Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła Tipo 2.0 DOHC 113KM kod silnika 159A6.046
Autor Wiadomość
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-01-2013, 19:11   Wymiana sprzęgła Tipo 2.0 DOHC 113KM kod silnika 159A6.046

Witam
Jak w temacie w kwestii sprzęgła czy do Tipo 2.0 DOHC 113KM kod silnika 159A6.046 podejdzie sprzęgło od FIAT TIPO 2,0 wersja 136KM sedici
Czy te sprzęgła są zamienne średnica 215mm ilość zębów 20 to od sedici jest mocniejsze a jak kwestia z piastą wygląda?Potrzebuję konkretnej odpowiedzi od osób który taki manewr wykonywały. Z tego co doczytałem piasta u mnie 20,1 x23,1 20N a w sedici 20x23 20N bo docisk zdaje się jest ten sam.Ratujcie.
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-01-2013, 21:00   

Jak by w 8v i 16v było to samo sprzęgło, to producent nie robił by 2 różnych sprzęgieł, bo różnica mocy jest "znikoma"...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-01-2013, 22:27   

Renegat..., jesli mogloby Ci sie to przdac to po moim 2.0 8V zostalo mi jeszcze tarcza i docisk-moge pomierzyc lub polizyc zabki na frezie.Pozniej sie okazalo ze tarcza od 2.0 8V jest taka sama jak w carismie 1.8 GDI

Sam zakladalem skrzynie od 2.0 16V do 2.0 8V.Wsio pasilo.Bynajmniej sprzedawca skrzyni twierdzil ze to od 16V ale jak wiadomo te silniki sa czesto mylone.Moze to wszystko Ci nic nie daje ale tylko tyle wiem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2013, 22:36   

Były różne rodzaje sprzegieł i ich wielkości. Jeżeli chodzi o tipo i tempre każda tarcze i docisk od dohc-a da się zakręcić do koła zamachowego i pasuje wieloklinem do skrzyni. Ja mam w swoich zapasach chyba 3 średnice, każda da się przykręcić do koła zamachowego jak i pasuje do skrzyń.

Najmocniejsza tarcza jest od silnika turbo w moim wypadku 16vt, ale tam jest docisk inny. U taty w Dedrze jeździ chyba tarcza z dociskiem od Tempry 4x4, bo była większa niż np. 1,8 8v.
  
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2013, 07:43   

tak jak mac1us mowil, mimo, ze wiele modeli z silnikami 1.8 i 2.0 ma sprzeglo o tej samej srednicy 215mm, to zarowno tarcze jak i dociski roznia sie chociazby sila tlumienia{ rozne kombinacje ilosci i grubosci sprezynek w tlumiku drgan}, jak i rozna sila sprezyny talezowej w docisku{ grubsza ,ciensza} praktycznie "kazde z kazdym" w obrebie jednej srednicy docisku i tarczy bedzie dzialac, tyle ze moga byc delikatne szarpniecia przy ruszaniu na przyklad, czy twardszy pedal.

Ja mam w silniku 2.0 16v zrobione sprzeglo z dwoch nowych tarcz valeo{ przerobke wymusilo zastosowanie skrzyni biegow z regaty, gdzie byl wieloklin 17 a nie 20 zebow, a tarcza 215mmx17 jest extremalnie trudna do dostania, tylko pare miesiecy w prismie 1.9 diesel byla stosowana.}, tarcza i sprezynki sa od 2.0 215mm, a tlumik drgan z wieloklinem mniejszym od 1.6 200mm ,plus nowe nity mocujace jedno do drugiego i wywazenie. dziala bdb.{opis po szwabskiemu bo robilem fote pogladowa hansowi na nienieckie forum tipo.}

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-01-2013, 09:00   

Ja przewertowałem katalog SACHSA i wg niego:
W Tipo 2.0 DOHC 8V 113 KM
powinien być zestaw 3000 344 001 składający się z DOCISK 3082 888 001,TARCZA SPRZĘGŁA 1862 683 001, I ŁOŻYSKO 3151 837 002.

W Tipo 2.0 DOHC 16V 136 KM
powinien być zestaw 3000-951-065 składający się z DOCISK 3082 888 001,TARCZA
SPRZEGŁA 1878 004 557 , I ŁOZYSKO 3151 837 002

Wniosek z tego taki że docisk i łożysko oporowe /wyciskowe (jak kto woli) są identyczne natomiast różnica jest w tarczy:

1862 683 001-----> 20,1x23,1 20N
1878 004 557-----> 20 x 23 20N

Z tym że jest adnotacja ze produkt 1862 683 001 niedostępny zastapiony 1878 004 557

Stąd moje pytanie w temacie.Narazie nie pokazuje swojego tipo mozolnie staram się je doprowadzić do stanu igła,walcze na wielu frontach sprzegło mi sie slizga ale tylko w zimie winny DOCISK wymiana tak czy siak Dziękuje za odpowiedzi-)czekam na dalsze podpowiedzi.Mniemam że SACHS po prostu poleca mocniejszą tarcze z zapasem aby zaniechać produkcji tej słabszej bo tam mocniejsza pasuje do wiekszosci ALF.
Wniosek wg was że podejdzie?jak wymienię dam znać,ale to sprawa dopiero na ładniejszą pogode:-)

** Dodano: 13-02-2013, 20:04 **
Sprzęgło wymienione.
Podeszło bez najmniejszego problemu a model to Sachs 3000 576 001 i tu lista aut do których pasuje ten zestaw:

ALFA ROMEO 145 (930) 1598 120 88 1996/12 -> 2001/01 ALFA ROMEO 145 (930) 1747 140 103 1996/12 -> 1998/12 ALFA ROMEO 145 (930) 1370 103 76 1996/12 -> 2001/01 ALFA ROMEO 146 (930) 1370 103 76 1996/11 -> 2001/01 ALFA ROMEO 146 (930) 1747 140 103 1996/11 -> 2001/01 ALFA ROMEO 146 (930) 1747 144 106 1998/03 -> 2001/01 ALFA ROMEO 155 (167) 1748 113 83 1993/04 -> 1996/04 ALFA ROMEO 155 (167) 1747 140 103 1996/05 -> 1997/12 ALFA ROMEO 155 (167) 1598 120 88 1996/05 -> 1997/12 ALFA ROMEO 155 (167) 1748 115 85 1993/04 -> 1996/04 ALFA ROMEO 155 (167) 1756 105 77 1992/02 -> 1997/12 ALFA ROMEO 155 (167) 1773 127 93 1992/01 -> 1996/12 ALFA ROMEO 155 (167) 1773 129 95 1992/02 -> 1993/06 ALFA ROMEO 155 (167) 1995 141 104 1992/02 -> 1995/02 ALFA ROMEO 155 (167) 1995 144 106 1992/02 -> 1993/04 ALFA ROMEO GTV (916C_) 1747 144 106 1998/05 -> ALFA ROMEO SPIDER (916S_) 1747 144 106 1998/05 -> 2005/04 FIAT COUPE (FA/175) 1995 139 102 1993/11 -> 1996/08 FIAT TIPO (160) 1995 139 102 1993/03 -> 1995/04 FIAT TIPO (160) 1995 146 107 1991/07 -> 1995/04 LANCIA DEDRA (835) 1995 139 102 1994/07 -> 1999/07 LANCIA DEDRA SW (835) 1995 139 102 1994/07 -> 1999/07 LANCIA DELTA II (836) 1995 139 102 1993/06 -> 1999/08 Lancia Delta Dedra 1,8/2,0 8

Na przyszłość może się komuś przyda

Co do wymiany określam jednym slowem: MASAKRA "the Horror"
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load