Nie działa rozrząd tempra 1.6 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:13 Nie działa rozrząd tempra 1.6 gaźnik
|
|
|
Witam, mam problem jak w temacie, samochód zgasł na jałowym biegu, bez szarpania, bez dziwnych dźwięków, po prostu powoli spadały obroty, zgasł i już nie zapalił. Problem jest taki, że ŻADEN z elementów pod osłoną rozrządu nie obraca się przy kręceniu rozrusznikiem. Koło zamachowe (mam nadzieje, że tak nazywa się element bezpośrednio połączony z rozrusznikiem) się obraca, wał korbowy też (z rury wydechowej leci powietrze przy kręceniu rozrusznikiem, a samochód jedzie jeśli kręcę na biegu) natomiast nie obraca się już koło zębate napędzające rozrząd. Mam w związku z tym pytanie, jak ono jest połączone z wałem i czy te objawy są może typowe dla konkretnej usterki? Naprawi się to w garażu? Z góry dzięki |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:23
|
|
|
No to tak kolego,rozrusznik masz dobry,akumulator też,skrzynia owszem działa,poszedł się je... pasek rozrządu |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:27
|
|
|
Suflarez napisał/a: | a samochód jedzie jeśli kręcę na biegu |
bez paska chyba by nie ujechał. Tak mi się wydaje |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:31
|
|
|
Luczu, ujechałby. pasek napędza tylko wałek rozrządu, napęd skrzyni i dalej na koła zastaje na dole, od wału korbowego i tam działa rozrusznik |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:33
|
|
|
Luczu, tak jak napisał Jelcyn, inaczej nikt by się nie przejmował paskiem i pogiętymi zaworami |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-04-2010, 22:39
|
|
|
dziura, Jelcyn, ano tak moment przyćmienia mnie złapał |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 09:59
|
|
|
właśnie problem w tym, że pasek jest cały i to nawet nie przestawiony. Natomiast nie kręci się to koło zębate, które napędza pasek i które jest połączone z wałem. |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:15
|
|
|
Może klin ukręciło na kole pasowym? albo wogóle wał ukreciło? |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:20
|
|
|
w którym miejscu jest ten klin? Da się to samemu wymienić? Rozumiem, że ten klin łączy jakoś tą zębatkę napędzającą pasek rozrządu z wałem? |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:29
|
|
|
Zdejmij koło od rozrządu i bedziesz wiedział o co biega.Sam dasz rade wymienić bez problemu.Pytanie czy coś wiecej nie nabrojone w silniku. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 21:07
|
|
|
nakrętka, która trzyma koło pasowe i to jedno koło zębate od paska rozrządu na pewno odkręca się w lewo? Próbowałem ją tak odkręcić zgodnie z instrukcją http://forum.tempra.org/v...&highlight=opis ale nawet nie drgnie |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-04-2010, 21:30
|
|
|
Suflarez, nie jarze jednego, pasek jest caly, koło na wale korbowym sie kreci, a koło na wale rozrządu juz nie, a pasek jest cały |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 22:22
|
|
|
dokładnie tak to wygląda, kręci się koło pasowe, a nie kręci się to koło zębate, które jest na tej samej osi co koło pasowe |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2010, 22:31
|
|
|
Suflarez, Zablokuj dobrze kolo zamachowe. U mnie do tego bylo potrzebne jeszcze 2 osoby Albo podjedz samochodem pod sciane i wtedy sprobuj Tak jak wczesniej Koledzy pisali to wyglada na klin skoro pasek jest caly a z dwoch kol w jednej osi obraca sie tylko kolo pasowe. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-04-2010, 07:21
|
|
|
W takim razie wygląda na to że obcięło zęby na pasku i tyle.Miałem to samo w dużym Fiacie.Pasek cały a nic nie działa |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2010, 11:21
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | W takim razie wygląda na to że obcięło zęby na pasku i tyle. |
Dokładnie, bo inaczej nie mogę tego sobie wyobrazić, albo ciężko jarze jakos ostatnio |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-04-2010, 13:30
|
|
|
A może poprostu ścieło klin? W takim wypadku koło klinowe na które klinuje się z paskiem rozrządu nie obraca się na swobodnie na osi wału korbowego, a takie pytanie, silnik masz wyjęty czy jeszcze w samochodzie? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2010, 18:55
|
|
|
Larry075 napisał/a: | A może poprostu ścieło klin? |
Ale w tym wypadku chyba koło zębate by sie kręciło, a tylko wałek by w stał w miejscu, przynajmniej ja to tak rozumiem. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:25
|
|
|
moim zdaniem gdyby ścieło klin z wału to koło by sie obracało ale tłoki już nie chodziły a jeśli tłoki chodzą to i tak po ptokach jak rozrząd nie chodzi mała kapa silnika
** Dodano: 18-04-2010, 20:27 **
nie ma opcji że jeśli koło z wału sie obraca a pasek jest dobry to rozrząd sie nie kręci nawet jeśli klin ścieło wo tłoki nie chalo ale rozrząd i tak jest paskiem napedzany z wału |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:33
|
|
|
michał88, napisz jeszcze raz, bo cie wogóle nie zrozumiałem. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:39
|
|
|
na cłopski rozum jeśli klin z włu sie uwali to koło jest napędzane i tak rozrusznikiem
koło sie obraca a co zatym idzie koła z rozrządu też gdyż od koła z wału są połączone paskiem
klin z wału urwany koło sie obraca rozrząd tez ale wał stoi i tłoki nie chodzą
ale głowy za to co napisał nie dam uwalić |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:42
|
|
|
michał88, zadam ci jedno pytanie.... Czy ty wiesz, co to znaki interpunkcyjne Strasznie ciężko się czyta to, co piszesz. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:45
|
|
|
ok, ale zrozumiałeś o czym napisałem? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:49
|
|
|
michał88, zrozumiałem, ale chyba ty nie rozumiesz, bo rozrusznik napedza koło zamachowe, a pasek napedzający rozrząd jest po drugiej stronie silnika, połączone są one wałem korbowym, wiec jesli wał stoi w miejscu to jakim cudem kreci sie koło pasowe |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:05
|
|
|
z drugiej strony jest skrzynia nie kapuje |
|
|
|
|
|