|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem przy wkręcaniu się na obroty |
Autor |
Wiadomość |
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2008, 17:06 Problem przy wkręcaniu się na obroty
|
|
|
Witam
Mamy problem z silnikiem 2.0 z tempry.
Silnik elegancko zapala, chodzi na wolnych obrotach, ale jak dodaje sie mocno gazu to silnik zaczyna sie wkręcać i w którymś momencie coś się dzieje i zaczyna przerywać i dławić się. Sprawdziliśmy na szybko cisnienie paliwa i na wolnych jest około 2,8b, jak sie wkręca to jest 3,2b i nie spada. Pompa jest z silnika 2.0 16V turbo. Co to moze być??
Dzieki |
|
|
|
|
marcin 87
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 21:47
|
|
|
coś małe to ciśnienie.nie chce krakać ale pompa?jak masz to przełóż ta oryg.i sprawdz |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 21:57
|
|
|
a filter powietrza lub tlumik nie sa zapchane? |
|
|
|
|
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-04-2008, 12:55
|
|
|
Filtra powietrza nie ma
Wydech z jednym tłumikiem przelotowy cały.
Filtra nie ma bo jest to dopiero odpalony silnik w nowej budzie i nie skończyliśmy jescze.
Jaka powinna być odległość między czujnikiem połozenia wału a ząbkiem na kole??
Co do pompy to raczej nie jest za małe to ciśnienie bo skoro pompa jest z 2.0 Turbo a silnik to 2.0 115 KM to raczej nie powinno być problemu. Manometr zreszta pokazuje ze paliwa nie braknie bo cały czas się utrzymuje ciśnienie ponad 3 bary. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-04-2008, 14:35
|
|
|
Autko ma problem z przepaleniem większej ilości paliwa, sprawdź czy nie zalewa świecy i czy świece mają dobrą iskrę.
Dodatkowo może źle być dobrana mieszanka, za dużo paliwa daje lub za mało powietrza i zalewa silnik. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:47
|
|
|
tak jak mówi ubek, źle dobiera mieszankę paliwowo/powietrzną , i to może być przyczyną , filterek paliwka kolega wymienił ?? jeszcze warto sprawdzić świece , polecam zainwestować w jakieś lepsze . Zibi122, przewody WN sprawdzałeś ?? |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-05-2008, 14:19
|
|
|
Zibi122, a ta tempra to na gazie bo jak na gazie sie tak dzieje to za bardzo jest gaz przykrecony ja tak mnialem w sedici ze motor krecil sie do 4.5 tys a gdy doszedl do 5 tys zapalilo sie ladowanie i zaczal przerywac tak jak u was i koniec frajdy z jazdy myslelem ze to moze akumulator za slaby ale ostatecznie wina lezala po stronie zle wyregulowanego gazu za malo go dostawal przy wyzszych obrotach po regulacji usterka znikla i silnik mozna bylo krecic duzo wyzej |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 14:56
|
|
|
bodzio82, ja tez tak mialem
ale kolega pisze, że na benzynie tak się dzieje, bo mierzy ciśnienie paliwa:)
jak dla mnie to za dużo dostaje benzyny, jak mu spuścisz z gazu to chwile potelepie i działa pewnie dalej. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2008, 15:24
|
|
|
Problem powraca
nadal jest to samo. Czy możliwe aby winny był czujnik w rozdzielaczu??
czy jest jakiś sposób na diagnostykę tego silnika przez kody albo komputer?? |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 17:30
|
|
|
ktoś kiedyś wypisywał jak odczytywać kody z diagnostyki ... tylko nie wiem kto i czy chodziło o diagnozę silnika 2.0
ni jestem pewny czy nie przypadkiem user o nicku "unknown"
wracając do tematu a comp podłączony od 115 konnej wersji ? może mapa wtrysków uszkodzona ... reset / wymiana compa ?
kostka od przepływomierza powietrza wpięta ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 18:59
|
|
|
Na moje oko sprawa dość skomplikowana
Nie wygląda na pompę. Prędzej na wtryski, które są przytkane, albo masz kompa walniętego i mapy złe są. Ogólnie, wygląda na zbyt ubogą mieszankę. Przy zbyt bogatej byś pisał o zapachu benzyny z wydechu. Nie wspominałeś o tym więc raczej zbyt uboga mieszanka. A to nie jest zdrowe dla motoru.
Jak masz, to podepnij innego kompa i zobacz jaki będzie efekt, bo to można dość szybko zrobić. Jak to nie pomoże, to wtryskiwacze do czyszczenia oddaj (w Krk czyściłem, 30zł od sztuki za mycie ultradźwiękami - może nie jakoś tanio, ale efekt w Tipolocie zauważyłem - przestał się dławić).
Aha, domyślam się, że zapłon masz ogarnięty, prawda? I silnik to zapewne 2.0 8v, zgadza się? |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2008, 21:20
|
|
|
Silnik to 2.0 8v z wałkami wyrównującymi. Kolega jak kupował silnik to kupił cały komplet ale nie wiem czy to jest na 100% od niego komp.
Wtryski były zasyfione, wyczyściłem ile mogłem i jak mogłem ale nic nie dało. Wsadziliśmy wtryski od 2.0 16v opla o podobnej wydajności ale nic sie nie zmieniło.
Co do zapłonu to nie wiem co masz na myśli ogarnięty ??
Świece nowe, kable nowe, kompułka i palec w stanie bdb, cewka podmieniana działa, moduł zapłonowy podmieniany razem z cewką.
Za jakieś dwa dni bede miał lampe stroboskopową moze wtedy zobacze co się dzieje. |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 22:26
|
|
|
Jako ogarnięty zapłon miałem na myśli właśnie jego wszystkie elementy.
Jeśli miałeś pewność, że wtryski z tego opelka były czyste i nie zapchane, to można ten element wykluczyć. Szukamy dalej.
Zobacz jak ustawiony jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Może w tym leży problem? Nie znam dokładnie tego motoru (dużo więcej wiem o 16v, z racji tego że jeżdżę 16vt). Jeśli masz sterowany elektronicznie kąt wyprzedzenia, to przy rozdzielaczu zapłonu masz czujnik. Nie pamiętam jak on się nazywa, ale może być tak, że potrafi nie dać sygnału, albo po prostu się zacina... I w efekcie, przy pewnej prędkości obrotowej zaczyna Ci znikać iskra (reakcja jest na zbocze ujemne sygnału, czy na moment kiedy sygnał znika). A jak masz kąt ustawiany ręcznie, to regulacja i zobacz co i jak. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2008, 07:04
|
|
|
No własnie tez zaczynam podejrzewać ze coś się dzieje z sygniałem z czujnika w aparacie zapłonowym. On odpowiada ze wyprzedzenie czy opóźnienie zapłonu i moze cos się z nim dzieje. Tak jak pisałem w sobote pewnie bede miał coś ala lampa stroboskopowa ( diodowa lampa ) i zobacze czy coś bedzie widać. Mam też oscyloskop na PC moze podłacze sie pod przewody od tego czujnika i poobserwuję czy nie znika sygnał albo coś. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2008, 17:12
|
|
|
avenger,
ja raczej nie podawałem jak odczytywać kody... ktoś tu poruszał ten temat inny i dał listę standardowych kodów - wyjaśnień;
ja się interesiłem do mego obecnego silniczka kodami...
przez google jak się wpisze "kody migowe" lub "kody błyskowe" i poda rodzaj kompa / markę, GM, Bosch czy jaki tam się ma to na pewno się trafi; zazwyczaj sprowadza się to tylko do zwarcia 2 pinów konkretnych w gniazdku serwisowym, przekręceniu kluczyka o 1 i kontrolka miga podając kody, np 3 mignięcia, przerwa, 2 mignięcia = kod 32... wszystkie po kolei 'wymiguje'. W niektórych kompach jeszcze osobno inaczej zwierając można podczas jazdy/na włączonym silniku inne kody odczytywać - diagnostyki pracy silnika i podczas jazdy; w niaktórych autach (ale nie T/T) robi się tak że się przyciska kilka przecysków naraz na desce, wciska np pedał gazu i przekręca kluczyk ale nie odpala auta, czy podobne kombinacje.. w T/T będzie to zwarcie pewno 2 pinów o ile pamiętam i obserwowanie kontrolki po przekręceniu kluczyka; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zibi122
Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 12 Skąd: Kampinos
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-08-2008, 08:16
|
|
|
Sprawa rozwiazana. Okazało się, że przestawiony jest rozrząd. My nie sprawdzliśmy tego bo go nie wymienialiśmy przy swapie. Albo podczas kolizji przeskoczył albo ktoś go specjalnie juz po zakupie silnika przestawił (leżał w warsztacie u takich jednych kolesi).
Dziękuję wszytkim za rady. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|