Zaczęło się od uszczelniaczy - skończyło na wymianie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:27 Zaczęło się od uszczelniaczy - skończyło na wymianie głowicy
|
|
|
Przejechałem moją temprą ok 7tys km i w tym czasie połknęła 3 litry oleju
silnik chodzi normalnie, nie zaglądałem do odmy, ale po zdjęciu obudowy filtra wszystko tam jest czyste i suche, więc podejrzewam uszczelniacze, do tego cały silnik mam dość mov\cno spocony (uszczelka pod deklem, miska) i to pewnie też wpłynęło na zużycie oleju.
Ile może kosztować uszczelnienie silnika, wymiana oleju, i uszczelniaczy?
czy jest do nich dostęp "od góry" czy będzie trzeba sciągać głowicę ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:32
|
|
|
yoyo,
Mam podobny problem bo też mi dość dużo oleju bierze i jak pytałem kumpla mechanika to powiedział że jest to delikatnie mówiąc nieopłacalne bo trzeba silnik wyciągać itp a koszty też dość duże. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:36
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | yoyo,
Mam podobny problem bo też mi dość dużo oleju bierze i jak pytałem kumpla mechanika to powiedział że jest to delikatnie mówiąc nieopłacalne bo trzeba silnik wyciągać itp a koszty też dość duże. |
To słaby mechanik z tego twojego kumpla, uszczelniacze jak się chce to się wymieni bez zdejmowania głowicy z silnika, zdejmujesz dekiel pokrywy zaworów, wałek rozrządu, szklanki, sprerzyny zaworowe i ich pokrywki i jazda, trochę roboty z tym jest ale jak się chce to można. Koszt pojedynczego uszczelniacza trzonka zaworu to około 2zł sztuka. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:48
|
|
|
wyciągać silnik/ no bez jaj
tak mi się właśnie wydawało że powinno być dojście od góry :/ zajadę może w przyszłym tygodniu na serwis i spytam iler by za to wzięli i zobaczę czy będą mnie chcieli naciągnąć na demontaż silnika lub głowicy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-02-2008, 18:10
|
|
|
GrzesiekK.,
Nie wiem czy kumplowi dokładnie chodziło o te uszczelniacze bo ja mu powiedziałem ze mi bierze olej. Sorki jesli namieszałem w poscie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 18:14
|
|
|
tipacz96vc, może myślał o uszczelniaczu na wale? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-02-2008, 18:41
|
|
|
yoyo napisał/a: | może myślał o uszczelniaczu na wale? |
No chyba tak ale już sam nie wiem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
~MAX
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 9 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-02-2008, 09:29
|
|
|
Proponuje na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Dobry mechanik wymieni je bez zdejmowania głowicy. Też mi Typek podbierał olej (silnik 1.4 gaźnik) i po wymianie uszczelniaczy przestał. Kosztowało mnię to o ile pamiętam 80,- razem z wymianą paska rozrządu (oczywiście to sam koszt robocizny). |
_________________ ===============================
> - już nie - FIAT TIPO 1.4 1992 gaźnik + wspomaganie :-)
> - już nie - CHRYSLER VOYAGER 3.3 1992
> aktualnie LANCIA DELTA 1.8 1995
> oraz CHRYSLER TOWN & COUNTRY 3.8 2001 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-02-2008, 15:10
|
|
|
Witam
~MAX napisał/a: | Proponuje na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Dobry mechanik wymieni je bez zdejmowania głowicy. . |
Tak, mają swoje sposoby na podparcie zaworków, aby nie uciekały po zdjęciu sprężyn i zabezpieczeń, operacja szybka łatwa i dosyć tania, w odróżnieniu od demontażu silnika.
Zimmeringi na wale można wymienić po zdjeciu rozrządu, najgorzsze jest uszkodzenie zimmeringu od strony sprzęgła, trzeba demontować skrzynię biegów. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 16:45
|
|
|
Tak więc temperówka wylądowała na warsztacie
był jakiś problem z wymianą uszczelniaczy "od góry" (albo mecher chciał zarobić więcej) i głowica została zdemontowana
pojechała do planowania i tam stwierdzili że nadaje się do remontu
tak więc temperówka dostaje w prezencie:
planowanie głowicy
docieranie zaworów
uszczelkę pod głowicą
reszta uszczelek które będą ruszane
uszczelniacze zaworów
uszczelniacz wału
pasek rozrządu + napinacz (nie wymieniałem po kupnie)
olej + filtr (też nie był zmieniany po zakupie) - mobil półsyntetyk
świece (były już na wykończeniu)
jutro ją odbiorę, aż się boję o rachunek, bo pewnie słono mnie skasuje za to wszystko
** Dodano: 28-02-2008, 16:43 **
moja głowica ma 3 pęknięcia, jedno sięga aż do kanału wodnego
właśnie zakładana jest używka (po remoncie)
ehh jak to się mówi: "nie ruszaj g.... bo będzie śmierdzieć"
wieczorem postaram się o fotki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 17:21
|
|
|
yoyo, jaki koszt i gdzie robisz? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 18:07
|
|
|
konikks, lepiej go nie drażnij...
yoyo, wspólczucia za takie niespodzianki... ech |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 18:15
|
|
|
Robię na ul. Jerzmanowskiego 37 w zakładzie Andrzeja Domagały
robiłem u Niego kilka rzeczy już i jest solidny, choć nie najtańszy jedyny minus to że podejmuje decyzję bez konsultacji, np. dziś "kupiłem panu głowicę bo ta stara to szrot"
Bilansik:
Wymiana głowicy na używkę kpl. z zaworami
Remont głowicy (planowanie, frezowanie gniazd, szlifowanie zaworów, sprawdzenie szczelności)
wymiana kpl. uszczelek głowicy
uszczlniacz wału - ogólnie wszystkie uszczelki od strony rozrządu
rozrząd (pasek + rolka napinacza)
wym. oleju + filtr
wym. świec
całość z częściami 1350zł
gość twierdzi że silnik był tego wart, zalał też tłoki olejem na równo z blokiem i tak stał parę godzin - nic nie zeszło
Na wszystko (jak na każdą robotę u niego) dostałem gwarancję, standardowo za 1000km dociąganie głowicy
I pomyśleć że 2 dni temu powiedziałem żonie "jadę zmienić uszczelniacze, rozrząd i olej, max 300-400zł"
Przejechałem tylko kilometr i na razie mogę stwierdzić, że silnik pracuje zauważalnie ciszej, pojawił się też nowy dźwięk jakby świerszczyk (coś jak delikatne klepanie zaworów ale przez szmatę).
Jutro zrobię ze 40km to może zauważę/wysłucham coś więcej.
Wrzucę też jutro fotki starej głowicy
Dodano dziś
fotek jeszcze nie mam, objechałem do pracy i na razie stwierdzam ze faktycznie silnik pracuje ładniej, śmierdzi coś jakby palcy się płyn chłodzący ale zakładam że to kolektor oblany został i się wypala, doś mocnoprzydymił an niebiesko jak dziś go zaplaiłem popołudniu, na razie zakładam ze to normalne - w koncu musi się ułozyć wypalić
staram się też nie przekraczać zbyt często 3000 obrotów, bynajmniej dopuki nie dociągnę głowiczki
** Dodano: 29-02-2008, 17:43 **
oto i fotki (najgorzej jest na 2 cylindrze) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-03-2008, 00:00
|
|
|
A czy przypadkiem po takiej naprawie nie trzeba wyregulować zaworów? |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 00:16
|
|
|
U siebie tez miałem tak samo pęknięta głowice, tyle ze u mnie objawiało sie znikającym płynem chłodniczym. Pęknięcia byly prawie w tym samym miejscu co u ciebie. Ja niestety musicalem regulować luz zaworowy i jest z tym trochę zabawy |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 08:20
|
|
|
Prawdopodobnie jesli ktoś remontował głowicę to i luz ustawił. Ja miałem to w kosztach. Zaraz po odpaleniu zauważyłem jednak dziwne metaliczne stukanie... pojawił się dreszczyk emocji i ... okazało się że to nie przykręcona obejma między kolektorem a tłumikiem |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 16:04
|
|
|
ja się za to znam jestem w końcu mechanikiem, choć nie do końca w zawodzie pracuje
Zaworki oczywiście musiały być ustawione, bo wszystko co było na głowicy było demontowane
no to sapp przyjrzyj się dokładnie i może dojdziesz jak to działa i gdzie znajdziesz to w swojej temperówce |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 16:12
|
|
|
to to wiem gdzie jest... ale nie wiem czy dokładnie takie same bo mam gaźnik... chyba że to nie ma różnicy.,.. |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 16:20
|
|
|
identyczne masz - mój wtrysk to praktycznie to samo co twój gaźnik tylko mam wciśnięty 1 wtryskiwacz - reszta to to samo |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|