Potrzebuje porady odnośnie sondy lambdy |
Autor |
Wiadomość |
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 19:26 Potrzebuje porady odnośnie sondy lambdy
|
|
|
Witam. Chce kupic sonde lambde i nie wiem czy kupic z firmy Bosal czy Bosch czy moze jakies innej. Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik.
Prosze o rade |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-06-2011, 21:02
|
|
|
Haris_OP napisał/a: | Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik. |
to po cholerę Ci sonda ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 21:40
|
|
|
Haris_OP, w autach z gaźnikiem nie ma sondy lambdy ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 21:53
|
|
|
Cytat: | Witam. Chce kupic sonde lambde i nie wiem czy kupic z firmy Bosal czy Bosch czy moze jakies innej. Jestem posiadaczem Tipo 1.4 gaźnik.
Prosze o rade | hehehe dobre a czy by ta sonda sterowała |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 22:35
|
|
|
może kolega chce założyć jakąś nowszą instalacje LPG ? jesli sie mylę to taka może potrzebować odczytów z lambdy , ale przecież to wszystko bez sensu
lub jakiś pseudo mechanik po opisaniu objawów za wysokiego spalania lub czegoś tam innego stwierdził że to sonda ? albo kolega sam zabawił sie w mechanika pogrzebał u wujka google i pod hasłem "wysokie spalanie" dowiedział się, że to pewnie lambda |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-06-2011, 22:37
|
|
|
Leśniczy, najprędzej to będzie tak, że ma wtrysk :p
No ale zobaczymy co napisze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 10:14
|
|
|
Haris_OP, ta czerwona ( a raczej brązowa wtyczka ) to tylko kapturek ochronny czujnika temperatury silnika. jesli zdejmiesz ten kapturek ujrzysz 1 kabelek wpiety do czujnika, jesli go odłączysz to nie będziesz miał na desce wskazań temperatury...
a tak po za tym to sonda lambda zawsze znajduje się za kolektorem wydechowym, a czasami w samym kolektorze. ponadto wystepuje tylko w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. u ciebie jest gaźnik więc sondy nie ma.
odnośnie kolegi to lepiej nie słuchaj jego rad na przyszłość bo najwidoczniej nie ma zielonego o autach |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 10:25
|
|
|
Aaaa. teraz to wiem Pisze bo mam spalanie 10l wzwyż nie ważne czy jadę oszczędnie czy nie, co może mieć na to wpływ?
(Wymieniłem ostatnio świece, kable WN, altek cały zrobiony) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 10:48
|
|
|
silnik osiąga 90C ? gaźnik do regulacji ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 11:04
|
|
|
Nie grzeje się, chyba raczej gaźnik do regulacji |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 11:45
|
|
|
Haris_OP, Gaźnik do sprawdzenia i regulacji. Prewencyjnie sprawdź kąt zapłonu i wężyki podciśnieniowe. No i nie licz na spalanie mniejsze niż 10l w mieście i ~7,5l w trasie. To jest konstrukcja z końca lat 80tych. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 13:40
|
|
|
pod odpaleniu auta i przejechaniu 1-2 km silnik powinien się rozgrzać i pokazywać cały czas 90C. jesli nie dochodzi do 90C to znaczy że masz do wymiany termostat,a w wyniku nie dogrzania silnika może ci łykać ok 1,5 L paliwa więcej |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2011, 21:11
|
|
|
Haris_OP napisał/a: | pod odpaleniu auta i przejechaniu 1-2 km silnik powinien się rozgrzać i pokazywać cały czas 90C | he he chyba trochę przesadziłeś nawet moja nowa meganka tak szybko się nie zagrzewa no chyba że ten 1-2km jest w korku |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-06-2011, 21:42
|
|
|
Ale moja tempra się tak nawet w zimie nagrzewała. To jest do wykonania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-06-2011, 22:32
|
|
|
przy odłączonej z obiegu nagrzewnicy ( nawiew ustawiony na zimno ) i sprawnym termostacie przy obecnych temperaturach rzecz całkiem normalna. jak odpalałem tipo wyjeżdżałem z garażu, zamykałem garaż to po przejechaniu ok 1km miałem 90C
w hondzie jest podobnie. jeśli odpalacie z pod bloku/domu i odrazu jazda to po 2km powinien byc rozgrzany więc bez przesady |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 12:20
|
|
|
Mnie temperatury 90C w ogole nie osiąga, chyba że w korku.
Gdzie moge znaleźć jakiś schemat gdzie jest ten termostat? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 12:55
|
|
|
Haris_OP, no to już wiesz czemu auto ci za dużo pali .... jeździsz ciągle na nie dogrzanym silniku. musisz wymienić termostat bo obecny zawiesił się w pozycji otwartej. przy okazji polecam wymianę płynu chłodniczego bo to nie droga impreza
http://allegro.pl/termost...1664201524.html |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 12:55
|
|
|
Dzieki wielkie jade teraz kupic i biore sie do roboty
** Dodano: 21-06-2011, 11:21 **
Wymiana poszła zgodnie z planem. Teraz widać jak rośnie w oczach wskazówka do tych 90, a pozniej minimalnie spada az caly plyn sie zagrzeje i jak mam minimalnie powyzej to wlacza sie wiatrak. Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|