|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
regulacja obrotów? |
Autor |
Wiadomość |
orlando
witamy nowego
Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 2 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 10:08 regulacja obrotów?
|
|
|
Witam!
Szukałem na forum ale nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi.
Otóż napiszcie mi czy w tipo 1.4 na gaźniku można regulować jakoś wolne obroty? Np. za pomocą śruby przy przepustnicy? Jest tam taka śruba?
Mechanik mi mówił, że w tym samochodzie nie da się wyregulować obrotów
Dane samochodu:
ME Tipo 1100-1370-1580 (87-93)
160.151.0(0) | 1372 CARB.69CV DGT 5P
160A1.000 160AB
V2 | DGT
M2 | 1370 Carb.(69CV)
Interesuje mnie to ponieważ chcę sprawdzić czy to naciągacz, a to moje pierwsze autko i chciałbym aby trafiło pod opiekę dobrego fachowca.
Edit by Romano
Usunąłem z postu numery silnika i samochodu, lepiej takich danych nie podawać publicznie, wystarczy typ silnika. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 13:20
|
|
|
Jeśli masz gaźnik to na 100% masz regulację wolnych obrotów, załączam obrazek.
Śrubką V regulujemy wolne obroty.
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-07-2007, 19:41
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze romano.
orlando, lepiej zmień mechanika, bo zdaje się że ten nie ma nawet pojęcia o podstawowych rzeczach związanych z samochodem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 12:59
|
|
|
W którą stronę (lewo/prawo) zwiększa się obroty? Bo ja dzisiaj poszalałem z tą śrubą i już straciłem rachubę |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 13:30
|
|
|
wkręcając śrubę V (jak wsk zegara) wypycha ona przepustnicę i podnosi obroty, zwiększa... wykręcając - zmniejszasz 'jałowe' położenie przepustnicy |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 13:53
|
|
|
Dzięki unknown Wyczyściłem dzisiaj świece i obroty "magicznie" podskoczyły w górę |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:34
|
|
|
A czy możliwa jest regulacja bez wielkiego sprzętu typu analizatora spalin?
Też chciałbym trochę Tipka wyregulować i też to moje pierwsze auto (1.4 1995r 159A2.000) Chce dla niego jak najlepiej, ale nie mam kasy na mechanika i niektóre stosunkowo łatwe rzeczy chciałbym zrobić sam, a przy okazji pouczyć się praktycznie mechaniki... Mam takie problem, że na Pb silnik chodzi odpala słabo, a kiedy włączę ssanie to traci obroty i gaśnie, tak jakby go zalewało (bez względu na temp silnika), na LPG chodzi OK...
A wiec jest szansa wyregulować ten silnik bez sprzętu, na słuch? Oczywiście zależy mi na tym, żeby był jak najbardziej ekonomiczny...
Poza tym czy te dwie śrubki wpływają na prace silnika na LPG??
Z góry dziękuje za jakieś wskazówki i rady!!! |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 19:14
|
|
|
To ja mam jeszcze jedno pytanie. Ta wspomniana śruba reguluje położenie... takiej dźwigienki gazu (proszę o fachową nazwę). U mnie jest ten problem, że ta dźwigienka nie wraca całkiem w położenie "zerowe" i nawet jak wykręcę maksymalnie śrubę regulacji wolnych obrotów, to obroty mam ok. 1300 czyli za wysokie. Dopiero jak popchnę tę dźwigienkę palcem to spadają. Czym się reguluje położenie tej dźwigienki? Śrubą na lince gazu? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 20:52
|
|
|
No a może po prostu masz zabrudzony itp, bo dawno w tym położeniu nie było skoro odkręcałeś i wystarczy to trochę przeczyścić?? Inaczej pewnie pozostaje kombinacja z linką... Sam będę walczył jakoś z tym ustawianiem wkrótce-na szczęście gaz chodzi dobrze, a to wystarczy na chwile obecną |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 20:56
|
|
|
Przeczyścić ale rozkręcając to ustrojstwo czy WD40 powinno wystarczyć? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
piomic89
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2008, 13:41
|
|
|
siemka, potrzebuje zaworek iglicowy do Tipo 1.4 niestety w sklepach go nie moge dostac i w hurtowni tez go nie ma a pozatym potrzebuje uszczelke pod gaznik bo nie trzyma i pluje benzyna, prosze o kontakt jak by ktos mial te czesci na zbyciu |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2008, 16:03
|
|
|
piomic89, najlepiej zamieść ogłoszenie co potrzebujesz, w dziale http://forum.tempra.org/kupie-vf10.htm |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:09
|
|
|
WD40 pomogło, dodatkowo śruba na cięgnie gazu nie trzymała więc miałem ładny przeskok linki |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 22:15
|
|
|
Witam. Dzisiaj trochę grzebałem w moim Tipo. Zmusiły mnie do tego problemy z LPG. Starałem się ustawić mieszankę. Najpierw kręciłem śrubka V ze zdjęcia w odpowiedzi Romano, a po ustawieniu obrotów na około 1000/min (niestety nie mam obrotościomierza, używałem sprzętu innego) zacząłem kręcić śrubka R. Wkręcałem ją ponieważ moje Tipo raczej miało za bogatą mieszankę, gdyż na ssaniu zalewało go w mik.
Teraz jest stosunkowo dobrze, ale mam 2 pytanie co do tej śrubki. Pierwsze: czy wkręcenie tej śrubki powoduje zmniejszenie ilości dopływającego paliwa (tak podejrzewam) i w związku z tym raczej zmniejszy zużycie Pb, a już na pewno nie zwiększy. Drugie: czy jest możliwe, że prawidłowe ustawienie to jakieś 3/4 obrotu od miejsca, który wydawało mi się maksymalnym wkręceniem (po prostu był spory opór na tym ustawieniu, aczkolwiek silnik jakoś tam cienko pracował-czyli nie idzie całkiem zakręcić tego dopływu na to wychodzi?)
Niestety do poniedziałku lub wtorku jestem uziemiony, ponieważ rozkręciłem sobie instalacje LPG do regeneracji, ale to inna historia
Dzięki za odpowiedz... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|