|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
przeguby + końcówki drążków - ile ??? |
Autor |
Wiadomość |
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2005, 12:22 przeguby + końcówki drążków - ile ???
|
|
|
Panowie, musze te elementy wymienic ...
Powiedzcie mi za ile mozna te czesci kupic i moze ktos wymienial gdzies to wie ile taka zabawa kosztuje ...
Pozdrawiam
Mi w warsztacie powiedzieli 750 z robocizna i czesciami ale nie wierze bo gdzies ktos pisal ze przeguby po 120 (albo mi sie wydawalo) mozna kupic...
HELP |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 01-02-2005, 13:25
|
|
|
wejdz jeszcze na te stronke tam tez jest troche czesci zamiennych i nie drogich
http://www.zmax.prv.pl/
pozdro Bicart |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-02-2005, 16:53
|
|
|
Nie no troche goscie przegieli z cena.
Przegub ok. 160 zl + koncowki ok 50 zl to daje ok. 400 zl.
Jesli goscie chca wziac za robocizne 350 zl to chyba ich p.....
Ja tez wymienialem ale w jednym kole i zaplacilem za robociznę 60 zl.
Przeciez jak masz garaz z kanalem to przegub bez problemu wymienisz.
Gorzej troche z koncowka bo trzeba miec pozadny sciagacz.
Ja widzialem jak mi wymieniali to we dwojke mieli problem tak sie dziadowa zakleszczyla. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2005, 17:49
|
|
|
Dzwonilem po pierwszy podany przez Bicart-a adres i maja przegubiki po 140 szt.
Apropo garazu i kanalu to niestety mam 12 pietrowy blok a w nim kanciapke 60 m kw. a kanal sobie moge zrobic ze studzienki w zatoczce pod blokiem |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-02-2005, 18:12
|
|
|
dobre Jagi.
Nie pomyslalem zeby poszerzyc taka studzienke
Ja mam podobnie dlatego z byle pier.dola (oszukalem programik moderujacy :-({|= ) musze jezdzic do mechanika.
Niestety |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-07-2005, 17:11
|
|
|
A ja wyjąłem ostatnio obie półosie bez kanału aby zmienić maszety na przegubach w moim Tipolcu=D> więc nie poddawać się chłopaki !! Najwięcej problemów było z odkręceniem śruby przy piaście ( klucz 36 ](*,) ) - samochód najlepiej jak ma jeszcze założone koła i wtedy poluzować tą srubę, a następnie zdjąć koło , podnieść wysoko, podstawić jakiś mocny drewniany klocek aby się nam nie spierdzie.liło i następnie odkręciłem pół oś od strony skrzyni ( 6 śrób na imbus 6 - ważne aby mieć dobry klucz , aby nie zjechać śrub ). Kolejna czynność to odkręcenie mocowania tarczy hamulcowej ( wpierw odkręcić zacisk hamulcowy ) i wyjąłem tarczę wraz z klockami. Następnie odkręciłem dwie śruby trzymające mocowanie piasty na obudowie od amortyzatora ( klucz 15 ). Kolejna czynność to odkręcenie przy wachaczu napinacza drążka stabilizatora ( chyba tak to się nazywa - wkręcone jest mniej więcej w połowie wachacza i idzie do góry do takiego pręta) . Dalej od dołu odkręciłem wachacz ( 4 śruby ) - tej pod mocowaniem piasty z taką gałką nie ruszałem. Po tych wszystkich czynnościach półoś wypadła prawie sama. Wszystko zajęło mi 1,5 godziny, bo śruby były pozapiekane. Warto mieć jakiś dobry odrdzewiacz. I to na tyle , składać w odwrotnej kolejności. Nie jest to wcale takie straszne. Może zrobiłem nawet zbyt wiele czynności ale jakoś inaczej nie mogłem wyciągnąć całych pół osi. Ale dzięki temu poznałem połowę zawiechy z przodu |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2005, 19:43
|
|
|
Po co odkrecales wahacz? Wlasnie dzis mechanik wymienil mi przegub (60 zl; w Shell Autoserv chcieli 120 zl! ) i przygladalem sie jak to robil. Odkrecil: srube przy piascie/jarzmo z zaciskiem/ zwrotnice od amortyzatora - i mial dostep do przegubu/polosi.
[ Dodano: Wto 19 Lip, 2005 21:01 ]
Jagi napisał/a: | Mi w warsztacie powiedzieli 750 z robocizna i czesciami |
przeguby + wymiana (2x150+2x60) = 420
drazki +wymiana (4x50) = 200
zbieznosc = 50
razem "na oko" 670 zl. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2005, 20:10
|
|
|
bicart napisał/a: | wejdz jeszcze na te stronke tam tez jest troche czesci zamiennych i nie drogich
http://www.zmax.prv.pl/
pozdro Bicart |
zgadzam sie z tym,tam maja naprawde nie drogo,najbardziej czasochłonne jest odkrecenie 6 imbusów na przeubie,poprostu fatlny pomysł! gratulacje dla projektantów,jak dla mnie to nie jest warte takiej ceny,jaka sobie zycza mechanicy,to prawda ze jest troszke dlubania,ale nie jest to niemozliwe i wcale nie jest takie ciezkie...(całą skrzynie wyciagliśmy we dwóch w niecałe dwie godzinki8) ) oczywiscie najwazniejsze jest to czy ma sie gdzie i czym to robic :-P |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|