Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:27 Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu
|
|
|
witam dzisiaj wracajac z pracy spotkala mnie nie mila sytuacja,jechalem ze stala predkoscia ok 70 i nagle poczulem ze brak mu mocy,w ogole nie reagowal tak jakby na gaz i trzymal ok 3 tys,myslalem ze cos z gazem sie dzieje i przelaczylem na benzyne ujechalem z 2oo metrow silnik zatarabanil i zgasl, moja tempra to 1,6 8v mono wtrysk.
probowalem zakrecic ale kreci tak jakby bez obciazenia zadnego cichutko,mysle ze to pasek ale teraz pytanie jak to on to czy tloki nie pogiely zaworow? czy w nich sa bezkolizyjne ze nie ma mozliwosci zetkniecia z tlokiem,prosze o wypowiedzi na ten temat |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:47
|
|
|
hej ,jakoś nie mam sumienia Ci odpowiadać, więc abym nie był tym który niesie złe wieści...użyj opcji szukaj wpsując poprostu pasek rozrządu....
Trzymaj się.... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:49
|
|
|
Lolo88, tematów było o tym kilka. Jednym się silnik skończył, a innym cudem przeżył i skończyło się na remoncie. Czemu piszesz w ogóle, że prawdopodobnie pasek? Nie zajrzałeś pod maskę? Jak go próbowałeś odpalić to może właśnie go dobiłeś. Tłoki bezproblemowo pogną zawory |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:58
|
|
|
Lolo88, miałem podobną sytuację i okazało się, ze problemem był całkowicie rozładowany akumulator, więc sprawdź czy masz w nim trochę prądu i ewentualnie naładuj. Pasek rozrządu raczej to nie jest, bo silnik nie zatrzymał ci się natychmiast w akompaniamęcie dosyć głośnego huku. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2009, 17:58
|
|
|
Lolo88, powiem tak mi strzelił przy 40 i 2 zwory do wymiany
a jako jeszcze wtedy laik założyłem drugi i obcięło ząbki na pasku nie rób tego samego błędu
prawdopodobnie jest to silnik bez kolizyjny ale z doświadczenia wiem że zawsze jak strzeli pasek to tłok w jakiś zawór walnie i ustawi zawory zamknięte
RobertWroc napisał/a: | abym nie był tym który niesie złe wieści | ja też nie chce być tą osobą ale chyba zawory do wymiany niektóre to opcja zwana "mniejszy ból" a mógł jeszcze popękać wałek rozrządu a wtedy będzie "większy ból"
rozbieraj i sprawdź |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:46
|
|
|
to nie pasek jednak,sciagnelem oslone od paska i wszystko na swoim miejscu,problem tkwi w tym ze nie kreci mi wogole paskiem,a wal korbowy obraca sie normalnie ale nie napedza walka tego glownego od paska |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:51
|
|
|
Lolo88, a koło zębate wału chodzi normalnie?
jak tak to masz ścięte ząbki na pasku = pokrzywione zawory = wymiana zaworów |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 18:59
|
|
|
tak kolo pasowe walu korbowego chodzi normalnie i obraca alternatorem pompa wspomagania itp a naped rozrzadu stoi;/
nie wiem wlasnie jak on jest napedzany,przydal by sie schemat silnika ale nie wiem gdzie szukac
rozrzad jest nie tkniety pasek rolki i napinacz jak nowe |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:00
|
|
|
Lolo88, ale skoro kręci się koło a pasek się nie porusza a jest na kole to znaczy że nie ma tam ząbków
jakaś przyczyna być musi że nie chodzi pasek
najlepiej by było jakbyś zdjął pasek i zobaczył czy są wszystkie ząbki |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:19
|
|
|
kolo walu korbowego sie kreci a rozrzadu nie, od rozrzadu jest osobno i obok ale umijscowione w bloku silnika
wiec chyba jest polaczone z walem korbowym wewnatrz bo nie widac na zewnatrz palaczenia z nim. tam chyba tkwi problem |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:52
|
|
|
Lolo88 zerwane połączenie (ścięte) pomiedzy wałem a kołem od rozrządu,nie pamietam juz co tam jest klin czy wieloklin... rozbierz i ściągnij koło ( coś mi sie przypomina,że tam jest klin) |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:56
|
|
|
wlasnie sie nie kreci,kreci sie kolo te glowne co na wale korbowym jest i napedza alternator itp |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:59
|
|
|
Lolo88 napisał/a: | wlasnie sie nie kreci,kreci sie kolo te glowne co na wale korbowym jest i napedza alternator itp | bo to koło jest na śrubach o ile rowniez dobrze pamietam,na rozrzadzie jest klin lub wieloklin... wieloklina by Ci raczej nie ścieło,wiec wydaje mi sie,że problem tkwi w klinie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:12
|
|
|
dzieki ale czy moglo zawory pokrzywic?ciekawe w jakiej pozycji zostaly one? zdaje mi sie ze w 8 zaworowych bylo bez kolizyjne wiec tlok nie mial mozliwosci uderzenia zreszta nie wiem jak u mnie bylo,teraz tak kreci jak bys nie mial wogole cisnienia nic a nic
,ale nic nie puka podczas krecenia |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:19
|
|
|
Koło pasowe wchodzi częściowo na klin od koła paska rozrządu,więc teoretycznie ono też nie powinno się kręcić.Po prostu obcięło zęby na pasku i tyle.Trzeba to wszystko rozebrać i będzie wiadomo co padło. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:26
|
|
|
Lolo88 napisał/a: | zdaje mi sie ze w 8 zaworowych bylo bez kolizyjne | nie przypomina mi sie,zeby fiat w tych latach mial motory bez kolizyjne... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:31
|
|
|
Ściągałem nie dawno u siebie głowicę i nie widziałem tam jakiegoś zakamarka gdzie mogły by się zawory schować. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:35
|
|
|
rolka ta glowna od rorzadu jest obok kola pasowego walu,anie widac jak sa one polaczone ze soba,mysle ze jakos w bloku w srodku, szkoda ze nie ma schematu budowy silnika |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:37
|
|
|
ego napisał/a: | nie przypomina mi sie,zeby fiat w tych latach mial motory bez kolizyjne... |
dokladnie!! 1,6 osmiozaworowe na 100% sa kolizyjne....i nie oszukujmy sie....jak jechales i miales 3 tys obrotow i jeszcze poniej tak jechales......pozniej jeszcze piszesz ze uslyszales jakis halas to gwarantuje Ci, ze na 100% z zaworow juz nie masz co zbierac...nie chce mi sie wierzyc, ze tam nic sie nie stalo.....
** Dodano: 09-01-2009, 22:40 **
Lolo88 napisał/a: | rolka ta glowna od rorzadu jest obok kola pasowego walu,anie widac jak sa one polaczone ze soba,mysle ze jakos w bloku w srodku, szkoda ze nie ma schematu budowy silnika |
nic z tego nie rozumiem.....
Kolo pasowe na wale korbowym to jedno, rolka to drugie, pompa oleju to trzecie, a kolo od walka rozrzadu to czwarte....tam nic wiecej nie ma....
Kolega wyzej Ci napisal.....masz walniety klin...zdejmujesz kolo pasowe (po ktorym idzie pasek do alternatora) i masz wtedy male kolo zebate na korbowym po ktorym chodzi pasek rozrzadu.....i zdejmujesz to zembate i wiesz wszystko....
Chyba ze naprawde masz wyciachane zabki na pasku i tego nie widzisz....ale to na 99% odpada |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:47
|
|
|
Lolo88, z silnika wystaje wał korbowy i na niego w pierwszej kolejności nałożone jest koło zębate od paska rozrządu i do niego dociśnięte jest koło pasowe które napędza pompę i alternator.Obydwa koła dokręcone są za pomocą jednej wspólne śruby.
EDIT: |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:51
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Lolo88, z silnika wystaje wał korbowy i na niego w pierwszej kolejności nałożone jest koło zębate od paska rozrządu i do niego dociśnięte jest koło pasowe które napędza pompę i alternator.Obydwa koła dokręcone są za pomocą jednej wspólne śruby. |
Nic dodac, nic ujać.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:03
|
|
|
wlasnie u mnie kolo zebate paska jest osobno obok kola pasowego walu korbowego nie widzialem zeby byly jakos polaczone czyli chyba polaczone sa w bloku ze soba,kurcze albo ja slepy jestem;p ale raczej nie wiem co widzialem;p moj silnik to 1.6 i.e 92r |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:09
|
|
|
Lolo88 napisał/a: | wlasnie u mnie kolo zebate paska jest osobno obok kola pasowego walu korbowego nie widzialem zeby byly jakos polaczone czyli chyba polaczone sa w bloku ze soba,kurcze albo ja slepy jestem;p ale raczej nie wiem co widzialem;p moj silnik to 1.6 i.e 92r |
Oporny na wiedze jestes.....to obok to kolo zembate od pompy oleju, a kolo zembate walu korbowego masz za kolem pasowym , po ktorym chodzi pasek klinowy, czyli ten napedzajacy alternator..... nic tam w srodku silnika nie jest polaczone.....zdejmij do duze kolo i o zobaczysz malutkie kolo zembate, zadna filozofia... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:14
|
|
|
no ok dzieki rozbiore i zobacze co sie swieci,martwia mnie te zawory i tloki;/ ciekawe w jakim stanie sa |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:16
|
|
|
na 100% zawory masz do roboty, nie oszukuj sie....to tylko samochod....wszystko ma prawo sie zepsuc.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|