Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Termostat w obudowie filtra powietrza, nie dziala:(
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 04-02-2005, 19:53   Termostat w obudowie filtra powietrza, nie dziala:(

witam. zauwazylem ze mam zerwane ciegno termostatu filtra powietrza i klapka dolotu zimnego powietrza nie jest domykana i otwierana. zastanawiam sie czy mam ja ustawic teraz na zime na zamkniecie zimnego powietrza i wowczas ciagnie powietrze cieple z kolektora czy jednak ustawic tak gdzies po srodku? na wiosne jak zrobi sie cieplej to zajme sie tym bo trzeba rozklejac obudowe bo nie ma innego dojscia do ciegna,chyba ze dostane nie drogo sprawna obudowe. doradzcie mi jak mam ustawic na zime te klapke.zaznaczam ze jezdze zazwyczaj po miecie zadko teraz wyjezdzam gdzies w trase.pozdro Bicart
  
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-02-2005, 12:58   

Jakie cięgno? U mnie jest to regulowane automatycznie podciśnieniem z mieszalnika. Jest membrana, która po wyssaniu powietrza otwiera klapkę.
Nie powinienes ustawiać tego na stełe, bo przy ciepłym silniku nie potrzebuje od gorącego powietrza. Może Ci się dławić i przerywać.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2005, 16:40   

Jaką masz wersje silnika, że masz jakieś cięgna. Regulacja odbywa się automatycznie w zależności od temperatury.
Ja u siebie nie mam żadnych termostatów w dolocie, zastosowałem obud. filtra powietrza z 1,9 TD która nie ma termostatu i ciągnie mi cały czas zimne powietrze, zresztą gaz nie lubi jak mu się kombinuje z powietrzem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 05-02-2005, 18:19   

witam. mam tipka 1.4 ie jedno punktowy wtrysk. a chodzi mi o termostat ktory znajduje sie w obudowie filtra. przeplywajace cieple powietrze zasysane z okolic kolektora nagrzewa termostat ktory otwiera klapke i silnik zasysa zimne powietrze. jak sie wyziebi to znow zamyka sie i silnik zasysa cieple i tak na zmiane. do termostatu ktory jest pare cm dalej od klapki jest zamontowane sztywne ciegno ktore rusza klapka i wlasnie to mam zerwane. zeby sie do tego dostac musialbym rozcinac obudowe bo jest mocno sklejona. ten termostat widac od strony filtra powietrza jak go sie wyciagnie z obudowy. na razie robie male dystanse i nie zauwazylem zeby sie dlawil moze dlatego ze powietrze te zasysane nie jest tak gorace bo nie ma mozliwosci sie nagrzac. zastanawiam sie czy na wtrysku tez moze dlawic sie od cieplego powietrza?Bicart
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2005, 18:23   

Przy wtrysku MonoJetronic jest w filtrze powietrza termostat który ma za zadanie otrzymywać zasysane powietrze w granicy 20 stopni. Wadą jest częste pękanie cięgien od klapki. Sam termostat jest nie do kupienia bo to komplet w filtrem. Aby się do niego dobrać najlepiej jest rozkleić obudowę (bo jest zgrzewana) i dorobić cięgno.
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 05-02-2005, 18:39   

wlasnie tylko zastanawiam sie jak bede mial tak caly czas zamkniety dolot zimnego powietrza to co moze sie dziac z silnikiem? moze powinienem ustawic klapke troszke otwarta na zimne powietrze?
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-02-2005, 18:44   

Też mam ten termostat taki to jest bimetal zepsuty mam stale zamknięty.można tą klapke palcem popchnąć !i zmienić jej połozenie ręcznie.
Znajduje się właśnie w tym pojemniku filtra powietrza .U mnie ciągnie u stale zimne !!
Kolejna sprawa nie mam już tego kołnieża nad kolektorem zkruszał i po nim. Tak że i te całe rury i uchwyty zdemontowałem! i smigam na zimnym
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 05-02-2005, 18:48   

wczesniej tez smigalem na zimnym bo nie bylem swiadomy ze ma zasycac tez cieple:) jak doszedlem ze zasysa tez cieple z kolektora to zalozylem rure i szukalem takiej blach bo moja zjedzona przez rdze. zastanawiam sie czy to cieple powietrze pomoze czy moze poszkodzic? no i czy spalanie zmniejszy sie czy nie ma to wiekszego wplywu zimne czy cieple.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-02-2005, 19:02   

Przy działającym dolocie ciepełka w zimie można zaoszczędzić na paliwie.
Szybsze napewno zagrzanie. Ale jak jest dobry nowy termostat wody to jest też nieźle i zagrzewa się bdb .Ogrzewanie wtedy działa należycie.
Czytam tu na forum ze tempra ma słabe ogrzewanie :x :x bzdura
Mi grzeje bdb ale pod warunkiem że mam dobrze nagrzany silnik o co nie łatwo przy słabym termostacie wody też musze zmienić bo coś wolno się grzeje.Jedno z najważniejszych kryteriów co do ogrzewania to termostat wody i sprawna nagrzewnica jak jest dobrze zagrzany i leci gorące to nagrzewnica bdb wina termostatu Który często otwarty jest na max
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 05-02-2005, 19:15   

a jak sie przekonac w jakiej jest pozycji termostat bez wyciagania jego? moj tipek ma juz 10 lat i po przejechaniu 2 km mam temperature miedzy 65 a 75 st czy to jest dobra temperatura? zaznaczam ze jest mroz na dworze - 1 do -6'c i nagrzewnice mam wylaczona w tym czasie bo wowczas jeszcze dluzej nagrzewa mi sie. jak przejade z 10km to juz mam goraco w srodku i tem. okolo 90'c
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load