Silnik |
Autor |
Wiadomość |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 09:34 Silnik
|
|
|
Siema,jak odpalm tempre zauważyłem dziwny hałas a mianowicie:
Jakby takie piszczenie,skrzeczenie (napewno nie pasek to jest),jak jest ciepły jest OK ale też jak dodam gazu to taki dźwięk jakby sie woda gdzies przelewala hehe lub coś w tym stylu i sie zastanwiam co to może być :/
jak ciepły to jest OK chociaz ostatnio taki dzwiek jakby przelewania się tez jest przy 90stopniach
Jak myslicie co to może być |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Tobi

Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
 |
maciekt8

Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-03-2008, 10:39
|
|
|
Jeżeli chodzi o dźwięk przelewania to prawdopodobnie płyn chłodzący. U ojca tak jest a poziom trzyma prawidłowy i był odpowietrzany. U mnie tego nie ma od czasu jak odpowietrzyłem układ. Od tego trzeba by zacząć.
Piski, skrzeki to nie musi być pasek, ale np łożyska pompy, alternatora. Dobrze byłoby sprawdzić.
pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 11:27
|
|
|
Dźwięk przelewania to zbyt niski poziom płynu chłodniczego lub zapowietrzona nagrzewnica (w miarę możliwości można samemu ją odpowietrzyć stawiając przód auta wyżej niż tył , dolać płynu, odkręcić na maksa pokrętełko od temperatury i porządnie przy gazować przez chwile aż przetoczy się porządna ilość płynu przez nagrzewnice i bardziej stromy podjazd górka tym lepiej, potem skorygować ilość płynu ewentualnie dolać) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Tobi

Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 11:38
|
|
|
To na 100% płyn więc dalsze podejrzenia łożysk itp. są bezcelowe Pytanie teraz z jakiego powodu - poziom, zapowietrzenie itp. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 11:40
|
|
|
radexon, objawy "przelewania" wody, mogą być również spowodowane przepaleniem uszczelki pod głowicą(zapowietrzanie układu). Tipo w rodzince smiga już 14 lat (prawie od nowości) ale z tego co pamietam ten efekt był z Tipkiem od początku!!. Dwa lata temu wymieniłem uszczelke pod głowicą (auto miało 16 lat) i przelewanie ustąpiło.
Ps. Na ciepłym silniku przelewa w sęsie ze jedziesz bez ogrzewania... silnik sie nagrzewa... włączasz ogrzewanie i chwile bulgocze... tak?? |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:01
|
|
|
Co do skrzeczenia łozyska alternatora były wymieniane więc to odpada.
A z tym płynem pewnie racje macie dzis jak wrócę zobacze jaki poziom.
A z tym odpowietrzaniem to jak?auto mam postawic przodem wyzej a dupa niżej i dolać a potem przygazować?
a z ogrzewaniem cały czas zawsze jeżdżę i bulgocze różnie dokładnie ciężko określić ale zawsze rano jak zimny i jak ciepły ostatnio sie pojawiło a przedtem było jak tylko zimny |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:27
|
|
|
Hmmm.Najpierw radexon zmierz poziom,i ewentualnie dolej, odpowietrz (tak jak pisał JAM_BELFEGOR choć na wzniesienie wjazd jest chyba niekonieczny,). Możesz jeszcze ewentualnie poluzować korek w zbiorniku wyrównawczym... ALE UWAZAJ, jak silnik sie rozgrzeje ponad 90 st, to może wyrzucić płyn i Cie oparzyć!!!
** Dodano: 26-03-2008, 12:38 **
A nie masz u Siebie odpowietrznika na przewodach do nagrzewnicy?? |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:39
|
|
|
Dzieki za info najpierw sprawdzę jak sytuacja stoi póki zimny jest a potem doleje jak beda braki no i odpowietrzę,na samym lewarku podniose myślę i zobaczymy co dalej |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:41
|
|
|
Jesli masz odpowietrznik... to na włączonym ogrzewaniu niech silnik pracuje i sie nagrzewa. Odkręc nakrętke odpowietrznika a wtedy (o ile jest zapowietrzony) powinny wydostawać sie pęcherzyki powietrza, układ bęzie odpowietrzony gdy z odpowietrznika bedzie wydostawał sie sam płyn. Przypominam o środkach ostrożności |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:47
|
|
|
a co do odpowietrznika to nie wiem gdzie jest musze zobaczyc jak wrócę bo przedtem nie miałem okazji tego używac |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 12:53
|
|
|
Odpowietrznik powinien być na przewodzie nagrzewnicy dochodzącym do termostatu,(pod maską), w komorze silnika. A jak nie ma to odpowietrz według "przykazań" JAM_BELFEGOR, i tyż bedzie dobrze |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
 |
yagi2


Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 13:34
|
|
|
Też mi coś skrzypi przy zimnym silniku na wolnych obrotach,ale podejrzewam,że to pompa wody woła o wymianę:)bo autko już pełnoletnie,a pompka chyba siedzi od nowości:) ale wysłucham jej wołań:)Pozdrawiam |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 20:15
|
|
|
radexon napisał/a: | A z tym odpowietrzaniem to jak?auto mam postawic przodem wyzej a dupa niżej i dolać a potem przygazować? |
Odpowietrzanie nagrzewnicy czytaj uważniej bo cytuje samego siebie
"...stawiając przód auta wyżej niż tył , dolać płynu, odkręcić na maksa pokrętełko od temperatury i porządnie przy gazować przez chwile"
Odpowietrznik układu chłodzenia nie w wszystkich silnikach występuje na przewodzie. Ja np nie mam, jest coś za to przy chłodnicy, ale nie wiem czy to odpowietrznik. U mnie układ po całkowitej wymianie płynu odpowietrzyłem stawiając auto jak wyżej , oraz stawiając go odwrotnie., korek był odkręcony i dolewałem sobie płynu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 22:37
|
|
|
Słuchajcie, patrzyłem dziś i płynu duuzo i to baardzu dużo brak było ąz sie dziwiłem że sie nie grzał silinik,no i dolałem płynu potme sie przjeechalem po 30 minutach i dalej cos bulgocze,myslicie że odpowietrzyc trzeba? |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 23:06
|
|
|
Tak tak. radexon, odpowietrz i wtedy zobaczysz co się bedzie działo. Jeśli było mało płynu to raczej napewno jest zapowietrzony.
** Dodano: 26-03-2008, 23:07 **
A ile płynu dolałeś?? |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 00:02
|
|
|
Oczywiście że jest zapowietrzony jak nie miałeś płynu, a teraz dolałeś. Wystarczy że zniknie go na tle ze nie ma go w zbiorniczku i już zaczynają sie problemy, ale kontrola płynów w samochodzie to podstawa !!! Dla nie rozgarniętych pewien powstać wersja super bez obsługowa tak najlepiej żeby się nawet sam tankował ... Sprawdź sobie jeszcze olej, płyn hamulcowy bo może sie okazać że też jest ledwo ledwo. Usprawiedliwić cię może tylko wyciek |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 09:21
|
|
|
Nie no resztę patrzyłem jest OK tylko z tego jednego miejsca brakowało,ostatni raz tam zagladałem w październiku i sie zastanawiam czy gdzieś nie spieprza ale patrzyłem jak był odpalony i nigdzie nie ciekło nic póki co.
A płynu dolałem do tej kreski zeby za dużo nie było no i tam maximum to jest już.
Dziś rano do pracy jak śmigałem to nie bulgotał już zobacze o 16 jak wracał będzie i sprawdze stan czy za mało nie ma znów |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
|