Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
strasznie muli
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-02-2010, 19:32   strasznie muli

Siemka. No i się zbuntował...

W skrócie - od jakiegoś czasu jak padał deszcz w środku kopułka była zawilgocona. Przetarłem zapsikałem wd 40 i śmigał.

Ostatnio sobie jadę i lunął deszcz. Trochę wyskakiwała iskra zatrzymałem się przetarłem kopułkę :) i jadę dalej ... ale od razu po tym zabiegu stracił moc. Tzn. do 3 tys jak dam do dechy to on zwalnia. Trzeba powoli gazu dodawać wtedy w miarę jedzie. Problem dzieje się na LPG ( na PB nie sprawdzam bo tu to zawsze go dusiło ;p ). Objawy jak przy padniętym reduktorze - ale czy mógł tak siąść z sekundy na sekundę nie dając wcześniej żadnych znaków że się kończy ?

Z innych objawów to :

Jak jadę np na 2 biegu i utrzymuje cały czas np. 1900 rpm to zaczyna go szarpać.

Na postoju jak utrzymuje obroty do około 2500 rpm również coś nie równo chodzi.

Mnie osobiście wydaje się, że to będzie wina albo kopułki, palca, świec ? , cewki ?
Kable mają góra 3 miechy, świece około 10 tys ( około 1.5 roku )

No właśnie - czy dobrze kminię i co jeszcze może być przyczyną ?

tipo 1.4 gaźnik


Tutaj 2 filmiki - 1 - możecie zobaczyć co się dzieję jak daję do dechy ( tam gdzie się wkręca na 4 tys to gaz był dodawany stopniowo )

2 filmik - utrzymuje pedał gazu w tej samej pozycji i zobaczcie co się dzieje z obrotami.








** Dodano: 28-02-2010, 19:37 **
aha gazu mam prawie pełną butlę :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2010, 22:20   

2 dni temu miałem bardzo podobnie, tylko że w żadną kałużę nie wjechałem pod maska sucho a kopułkę i całą elektrykę mam sprawną, po prostu rano jak zapaliłem to go już cały dzień muliło top speed na LPG 30-40 km/h obroty na jałowym spadały do 500 a im więcej gazu dawałem tym bardziej muliło. Problem mam nadzieję permanentnie rozwiązał gazownik wymieniając centralkę (nie otwierała elektrozaworu na benzynie i pieron wie co jeszcze z nią było) wymieniając filtr gazu, spuszczając szlam z parownika i robiąc dokładną regulacje. Ponadto inny przypadek w którym również muliło mi auto to nie sprawna cewka. Tuż po wymianie cewki na nową gdy tylko spadł deszcz albo było wilgotniej muliło mi auto a nawet gasło i nie dawało się zapalić. Przyczyną była nie hermetyczna cewka która pod wpływem wilgoci dostawał przebicia i nie dawał iskry lub dawała słabą. Dodam ci jeszcze od siebie kup sobie dolną osłonę silnika wydatek żaden a naprawdę się przydaje. Jeszcze mi się nie zdarzyło żebym zalał aparat zapłonowy odkąd ją mam a wjeżdżałem w naprawdę głębokie kałuże.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-03-2010, 00:58   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Ponadto inny przypadek w którym również muliło mi auto to nie sprawna cewka.


oczywiście można to sprawdzić tą metodą i będę miał odpowiedz czy sprawna czy nie ? http://forum.tempra.org/t...ghlight=#211920
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 06:20   

Luczu, tak ale np. w obydwu moich przypadkach nic by to nie dało bo w pierwszym był to parownik zaś w drugim cewka bez wilgoci działał poprawnie zaś jak zawilgła to przeskakująca iskrę było widać gołym okiem i nie było co mierzyć. Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi. Poza tym jak tam ta twoja kopułka wygląda?

P.S: Osłona na silnik

Na allegro od 70 do 90zł + wysyłka. Pasuje z mała przeróbką jeśli masz fabryczna osłonę alternatora jak ja.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-03-2010, 07:57   

JAM_BELFEGOR, o która osłonę altka ci chodzi, bo sam bym sobie zamówił tą osłonkę pod silnik? A jak się ja ma to dużo masz do przerabiania ?

Moderowany:
Pisz poprawnie po polsku.
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-03-2010, 11:23   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Poza tym jak tam ta twoja kopułka wygląda?


nie wygląda najlepiej dla tego pierwsze podejrzenia padły na nią i palec

** Dodano: 01-03-2010, 11:24 **
Aha ... mam kopułkę w bloku. Czy będzie pasować do mnie taka kopułka co jest w wałku ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 16:36   

krzychTIPOspeed napisał/a:
A jak się ja ma to dużo masz do przerabiania ?
nie dużo, poszukaj post o osłonie silnika to znajdziesz.
Luczu napisał/a:
nie wygląda najlepiej dla tego pierwsze podejrzenia padły na nią i palec
no to wymień :lalala:
Luczu napisał/a:
Aha ... mam kopułkę w bloku. Czy będzie pasować do mnie taka kopułka co jest w wałku ?
chyba taka sama ale na 100% ci nie odpowiem
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-03-2010, 18:44   

JAM_BELFEGOR, zamowiłem na jutro kopułkę i palec

kopułka 29zł
palec 7

Najlepsze jest to że tą kopułkę kupiłem rok temu na szrocie za 40 zł :D

Teraz zrobiłem taki zabieg, że chciałem wyczyścić ten stary palec ( potarłem nim o taki kant blachy i starłem trochę brudu ) Po tym wszystkim chodził jeszcze gorzej i buchnęło w filtr :p Czekam do jutra i mam nadzieję że to będzie to
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 19:42   

Cytat:
Najlepsze jest to że tą kopułkę kupiłem rok temu na szrocie za 40 zł :D
toś przepłacił :lalala: za za nową dałem 26zł w inter car'sie rok temu palec chyba 9zł albo 8zł ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-03-2010, 12:38   

no to tak :

Wymieniłem palec i kopułkę i dalej to samo ;)

Okazało się że był przestawiony zapłon. Już jest w miarę OK. Zapłon ustawiony " na słuch "

JAM_BELFEGOR, kiedyś pisałeś że optymalny kąt zapłonu to 10- 12 stopni dla LPG. Da się to w miarę OK ustawić bez lampy ?

Jak ma być ułożony ten aparat ? Masz może zdjęcie ? Aha i który zapłon jest wcześniejszy a który późniejszy ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2010, 19:48   

Luczu napisał/a:
Okazało się że był przestawiony zapłon.
to co tak sam z siebie się nagle przestawił, musiałeś mnieć poluzowany aparat, albo coś.
Luczu napisał/a:
Zapłon ustawiony " na słuch "
nie polecam, na Pb może dojść do spalania stukowego, poza tym jak go ustawiłeś? rozpoiłeś podciśnienie? Zaślepiłeś wężyki tip.
Luczu napisał/a:
JAM_BELFEGOR, kiedyś pisałeś że optymalny kąt zapłonu to 10- 12 stopni dla LPG.
Fabryczny to 10 stopni a optymalny w/g. mnie i nie tylko to 12 stopni.
Luczu napisał/a:
Da się to w miarę OK ustawić bez lampy ?
raczej słabo, tu nie bawiłbym się w eksperymenty, mam lampę ale mieszkasz daleko, proponuję ci podjechać na regulacje konta nie powinieneś zapłacić dużo bo to szybka i prosta czynność do 50zł powinieneś się zmieścić. Na regulacji powiedzieć tylko żeby zamiast 10 dał 12 stopni i koniec, ale nie może się pomylić bo każdy następny stopień to już na granicy spalania stukowego.
Luczu napisał/a:
ak ma być ułożony ten aparat ? Masz może zdjęcie ?
poszukam lub zrobię
Luczu napisał/a:
Aha i który zapłon jest wcześniejszy a który późniejszy ?
nie rozumiem pytania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-03-2010, 00:12   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
to co tak sam z siebie się nagle przestawił, musiałeś mnieć poluzowany aparat, albo coś.


nie wiem jak to możliwe ale tak się stało. Aparat był mocno przykręcony. Możliwe że rozrząd przeskoczył ?

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie polecam, na Pb może dojść do spalania stukowego, poza tym jak go ustawiłeś? rozpoiłeś podciśnienie? Zaślepiłeś wężyki tip.


mój nie wie co to PB. Ustawiałem bez zdejmowania czy zaślepiania czegokolwiek. Być może dla tego po kilku godzinach nie chciał odpalić po przy próbie kręcenia był na tyle wczesny zapłon że blokowało tłoki

JAM_BELFEGOR napisał/a:
poszukam lub zrobię



był bym wdzięczny :D


JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie rozumiem pytania.



chodzi mi o to kiedy zapłon następuje później - przy 10 stopniach czy przy 12
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 06:28   

Luczu napisał/a:
chodzi mi o to kiedy zapłon następuje później - przy 10 stopniach czy przy 12
przy 12, 2 stopnie zwłoki na jeszcze większe sprężenie mieszanki. O tyle o ile gaz zniesie jeszcze więcej, tak benzyna nie wytrzyma wyższej kompresji i sama z siebie oraz temperatury się zapali trochę jak dieslu, to jest spalanie sutkowe, a 12 stopni to raczej granica.

P.S: Czemu sobie benzyny nie przywrócisz?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-03-2010, 12:05   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
P.S: Czemu sobie benzyny nie przywrócisz?


tzn jak bym się uparł to by jeździł ale strasznie by nim szarpało i muliło.

Czemu nie zrobie? Powód jest prosty - ostatnio był " regulowany" przy okazji wymiany rozrządu i nic to nie dało. Trzeba by trochę się za to porządnie wziąć a to wymaga wkładu finansowego którego jak wie większość już na tym forum nie mam :p

Na szczęście nie jest tak awaryjny jak niektóre auta T/T to w miarę stać mnie na niego. . .

** Dodano: 03-03-2010, 12:20 **
i jeszcze takie pytanie = po co jest to podciśnienie do aparatu ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 18:04   

Luczu napisał/a:
i jeszcze takie pytanie = po co jest to podciśnienie do aparatu ?
do przesterowania konta zapłonu w zależności od obrotów.

** Dodano: 03-03-2010, 18:36 **
Cytat:
był bym wdzięczny :D

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-03-2010, 21:09   

JAM_BELFEGOR, dzięki za foto. Z tego co patrzę to jak bym tak u siebie ustawił to by zgasł. ( za wczesny zapłon) dzisiaj ustawiłem po swojemu i śmiga o wiele lepiej niż przedtem .. ciekawe jak będzie ze spalaniem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 22:27   

Luczu napisał/a:
ciekawe jak będzie ze spalaniem
za wielkiego wpływu na spalanie nie ma, nie bezpośrednio. Wpływ ma na dynamikę, a w skrajnych przypadkach ja twój na ogólne działanie silnika. 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-03-2010, 23:22   

JAM_BELFEGOR, wiesz ... ostatnio ( jakies 4 miechy temu ) mechanior wyregulował zapłon to mi spalanie skoczyło do 15 lpg po mieście ( wtedy jakoś w miarę ciepło było więc nie wina zimna )


ps. teraz na suchej nawierzchni na oponach 185/55/14 na 1 biegu jak jadę na sprzęgle i dam do dechy to od 3 tyś mieli kapcia a wcześniej tak nie było :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2010, 06:15   

Luczu napisał/a:
JAM_BELFEGOR, wiesz ... ostatnio ( jakies 4 miechy temu ) mechanior wyregulował zapłon to mi spalanie skoczyło do 15 lpg po mieście ( wtedy jakoś w miarę ciepło było więc nie wina zimna )
bo auto było mało żwawe a ty go pewnie dusiłeś mocno żeby jechało ;D poza tym mechanik mechanikowi nie równy wiesz dobrze sam że pełno partaczy i nie doków się szwenda po warsztatach, mieszają tylko powietrze w środku i udają że coś wiedzą :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-03-2010, 12:41   

JAM_BELFEGOR, wiem że są mechanicy i "mechanicy". On ma dobrą opinię no ale mniejsza o to :p


Ważne że dzisiaj jeździłem i na prawdę jeździ się bez porównania lepiej:D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load