|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem wypadających biegów |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2008, 20:50 Problem wypadających biegów
|
|
|
Witajcie Koledzy, zakladam ten temat zeby niektorym oszczedzic duzo pracy. A wiec w mojej temprze odkad ja kupilem wypadaly biegi 1,3,5. Po polrocznej jezdzie przegob kulkowy na jednym z ciegien tak sie wywalil, ze ciegno spadlo wynikiem czego byl brak biegow. Niektorzy mowili, ze nalezy przesmarowa sierzanta. niektorzy mowili, ze tulejka w sierzancie stoi i trzeba to wyjac...zeby to wyjac to jest porazka, pol samochodu od spodu trzeba rozbierac.co sie okazalo u mnie? jedno z ciegien bylo za krotkie, prawdopodobnie bylo od innego typu wybieraka. demontaz ciegna, przeciecie na pol, wspawanie kawalka preta, co w wyniku przedluzylo ciegno o okolo centymetr i problem zniknal...gadalem z mechanikami w ASO i powiedzieli mi, ze byly 2 rodzeje wybierakow i dlugosci ich ciegien byly wrecz niezauwazalne...a jednak....problem zniknal...wiec gdy i Wam drodzy Koledzy cos takiego sie przytrafi, to najpierw zbadajcie, czy dlugosc ciegien jest odpowiednia, jesli nie to wymieniajcie na dobre, to nie jest jakis przerazajacy koszt. dopiero w momencie, gdy to nie pomaga szukajcie przyczyn dalej. mi pomoglo tylko to...pozdrawaim |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2008, 00:13
|
|
|
...ale niekoniecznie wpierw przedłużać/wymieniać cięgna.. często prócz sierżanta, to jest problem oberwanych poduszek które tak czy tak trza wpierw sprawdzić i ew wymienić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2008, 07:05
|
|
|
unknown, u mnie wszystkie 3 poduszki pod silnikiem zostaly wymienione 2 miesiace temu a oryginaly z fiata, kupe forsy w nie poszlo ale jestem ich pewien. Poza tym ogladalem je z kazdej strony i nie mam im nic do zarzucenia - zadnych pekniec. Wiec problem jak opisalem wyzej |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2008, 15:59
|
|
|
nie, spoko, ok, tylko jak juz piszesz o cięgnach by innym zaoszczędzić to chciałem dodać by od razu się na cięgna nie rzucali a sprawdzili też poduchy i sierżanta, bo to też częsta przyczyna i na daremno wymieniać cięgno szkoda, a poduchy można sprawdzić bez wymieniania cięgna, zazw. widać.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2008, 22:48
|
|
|
Doladnie, dzieki za uzupelnienie mojej wypowiedzi Kolego unknown, |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2008, 19:30
|
|
|
u mnie jest podobny problem i załatwiłem sprawę przesunięcem silnika na poduszkach... pomogło, tylko drążek biegów jest troszkę przesunięty, ale do tego można się przyzwyczaić...
Swojego czasu wymieniłem ja Wy poduszki, ale zabrakło mi cierpliwości żeby bawić się z tymi drążkami, może jeszcze spróbuję... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
Pawcio
Wiek: 46 Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 34 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-07-2008, 19:04
|
|
|
problem wypadających lub ciężko wchodzących (szczególnie w zinie) biegów leży często w oleju w skrzyni biegów. musi być po prostu oryginalny (tutela zc 80s czy jakoś tak). u mnie problem objawiał się ciężkim wchodzeniem 1 i wypadaniem 3 a pojawił się po dość sporym dolaniu hipolu. panowie! to są bardzo precyzyjne mechanizmy na łożyskach igiełkowych i muszą być idealnie smarowane. wiadomo, skrzynie w TT często ciekną (manszety przegubów wewnętrznych) i kogo stać na oryginalny olej. warto jednak uszczelnić i wlać tutelę (ok 28 zł za litr, trzeba dwie butelki, stary olej oczywiście wylać całkowicie). |
|
|
|
|
ziolek
Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Bodzanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2008, 14:21
|
|
|
Wtrące sie.U mnie jest taki problem że wrzucając biegi co idzie ciężko,cały silnik jest pchany do przodu,biegi na dołkach wyskakują wyskakują.Kumpel mechanik przegiął lekko jedno cięgno i jest w miare ale nie o.k.Podejrzewamy że któreś z nich jest za długie.Co wy na to? |
_________________ Razem damy radę!!! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2008, 14:53
|
|
|
Moze tak byc, gdyz jak bylem w ASO to powiedzieli mi ze sa dwa rodzaje wybierakow i cio za tym idzie dwie dlugosci ciegien....ja kupowalem do swojego wybieraka i po zalozeniu biegi mi wypadaly, bylo jeszcze gorzej, wiec wylapalem ktore to ciegno(okazalo sie ze bylo za krotkie), przecialem diaxem, przedluzylem ciegno o jakies 1,5cm przy pomocy kawalka preta i spawarki, zamontowalem i problem zniknal...wejdz pod auto, a niech ktos ci rusza lewarkiem w srodku, zobacz jak owe ustrojstwo sie zachowuje i wylapiesz co jest nie tak |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-08-2008, 16:10
|
|
|
Pawcio napisał/a: | usi być po prostu oryginalny (tutela zc 80s czy jakoś tak). u mnie problem objawiał się ciężkim wchodzeniem 1 i wypadaniem 3 a pojawił się po dość sporym dolaniu hipolu. panowie! to są bardzo precyzyjne mechanizmy na łożyskach igiełkowych i muszą być idealnie smarowane. |
nawet nie strasz, ostatnio dolałem doląć sporo hipolu, bo było mało a ja mam w domu jeszcze pół bańki z poprzedniego autka |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ziolek
Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Bodzanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:55
|
|
|
A może mi ktoś podac jakie długości powinny być cięgna w skrzyni. 94r nie mam manuala.Z góry dzięki. |
_________________ Razem damy radę!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|