 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 1,9 TDS |
Autor |
Wiadomość |
Marko

Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 18:58 Tempra 1,9 TDS
|
|
|
Witam wszystkich. Od niedawna jestam posiadaczem Tempry. Czy może mi ktoś poradzić jak sprawnie i bez zbyt dużej rozbiórki auta zjąć miskę olejową (bez wyciągania silnika)? Drugie czy może ktoś opisać mi jak wygląda elektryczny czujnik poziomu oleju. Może macie jakieś dokładniejsze rysunki lub fotki miski i osprzętu układu smarowania (niż te w książce "Fiat Tipo i
Tempra). Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 13:36
|
|
|
heh, zdejmowałem nie tak dawno i nie było to specjalnie trudne ale upierdliwe
nie pamiętam dokładnie, ale miałem dodatkowe podnośniki chyba, a prawie raczej na pewno, co by nimi czasem podnieść na momen silnik/przekrzywić jak się było gdzieś gorzej dostać, bo miską musiałem coś pokombinować po jej odkręceniu by wyszła;
masz duże szanse, że będą Ci ją trzymać bolce na kole zamach., te bolce które mijają czujnik wału normalnie; może o jakiś z nich zaczepić, więc dociskasz miskę spowrotem i na ułamek sekundy np rozrusznikiem obróć lekko kołem by si bolce przesunęły i w końcu trafisz tak, że miska zejdzie tam; ponadto na środku miski (w komorze znaczy) jest w ksztalcie bodajże L ta pompka czy cuś, dochodzi do dna miski i też trza o tym pamiętać bo przeszkadza w zdejmowaniu... trochę gimnastyki i dasz radę, uważaj tylko by przy odkręcaniu a szczególnie potem dokręcaniu śrub sobie nie pourywać gdzieś |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:06
|
|
|
unknown napisał/a: | masz duże szanse, że będą Ci ją trzymać bolce na kole zamach. |
Dwa razy miske zdejmowałem w 1,9TD i nie widziałem żadnych bolców
Marko napisał/a: | Drugie czy może ktoś opisać mi jak wygląda elektryczny czujnik poziomu oleju. |
Jest wkręcony od góry w miske, koło koła pasowego na wale korbowym. Jednak zwykle nie działa, podobno jest to wina oleju, niby ktoś pisał że trzeba zalewać Selenia to wróci do normy ale niezbyt w to wierze. Jeśli wkurza Cię świecąca kontrolka na Check Panel to wylutuj diode i po problemie.
Żeby miske zdjąc to jest sporo gimnastyki ze śrubkami ale da się zrobić bez rozbierania połowy auta, generalnie wystarczą odpowiednie narzędzia.
- spuszczasz olej
- odkręcasz śrubki M6 trzymajace kawałek osłony od koła zamachowego i wyjmujesz tą blaszkę
- wykręcasz czujnik poziomu oleju
- sciągasz z tyłu miski wąż poworotu oleju z turbiny
- lecisz ze srubkami do okoła, problemy się pojawiają koło koła zamachowego bo jest tam ciasno ale cieńkie klucze i daje się zrobić, natomiast prawdziwa udkręka zaczyna się koło łożyska podpierajacego prawą półoś. Szczególny problem jest z jedną śrubką ale trzeba cierpliwie do tego podejść to sa się ją wykręcić a później wkręcić.
- poważasz miskę żeby pusciło spoiwo uszczelniające
- wyjmujesz miskę, wymaga to trochę pomanewrowania żeby chciała wyjść ale generalnie jest to do zrobienia, uważaj tylko żebys nie uszkodził smoka zasysajacego olej do pompy
Montaż w kolejności odwrotnej, wiadomo tylko nowa uszczelka, silikon (nie żałuj, ale ebz przesady), dokręcaj z wyczuciem bo miska to normalny blaszak i łatwo ją odkształcić, później będzie Ci się pociło dookoła. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:19
|
|
|
ach, 'my mistake'.. TD... ale jakby to ktoś kiedyś czytał to będą bolce trzymać... ale w benzyniakach... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
Marko

Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 11:36
|
|
|
Dzięki Hipo za odpowiedż i za rady, wkombinowałem wąski klucz i miskę mam zdjętą, szykuję się do zakładania. |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|