnika temperatury silnika. jesli zdejmiesz ten kapturek ujrzysz 1 kabelek wpiety do czujnika, jesli go odłączysz to nie będziesz miał na desce wskazań temperatury...
a tak po za tym to sonda lambda zawsze znajduje się za kolektorem wydechowym, a czasami w samym kolektorze. ponadto wystepuje tylko w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. u ciebie jest gaźnik więc sondy nie ma.

odnośnie kolegi to lepiej nie słuchaj jego rad na przyszłość bo najwidoczniej nie ma zielonego o autach
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-06-2011, 10:25   

Aaaa. teraz to wiem :) Pisze bo mam spalanie 10l wzwyż nie ważne czy jadę oszczędnie czy nie, co może mieć na to wpływ?
(Wymieniłem ostatnio świece, kable WN, altek cały zrobiony)
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-06-2011, 10:48   

silnik osiąga 90C ? gaźnik do regulacji ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-06-2011, 11:04   

Nie grzeje się, chyba raczej gaźnik do regulacji
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2011, 11:45   

Haris_OP, Gaźnik do sprawdzenia i regulacji. Prewencyjnie sprawdź kąt zapłonu i wężyki podciśnieniowe. No i nie licz na spalanie mniejsze niż 10l w mieście i ~7,5l w trasie. To jest konstrukcja z końca lat 80tych.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2011, 11:46   

Leśniczy napisał/a:
silnik osiąga 90C ?

Cytat:
Nie grzeje się

Powinien podczas jazdy mieć 90 stopni...
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-06-2011, 13:40   

pod odpaleniu auta i przejechaniu 1-2 km silnik powinien się rozgrzać i pokazywać cały czas 90C. jesli nie dochodzi do 90C to znaczy że masz do wymiany termostat,a w wyniku nie dogrzania silnika może ci łykać ok 1,5 L paliwa więcej
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 21:11   

Haris_OP napisał/a:
pod odpaleniu auta i przejechaniu 1-2 km silnik powinien się rozgrzać i pokazywać cały czas 90C
he he chyba trochę przesadziłeś nawet moja nowa meganka tak szybko się nie zagrzewa :lalala: no chyba że ten 1-2km jest w korku
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-06-2011, 21:42   

Ale moja tempra się tak nawet w zimie nagrzewała. To jest do wykonania.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
  
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-06-2011, 22:32   

przy odłączonej z obiegu nagrzewnicy ( nawiew ustawiony na zimno ) i sprawnym termostacie przy obecnych temperaturach rzecz całkiem normalna. jak odpalałem tipo wyjeżdżałem z garażu, zamykałem garaż to po przejechaniu ok 1km miałem 90C
w hondzie jest podobnie. jeśli odpalacie z pod bloku/domu i odrazu jazda to po 2km powinien byc rozgrzany więc bez przesady
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-06-2011, 12:20   

Mnie temperatury 90C w ogole nie osiąga, chyba że w korku.
Gdzie moge znaleźć jakiś schemat gdzie jest ten termostat?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-06-2011, 12:27   

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000686.jpg
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-06-2011, 12:55   

Haris_OP, no to już wiesz czemu auto ci za dużo pali .... jeździsz ciągle na nie dogrzanym silniku. musisz wymienić termostat bo obecny zawiesił się w pozycji otwartej. przy okazji polecam wymianę płynu chłodniczego bo to nie droga impreza

http://allegro.pl/termost...1664201524.html
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-06-2011, 12:55   

Dzieki wielkie :) jade teraz kupic i biore sie do roboty

** Dodano: 21-06-2011, 11:21 **
Wymiana poszła zgodnie z planem. Teraz widać jak rośnie w oczach wskazówka do tych 90, a pozniej minimalnie spada az caly plyn sie zagrzeje i jak mam minimalnie powyzej to wlacza sie wiatrak. Dzieki za pomoc
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load