Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne szapranie przy ruszaniu :(
Autor Wiadomość
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2005, 15:47   Dziwne szapranie przy ruszaniu :(

Tak jak w temacie. Troche mnie to niepokoi chociaż przejechałem już z tym ponad 3 tysiące km i jak narazie nic się nie dzieje. W momencie kiedy puszczam sprzęgło i autko zaczyna zbierać się do przodu zaczyna mi dziwnie szarpać i podskakiwać przód. Skrzynia biegów jest wymieniona i przypuszczam że to może być wina sprzęgła albo docisku. Tylko najgorsze jest to że cały komplet wymieniałem około rok temu ponieważ pękł mi docisk. Spotkaliście się może z takimi objawami?? Co może być przyczyną? Dodam że podczas jazdy jest wszystko okej. Biegi wchodzą dobrze i nie mam żadnych wątpliwości. Ale jeśli chodzi o ruszanie to zaczyna mnie to bardzo denerwować bo cały przód podskakuje jak ruszam :(

Pozdrawiam
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-08-2005, 18:00   

Też mam tak czasami ,ze mi szarpie autem.... Ja też myślę ,ze to wina sprzęgła .....
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-08-2005, 18:44   

andrzejdg, stawiam rowniez na sprzeglo. Moze masz za malo podciagniete sprzeglo? Sprobuj wyregulowac napiecie linki i wtedy zobacz co sie bedzie dzialo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2005, 19:03   

miszko napisał/a:
andrzejdg, stawiam rowniez na sprzeglo. Moze masz za malo podciagniete sprzeglo? Sprobuj wyregulowac napiecie linki i wtedy zobacz co sie bedzie dzialo.

Już próbowałem regulować. popuściłem linkę i jakby troszeczkę ustąpiło ale dalej już nie mogę popuścić bo zacznie mi się ślizgać sprzęgło i wtedy już wogóle będzie przechlapane. Jak próbowałem naciągnąć linkę to ciężko biegi wchodziły a szarpanie się nasilało. Co może być przyczyną? Co mogło się tam porobić??

Pozdrówka
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2005, 19:53   

Przyczyną jest zuzyty docisk sprzegła , regulacja linką nic nie da!! kompletnie nic .Wymiana na nowe komplet waleo 250zł w pń 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-08-2005, 19:57   

To, że sprzęgło ma ok. roku niestety nie oznacza, że nie mogło się przytrzeć.
Ja również stawiam na sprzęgło. Mogło tak być, że na tarcze dostała się kropelka oleju przez uszczelniacz. Czasem mechanicy radzą minimalne splanowanie koła zamachowego w celu wyrównania nierówności.
Mi auto również szarpie, ale głownie jeśli się dobrze nagrzeje. Na zimnym jest ok.
_________________
Tipo 1.6 i.e. na gazie
  
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2005, 21:05   

GRAFIT napisał/a:
Przyczyną jest zuzyty docisk sprzegła , regulacja linką nic nie da!! kompletnie nic .Wymiana na nowe komplet waleo 250zł w pń 8)


Czy zużyty to nie wiem w każdym razie jednak chyba tutaj jest przyczyna :( Mam nadzieję że to ostatni taki numer mojej włoszki.

mariuszekOK napisał/a:
Mi auto również szarpie, ale głownie jeśli się dobrze nagrzeje. Na zimnym jest ok.


Dokładnie to samo. Jak się rozgrzeje to już jest kaplica.

Pozostaje mi chyba tylko zbierać fundusze na nowy komplet. Tylko co kupić??? Waleo założyłem ostatnio czyli rok do tyłu. Zbyt długo na tym nie pojeździłem.

A jeszcze mam takie pytanie. bo prawdopodobnie to będzie wina tego nieszczęsnego docisku. Jak myślicie czy wystarczy wymienić docisk tylko czy tarcza też dostała już po du...?? :/ Wiem że się okaże dokładnie jak sie rozbierze ale może ktoś już usuwał taką usterkę i wie czy wystarczy wymiana samego docisku.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2005, 21:10   

U mnie szarpał przy ruszaniu (czasem bardzo mocno) na LPG. Wymieniłem filtr gazu i po problemie.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-08-2005, 21:51   

Wg mnie wymiana samego docisku może być ryzykowna (chyba, że robisz to sam i nie narażasz się na koszty). Najbezpieczniej jest wymienić cały komplet (tarcza+docisk), bo tak na dobrą sprawę nie masz pewności czy przyczyna leży właśnie w docisku.
Po wyjęciu tarczy sprawdź, zcy nie są obluzowane widoczne na niej sprężyny (czyli amortyzator drgań czy coś takiego). Jeśli sa luźne - tarcza do wymiany.
_________________
Tipo 1.6 i.e. na gazie
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2005, 20:33   

zuzycie sprzegla moze byc spowodowane wlasnie wyciekiem ze skrzyni lub walu korbowego...

u mnie okazalo sie ze jest minimalny wyciek i tylko z boku i ze to moze byc powodem tego ze pod koniec tak sie starlo...

uszczelniacz kosztuje bodajze 15zl... wymieniajac rok temu sprzeglo warto bylo go sprawdzic lub profilaktycznie wymienic...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2005, 20:58   

andrzejdg napisał/a:
Waleo założyłem ostatnio czyli rok do tyłu. Zbyt długo na tym nie pojeździłem.


Valeo to "oryginal" w T/T. Raczej producent sprzegla nie mial w tym przypadku znaczenia, powodem uszkodzenia musialobyc cos innego niz zuzycie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Sh4rKy 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 183
Skąd: EZG
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-08-2005, 12:01   

Mi szarpie przy ruszaniu jak mam zalane ochrzczone paliwko lub końcówke w baku... :)
_________________
Fiat Tipo.
L'ultima tentazione.


--

Wyhoduj własnego Chomika! Udostępniaj i pobieraj pliki!
     assistance
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-08-2005, 20:19   

Jak szarpie przy ruszaniu to proponuje jeszcze sprawdzić PODUSZKI silnika !!!!
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-08-2005, 20:50   

jabko napisał/a:
Jak szarpie przy ruszaniu to proponuje jeszcze sprawdzić PODUSZKI silnika !!!!


poduszki wymieniałem w okolicach kwietnia wiec raczej sa dobre
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-08-2005, 19:59   

jabko, zgadzam sie ja mialem podobne objawy wymienilem wszystkie trzy i przeszlo
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-08-2005, 20:19   

Z tego co piszesz dalej mi wygląda na poduszke silnika.
Mimo niedawnej wymiany sprawdź je. Wzrokowo u byle mechanika - on będzie wiedział jak.
Ty siedzisz w aucie i próbujeszruszyć - potrwa to 5 minut więc dasz z 10zł.

A co do sprzęgła to masz nową skrzynie, roczne sprzęgło to nie powinno sie nic dziać.
Może w kole masz gwinty pod śrube zerwane i dlatego by ci ciągle sprzęgło siadało.

Cięzko powiedzieć
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2005, 21:25   

Byłem u trzech mechaników i wszyscy twierdzą że coś jest nie tak ze sprzęgłem lub dociskiem. Poduszki sprawdzałem, wszystkie elementy zawieszenia też bo ostatnio robiłem remont więc pozostaje niestety to nieszczęsne sprzęgło lub docisk :( Narazie opanowałem technike jazdy z tą usterką ale będę musiał coś z tym zrobić jak tylko pojawi się większy przypływ gotówki. Póki co tylko ja potrafie jeździć tym autkiem bez szarpania :D

Pozdrawiam
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2005, 23:33   

andrzejdg

Szarpie gdy jedziesz, a włącz hamulec ręczny i sprawdź czy również szarpie!!!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-08-2005, 20:54   

Cześć,

Ja też kiedyś mialem taki problem - było coraz gorzej aż w końcu pękł docisk sprzęgła (niezależnie od problemu z szarpaniem), trzeba było wymienić całość i okazało się przy okazji, że przyczyną szarpania było właśnie sprzęgło (a podejrzewałem rózne rzeczy).

Powierzchnia styku koła zamachowego była b. nierówna gdyż tarcza się starła do nitów, mechanik to wyszlifował ale to był błąd - koło zamachowe trzeba było całkiem zdjąć i splanować/przetoczyć. Nie zostało to zrobione i po jakimś pół roku jeżdżenia na nowym sprzęgle zaczęło się to powoli od początku :-( I tak jest do dziś ale i tak o wiele lepiej niż przed wymianą.

Tak więc radzę wymienić sprzęgło i przy okazji przetoczyć koło zamachowe, żeby nie mieć powtórki z rozrywki.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load