|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanko czy moglo sie cos uszkodzic |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 16:31 Pytanko czy moglo sie cos uszkodzic
|
|
|
Witam ostatnio kupilem aluski do tipo i musialem dokupic szpilki do nich ale kupilem o ok 2cm za dlugie po przykreceniu aluskow jak ruszylem to szpilki byly za dlugie i tarly o cos koncowki szpilek sie spilowaly i wygielo je lekko teraz jak pale laczka to lewe kolo zaczyna smolic i pozzniej jakby nie tzn lewe kolo zostawia czarny pas gumy na asfalcie a prawe tylko jak zaczynam smolic co tam moglo pasc ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 17:21
|
|
|
Tylne czy przednie? Wykręć na początek te cholerne szpilki i nawet nie ruszaj samochodem teraz, załóż stal i normalne śruby i delikatnie zobacz co sie bedzie działo! |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 18:41
|
|
|
przod
to znaczy ja je wykrecilem skrocilem ze maja tyle gwintu co wczesniejsze pod stalowki i zalozone alusy jak jezdze nic nie zgrzyta tylko wlasnie mnie zaciekawilo z tymi sladami na asfalcie ze prawe kolo ladnie zostawia slad a lewe na poczatku kawaleczek i pozniej nic
** Dodano: 08-06-2008, 19:44 **
aha jeszcze jedno gwint dobra teraz ma dlugosc o nic nie chaczy i nie jest za krotki bo jak wkladalem w same fele szpilke to calutki gwint wystawal a zmienialem szpilki bo lepki za ktorkie byly no i wymienilem na zle pierwsze moje auto i tak to jest ze sie czlowiek uczy na bledach |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 18:58
|
|
|
w skrzyni jest mechanizm róznicowy zawsze bedzie kopac to koło co ma łatwiej ale skoro zawsze to samo koło kopie to moze przyczyny lezy w skrzyni albo pół osi lub przegub ,łozysko |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 08:17
|
|
|
Albo od podłożą
Najlepiej ustaw auto na wprost na równej nawierzchni i wtedy zobacz.
Bo zawsze będzie tak, że tam gdzie koło będzie miało lżej tam szybciej będzie się kręcić.
Śruby raczej nie mają tutaj dużo do "powiedzenia". Co do obcierania to zobacz czy osłona tarczy przypadkiem nie haczy o coś. Podnieś auto do góry i pokręć kołem. Posłuchaj gdzie piszczy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 09:33
|
|
|
Podepnę się pod temat skoro chodzi o długość szpilek. Mam alu do założenia tylko nie wiem jak długie śruby kupić. MARIOVIRUS, skąd wiesz że wystawały ci 2cm (a nie np 3cm)??? Po wkręceniu w piastę nie widać śruby. Skąd mam wiedzieć jaką długą mam śrubę kupić? Jak to sprawdzić czy wkręca się na optymalna długość czyli żeby nie było tak jak u MARIOVIRUSa albo żeby mi koło nie odleciało? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 11:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR najlepiej podjedz z aluskiem do skepu i po wsadzeniu szpilki w alusa musi wystawac tyle samo gwintu co jest w szpilce od stalowki bo stalowki maja cieniutkie scianki i gwint caly zostaje wkrecony w piaste mowie tu o wzieciu alusa gdyz sa ruzne rodzaje alusow jedne potrzebuja dluzszej szpilki inne krotszej zalezy jak poglebiony jest otwor montzrzowy alusa u mnie akurat byly potrzebne troszke krotsze a szpilki zmienialem gdyz z stalowek mialy za krotki leb i jak weszly w otwor od alusa to kluczem nie szlo pzykrecic . A wiem ze wystawaly 2 cm gdyz o cos blokowalo je i jak jechalem tarly i zcierala sie koncowka sroby oraz ja wygielo na odcinku 2 cm i jak wykrecalem krzywa szpilke to 2 obroty kluczep poszly dobrze a pozniej bardzo cieszko gdyz przez piaste zacza przechodzic odcinek krzywy szpilki ale je obcielem ze maja tyle samo gwintu do wkrecenia co przy stalowkach bylo i jest dobrze dzisiaj ide rozebrac kolo i chamulce zeby zobaczyc dokladnie o co tarlo jak bede mial zciagniete kolo to zobacze ile gwintu powinno wystawac do wkrecenia w piaste to napisze po poludniu.
** Dodano: 09-06-2008, 12:31 **
a co do kopana jednego kola jak zatankuje to wbije sie gdzies na jakas gruntowa droge i zobazce czy oba beda mieszac czy dalej jedno
** Dodano: 09-06-2008, 16:23 **
JAM_BELFEGOR, ~ 2cm gwintu powinno wystawac z drogiej strony felgi no i + do tego tyle ile tam bedzie sie chowac szpilki w alusie |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|