Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie kąta zapłonu ?
Autor Wiadomość
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 16:43   Ustawienie kąta zapłonu ?

Witam

Mam zamiar ustawić sobie kont zapłonu. Silnik 1.4 i.e. (monowtrysk).

Znaki są na kole zamachowym i obudowie skrzyni biegów. Jak należy zgrać punkty ?
  
  
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2006, 17:21   

A czasem niemasz elektronicznego zapłonu ? :)
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 17:32   

Raczej nie, bo normalnie mogę krecić kopółką zapłonową. Sa punkty na kole zamachowym i obudowie skrzyni biegów, oraz na kole kasowym i obudowie od paska rozrządu, tylko nie wiem na jakie punkty ustawiac ;(

Oznakowanie silnika

160 A1.046
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-07-2006, 18:00   

Kopółką to i możesz kręcić ale zapłonu nie ustawisz bo jest on odczytywany z czujnika przy kole zamachowym.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2006, 18:05   

Cytat z instrukcji obsługi:
"Zapłon elektroniczny "Digiplex II. Moduł kontrolny otrzymuje dane z czujników (prędkość obrotowa silnika, obciążenie, wartość ciśnienia w kolektorze ssącym),i na tej podstawie określa optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Rozdzielacz zapłonu służy jedynie do zasilania świec zapłonowych."
Teoretycznie nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 18:11   

Zatem jak i gdzie przestawic zaplon, bo z tego co obadalem na stroboskopie to mam przestawiony o 5 stopni, bo wyczytalem ze ma byc ustawiony na 0 ( kolo zamachowe )
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-07-2006, 18:18   

Ale pisze też,że serwisy Fiata posiadają przyżąd do zerowania pozycji aparatu.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2006, 18:22   

Cytat:
Zatem jak i gdzie przestawic zaplon, bo z tego co obadalem na stroboskopie to mam przestawiony o 5 stopni, bo wyczytalem ze ma byc ustawiony na 0 ( kolo zamachowe )

Dla modułu digiplex 439A kąt wyprzedzenia dla wolnych obrotów wynosi 4 st. +/- 2st.
Jak msz 5st. to jest ok.
A co do samej regulacji, można rozwiercić otwory montażowe w czujniku CPW i próbować go różnie ustawiać wtedy kąt wyprzedzenia powinien się zmienić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 18:32   

Oki, ale po co są 2 miejsca do sprawdzenia zapłonu ? Rozumiem, ze na obydwu ma byc taki sam kąt wyprzedzenia ;)

Ogólnie zabrałem sie do zapłony, bo mam taki problem:

jak dodaje gazu to jest lekkie szarpanie,a pozniej przyspiesza, jak puszczam gaz to tez jest szarpanie.

Filtr powietrza wymieniony, lewego powietrza na bank nie ma..., ktos cos pomoze ;) ??
  
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 20:43   

Mam pytanie
Tipo 1,4 na gaźniku jaki ma zapłon - czy to jest digiplex2 med 239A????
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-03-2007, 21:48   

w gaźniku nie ma żadnych digi, tylko obkręcasz aparatem i wsio :D
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 23:00   

A jak myślicie digiplex z gaźnikiem zadziała? wyczytałem w instrukcji że mam mape zapłonu w pamięci i on wyprzedza zapłon do 46 stopni.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2007, 13:51   

rożek napisał/a:
A jak myślicie digiplex z gaźnikiem zadziała?

Zadziała bo oryginalnie w 1,6 gaźnik jest digiplex, ale przerabianie 1,4 gaźnik na digiplexa może nie być takie proste, musisz mieć napewno wiązke, czujnik położenia wału, przeróbka aparatu zapłonowego lub aparat napędzany od wałka rozrządu(tu musiałbyś zrobić nacięcia w swoim wałku) może być też potrzebne koło zamochowe od wersji z digiplex'em.
Jak dla mnie całowicie nie opłacalna zabawa
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-03-2007, 14:32   

Dokładnie..przerabianie 1,4 na digiplexa mija sie z celem ..nie zyskasz nic oprócz tego ze bedziesz miał chudszy portfel :D
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-03-2007, 14:37   

Chodzi o to, że chce wyrzucić wtrysk i komp od wtrysku a zostawić zapłon i założyć gaźnik.
Taki od ritmo DMTR30/32.
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-03-2007, 16:34   

aha.. takie buty...cóż tempra i tipo 1,6 na gaxniku miały własnie digiplexa , więc i u ciebie działac powinno..a czy cos przerobic trzaba to niestety nie wiem ...może sie wypowie ktos z wiekszym rozeznaniem w temacie :D
P.S. ..skoro planujesz taka przeróbke to pewnie nie zaszkodziłoby tez zmienic wałek rozrządu na taki od gaźnikowca(inne czasy rozrządu), chociaz jak nie zmienisz to i tak jexdzić będzie ale raczej troszke słabiej niz na wałku od gaźnikowego (miedzy wersjami :monowtrysk a gaxnik jest około 6-7 KM różnicy)
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2007, 17:56   

rożek napisał/a:
Chodzi o to, że chce wyrzucić wtrysk i komp od wtrysku a zostawić zapłon i założyć gaźnik.
Taki od ritmo DMTR30/32.

Oczywiście trochę pracy Cię czeka, bo i kolektor musi być inny, zabawa z filtrem powietrza i podciśnieniami i jak gaźnik ma elektronikę(np cut-off) to trzeba by to podłączyć no i raczej inna pompa paliwa do tego linka ssania i jak nie pasuje to też linka gazu, jak widzisz trochę zabawy z tym będzie.
Jeżeli miałbyś "gotowca" z ritmo to ułatwiłoby to sprawę, gorzej jak masz tylko sam gaźnik.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load