|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
lewarek zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
SlaVo
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 02:31 lewarek zmiany biegów
|
|
|
Witam, otoż moj problem jest w tym ze cos mi nie pasuje w lewarku skrzyni biegów albo w skrzyni nie wiem problem jest nastepujacy jak lewarek dam na luz i nia ruszam to noramlnie zachowuje sie tak jakby miala skrzynia sie rozleciec zadnego oporu normalnie klekocze zaluźna jest strasznie(biegi wchodza normalnie i lajtowo) i teraz nie wiem bo nie rozkrecalem tego cuda jeszcze tam sa jakies gumy uszywniajace czy cos z oporem z wiazane a moze poduszki na skrzyni? prosze o wyjasnienie co to moze byc za przyczyna bo biegi powinyy byc z leciutenkim oporkiem i gladziutko wchodzić z gory dzieki |
_________________ Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 |
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 04:37
|
|
|
A sprzęgło jak Ci "bierze" ?
Pzdr |
_________________ Black Alfa 146 2.0 16v TS '97 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 05:38
|
|
|
Ale jak ruszasz lewarkiem to zmienia się ten opór czy ciągle jest tak samo?
Biegi wchodzą czy masz z tym problemy?
O mocowaniu lewarka masz tutaj:
http://forum.tempra.org/t...egow-vt4167.htm
http://forum.tempra.org/t...egow-vt3967.htm
Uszkodzenie mocowania powoduje właśnie luzy, ale jak dobrze byś lewarek trzymał to udaje się biegi wbić.
Cięgna od lewarka do skrzyni też są ważnym elementem.
Z doświadczenia użytkowników najbardziej podatnym cięgnem na zużycie jest cięgno na samym dole tak jak byś spojrzał
na nie z góry.
Coś do poczytania:
http://forum.tempra.org/t...j-to-vt2330.htm
Ono jak wypadnie to masz... zero biegów. Lewarkiem można praktycznie kręcić dookoła.
Możliwe, że masz już luzy na nim duże. Sprawdź to.
Mi po wymianie mocowania lewarka i tego jednego cięgna powrócił "normalny" opór na lewarku.
Ostatnia możliwość to skrzynia biegów i wyrobione elementy w niej.
Napisz może jeszcze raz swój post, bo szczerze trochę doczytać się nie mogę o co chodzi |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
SlaVo
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 12:51
|
|
|
biegi wchodza normalnie ale jak ruszam tym lewarkiem na luzie to tak jakby bylo tam wszystko w srodku rozklekotane taki luz jak wbije bieg to wchodzi i sie trzyma nie wyskakuje nic.. troche sie oczytalem i teraz zabawa w szukanie przyczyny bo jest pare wariantów pozdro i dzieki |
_________________ Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 |
|
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 12:53
|
|
|
caly mechanizm wodzikow/ciegien wraz z gumkami zmien szef, fajnie byloby kupic albo nowy org albo uzywke igle i wymienic cale, bo diagnozowanie ktory drazek krzywy szef, albo ktora gumka zuzyta i potem rozkladanie i skladanie zajmuje kupe czasu szef, więc najlepiej sobie sprawic kpl wodzenie skrzyni, hej |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2008, 12:44
|
|
|
a ja tak z innej beczki aprpo tematu biegow,nie wiecie moze jak sciagnac galke?chce sobie zalozyc inna a za chinskiego boga nie moge jej zdjac,ciagne do gory,wykrecam - nie wiem jak to zrobic |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 12:59
|
|
|
Normalnie ją wykręć (w lewo dla przypomnienia) jeśli po śniadaniu nie masz siły to zjedz dobry obiad i do roboty |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:16
|
|
|
probowalem wlasnie o to chodzi ale moze za slabo |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:23
|
|
|
Chmm poszukaj na forum, ale ktoś pisał jak pamiętam, że poprostu ją "wyrywał". Złapał mocno i go góry z całej siły ciągnął.
Podobnież wychodziła. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:23
|
|
|
engine16, u mnie po prostu si ją do góry ciągnie i wychodzi próbuj do góry może być przyklejony lekko ale powinno pójść |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|