Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dohc tipo i skrzynia RWD
Autor Wiadomość
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-03-2009, 23:53   dohc tipo i skrzynia RWD

Witam. Mam zamiar wsadzić 2.0 8v z tipo do 125p. tutaj pojawia się mój problem - czy do tego silnika da się dopasować skrzynię? zastanawia mnie czy pasowała by może z fiata 132 od silnika 2.0 dohc?
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-03-2009, 23:57   

Pablo 92, z tego co ja się orientuję (tzn gdzieś słuyszałem) to silnik od 132 i silnik od tipo mają inny spływ oleju do miski bo jeden z silnik jest zamocowany pod kątem a drugi nie. Skrzynia zee 132 powinna podejść do silnika tipowskiego. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2009, 16:29   

Dzięki za odpowiedź, czyli micha od 132, pompa olejowa i jedziemy z koksem :) Wyrwałem dzisiaj silnik za 600 zł, musza go tylko wymontować z samochodu :d A nei wystraczyło by może wymienić samego smoka od pompy?
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-03-2009, 18:36   

bardzo możliwe że sam smok wystarczy wymienić. Poczekaj aż pojawi się Raku, Grzesiekk bądź Lordabarth - oni mają wiedzę nt. dohc w fiatach to Ci pomogą. Lub napisz do nich maila... ale coś mi się wydaje że wszyscy obecnie zagramanicą się znajdują i nieprędko odpiszą... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2009, 18:40   

Będziesz miał problem, silnik DOHC za czasów jak był montowany w autach RWD nie posiadał wałków wyważających, ten od Tipo już ma i to cały problem bo jak zepniesz ten silnik od Tipo ze skrzynią RWD to w miejscu gdzie w kielichu skrzyni masz miejsce na rozrusznik blok od DOHC z Tipo ma wypukłość [siedzi sobie tu we wnętrzu bloku wałek wyważający]

Ale jest rozwiązanie ;] Rezygnujesz z rozrusznika i palisz auto na popych :lol:
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2009, 19:03   

no to tez jest rozwiązanie, ale wolał bym żeby palił normalnie :sciana: A jakby usunąć ten wałek wyważający? do czego on w ogóle służy?
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-03-2009, 19:05   

Pablo 92 napisał/a:
A jakby usunąć ten wałek wyważający?


nie usuniesz
GrzesiekK. napisał/a:
blok od DOHC z Tipo ma wypukłość
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2009, 19:06   

albo może wycharatać dziurę na rozrusznik tak jak jest w tipo normalnie w obudowie?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2009, 22:49   

wałki da się usunąć, ale to nie pomoże przy twoim problemie.

Musisz szukać bloku od 2.0 dohc RWD i tyle.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2009, 23:27   

a jeśli by wyciąć dziurę w obudowie, w miejscu gdzie seryjnie jest zamontowany rozrusznik?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2009, 00:49   

Raku napisał/a:
Musisz szukać bloku od 2.0 dohc RWD i tyle.


Może być jeszcze z cromy lub themy 2.0 8V dohc z pierwszych serii, one mają blok bez "balansu".

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 09:07   

Pablo 92, Proponuje ci kupic silnik z argenty lub 132 albo jakis tam fordowski jeszcze był. Niema żadnych przeróbek co do fiata . Ja do swapa zakupiłem całą argente. Miałem silnik z wtryskiem skrzynie i dyfer. Pamietaj ze przy takiej mocy twój stary dyfer długo nie pojeżdzi a po drugie inne ma przełożenie. Fakt w argencie jest zawiecha niezależna ale wszystko mozna zrobić.

Skrzynia z 132 czy z argenty jak mnie pamięć nie myli jest taka sama jak polonezowska ale moge sie mylić.. juz nie pamiętam.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 11:41   

drobek napisał/a:
Skrzynia z 132 czy z argenty jak mnie pamięć nie myli jest taka sama jak polonezowska ale moge sie mylić..
Rozrusznik był z lewej strony a w poldku jest z prawej a i sama skrzynia jest ciut dłuższa a wał napędowy krótszy
z tego co pamiętam bo sam kiedyś robiłem taki swap do mojego DF ale to było 10 lat temu (eehhh piękne czasy)
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-03-2009, 16:27   

skrzynia ze 132 ma tylko inny dzwon, dyfer od trucka wytrzyma, i ma fajne przełożenia ;) Mówicie o silniku 132, napalony jestem jednak na tipo, lub coś podobnego bo to sa w końcu nowsze konstrukcje, w dodatku nie znajdę silnika ze 132 w dobrym stanie za 600 zł :!: :) będe kombinował, zrobię dziurę w obudowie i też bedzie ok. nie mam czasu na bawienie się w remonty, 19 kwietnia jadę na zawody driftingowe i silnik ma być tip - top
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2009, 19:11   

No to powodzenia.
Ja bym jednak nie rzeźbił, a poszukał. Wejdź na fiat&furious. Myślę że tam może się coś znaleźć ciekawego.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 03-03-2009, 19:29   

silnik z forda czasem nie pasuje przypadkiem...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 23:32   

Pablo 92, A dyfer masz ze szpera? czy jednym kołem bedziesz krecił? :) http://www.sekcja-slask.p...b1cecb70&t=1045 tu zerknij w ogłoszenie polonez za 300zł :) slizgał sie nim ma dyfer ze szpera

** Dodano: 03-03-2009, 23:38 **
dziura793@o2.pl napisał/a:
drobek napisał/a:
Skrzynia z 132 czy z argenty jak mnie pamięć nie myli jest taka sama jak polonezowska ale moge sie mylić..
Rozrusznik był z lewej strony a w poldku jest z prawej a i sama skrzynia jest ciut dłuższa a wał napędowy krótszy
z tego co pamiętam bo sam kiedyś robiłem taki swap do mojego DF ale to było 10 lat temu (eehhh piękne czasy)

że ty to pamietasz :) ja jakos nie moge sobie przypomniec wiem ze rover miał z drugiej a fiat :) niewiem choc sie siedziało przy nim wiecej jak przy tipo :) Racja to były czasy :)
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Pablo 92 
witamy nowego


Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-03-2009, 00:03   

pospawanie dyfra to pierwsza zrobiona rzecz w tym samochodzie :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load