Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 2.0 DOHC 113KM Szarpie mocno na benzynie
Autor Wiadomość
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-05-2013, 08:29   Tipo 2.0 DOHC 113KM Szarpie mocno na benzynie

Witam
Jak w temacie było wszystko OK na gazie jest igła....ale benzyna zdechła...
Teraz tak auto było po wymianie filtr,pompa paliwa,świece przewodu kopułka wszystko,na benzynie raz na jakis czas Tipo pogonione benzyna zawsze w baku była, wymieniałem parownik na nowy i po wymiania parownika zaczał szarpac na benzynie sprawa wyglada tak:na benzynie na jałowym odpala z pierwszego i na jałowym ładnie chodzi....jak na jałowym sie ruszy bez gazu idzie powolutku ale w momencie dodania gazu zaczyna szarpac....nawet jak gaz w podłoge i miota silnikiem jak robotnikiem po wyplacie objawy takie jak sie nie wiem paliwo konczy i raz zassie a raz nie.
Mówie moze wachy mało dolałem za 50zł i to samo,regulator ciśnienie oryginalny webera zdobyłem jakiś czas temu i byl w porządku(w moim starym była peknięta membranka i ciągnał paliwko dolotem podcisnieniem)Nawet jak wyjmę bezpiecznik od inst LPG odpala na benzynie i to samo...dzis przejże te przewody (po raz n)bo tą wiąche uporządkowałem od instalacji LPG.Co to może być?Lambda czy podłaczona czy nie jest tak samo.
Może ktoś przerabiał podobny problem?

** Dodano: 01-05-2013, 13:55 **
Instalacje gazową uporządkowałem "przewody" od niej sprawdziłem raz jeszcze i wszystko w porządku jest połączone,wtryski sprawdziłem omomierzem od 16-17 ohm czyli wszystko w normie.....co jeszcze sprawdzić?napięcie do grzania sondy lambdy jest...sonda po połączeniu na krótko do ECU z pominieciem inst gazowej dziala ale silnik bez zmian pod obciażeniem na benzynie szarpie....
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-05-2013, 15:52   

Renegat..., sonde pomin bo gdy silnik zimny ona nie bierze udzialau w jego pracy.Tak wiec mozna ja nawet usunac i zimny sprawny silnik bedzie pracowal normalnie.Zreszta na rozgrzanym bez sondy tez da sie jezdzic.Jedynie spalanie rosnie ale szarpac nie bedzie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-05-2013, 18:34   

Chodziło mi o to ze jest bez różnicy czy sonda jest podłaczona bezpośrednio czy jest odłaczona czy jest puszczona przez emulator sondy lambda LPG, nadal na benzynie szarpie tak ze nie da sie jechać...jakieś inne sugestie?

** Dodano: 02-05-2013, 11:36 **
Po weekendzie postaram się zdobyć manometr i zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej...bo może też być wina zbyt małego ciśnienia na listwie gdy pod obciążeniem za mało paliwa dostaje i nie wyrabia....a dziś sprawdzę jeszcze raz TPS....ale kurcze na gazie wszystko ok z drugiej strony do LPG,TPS nie mam podłączonego.

** Dodano: 11-07-2013, 19:45 **
Witam
W tym modelu powinna być pompa paliwa WEBER PI-022 mająca nominalne ciśnienie 3,2 bar.
Udało mi się takową zdobyć i zamontować bo na poprzedniej pompie miałem zbyt małe ciśnienie więc silnik szarpał.(nominalnie w układzie powinno być 3 Bar +/-0,2 Bar)Problem jednak nie zniknął.....silnik szarpał dalej,kolejnym podejrzanym był TPS już wcześniej przeze mnie typowany.Sprawdziłem TPS miał lekkie zawachanie rezystancji rozkreciłem go(jest rozbieralny tylko trzeba ostrożnie-złożony jest na takie miedziane szpilki trzeba delikatnie podważać kawałek po kawałku)został przeczyszczony i popraskany płynem na potencjometry "PR CLEANER"rezystancje miał już ładną 560 OHm.Był to TPS WEBERA PF-09.Gdy podłącz się go do źródła napięcia 5V do krańcowych zacisków A i C to na zacisku B powinno być na starcie:gdy jest zamknięty do 0,5V,przy kącie 30st ca 3,3V przy pełnym otwarciu od kąta 80st 5V.Zamontowałem TPS i co????znowu szarpie....więc go odłaczyłem i silnik zaczął pięknie wkręcać sie na obroty....zainteresowałem się wtyczką od TPS na jej zaciskach krańcowych powinno być 4,7-5V natomiast zacisk środkowy to sygnał z TPS do ECU...okazało się że pod ta gumą osłaniająca wtyczke jeden z przewodów zaśniedział i nie miał styku.Więc morał z tego taki jak są problemy z sygnałem z TPS auto będzie szarpać na benzynie przy założeniu oczywiscie ze ciśnienie na listwie wtryskowej jest cacy i wtryski cacy i zapłon jest cacy.Podejżewam że w innych jednostkach wyposażonych w TPS objawy powinny być podobne.Taki obszerny post dla potomnych chyba że do tego czasu napiszę książke o naprawach tego silnika....heheh
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 41 days
Network load