Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1,9 TDS
Autor Wiadomość
Marko 


Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-12-2007, 18:58   Tempra 1,9 TDS

Witam wszystkich. Od niedawna jestam posiadaczem Tempry. Czy może mi ktoś poradzić jak sprawnie i bez zbyt dużej rozbiórki auta zjąć miskę olejową (bez wyciągania silnika)? Drugie czy może ktoś opisać mi jak wygląda elektryczny czujnik poziomu oleju. Może macie jakieś dokładniejsze rysunki lub fotki miski i osprzętu układu smarowania (niż te w książce "Fiat Tipo i
Tempra). Z góry dziękuję za odpowiedzi.
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2007, 13:36   

heh, zdejmowałem nie tak dawno i nie było to specjalnie trudne ale upierdliwe :D
nie pamiętam dokładnie, ale miałem dodatkowe podnośniki chyba, a prawie raczej na pewno, co by nimi czasem podnieść na momen silnik/przekrzywić jak się było gdzieś gorzej dostać, bo miską musiałem coś pokombinować po jej odkręceniu by wyszła;
masz duże szanse, że będą Ci ją trzymać bolce na kole zamach., te bolce które mijają czujnik wału normalnie; może o jakiś z nich zaczepić, więc dociskasz miskę spowrotem i na ułamek sekundy np rozrusznikiem obróć lekko kołem by si bolce przesunęły i w końcu trafisz tak, że miska zejdzie tam; ponadto na środku miski (w komorze znaczy) jest w ksztalcie bodajże L ta pompka czy cuś, dochodzi do dna miski i też trza o tym pamiętać bo przeszkadza w zdejmowaniu... trochę gimnastyki i dasz radę, uważaj tylko by przy odkręcaniu a szczególnie potem dokręcaniu śrub sobie nie pourywać gdzieś
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-12-2007, 21:06   

unknown napisał/a:
masz duże szanse, że będą Ci ją trzymać bolce na kole zamach.


Dwa razy miske zdejmowałem w 1,9TD i nie widziałem żadnych bolców :roll:

Marko napisał/a:
Drugie czy może ktoś opisać mi jak wygląda elektryczny czujnik poziomu oleju.

Jest wkręcony od góry w miske, koło koła pasowego na wale korbowym. Jednak zwykle nie działa, podobno jest to wina oleju, niby ktoś pisał że trzeba zalewać Selenia to wróci do normy ale niezbyt w to wierze. Jeśli wkurza Cię świecąca kontrolka na Check Panel to wylutuj diode i po problemie.

Żeby miske zdjąc to jest sporo gimnastyki ze śrubkami ale da się zrobić bez rozbierania połowy auta, generalnie wystarczą odpowiednie narzędzia.

- spuszczasz olej
- odkręcasz śrubki M6 trzymajace kawałek osłony od koła zamachowego i wyjmujesz tą blaszkę
- wykręcasz czujnik poziomu oleju
- sciągasz z tyłu miski wąż poworotu oleju z turbiny
- lecisz ze srubkami do okoła, problemy się pojawiają koło koła zamachowego bo jest tam ciasno ale cieńkie klucze i daje się zrobić, natomiast prawdziwa udkręka zaczyna się koło łożyska podpierajacego prawą półoś. Szczególny problem jest z jedną śrubką ale trzeba cierpliwie do tego podejść to sa się ją wykręcić a później wkręcić.
- poważasz miskę żeby pusciło spoiwo uszczelniające
- wyjmujesz miskę, wymaga to trochę pomanewrowania żeby chciała wyjść ale generalnie jest to do zrobienia, uważaj tylko żebys nie uszkodził smoka zasysajacego olej do pompy

Montaż w kolejności odwrotnej, wiadomo tylko nowa uszczelka, silikon (nie żałuj, ale ebz przesady), dokręcaj z wyczuciem bo miska to normalny blaszak i łatwo ją odkształcić, później będzie Ci się pociło dookoła.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2007, 22:19   

ach, 'my mistake'.. TD... ale jakby to ktoś kiedyś czytał to będą bolce trzymać... ale w benzyniakach... :P
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marko 


Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-12-2007, 11:36   

Dzięki Hipo za odpowiedż i za rady, wkombinowałem wąski klucz i miskę mam zdjętą, szykuję się do zakładania.
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 58 days
Network load