Termostat w obudowie filtra powietrza, nie dziala:( |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 04-02-2005, 19:53 Termostat w obudowie filtra powietrza, nie dziala:(
|
|
|
witam. zauwazylem ze mam zerwane ciegno termostatu filtra powietrza i klapka dolotu zimnego powietrza nie jest domykana i otwierana. zastanawiam sie czy mam ja ustawic teraz na zime na zamkniecie zimnego powietrza i wowczas ciagnie powietrze cieple z kolektora czy jednak ustawic tak gdzies po srodku? na wiosne jak zrobi sie cieplej to zajme sie tym bo trzeba rozklejac obudowe bo nie ma innego dojscia do ciegna,chyba ze dostane nie drogo sprawna obudowe. doradzcie mi jak mam ustawic na zime te klapke.zaznaczam ze jezdze zazwyczaj po miecie zadko teraz wyjezdzam gdzies w trase.pozdro Bicart |
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-02-2005, 12:58
|
|
|
Jakie cięgno? U mnie jest to regulowane automatycznie podciśnieniem z mieszalnika. Jest membrana, która po wyssaniu powietrza otwiera klapkę.
Nie powinienes ustawiać tego na stełe, bo przy ciepłym silniku nie potrzebuje od gorącego powietrza. Może Ci się dławić i przerywać. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 16:40
|
|
|
Jaką masz wersje silnika, że masz jakieś cięgna. Regulacja odbywa się automatycznie w zależności od temperatury.
Ja u siebie nie mam żadnych termostatów w dolocie, zastosowałem obud. filtra powietrza z 1,9 TD która nie ma termostatu i ciągnie mi cały czas zimne powietrze, zresztą gaz nie lubi jak mu się kombinuje z powietrzem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 05-02-2005, 18:19
|
|
|
witam. mam tipka 1.4 ie jedno punktowy wtrysk. a chodzi mi o termostat ktory znajduje sie w obudowie filtra. przeplywajace cieple powietrze zasysane z okolic kolektora nagrzewa termostat ktory otwiera klapke i silnik zasysa zimne powietrze. jak sie wyziebi to znow zamyka sie i silnik zasysa cieple i tak na zmiane. do termostatu ktory jest pare cm dalej od klapki jest zamontowane sztywne ciegno ktore rusza klapka i wlasnie to mam zerwane. zeby sie do tego dostac musialbym rozcinac obudowe bo jest mocno sklejona. ten termostat widac od strony filtra powietrza jak go sie wyciagnie z obudowy. na razie robie male dystanse i nie zauwazylem zeby sie dlawil moze dlatego ze powietrze te zasysane nie jest tak gorace bo nie ma mozliwosci sie nagrzac. zastanawiam sie czy na wtrysku tez moze dlawic sie od cieplego powietrza?Bicart |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 18:23
|
|
|
Przy wtrysku MonoJetronic jest w filtrze powietrza termostat który ma za zadanie otrzymywać zasysane powietrze w granicy 20 stopni. Wadą jest częste pękanie cięgien od klapki. Sam termostat jest nie do kupienia bo to komplet w filtrem. Aby się do niego dobrać najlepiej jest rozkleić obudowę (bo jest zgrzewana) i dorobić cięgno. |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 05-02-2005, 18:39
|
|
|
wlasnie tylko zastanawiam sie jak bede mial tak caly czas zamkniety dolot zimnego powietrza to co moze sie dziac z silnikiem? moze powinienem ustawic klapke troszke otwarta na zimne powietrze? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 18:44
|
|
|
Też mam ten termostat taki to jest bimetal zepsuty mam stale zamknięty.można tą klapke palcem popchnąć !i zmienić jej połozenie ręcznie.
Znajduje się właśnie w tym pojemniku filtra powietrza .U mnie ciągnie u stale zimne !!
Kolejna sprawa nie mam już tego kołnieża nad kolektorem zkruszał i po nim. Tak że i te całe rury i uchwyty zdemontowałem! i smigam na zimnym |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 05-02-2005, 18:48
|
|
|
wczesniej tez smigalem na zimnym bo nie bylem swiadomy ze ma zasycac tez cieple:) jak doszedlem ze zasysa tez cieple z kolektora to zalozylem rure i szukalem takiej blach bo moja zjedzona przez rdze. zastanawiam sie czy to cieple powietrze pomoze czy moze poszkodzic? no i czy spalanie zmniejszy sie czy nie ma to wiekszego wplywu zimne czy cieple. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 19:02
|
|
|
Przy działającym dolocie ciepełka w zimie można zaoszczędzić na paliwie.
Szybsze napewno zagrzanie. Ale jak jest dobry nowy termostat wody to jest też nieźle i zagrzewa się bdb .Ogrzewanie wtedy działa należycie.
Czytam tu na forum ze tempra ma słabe ogrzewanie bzdura
Mi grzeje bdb ale pod warunkiem że mam dobrze nagrzany silnik o co nie łatwo przy słabym termostacie wody też musze zmienić bo coś wolno się grzeje.Jedno z najważniejszych kryteriów co do ogrzewania to termostat wody i sprawna nagrzewnica jak jest dobrze zagrzany i leci gorące to nagrzewnica bdb wina termostatu Który często otwarty jest na max |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 05-02-2005, 19:15
|
|
|
a jak sie przekonac w jakiej jest pozycji termostat bez wyciagania jego? moj tipek ma juz 10 lat i po przejechaniu 2 km mam temperature miedzy 65 a 75 st czy to jest dobra temperatura? zaznaczam ze jest mroz na dworze - 1 do -6'c i nagrzewnice mam wylaczona w tym czasie bo wowczas jeszcze dluzej nagrzewa mi sie. jak przejade z 10km to juz mam goraco w srodku i tem. okolo 90'c |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|