Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo do 1,6
Autor Wiadomość
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2008, 16:00   Turbo do 1,6

Witam
Mam pytanie jak wygląda sprawa założenia turbiny do 1.6 DOHC.
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2008, 17:44   Re: Turbo do 1,6

Mayones84 napisał/a:
Witam
Mam pytanie jak wygląda sprawa założenia turbiny do 1.6 DOHC.


Tak jak do każdego innego silnika ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2008, 18:49   

Chałupniczą metodą raczej dużo nie osiągniesz. Założenie turbo to nie tylko dołożenie suszarki, praktycznie wszystko musisz przygotować do dodatkowych uzyskanych koni, poczynająć od spraw mechanicznych, a kończąc na komputerze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2008, 20:51   

Jak wyglądają modyfikacje to sprawa jasna. Chodziło mi raczej o informacje typu czy kolektor wydechowy czy sprężarka moze pasuje od 2.0 i takie ogólne wskazówki. Moze sie ktos pokusił o założenie turbo do tego modelu. Jednostka napędowa jest podobna do 2.0. A no i własnie jak z mapami czy moze drugi wtrysk.
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2008, 21:28   

Musisz zrobić nowe kolektory praktycznie, poza tym trzeba zmienić pompe oleju na mocniejszą, pompe paliwa na mocniejszą, dodać chłodnice oleju i IC, większą chłodnice cieczy by sie zdało, poza tym komputer ze stroić od nowa do turba. A na koniec się okaże że wszystko guzik warte bo sprzęgło nie wytrzyma i padnie albo skrzynia.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-02-2008, 21:56   

Tak jak do każdego innego silnika ....

Kolega Mayones84 liczył chyba na konkretniejszą odpowiedź, jak ktoś ma kogoś zbyć to lepiej nic nie pisać. Ja ci niestety nie pomogę bo nie miałem odczynienia z turbo, poza jazdą. Też bym chętnie usłyszał jaką turbinę najlepiej, jakiś opis instalacji z czego turbina mogła by pasować itp.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2008, 23:59   

Olej temat bo tylko się narobisz,umoczysz kasę a i tak dobre 2.0 Cie pojedzie ze świateł.
Lista do zrobienia jest długa a przyrosty nie proporcjonalne do wydatków.Jak robić to nin 2.0 chyba że mniejszą pojemność ale japońską lub małą pojemność w małym i lekkim samochodzie.Finansowo wygląda to tak że bez 5tyś nie zaczynaj.Kwestja kondycji motoru

Seryjne T3 jest za duże do silnika 1.6 no chyba że chcesz by sie budziła przy 4tyś.
Nie wiem w jakie moce celujesz ale sprzęgło pewnie też wiele przyrostu nie wytrzyma,pomijam trakcje itd

Dodatkowy wtrysk nie jest dobrym sposobem(zawsze gdzieś bedzie ubogo)jak już to tylko 4szt.Seryjne ecu nie ogarnie mapy pod turbo więc pozostaje tylko strojenie na swiniaku

Zrobienie dobrego turbo na seryjnych gratach by przyrost oscylował w granicy 100% względem mocy fabrycznej to koszta ok 10tyś zł(o ile seryjny spód wytrzyma)dalsze przyrosty przy silniku N/A można uzyskać zakówając silnik

I nikt mi nie powie że da sie taniej-przetestowane!!!!!!!!!!

Hipo-70% gadzetów wymienionych przez Ciebie nie jest wymagana a skrzynie naprawde wiele potrafią znieść.Sprzęgło zawsze można wymienic na mocniejsze,wzmocnić docisk lub poprostu wsadzić spieka....
_________________
13s-1/4
  
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2008, 10:01   

No własnie o to mi chodziło Zgredek. Co od czego pasuje. Dodaję że motorek bedzie chodził w 126p, i raczej skonczy sie na dośc mocnych modyfikacjach ale bez turbo. Przynajmniej bedzie miał lepszy dół:) Pozdro i dzięki za informaje
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2008, 10:46   

A nie lepiej posiłkować się częściami z lancii delty 1.6 DOHC turbo, po co odkrywać ameryke na nowo ?
Kupujesz taką lancię i możesz się bawić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2008, 11:04   

Mayones,chwila moment.Jak chcesz to wsadzić do malucha to warto sie jednak zastanowić.Jeśli chodzi o fiaty to specem nie jestem ale jeśli podasz mi symbol silnika to mogę Ci ogarnąć co,jak i za ile.Maluch jest lekki więc nawet 140km może zrobić z niego torpede.
Romano-pewnie najpierw trzeba znaleśc i wyremontować.Masz pojęcie jak cięzko znalesć tłoki pod turbo?
_________________
13s-1/4
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2008, 11:29   

Zgredek napisał/a:
Masz pojęcie jak cięzko znalesć tłoki pod turbo?

Pełnego tego, "tylko" kwestia kasy.
Tylko mi bardziej chodziło o wykorzystanie tylko osprzętu z silnika lancii i zrobienia soft-turbo.

Jeżeli chodzi o malucha to sprawdzonym rozwiązaniem jest wsadzenie fiatowskiego SOHC i uturbienie go.
Jeździ już kilka takich maluchów jeden jest, z tego co wiem na seryjnych bebechach 1116cm3 z zastavy i wystrojony na 115KM.
Fiatowskie SOHC są dosyć wdzięcznym materiałem do przeróbek.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2008, 11:55   

W takim razie OK jednak często już nie o kase chodzi tylko o dostęp do gratów
Fakt że zrobienie fiatowskiego 1.1 jest łatwiejszym wyjściem ale z drugiej strony takie 1.6 powinno zniesć więcej.Co do tego motoru z Zastawy to często płynie a chodzi o to by cały patent śmigał bezawaryjnie
_________________
13s-1/4
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-02-2008, 12:57   

romano napisał/a:
A nie lepiej posiłkować się częściami z lancii delty 1.6 DOHC turbo, po co odkrywać ameryke na nowo ?
Kupujesz taką lancię i możesz się bawić.

Teoretycznie jest to najprostsze rozwiązanie , tym bardziej , że Delta Turbo zasilana była nie wtryskiem , tylko gaźnikiem ciśnieniowym , ale znajdź taką na sprzedaż w cenie poniżej 1 000 Euro ...
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2008, 20:21   

romano napisał/a:
W takim razie OK jednak często już nie o kase chodzi tylko o dostęp do gratów
Fakt że zrobienie fiatowskiego 1.1 jest łatwiejszym wyjściem ale z drugiej strony takie 1.6 powinno zniesć więcej.Co do tego motoru z Zastawy to często płynie a chodzi o to by cały patent śmigał bezawaryjnie

Wszystko zależy od podejścia, wiadomo, że jak się ma samochód za kilka stów to się nie będzie robić wszystko profi, tylko metodą garażową home-made, ważne żeby jeździło i był fun.
Oczywiście jak ma to mieć ręce i nogi i pewność, że silnik nie wybuchnie i ma się kasę, to się buduje wszystko od podstaw na nowych częściach z remontem silnika włącznie.
Na całe szczęście jest miejsce zarówno dla zapaleńców uturbiających po kosztach jak i dla tych, którzy robią to profi.

Cytat:
Teoretycznie jest to najprostsze rozwiązanie , tym bardziej , że Delta Turbo zasilana była nie wtryskiem , tylko gaźnikiem ciśnieniowym , ale znajdź taką na sprzedaż w cenie poniżej 1 000 Euro ...

Nie przypuszczałem, że te lancie są w takich cenach i tak trudno dostępne, jak przeglądałem ogłoszenia to już łatwiej dostać 2,0 8v turbo niż 1,6 turbo, pomijając oczywiście ceny.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-02-2008, 20:36   

Zgredek napisał/a:
Hipo-70% gadzetów wymienionych przez Ciebie nie jest wymagana a skrzynie naprawde wiele potrafią znieść.Sprzęgło zawsze można wymienic na mocniejsze,wzmocnić docisk lub poprostu wsadzić spieka....


Zapominasz tylko o tym że jak pominiesz 70% gratów które wypisałem to po jednym nieumiejętnym uzyciu tego uturbionego pojazdu nada sie on na złom niestety. Mam tu na myśli tylko i wylącznie skutki jakie pociagnie za sobą temperatura.

Poza tym skrzynia z 1,4 czy 1,6 nie jest wcale taka mocna jakby Ci sie wydawało nie wspominam już nawet o sprzęgle. A obudowa sprzegła jest na tyle mała że wcale nie bedzie łatwo coś tam dopasować żeby przeniosło tą moc na koła. Dodatkowo w tych wesjach masz z prawej strony długą półoś bezpośrednio od skrzyni do koła co powoduje spore skręcanie półośki a w efekcie przy mocnym zrywie podbijanie koła do góry i szarpnięcia.


Więc jesli robić to robić dobrze albo nie robić wcale :D i sądze ze się ze mną zgodzisz w tym wzgledzie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2008, 07:42   

Jasne że jak robic to dobrze z tym że chłopdnica oleju itd nie są potrzebne i wiem to z doświedczenia a nie z teorji.Spora część wymagana gadzetów wymagana przez "tunerów'jest zbędna a tym bardziej przy niewielkim doładowaniu.0.5bar z niewielkiej suszarki to naprawde nie jest nic strasznego dla silnika N/A.
Fakt że jest mało miejsca w obudowie sprzęgła też nie jest niczym strasznym(można zrobić mocne sprzęgło na setrji).
Co do półosi to mowa jest tu o maluchu więc raczej fabryka odpada a jeśli kolega jest na tyle łepski że potrafi wsadzić 1.6 do malucha i jeszcze to uturbić to z takim fantem napewno sobie poradzi
_________________
13s-1/4
  
 
mav25 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 42
Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2008, 19:41   turbo

czesc,podziwiam cie za checi,przerobic silnik na doladowany i jeszcze wsadzic go do malczana...kumpela miala wsadzony silnik od pandy do malczana i przeróbki nie byly duze a odejscie bylo niezłe-moze to jest lepsza droga...silnik doladowany ma wzmocniona konstrukcje-tloki-wal-glowica.sadze ze wpakujesz pieniadze w bloto ale jest to moja prywatna opinia-bez urazy.pozdraw.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load