Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SILNIK-WYMIANA
Autor Wiadomość
christian1986dk 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 1
Skąd: warszawa-bielany
Wysłany: 02-06-2005, 12:12   SILNIK-WYMIANA

mam spory problem! Amianowice jestem użytkownikiem fiata tipo 1,4Kat DGT z 1989r.

kilka dni temu załozyłem instalacje LPG i w trakcie instalacji zostawiono w gazniku śróbke która dostala sie do silnika i go kompletnie zniszczyła(łoncznie z pęknieciem bloku silnika pzy 3-cim gaze) w tym ukladzie jestem zmuszony do kupienia nowego silnika i pytanie teraz takie: GDZIE i ZA ILE. jestem mieszkancem wawy.

kolejne moje pytanie to czy duzy jest problem z zamontowaniem do mojego auta silnika np. 1,6 czy 1,8. czy tzeba robic jakies pzerobki, czy szkzynia i spzęglo są takie same. bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi na moje pytania.

z pozdrowieniami christian z warszawy.
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 14:08   

...jeśli chodzi o kupno to koledzy z Wawy/okolic doradzą, zaś co do wymiany silnika - nie jest to takie proste, było ostatnio na forum, poszukaj.....
niestety , choć chciało by się, to nie tak tylko przełożyć i poskręcać......
dochodzi Ci przeróbka/wymiana podwozi, skrzyni itp.... właściwie większość dołu autka :-) gdyż obecny, przystosowany do 1.4 może nie wytrzymać, inne przeniesienie napędu, inna nieco konstrukcja, inne zawieszenie...... sam silnik będzie cięższy co już wpłynie na zachowanie się autka, a dochodzi jeszcze masa innych rzeczy.....
taniej może wyjść kupić inne używane tipo :-)....
poszukaj na forum, jeden kolega chciał się podjąć wymiany silnika w tipo na większy i przeróbek.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 14:28   

Po pierwsze jak masz: czas, nerwy i ochotę to ścigaj gazowników którzy tak wspaniale założyli instalację, że teraz masz do wymiany silnik. Zdaję sobie sprawę, że pewnie wszystkiego się wypiorą i ogólnie sprawa trudna do udowodnienia, ale są róznego rodzaju instytucje ochrony konsumenta i rzeczoznawcy przy PZMOT, może przedstaw tam swój problem i postaraj się uzyskać pomoc.
Co do samej wymiany silnika, z zamontowanien silnika 1,6 nie powinno być problemu, osprzęt(skrzynia, sprzeglo, kolektory, zasilanie, zapłon itd) będzie pasować z silnika 1,4.
Z pozostałymi silnikami(1,8 2,0 2,0 16V) jest dużo większy problem, trzeba wymieniać "połowę samochodu".
Na twoim miejscu szukałbym 1,4 albo 1,6, są to silniki tej samej konstrukcji i nie będziesz miał problemu z zamontowaniem.
Spróbuj poszukać sinika na:
www.allegro.pl
www.presim.pl
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 15:14   

Tak właśnie! 1.6 wejdzie spokojnie tamten wyjmiesz 1.6 wlozysz, poskrecasz i bedzie dzialac. Z wiekszymi silnikami jest wiecej zabawy!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2005, 07:43   

Raku napisał/a:
Tak właśnie! 1.6 wejdzie spokojnie tamten wyjmiesz 1.6 wlozysz, poskrecasz i bedzie dzialac.


Tylko, ze zdaje sie przelozenia skrzyni sa inne w 1.4 i 1.6...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2005, 10:06   

Jest wielu hurtowników części i podzespołów do Fiata.
Spróbuj uzgodnić warunki z najtańszym w Polsce hurtownikiem, który działa na rynku od 1988 roku i prowadzi części do fiatów: http://www.motoitalia.tra...sp?UserID=23539

Ta hurtownia posiada w wyprzedaży części zamienne do Tipo i Tempra. Możesz kupić za grosze nowe nieużywane całe zespoły lub części, które zostały kupione przez tę hurtownię na wyprzedaży z magazynów Fiata w Bielsku w ubiegłym roku.
Posiada również części używane.

Polecam kontakt z tą hurtownią.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-06-2005, 15:33   silnik

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52422291
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2005, 16:52   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Raku napisał/a:
Tak właśnie! 1.6 wejdzie spokojnie tamten wyjmiesz 1.6 wlozysz, poskrecasz i bedzie dzialac.


Tylko, ze zdaje sie przelozenia skrzyni sa inne w 1.4 i 1.6...

Pewnie są krótsze, to nawet lepiej będzie szybciej przyśpieszać :P
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-06-2005, 18:02   

Raku napisał/a:
Pewnie są krótsze, to nawet lepiej będzie szybciej przyśpieszać

Zdecydowanie. Wiem bo mam.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-06-2005, 21:54   

Raku napisał/a:
Tak właśnie! 1.6 wejdzie spokojnie tamten wyjmiesz 1.6 wlozysz, poskrecasz i bedzie dzialac. Z wiekszymi silnikami jest wiecej zabawy!


Trzeba tylko wymienić razem ze skrzynią (ma inne przełożenia) bo inaczej może trochę dziwnie jeździć (ciężko powiedizeć czy gorzej czy lepiej niż 1.6 powinno jeździć) ;-)

Tak jak mówiliście cała reszta zostaje - te same hamulce, amorki itp. itd. Dopiero przy przejściu na 1.8 jest jazda - silnik dużo cięższy i mocniejszy a więc inne sprężyny, amorki, z przodu tarcze wentylowane a nie zwykłe, z tyłu tarcze zwykłe a nie bębny, inny wydech, zupełnie inny osprzęt silnika itp. itd. Generalnie nieopłacalne i dla hobbysty.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2005, 23:19   

ale wy problemy robicie

specjalnie sie wklada mniejsze skrzynie zeby byly krotsze przelozenia

Najwieksza rzezba ktora okazala sie plug-in przekladka kumpla do prawie 170konnej astry I (dlubanego c20xe) skrzyni od D.. Espero 1.5

Efekt niesamowity
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2005, 09:34   

witam ostatnio wymienialem skrzynie w mojej temprze wsadzilem od 1.4 a mam 1.6 i jest dobrze z tego co widzialem autko mialo przejechane okolo60.tys nie wiem czy jeszcze maja silnik
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=54042470
tam jest numer telefonu wiec mozesz zadzwonic
to jest trakt lubelski
pozdrawiam apacz76

[ Dodano: Czw 09 Cze, 2005 09:35 ]
apacz76, ocywiscie czesci sa od tipka
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load