Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Biegi oszalały
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:30   Biegi oszalały

Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał. Wczoraj zabrałem samochód a tu biegi wchodzą ciężko lub do połowy :sciana: :sciana: :sciana:
Na skrzyżowaniu po 3x wbijam jedynkę i nie jestem pewien czy weszła, czy mi nie wypadnie na luz :sciana: . Inne biegi wcale nie lepiej, np. 3-4 to muszę mocno wbijać(jak tak dalej pójdzie to będę miał jeden biceps większy od drugiego ;D ) Ten samochód coraz to bardziej mnie denerwuje. Jak by nie tak świetna pomoc na tym forum to już bym się go dawno pozbył.

Pozdrawiam
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:37   

Iwan napisał/a:
Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał.
no, najpierw dowiedz się czy pewna osoba użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem :D A tak poza tym, sprawdź olej w skrzyni (poszukaj na forum, bo był opis ze zdjęciem). Masz luzy na drążku, czy drążek sztywno trzyma się swojego położenia?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:37   

Poszukaj tematów związanych z drążkami oraz poduszkami silnika.
Złe ułożenie silnika wraz z skrzynią powoduje utrudnione wbijanie biegów. Dodatkowo zużyte drążki od drążka zmiany biegów powodują ten sam problem.

http://forum.tempra.org/t...j-to-vt2330.htm
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:40   

Mam uczucie jak by drążek nie dochodził na boki(lewo prawo) a luzy hmmm chyba takowe są, ale byłem tak wkurzony, że nie zwróciłem za bardzo uwagi.
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:43   

Tak więc stawiałbym na drążki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:45   

Dzięki za pomoc. Ile mniej więcej kosztuje wymiana?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 11:46   

Iwan, prawdopodobnie masz cięgna do wymiany. Wstępnie możesz siknąć im po przegubach WD40 lub podobnym smarującym preparatem. Pod maską, za silnikiem, po stronie kierowcy znajdziesz trzy cięgna (rurki o średnicy około 2cm i długości około 40cm) idące w poprzek auta. Ale jak poszukasz trochę po forum to znajdziesz dokładniejsze opisy. Jeśli sikniesz tam w przeguby (tylko porządnie) i poczujesz choć minimalnie lepszy efekt przy zmianie biegów to na pewno masz cięgna do wymiany
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 19:42   

Postanowiłem więc sprawdzić dziś samochód, ale niestety okazało się, że nie mam WD40 który nadałby się do użytku. Pojeździłem jednak trochę i biegi lepiej zaczęły wchodzić, dość lekko, ale przejście z biegu 1 na 2 nie jest płynne, jest tak jak by bieg 2 był bardziej na lewo niż bieg 1. Jak by nie to, to by wszystko było oki.
  
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2009, 20:06   

z psiukaj sobie WD-40 dobrze ten mechanizm który jest za silnikiem, ten co odpowiada za połączenie ciegien zmiany biegów miedzy drążkiem a skrzynią i najlepiej jak by jedna osoba po kolei wrzucała biegi a druga psiukala na ten sworzeń. Jest to miejsce które ma minimalny ruch przez co jak sie go rzadko używa to lubi z korodować przez to mogą być problemy z wrzucaniem biegów.
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 21:59   

Ciechu78 napisał/a:
no, najpierw dowiedz się czy pewna osoba użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem
a jakie jest przeznaczenie samochodu? po raz kolejny używasz tego określenia ja nie bardzo rozumiem do czego poprzez to zmierzasz...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2009, 22:59   

Nasmaruj przeguby w tych wodzikach jakimś smarem.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 23:26   

ego napisał/a:
a jakie jest przeznaczenie samochodu?
OT się robi, ale cóż. Mało domyślny jesteś, skoro nie rozumiesz w tym przypadku o co mi chodzi. Przestały płynnie wchodzić biegi po użytkowaniu auta przez "pewną osobę". Jeśli chodzi o zmianę biegów, przy ich przełączaniu należy wciskać sprzęgło. Podaję przykład pierwszy z brzegu. Miałem poloneza (w sumie dwa) i zauważyłem, że jeśli dobrze się zmieścić, to zmieniając biegi z III na IV nie trzeba wciskać sprzęgła. Bo zmiana przebiegała jakby sprzęgło załączało się automatycznie. Szwagier który użytkował potem owego poldka też o tym wiedział, mimo że powiedziałem mu, żeby mimo wszystko wciskał sprzęgło. Nie posłuchał. Efektem był często wypadający bieg III i ciężko wchodzące biegi II i IV. Za sprawą ZŁEGO UŻYTKOWANIA AUTA!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 23:43   

Ciechu78 napisał/a:
Mało domyślny jesteś,
za stary jestem na domysły,na forum leci sie konkretami a nie domysłami... mimo tego nie wyjasniłeś mi nadal co oznacza według Ciebie stwierdzenie,że dana osoba;
Ciechu78 napisał/a:
użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 23:54   

ego, cóż, forum jest dla wszystkich :D także dla tych co nie rozumieją. Ale nikomu wbijał młotkiem nie będę. Jeśli Twoim zdaniem sformułowanie "UŻYTKOWANIE ZGODNE Z PRZEZNACZENIEM" nie ma sensu to strata czasu na rozczulanie się nad tym tematem. Nie wiem dlaczego się czepiasz, ale mnie nie sprowokujesz :D Za stary jestem na to. Więc wpisz sobie w googlach powyższe sformułowanie i szukaj odpowiedzi na swoje pytania. Chyba umiesz korzystać z potęgi internetu :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 23:59   

Ciechu78, to ten poldek się popsuł dlatego, że Ty nie zesprzęglałeś, czy dlatego że on, bo nic się od razu nie dzieje ;D
ego, domyślam się, że chodzi o normalną jazdę. Do zmiany biegów wciskasz sprzęgło, nie pałujesz auta poza skalę na obrotomierzu i na zimnym, auto nie służy jako koń pociągowy - tak myślę :lol: no chyba, że już za dużo :piwko: na dziś i chyba już starczy tego ot.

Co do biegów to nasmaruj wodziki i wtedy obadaj. Ja podobne cuda miałem jak mi wywaliło jedną poduszkę...po staniu przez noc
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 00:04   

mrk69 napisał/a:
ten poldek się popsuł dlatego, że Ty nie zesprzęglałeś, czy dlatego że on, bo nic się od razu nie dzieje ;D
ja może nie użyłem sprzęgła ze 3-4 razy. Po prostu wiedziałem, że łatwo można w ten sposób przełączyć bieg, ale szwagier stwierdził, że w poldkach to normalne i w taki sposób go używał. No i oddał w stanie opisanym wyżej.

ego napisał/a:
Ciechu78 napisał/a:
Mało domyślny jesteś,
za stary jestem na domysły,na forum leci sie konkretami a nie domysłami...
za stary... chciałbym mieć tyle lat co ty, bo to najpiękniejszy wiek :P nie mogłem podać konkretów, bo to nie ja używałem Iwana autko.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 00:06   

Ciechu78, Twoja wypowiedź kompletnie nic nie wnosi do mojego zapytania,co Mnie utwierdza w przekonaniu,że Twoja teoria nic nie ma do rzeczywistości,tymbardziej wiedzy praktycznej... "czujniczek" zostaw w spokou,bo to nie w tym rzecz...
Iwan napisał/a:
Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał.
i uwazasz,że po tym,ten ktos użytkując samochód " niezgodnie z przeznaczeniem" zajeździł cięgna lub skrzynie? chyba,że miał niefarta i rzeczywiście na Niego to padło...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 00:12   

ego napisał/a:
Ciechu78, Twoja wypowiedź kompletnie nic nie wnosi do mojego zapytania
oczywiście że nie, bo jeśli zauważyłeś dałem Ci możliwość samodzielnego znalezienia odpowiedzi :D Ale "za stary jesteś" i masz lenia :P

Natomiast Twoja wypowiedz, jak i pretensje kierowane do mnie spowodowały, że w temacie powstał bałagan, co nie świadczy dobrze o Tobie, panie Moderatorze. Ale masz tą wygodę, że możesz mnie utemperować, a nie wygodne dla Ciebie posty skasować. Dlatego kończę tą dyskusję, bo po Tobie się tego nie spodziewałem... Na prawdę!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load