|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem ze skrzynią biegów - 1,3,5 |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2013, 14:50 Problem ze skrzynią biegów - 1,3,5
|
|
|
Witam, mam problem, z dnia na dzień biegi 1,3,5 zaczynają ciężko chodzić. Objaw jest taki, jakby coś sprężynowało.
2,4 wchodzą bardzo głęboko i pewnie. Wymieniłem już poduszkę środkową i prawą. Na lewarku czuć ruchy silnika. Podczas hamowania z trudnością mogę wybić te biegi (1,3,5) natomiast przy ostrych łukach 3 potrafi sama wypaść. Biegi te wchodzą bardzo płytko.
Co może być tego przyczyną? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-05-2013, 15:10
|
|
|
Larry075 napisał/a: | natomiast przy ostrych łukach 3 potrafi sama wypaść |
miałem tak i skończyło się na wymianie wszystkich 3 poduszek i potem miodzio |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2013, 15:39
|
|
|
Poduszki silnika a zwłaszcza skrzyni biegów, numer dwa wybite cięgna wodzków skrzyni b. lub rozpięte któreś cięgno |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2013, 18:02
|
|
|
No i panowie doszedłem co jest w moim samochodzie. Oczywiście poduszki były dobre - wymienione w końcu dwa lata temu.
Cięgna bez luzu, wszystko pracuje prócz...
Jest taki łącznik który przykręcony jest do blachy (do blachy w kształcie trójkąta - przykręcone są trzy cięgna i główne cięgno do lewarka zmiany biegów) a z drugiej strony przykręcony jest do sworznia w odlewie maglownicy.
Łącznik na tym sworzniu jest zatarty - nie chce się ruszyć. Odpiąłem więc cięgna, zdemontowałem blache w kształcie trójkąta (częściowo bo blacha jest dwuczęściowa) ale za cholerę nie mogę tego zbić - nie mam jak. Rusza się niby w prawo i w lewo ale z bardzo dużym oporem. Psikałem WD-40, ruszałem już kilkadziesiąt razy w lewo i w prawo ale ruch jest mały - i dostęp nie dobry.
Co zrobić? Jakiś sposób? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2013, 19:39
|
|
|
Wskaż element na schemacie i zrób fotki twojego.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2013, 19:58
|
|
|
Panowie udało się! Po pokaleczeniu rąk aż do łokci o silnik i osprzęt, po długich ruchach łącznika w lewo i w prawo wyprasowałem łącznik. Korozja sworznia dała się we znaki - wyczyściłem dokładnie papierem ściernym - smar smar i jeszcze raz smar.
Złożyłem wszystko do kupy - rusza się bardzo swobodnie - Uwaga łącznik do maglownicy trzyma się na sworzniu natomiast na tej blasze trójkątnej jest łożysko igiełkowe które również warto posmarować smarem.
Rezultat? Biegi wchodzą jednym palcem - jak kiedyś - w nowym samochodzie! Ruch lewarkiem jest taki sam do przodu jak do tyłu - nie czuć drgań silnika na lewarku. Warto było!
Polecam zrobić to u wszystkich którzy jeszcze nie mieli tego problemu a nie ruszali tego od nowości póki mogą bez problemu wyciągnąć łącznik - później to już jest męczarnia dla dwóch osób (jedna działa breszką a druga obraca w lewo i w prawo). Sworzeń zabezpieczony jest zawleczką a na to przychodzi gumowy "kondon" w który warto też wsadzić smar.
Pozdrawiam!
JAM_BELFEGOR Na twoim drugim rysunku (tym po prawo) widać blachę trójkątną w lewym dolnym rogu - w wystającą tulejkę z gwintem na końcu wciskany jest łącznik - aluminiowy odlew z dwoma otworami. W jednym z otworów jest łożysko igiełkowe i to łożysko wchodzi w tą blachę (w tą tulejkę z gwintem). Drugi otwór wchodzi w łapą na maglownicy - i tam się zaciera - jutro, jak tylko będzie jasno zrobię dokładne zdjęcia. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-05-2013, 20:41
|
|
|
Panowie podobny problem 1,3,5 wchodza plytko a 3 wypada do tego przy wrzucaniu biegow 2,4 na zgaszonym silniku na sprzegle strasznie trzepie buda i do tego przestal wsteczny wchodzic. POMOCY |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2013, 22:06
|
|
|
Podlacze sie pod temat.Zauwazylem u siebie ze na lewarku zrobil sie lekki luz.Zdjalem mieszek i widac ze pod nim na kulce zrobil sie jakis luz.Czy te elementy mozna dokupic.Chodzi o jakis zestaw naprawczy lewarka biegow ale na allegro do tipo tego nie znalazlem.Moze ktorys z Was robil cos takiego? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2013, 22:27
|
|
|
Larry075, to o czym piszesz potocznie nazywa się "sierżantem" i rzeczywiście dość często daje w dupę.
shagger78, tak ja robiłem, większość luzu skasujesz wymieniając elementy z drugiego schematu zaznaczone na czerwono. Dostaniesz je w ASO za nie duże pieniążki każdy element parę lub paręnaście złoty. Pasuje z bravo, numery możesz zabrać z epera szybciej dojdą o co ci chodzi. Dodatkowo trzeba zająć się sierżantem czyli czyszczenie i smarowanie. Resztę luzu lub oporu (zależny od auta) można skasować tylko nowymi cięgnami w komorze silnika gdyż wyrabiają bądź zapiekają / korodują przeguby kulowe na cięgnach (a są to elementy stałe nie da się samych przegubów wymienić). Ktoś na forum kiedyś zrobił sam sobie takie cięgna z grubej gwint sztangi (ok M10 nie pamiętam) i przegubów kupionych w markecie budowlanym, gwint sztangę obciągną gumowym wężem. Ponoć całkiem dobrze działa i daje możliwość regulacji.
** Dodano: 07-05-2013, 23:30 **
P.S: o widzisz Luczu, był szybszy i znalazł nawet temat gdzie zrobiłem zdjęcie tych tulejek.... o i nawet ceny są
Luczu, znajdź jeszcze ten temat z gwint sztangą
** Dodano: 07-05-2013, 23:34 **
Dobra byłem szybszy http://forum.tempra.org/t...%EAgna+przeguby |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2013, 00:08
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Luczu, znajdź jeszcze ten temat z gwint sztangą |
jestem znokautowany przez promile więc nic z tego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-05-2013, 16:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Larry075, to o czym piszesz potocznie nazywa się "sierżantem" i rzeczywiście dość często daje w dupę. |
Kolego, ten element to strzemię dźwigni zmiany biegów:
numer 7 |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2013, 19:46
|
|
|
"sierżant" to potoczna nazwa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|