Biegi dziwnie wchodza. |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:24 Biegi dziwnie wchodza.
|
|
|
witam
Czasami, coraz czesciej jakos dziwnie wchodza mi biegi , ciezko , tak jakby np jedynke chcem wbic to az prwie wchodzi tam gdzie 3 , ten drazek ciezko chodzi. czasami jest normalnie i lekko wchodza biegi . |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:27
|
|
|
cezar60, sprawdź olej w skrzyni, stan cięgieł, "sierżanta" |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:31
|
|
|
a jak olej sie sprawdza i te ciegna.? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:38
|
|
|
A jak chwycisz lewarek na luzie i zaczniesz nim ruszać to goni Ci po całym aucie?
Ogólnie podnosisz maskę chwytasz za cięgna po kolei i sprawdzasz czy mają luzy na przegubach, zresztą sprawdź wszystkie elementy ruchome odpowiedzialne za wybieranie biegów, czy nie mają jakiś luzów lub w drugą stronę nie są zapieczone.
Olej się sprawdza odkręcając korek w górnej części obudowy skrzyni. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:45
|
|
|
ja chwycilem za takie drazki co wychodza z budy i ida do skrzyni to one l;ataja na lazda strone. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:47
|
|
|
cezar60 napisał/a: | ja chwycilem za takie drazki co wychodza z budy i ida do skrzyni to one l;ataja na lazda strone. |
No to tu jest prawdopodobna przyczyna
Bo rozumiem, że sytuacja się zdarza zarówno na zimnym oleju w skrzyni jak i po rozgrzaniu auta? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 18:23
|
|
|
tak nie ma znaczenia czy zimny czy cieply. A jakby npm na cieplym to sie zdazalo to co moze byc?? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 22:32
|
|
|
Jakby na ciepłym to raczej nic związanego z olejem. Jakby na zimnym i po nagrzaniu znikało, możnaby podejrzewać olej w skrzyni, że zbyt mocno gęstnieje. Ale po tym co piszesz to niestety raczej na 99% wina tych cięgien |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 10:31
|
|
|
Panowie a podczepie sie pod temat. Zapalajac rano w mroz auto, wrzucajac dwojke potrafi po zebach walnac. Trzeba wrzucac bardzo delikatnie, po nagrzaniu auta ta dolegliwosc ustepuje. Za malo oleju w skrzyni? Stary olej? Synchronizator? |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:11
|
|
|
Prezesddz, kolego najprawdopodobniej synchronizator się klei,mam to samo po prostu nie używam 2jki przez pierwsze 5minut jazdy potem problem znika |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:15
|
|
|
Mialem w przeszlosci pare rupci i kupilem tempre z mysla o nieproblemowej jezdzie i chcialem sie pozegnac z tego typu ustepstwami. Myslac logicznie, mam za gesty olej w skrzyni na mrozy? |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:27
|
|
|
Prezesddz, mechanikiem nie jestem, ale mrozy maja na pewno duży wpływ na tą usterkę a olej swoja droga, w środku lata nie miałem problemów z tym.. |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 17:48
|
|
|
Prezesddz napisał/a: | Panowie a podczepie sie pod temat. Zapalajac rano w mroz auto, wrzucajac dwojke potrafi po zebach walnac. Trzeba wrzucac bardzo delikatnie, po nagrzaniu auta ta dolegliwosc ustepuje. Za malo oleju w skrzyni? Stary olej? Synchronizator? |
Mnie tak robiło jak zalałem skrzynie Hipolem mineralnym (straszny badziew), zmieniłem na Valvoline DuraBlend 75W90 (półsyntetyk) i jak rękom odjął Nawet w największe mrozy nie mam problemów ze skrzynią. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|