|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana silnika... |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 04-03-2005, 16:58 Zmiana silnika...
|
|
|
Ostatnio cos mi zaswitalo w glowie, ze sobie chcyba na lato zmienie silnik w moim Tipku...Z 1.6-gaznik,LPG na 1.8 16V...I teraz powiedzcie mi czy to jest dfuzo zachodu z tym, da sie zrobic taki bajerek??Czy lepiej sie nie pchac w soc takiego...Jest to zwykla przekladka silnika czy beda jakies przeszkody... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2005, 17:08
|
|
|
Temat - rzeka. Prawdopodobnie będziesz musiał pogrzebać również przy:
instalacja gazowa - jest gaźnik a będzie wtrysk,
układ hamulcowy - za słaby do silnika 1.8,
zawieszenie przednie - cięższy silnik,
przeniesienie napędu, układ chłodzenia, instalacja elektryczna, układ paliwowy - tu będzie sporo zmian.
Generalnie będzie sporo roboty. Efekt może być niezły ale czy warto? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 17:41
|
|
|
Ja bym odradzał.
Zbyt duże zmiany są między silnikiem bazowym a tym, który chcesz wmontować.
Tak jak Radke napisał oprócz samego silnika do wymiany będzie mnóstwo innych rzeczy.
Oczywiście wszystko jest do zrobienia ale czy to się opłaca ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2005, 18:31
|
|
|
Ja proponuję kupić taki silnik z całą resztą i nic nie przekładać. Koszty wyjdą niewiele wyższe, pracy o niebo mniej i już przy zakupie można sprawdzić czy wszystko działa.
A tak serio Radke ma rację. Pomiędzy wersjami z tymi silnikami są naprawdę duże różnice. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2005, 18:37
|
|
|
Przyznam się, że nawet całkiem niedawno też myślałem o zmianie silnika.
Jako, że mam ostatnio "skrzywienie" na silniki wysokoprężne to myślałem o czymś w rodzaju tdi lub tds. Mało brakowało abym kupił taki silnik ale ..... korzystniej by wyszło kupić samochód - i nie mówię tylko o pieniądzach.
Jeszcze raz odradzam chyba, że masz nadmiar czasu, mocne nerwy i cash... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:14
|
|
|
Dlatego wolalem sie poradzic....Wiec widze, ze sie nie oplaca....no trudno....Bedzie wiec trezba kiedys zmienic autko na mocniejsze...Narazie jednak bede dopieszczal swoje i delektowal sie jazda...Dzieki chlopaki za pomoc....Pozdro!! |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:25
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Ja proponuję kupić taki silnik z całą resztą i nic nie przekładać. |
Dokladnie Gra nie warta swieczki |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:35
|
|
|
Niedawno bawiłem się w przekładki różnych części. Mimo że mam gdzie to robić i czym robić to niepodjoł bym się robić tego drugi raz. Za dużo zachodu. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:44
|
|
|
Dodam tylko.
Bez drugiego samochodu nie jest to możliwe.Czego byś sie nie dotknoł nic z 1,6 do 1,8 nie pasuje. ](*,) |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2005, 20:26
|
|
|
romano napisał/a: | Oczywiście wszystko jest do zrobienia ale czy to się opłaca ? |
Tuning nigdy się nie opłaca!! I dlatego należy traktować go jak hobby. Albo jesteś pasjonatem czegoś, albo nie...
TomciuHerba napisał/a: | Wiec widze, ze sie nie oplaca....no trudno.... |
....niestety, Tomciu, Ty nie jesteś....
...ale możesz zrobić rzecz prostszą (za radą kolegów) - rozejrzyj się za Tipo 2.0 16v - 147 KM Dołożysz mniej niż do swapa na 1.8, a autko będzie znacznie lepiej śmigać! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 21:26
|
|
|
Tylko jak kupi tipka z mocą około 140 kucy nie wiadomo jaki trafi .Przy zakupie starego innego auta znów jest całosc do robienia co tu się oszukiwać.
Lepiej zrobić z tego co masz , z tego silnika też można zrobic ok 100 koni na luzie . I to nie wielkimi kosztami.
ps jedna sprawa jak chcesz mieć dobre osiągi i zrasować furke to gaz nie pasuje mi tu absolutnie . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2005, 22:18
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Tylko jak kupi tipka z mocą około 140 kucy nie wiadomo jaki trafi .Przy zakupie starego innego auta znów jest całosc do robienia co tu się oszukiwać.
Lepiej zrobić z tego co masz |
...a nie sądzisz, że jak TRZEBA robić, to jednak lepiej coś lepszego. Nie mówimy o tym jak utrzymać swoje auto przy życiu , tylko jak je ulepszyć.
TomciuHerba nie chce zmienić silnika, żeby jeździć , tylko po to (jak zrozumiałem), żeby LEPIEJ jeździć . A jeśli się tego chce, to trzeba się trochę postarać |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 23:43
|
|
|
Taka przeróbka trochę się mija z celem, lepiej kupić w niemcach całosć 2,0 16V za 800 EURO i cieszyć się - wydając na remonty |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-03-2005, 15:25
|
|
|
Też jestem zdania, że lepiej kupić drugie autko z mocniejszym silnikiem, a jesli Twoje jest kupione w Polsce to drugie auto będzie z dobrym wyposażeniem.
Nie wiem czy zawieszenie i hamulce są inne, bo znowu różnica mocy aż tak strasznie duża nie jest, ale każda pierdólka która trzeba przełożyć to kasa. Komputer, kable, osprzęt itp, przełożenie, podłączenie...to wszyst podniesie Ci cenę na tyle, że drugie auto już by stało pod domem. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2005, 17:23
|
|
|
Zależy co komu potrzeba masz racje raku.Mi tam 1.6 starcza chodzi nieźle .Jak na duża moc to bym się porywał tylko na lancie !!!np kappa hehe lub nawet dedra mocna jednostka.
Co to tempry czy tipków są juz od 200euro!!! za 800 to juz raczej 2 szt lub jedna igła w 100%
Jest jeden plus jak się zrobi swój samochód a nie kupi inne nie pewne ,jest to pewniak.A obce auto nic się nie wie kupisz 2.0 np i okaże się że bieże litr oliwy na 1000tys km i co??
Remont 2.0 16 v to dużo wieksze koszta niż 1.6
W 1,6 za około 1.500 do 2.000 mozna zrobić naprawde nówke ; głowice zawory uszczelniacze ,pierscienie jeśli potrzeba i jest nówka . :-({|= |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 07-03-2005, 10:55
|
|
|
Prawda taka chlopaki, ze chce miec torche wiecej mocy... Moj Tipek i tak idzie niezle,kazdy sie diwi, ze tyle potrafi...Moze macie racje, nie opyla sie zmieniac wszystkiego od poczatku...Ale szkoda mi mojej budy-nie po to siedze wieczorami dopieszczam co moge by sie tego najzwyczajniej w swiecie pozbyc.Chyba wiecie o czym mowie...No zobaczymy...poczekamy na wiosne:)Pozdro...Ide dalej cos kombinowac
[ Dodano: Pią 20 Maj, 2005 18:57 ]
Panowie...potrzebuje dokladnie wiedziec co bym musial zmienic by wlozyc silnik 2.0 16V do mojej budy...
NBie piszcie, ze sie nie oplaca bo mnie interesi co innego(powiedzmy, ze kasa minie nie interesuje;)),jakie czesci musze zakupic,co trzeba zmienic musowo...Tak od deski do deski...
[ Dodano: Sob 21 Maj, 2005 08:27 ]
Panowie i Panie...potrzebuje dokladnie wiedziec co bym musial zmienic by wlozyc silnik 2.0 16V do mojej budy...
NBie piszcie, ze sie nie oplaca bo mnie interesi co innego(powiedzmy, ze kasa minie nie interesuje;)),jakie czesci musze zakupic,co trzeba zmienic musowo...Tak od deski do deski... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|