Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja obrotów?
Autor Wiadomość
orlando 
witamy nowego


Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2007, 10:08   regulacja obrotów?

Witam!

Szukałem na forum ale nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi.

Otóż napiszcie mi czy w tipo 1.4 na gaźniku można regulować jakoś wolne obroty? Np. za pomocą śruby przy przepustnicy? Jest tam taka śruba?

Mechanik mi mówił, że w tym samochodzie nie da się wyregulować obrotów :roll:

Dane samochodu:

ME Tipo 1100-1370-1580 (87-93)

160.151.0(0) | 1372 CARB.69CV DGT 5P

160A1.000 160AB

V2 | DGT

M2 | 1370 Carb.(69CV)





Interesuje mnie to ponieważ chcę sprawdzić czy to naciągacz, a to moje pierwsze autko i chciałbym aby trafiło pod opiekę dobrego fachowca.

Edit by Romano
Usunąłem z postu numery silnika i samochodu, lepiej takich danych nie podawać publicznie, wystarczy typ silnika.
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2007, 13:20   

Jeśli masz gaźnik to na 100% masz regulację wolnych obrotów, załączam obrazek.
Śrubką V regulujemy wolne obroty.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-07-2007, 19:41   

Dokładnie tak jak pisze romano.
orlando, lepiej zmień mechanika, bo zdaje się że ten nie ma nawet pojęcia o podstawowych rzeczach związanych z samochodem :red_kartka:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2007, 12:59   

W którą stronę (lewo/prawo) zwiększa się obroty? Bo ja dzisiaj poszalałem z tą śrubą i już straciłem rachubę :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2007, 13:30   

wkręcając śrubę V (jak wsk zegara) wypycha ona przepustnicę i podnosi obroty, zwiększa... wykręcając - zmniejszasz 'jałowe' położenie przepustnicy
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2007, 13:53   

Dzięki unknown :) Wyczyściłem dzisiaj świece i obroty "magicznie" podskoczyły w górę ;)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-12-2007, 16:34   

A czy możliwa jest regulacja bez wielkiego sprzętu typu analizatora spalin?
Też chciałbym trochę Tipka wyregulować i też to moje pierwsze auto (1.4 1995r 159A2.000) Chce dla niego jak najlepiej, ale nie mam kasy na mechanika i niektóre stosunkowo łatwe rzeczy chciałbym zrobić sam, a przy okazji pouczyć się praktycznie mechaniki... Mam takie problem, że na Pb silnik chodzi odpala słabo, a kiedy włączę ssanie to traci obroty i gaśnie, tak jakby go zalewało (bez względu na temp silnika), na LPG chodzi OK...

A wiec jest szansa wyregulować ten silnik bez sprzętu, na słuch? Oczywiście zależy mi na tym, żeby był jak najbardziej ekonomiczny...
Poza tym czy te dwie śrubki wpływają na prace silnika na LPG??

Z góry dziękuje za jakieś wskazówki i rady!!!
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2007, 19:14   

To ja mam jeszcze jedno pytanie. Ta wspomniana śruba reguluje położenie... takiej dźwigienki gazu (proszę o fachową nazwę). U mnie jest ten problem, że ta dźwigienka nie wraca całkiem w położenie "zerowe" i nawet jak wykręcę maksymalnie śrubę regulacji wolnych obrotów, to obroty mam ok. 1300 czyli za wysokie. Dopiero jak popchnę tę dźwigienkę palcem to spadają. Czym się reguluje położenie tej dźwigienki? Śrubą na lince gazu?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-12-2007, 20:52   

No a może po prostu masz zabrudzony itp, bo dawno w tym położeniu nie było skoro odkręcałeś i wystarczy to trochę przeczyścić?? Inaczej pewnie pozostaje kombinacja z linką... Sam będę walczył jakoś z tym ustawianiem wkrótce-na szczęście gaz chodzi dobrze, a to wystarczy na chwile obecną :D
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2007, 20:56   

Przeczyścić ale rozkręcając to ustrojstwo czy WD40 powinno wystarczyć?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piomic89 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2008, 13:41   

siemka, potrzebuje zaworek iglicowy do Tipo 1.4 niestety w sklepach go nie moge dostac i w hurtowni tez go nie ma a pozatym potrzebuje uszczelke pod gaznik bo nie trzyma i pluje benzyna, prosze o kontakt jak by ktos mial te czesci na zbyciu
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2008, 16:03   

piomic89, najlepiej zamieść ogłoszenie co potrzebujesz, w dziale http://forum.tempra.org/kupie-vf10.htm
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2008, 16:09   

WD40 pomogło, dodatkowo śruba na cięgnie gazu nie trzymała więc miałem ładny przeskok linki :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2008, 22:15   

Witam. Dzisiaj trochę grzebałem w moim Tipo. Zmusiły mnie do tego problemy z LPG. Starałem się ustawić mieszankę. Najpierw kręciłem śrubka V ze zdjęcia w odpowiedzi Romano, a po ustawieniu obrotów na około 1000/min (niestety nie mam obrotościomierza, używałem sprzętu innego) zacząłem kręcić śrubka R. Wkręcałem ją ponieważ moje Tipo raczej miało za bogatą mieszankę, gdyż na ssaniu zalewało go w mik.

Teraz jest stosunkowo dobrze, ale mam 2 pytanie co do tej śrubki. Pierwsze: czy wkręcenie tej śrubki powoduje zmniejszenie ilości dopływającego paliwa (tak podejrzewam) i w związku z tym raczej zmniejszy zużycie Pb, a już na pewno nie zwiększy. Drugie: czy jest możliwe, że prawidłowe ustawienie to jakieś 3/4 obrotu od miejsca, który wydawało mi się maksymalnym wkręceniem (po prostu był spory opór na tym ustawieniu, aczkolwiek silnik jakoś tam cienko pracował-czyli nie idzie całkiem zakręcić tego dopływu na to wychodzi?)

Niestety do poniedziałku lub wtorku jestem uziemiony, ponieważ rozkręciłem sobie instalacje LPG do regeneracji, ale to inna historia :)

Dzięki za odpowiedz...
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load