Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna praca drazka zmiany biegow
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2015, 22:40   dziwna praca drazka zmiany biegow

Witajcie.Moje tipo stalo ostatnio na mrozie ze dwa tygodnie.Wsiadlem zeby odjechac i az sie zdziwilem jak dziwnie chodzi lewarek od biegow.Bardzo trudno znalezc jakikolwiek bieg.Przesuwajac ja do przodu sama skreca w kierunku piatki.Dodatkowo jak przelaczam biegi to az caly silnik ze skrzynia sie przesuwa.Ogolnie da sie jakos jezdzic bo wszystkie biegi sa ale znalezc ten ktory akurat sie chce to bywa czesto ze nie jest to mozliwe.Dzis chcialem wbic 2 bieg ale ze nie dalo sie go znalezc to zjechalem ze skrzyzowania z 3-go.Dodam tylko ze do konca przed postojem wszystko bylo dobrze i nikt miedzyczasie nim nie jezdzil ani nie grzebal.Pod maska widze ze wszystkie ciegna sa,nie pospadaly i luzu nadmiernego tez nie maja.Sierzant chodzi lekko.Co moze byc przyczyna?Mial ktos z was cos podobnego?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-01-2015, 22:42   

shagger78, sprawdzałeś stan i poziom oleju w skrzyni biegów ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2015, 22:59   

tego jeszcze nie sprawdzilem dzisiaj ale jakis czas temu sprawdzalem i bylo ok.Miedzyczasie nigdzie nie zauwazylem wyciekow.

Na dzisiejsza noc wstawilem do cieplego garazu z nadzieja ze to tylko gdzies woda zamarzla na drazkach czy jak :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-01-2015, 23:49   

shagger78, może być już stary olej ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-01-2015, 00:29   

Sprawdź cięgno z łożyskiem igiełkowym na maglownicy i luzy na cięgnach do skrzyni - jak wbijasz bieg na sucho to pewnie słyszysz dzwonienie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2015, 09:30   

pit14, wszystkie ciegna sa sztywne tzn bez nadmiernych luzow.Sierzant tez wydaje sie ze lekko chodzi i nic nie dzwoni.Najbardziej zastanawiajace jest to ze jak otworze maske i patrze z fotela kierowcy na silnik jednoczesnie zmieniajac biegi to widze jak silnik przesuwa sie na boki i az caly skacze na poduszkach.Tak nie bylo napewno.Moze sie cos zatarlo ale to nie jest sierzant na maglownicy bo na nim wyczuwam lekki luz.
Sprawdze dzis po nocy w cieplym garazu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-01-2015, 10:09   

To faktycznie dziwny przypadek , bo jakby nawet poduszki były wybite to cięgna nie powinny poruszać silnikiem. Zresztą drgania przechodziły by na budę. Może przytarły się łapy wybieraka na skrzyni
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2015, 11:54   

shagger78, Przymarzły ci cięgna na tych tulejkach po których się obracają. Ciepły garaż i przesmarowanie najpierw WD-40 aby wytrąciło wodę a następnie smarem powinno pomóc.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2015, 21:02   

Przed chwila spawdzalem po calej dobie w cieplym garazu +15st.C i nic nie dalo.Bede musial porozkrecac drazki i probowac po jednym co blokuje i sprawdzic poziom i stan oleju.Oby nie okazalo sie ze to skrzynia bo nie bede mial czasu wymienic i tipo postoi conajmniej do wiosny lub lata.Podrugie skad wziac dobra skrzynie.Lub naprawic ta co jest.

Najdziwniejsze ze zepsulo sie jak samochod stal.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
  
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2015, 21:19   

shagger78, weź sprawdź ten olej jaki jest i ile, wiem uparłem sie ale kolejną rzecz wyeliminujesz :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2015, 21:21   

KrzychuB, olej oczywiscie tez sprawdze jak tylko znajde chwilke :)

** Dodano: 17-01-2015, 20:36 **
Problem rozwiazany :) Temat stary jak swiat i wiele razy tu na forum opisywany tylko nie przypuszczalem ze mojego tipo dotyczy.Po dokladnym obejrzeniu okazalo sie ze ,,sierzant"(aluminiowy element,lacznik osadzony na swozniu przekladni kierowniczej)ciezko chodzi.Zdjalem gumowa oslonke i co pare godzin pryskalem na niego wd40.Wiem ze to nie jest cudowny srodek na wszystko ale 3-go dnia biegi wyraznie zaczely lepiej wchodzic.Rozwiazanie co prawda tymczasowe ale dziala.Wyjac sierzanta i przesmarowac wcale nie jest tak latwo.

Podsumowujac.Jesli przy zmianie biegow silnik ze skrzynia az przesuwa sie na boki i do tego biegi chodza jak w ruskim czolgu pomoze smarowanie sierzanta :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load