Ustawienie kąta zapłonu ? |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 16:43 Ustawienie kąta zapłonu ?
|
|
|
Witam
Mam zamiar ustawić sobie kont zapłonu. Silnik 1.4 i.e. (monowtrysk).
Znaki są na kole zamachowym i obudowie skrzyni biegów. Jak należy zgrać punkty ? |
|
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 17:21
|
|
|
A czasem niemasz elektronicznego zapłonu ? |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 17:32
|
|
|
Raczej nie, bo normalnie mogę krecić kopółką zapłonową. Sa punkty na kole zamachowym i obudowie skrzyni biegów, oraz na kole kasowym i obudowie od paska rozrządu, tylko nie wiem na jakie punkty ustawiac
Oznakowanie silnika
160 A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:00
|
|
|
Kopółką to i możesz kręcić ale zapłonu nie ustawisz bo jest on odczytywany z czujnika przy kole zamachowym. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:05
|
|
|
Cytat z instrukcji obsługi:
"Zapłon elektroniczny "Digiplex II. Moduł kontrolny otrzymuje dane z czujników (prędkość obrotowa silnika, obciążenie, wartość ciśnienia w kolektorze ssącym),i na tej podstawie określa optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Rozdzielacz zapłonu służy jedynie do zasilania świec zapłonowych."
Teoretycznie nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:11
|
|
|
Zatem jak i gdzie przestawic zaplon, bo z tego co obadalem na stroboskopie to mam przestawiony o 5 stopni, bo wyczytalem ze ma byc ustawiony na 0 ( kolo zamachowe ) |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:18
|
|
|
Ale pisze też,że serwisy Fiata posiadają przyżąd do zerowania pozycji aparatu. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:22
|
|
|
Cytat: | Zatem jak i gdzie przestawic zaplon, bo z tego co obadalem na stroboskopie to mam przestawiony o 5 stopni, bo wyczytalem ze ma byc ustawiony na 0 ( kolo zamachowe ) |
Dla modułu digiplex 439A kąt wyprzedzenia dla wolnych obrotów wynosi 4 st. +/- 2st.
Jak msz 5st. to jest ok.
A co do samej regulacji, można rozwiercić otwory montażowe w czujniku CPW i próbować go różnie ustawiać wtedy kąt wyprzedzenia powinien się zmienić. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-07-2006, 18:32
|
|
|
Oki, ale po co są 2 miejsca do sprawdzenia zapłonu ? Rozumiem, ze na obydwu ma byc taki sam kąt wyprzedzenia
Ogólnie zabrałem sie do zapłony, bo mam taki problem:
jak dodaje gazu to jest lekkie szarpanie,a pozniej przyspiesza, jak puszczam gaz to tez jest szarpanie.
Filtr powietrza wymieniony, lewego powietrza na bank nie ma..., ktos cos pomoze ?? |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:43
|
|
|
Mam pytanie
Tipo 1,4 na gaźniku jaki ma zapłon - czy to jest digiplex2 med 239A???? |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 21:48
|
|
|
w gaźniku nie ma żadnych digi, tylko obkręcasz aparatem i wsio |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 23:00
|
|
|
A jak myślicie digiplex z gaźnikiem zadziała? wyczytałem w instrukcji że mam mape zapłonu w pamięci i on wyprzedza zapłon do 46 stopni. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 13:51
|
|
|
rożek napisał/a: | A jak myślicie digiplex z gaźnikiem zadziała? |
Zadziała bo oryginalnie w 1,6 gaźnik jest digiplex, ale przerabianie 1,4 gaźnik na digiplexa może nie być takie proste, musisz mieć napewno wiązke, czujnik położenia wału, przeróbka aparatu zapłonowego lub aparat napędzany od wałka rozrządu(tu musiałbyś zrobić nacięcia w swoim wałku) może być też potrzebne koło zamochowe od wersji z digiplex'em.
Jak dla mnie całowicie nie opłacalna zabawa |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 14:32
|
|
|
Dokładnie..przerabianie 1,4 na digiplexa mija sie z celem ..nie zyskasz nic oprócz tego ze bedziesz miał chudszy portfel |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 14:37
|
|
|
Chodzi o to, że chce wyrzucić wtrysk i komp od wtrysku a zostawić zapłon i założyć gaźnik.
Taki od ritmo DMTR30/32. |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 16:34
|
|
|
aha.. takie buty...cóż tempra i tipo 1,6 na gaxniku miały własnie digiplexa , więc i u ciebie działac powinno..a czy cos przerobic trzaba to niestety nie wiem ...może sie wypowie ktos z wiekszym rozeznaniem w temacie
P.S. ..skoro planujesz taka przeróbke to pewnie nie zaszkodziłoby tez zmienic wałek rozrządu na taki od gaźnikowca(inne czasy rozrządu), chociaz jak nie zmienisz to i tak jexdzić będzie ale raczej troszke słabiej niz na wałku od gaźnikowego (miedzy wersjami :monowtrysk a gaxnik jest około 6-7 KM różnicy) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 17:56
|
|
|
rożek napisał/a: | Chodzi o to, że chce wyrzucić wtrysk i komp od wtrysku a zostawić zapłon i założyć gaźnik.
Taki od ritmo DMTR30/32. |
Oczywiście trochę pracy Cię czeka, bo i kolektor musi być inny, zabawa z filtrem powietrza i podciśnieniami i jak gaźnik ma elektronikę(np cut-off) to trzeba by to podłączyć no i raczej inna pompa paliwa do tego linka ssania i jak nie pasuje to też linka gazu, jak widzisz trochę zabawy z tym będzie.
Jeżeli miałbyś "gotowca" z ritmo to ułatwiłoby to sprawę, gorzej jak masz tylko sam gaźnik. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|