Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik
Autor Wiadomość
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2008, 09:34   Silnik

Siema,jak odpalm tempre zauważyłem dziwny hałas a mianowicie:
Jakby takie piszczenie,skrzeczenie (napewno nie pasek to jest),jak jest ciepły jest OK ale też jak dodam gazu to taki dźwięk jakby sie woda gdzies przelewala hehe lub coś w tym stylu i sie zastanwiam co to może być :/
jak ciepły to jest OK chociaz ostatnio taki dzwiek jakby przelewania się tez jest przy 90stopniach

Jak myslicie co to może być
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2008, 09:53   

Płyn chłodniczy. Sprawdź czy masz dobry poziom :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2008, 10:39   

Jeżeli chodzi o dźwięk przelewania to prawdopodobnie płyn chłodzący. U ojca tak jest a poziom trzyma prawidłowy i był odpowietrzany. U mnie tego nie ma od czasu jak odpowietrzyłem układ. Od tego trzeba by zacząć.

Piski, skrzeki to nie musi być pasek, ale np łożyska pompy, alternatora. Dobrze byłoby sprawdzić.

pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 11:27   

Dźwięk przelewania to zbyt niski poziom płynu chłodniczego lub zapowietrzona nagrzewnica (w miarę możliwości można samemu ją odpowietrzyć stawiając przód auta wyżej niż tył , dolać płynu, odkręcić na maksa pokrętełko od temperatury i porządnie przy gazować przez chwile aż przetoczy się porządna ilość płynu przez nagrzewnice i bardziej stromy podjazd górka tym lepiej, potem skorygować ilość płynu ewentualnie dolać)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2008, 11:38   

To na 100% płyn więc dalsze podejrzenia łożysk itp. są bezcelowe :) Pytanie teraz z jakiego powodu - poziom, zapowietrzenie itp.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 11:40   

radexon, objawy "przelewania" wody, mogą być również spowodowane przepaleniem uszczelki pod głowicą(zapowietrzanie układu). Tipo w rodzince smiga już 14 lat (prawie od nowości) ale z tego co pamietam ten efekt był z Tipkiem od początku!!. Dwa lata temu wymieniłem uszczelke pod głowicą (auto miało 16 lat) i przelewanie ustąpiło.

Ps. Na ciepłym silniku przelewa w sęsie ze jedziesz bez ogrzewania... silnik sie nagrzewa... włączasz ogrzewanie i chwile bulgocze... tak??
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:01   

Co do skrzeczenia łozyska alternatora były wymieniane więc to odpada.

A z tym płynem pewnie racje macie dzis jak wrócę zobacze jaki poziom.
A z tym odpowietrzaniem to jak?auto mam postawic przodem wyzej a dupa niżej i dolać a potem przygazować?

a z ogrzewaniem cały czas zawsze jeżdżę i bulgocze różnie dokładnie ciężko określić ale zawsze rano jak zimny i jak ciepły ostatnio sie pojawiło a przedtem było jak tylko zimny
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:27   

Hmmm.Najpierw radexon zmierz poziom,i ewentualnie dolej, odpowietrz (tak jak pisał JAM_BELFEGOR choć na wzniesienie wjazd jest chyba niekonieczny,). Możesz jeszcze ewentualnie poluzować korek w zbiorniku wyrównawczym... ALE UWAZAJ, jak silnik sie rozgrzeje ponad 90 st, to może wyrzucić płyn i Cie oparzyć!!!

** Dodano: 26-03-2008, 12:38 **
A nie masz u Siebie odpowietrznika na przewodach do nagrzewnicy??
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:39   

Dzieki za info :) najpierw sprawdzę jak sytuacja stoi póki zimny jest a potem doleje jak beda braki no i odpowietrzę,na samym lewarku podniose myślę i zobaczymy co dalej :)
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:41   

Jesli masz odpowietrznik... to na włączonym ogrzewaniu niech silnik pracuje i sie nagrzewa. Odkręc nakrętke odpowietrznika a wtedy (o ile jest zapowietrzony) powinny wydostawać sie pęcherzyki powietrza, układ bęzie odpowietrzony gdy z odpowietrznika bedzie wydostawał sie sam płyn. Przypominam o środkach ostrożności :)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:47   

a co do odpowietrznika to nie wiem gdzie jest musze zobaczyc jak wrócę bo przedtem nie miałem okazji tego używac :D
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 12:53   

Odpowietrznik powinien być na przewodzie nagrzewnicy dochodzącym do termostatu,(pod maską), w komorze silnika. A jak nie ma to odpowietrz według "przykazań" JAM_BELFEGOR, i tyż bedzie dobrze :D
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 26-03-2008, 13:34   

Też mi coś skrzypi przy zimnym silniku na wolnych obrotach,ale podejrzewam,że to pompa wody woła o wymianę:)bo autko już pełnoletnie,a pompka chyba siedzi od nowości:) ale wysłucham jej wołań:)Pozdrawiam
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 20:15   

radexon napisał/a:
A z tym odpowietrzaniem to jak?auto mam postawic przodem wyzej a dupa niżej i dolać a potem przygazować?

Odpowietrzanie nagrzewnicy czytaj uważniej bo cytuje samego siebie
"...stawiając przód auta wyżej niż tył , dolać płynu, odkręcić na maksa pokrętełko od temperatury i porządnie przy gazować przez chwile"
Odpowietrznik układu chłodzenia nie w wszystkich silnikach występuje na przewodzie. Ja np nie mam, jest coś za to przy chłodnicy, ale nie wiem czy to odpowietrznik. U mnie układ po całkowitej wymianie płynu odpowietrzyłem stawiając auto jak wyżej , oraz stawiając go odwrotnie., korek był odkręcony i dolewałem sobie płynu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2008, 22:37   

Słuchajcie, patrzyłem dziś i płynu duuzo i to baardzu dużo brak było ąz sie dziwiłem że sie nie grzał silinik,no i dolałem płynu potme sie przjeechalem po 30 minutach i dalej cos bulgocze,myslicie że odpowietrzyc trzeba?
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 23:06   

Tak tak. radexon, odpowietrz i wtedy zobaczysz co się bedzie działo. Jeśli było mało płynu to raczej napewno jest zapowietrzony.

** Dodano: 26-03-2008, 23:07 **
A ile płynu dolałeś??
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2008, 00:02   

Oczywiście że jest zapowietrzony jak nie miałeś płynu, a teraz dolałeś. Wystarczy że zniknie go na tle ze nie ma go w zbiorniczku i już zaczynają sie problemy, ale kontrola płynów w samochodzie to podstawa !!! Dla nie rozgarniętych pewien powstać wersja super bez obsługowa tak najlepiej żeby się nawet sam tankował ... :lalala: Sprawdź sobie jeszcze olej, płyn hamulcowy bo może sie okazać że też jest ledwo ledwo. Usprawiedliwić cię może tylko wyciek 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-03-2008, 09:21   

Nie no resztę patrzyłem jest OK tylko z tego jednego miejsca brakowało,ostatni raz tam zagladałem w październiku i sie zastanawiam czy gdzieś nie spieprza ale patrzyłem jak był odpalony i nigdzie nie ciekło nic póki co.

A płynu dolałem do tej kreski zeby za dużo nie było no i tam maximum to jest już.
Dziś rano do pracy jak śmigałem to nie bulgotał już zobacze o 16 jak wracał będzie i sprawdze stan czy za mało nie ma znów
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 17 days
Network load