rozrząd w 2.0 8v |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:41 rozrząd w 2.0 8v
|
|
|
przymierzam się do wymiany rozrządu w moim tipo. mam już pasek oraz rolkę napinającą pasek. nie będę tego robił sam lecz u znajomego mechanika.
wiem też że pod osłoną jako niespodzianka dla mechanika pojawi się pasek i rolki od wałów balansujących . chodzi mi o to czy można wymienić sam rozrząd a osprzęt "balansujący" zostawić w spokoju ? czy raczej szukać łożysk do rolek osprzętu balansującego i szykować się na grubsze wydatki ?
z faktur poprzedniego właściciela wiem że cały ten osprzęt balansujący i rozrząd były wymieniane 2,5 roku temu. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2010, 19:23
|
|
|
Leśniczy, wymieniaj, zmień łożyska od rolki napinającej, ja tego nie zrobiłem i potem grubo po kieszeni pocisneło... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 21:21
|
|
|
myślę żeby sam ten pasek dodatkowo wymienić a roki i napinacz zostawię chyba w spokoju bo były wymieniane 40k temu.zresztą nie będę ukrywał miałem nie robić na razie rozrządu. zdecydowałem się bo mam dobre ceny na części i robotę u mechaników ... ale nie aż tak dobre żeby odrazu wymienić wszystko
czyli na wymianę pójdzie pasek i rolka rozrządu oraz pasek wałków balansujących |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 21:39
|
|
|
Leśniczy, łożyska na kołach zebatych od wałków wywazających sa wymienne,wystarczy tylko rozpiąć seger,koszt łożyska kilka złotych... Mam tylko cicha nadzieje,że pamięć mnie nie zwiodła nie zapomnij o tym,że owe wałki również trzeba ustawić na znakach,jeden na pompie wodnej drugi na osłonie rozrządu. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 22:56
|
|
|
zaraz zaraz. bo widzę że coraz więcej sie tego robi .
jeśli chodzi o osprzęt wałków balansujących to są tam: rolka napinająca i pasek dwustronny. i teraz w rolce moge zmienić samo łożysko + na kołach zębatych wałków balansujących też można wymienić łożyska tak ?
więc przez chwile zastanówmy się
nie zamierzałem robić przy rozrządzie nic aż do lata. jednak ze względu że prawdopodobnie rolka napinająca pasek rozrządu zaczęła delikatnie świstać ( delikatnie świstać tzn takli świst to ja słyszę w 30% aut poruszających sie po drogach ) mechanicy mówią że jest ok i żeby jeździć dalej, a inni twierdzą że nic nie śwista. ja znam swoje auto i wiem że śwista i taki stan rzeczy jest dla mnie nie do przyjęcia.
reasumując.z powodu świstu którego co nie którzy nawet nie słyszą , zamierzam zmienić pasek rozrządu ( gates ) rolke napinającą ( SKF ) i pasek od wałków balansujących.
nie chcę się ładować w dodatkowe koszty.
cała rolka napinająca pasek bal. była wymieniona 40k km temu i kosztowała 170zł.
więc czy jest zalecane ( krytyczne ) aby w tej rolce wymienić przynajmniej łożysko i czy krytyczna jest wymiana łożysk na kołach zębatych wałków bal. ?
i czym grozi nie wymienienie owych łożysk ? zatarcie = zerwanie paska dwustronnego = zerwanie paska rozrządu = sałatka w silniku ? = 1000zł w plecy ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-02-2010, 00:40
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | sam rozrząd a osprzęt "balansujący" zostawić w spokoju ? |
koledze " ivanovitch " <-- wiem że to nie poprawny nick ale nie pamiętam dokładnie - w temprze 2.0 walnął pasek od wałków balansujących i część silnika poszła się ... no wiesz
Leśniczy napisał/a: | zatarcie = zerwanie paska dwustronnego = zerwanie paska rozrządu = sałatka w silniku ? = 1000zł w plecy ? |
x2 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:50
|
|
|
Koszty?
Mnie prawie 500zł za same części
160-pasek dwustronny
120-rolka skf 63008
10-jakieś łożysko
90-rolka
40-pasek rozrządu
50-reszta pasków osprzętu
Należy wymienić wszystko, bo 40tys dla rolki to sporo, a przecież nie chcemy płacić wkrótce za rozebranie tego i wymianę samej rolki. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 17:24
|
|
|
Guzik napisał/a: |
160-pasek dwustronny |
O matko ... to się kupuje za 55-70zł max |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-02-2010, 17:41
|
|
|
GrzesiekK., może ten pasek był ADIDASA |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 00:18
|
|
|
koledze z tamtego forum urwał się pasek od wałków balansujących i nic się nie stało, później sam go wymienił, za bardzo naprężył i znowu pękł i znowu nic się nie stało. jutro jadę zapoznać się z cenami wszystkich pozostałych elementów. jeśli zmieszczę ze wszystkim w 400zł to będę wszystko wymieniał jeśli nie to na wymianę pójdzie rozrząd + pasek wałków balansujących |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:30
|
|
|
Poskładaj wszystko na nowych częsciach to naprawde sie opłaci.Fakt jest taki że pasek od wałków potrafi zrobić kuku w rozrządzie i co za tym idzie czeka cie remont głowicy.
Mnie ten pasek potraktował ostro wszystkie zawory sie skrzywiły,cała operacja# szlif głowicy wymiana zaworów,prowadnic,uszczelniaczy+docieranie zaworów i ustawienie luzów,nowe uszczelki pod kolektory,uszcz pod głowice,pasek balans,pasek rozrz,rolka napin,i jakies tam mniejsze bzdury kosztowała mnie do tej pory 800zł czekam jeszcze na łozyska do wałków wyrównoważających.ratuje mnie tylko to że sam składam,inaczej....współczuje tym co muszą oddac auto do mechanizatora. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 15:30
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | O matko ... to się kupuje za 55-70zł max |
no nic, człowiek uczy się na błędach.
W kilka sklepach w ogóle nie widzieli, że takie coś istnieje. A w jednym właśnie tyle kosztował.
Conti coś tam dalej-firma. Myślę, że 50tysi zrobię na nim bez problemu |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 15:33
|
|
|
bobrze wiedzie a że tak spytam wiesz ile miał przebiegu twój pasek na wałkach balansujących ? i czemu sie zerwał ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-02-2010, 15:47
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | czemu sie zerwał ? |
bo go nie wymienił zaraz po zakupie auta i po miesiącu walnęło ;p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 19:09
|
|
|
Powiem Ci tak, zerwał mi sie dwa tygodnie temu pasek balansujący, scielo zęby na rozrzadzie bo sie wkręcił, jutro odstawiam samochod, głowica do remontu, za uszczelki 120 zł 7 uszczelek łacznie okolo, 35 pasek rozrzxadu gatesa i 70 za pasek balansujący. Do tego dojdą inne czesci i zaplacic za wymiane głowicy, cale szczescie ze mam druga głowice i jej nie sprzedałem! |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 14:58
|
|
|
koledzy włśnie robie rozrząd jest to bardzo porąbany silnik 2,0 8 zaworow szukam łożyska tzn rolka prowadząca paska rozrządu w sklepie z łożyskami jest to niby numer 63008 ale nigdzie nie ma wysokoobrotowego pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
macie jakieś namiary na sklep albo coś w tym stylu |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 07:55
|
|
|
michał88, kupowałem w Kielcach oryginalne skf'u za 120zł. Da się sprowadzić, zadzwoń do byle motoryzacyjnego i CI sprowadzą na pewno takie łożysko(tylko nie wiem w jakiej cenie), akurat u mnie opłacało się jechać do Kielc, bo na miejscu chcieli 200zł :O |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:13
|
|
|
dzisiaj kupilem takie łożysko w rybniku blizej nigdzie nie było w motoryzacyjnym powiedzieli że tylko serwis ale chyba nie wiedzieli o co dokładnie chodzi w każdym razie juz jest ok dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 14:21
|
|
|
Kolego, a ile płaciłeś jeśli to nie tajemnica? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 14:36
|
|
|
Guzik, ja 3 lata temu za całą rolkę napinającą SKF płaciłem 135 zł
a teraz nie dawno kupiłem rolkę HART za 70zł
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 19:12
|
|
|
Leśniczy, ta rolka(o ile mnie pamięć nie myli, to taka sama) kosztowała mnie 82 zł, ale chodzi o łożysko 63008 |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|