Regulacja pedału sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-10-2007, 20:35 Regulacja pedału sprzęgła.
|
|
|
Chodzi o jego wysokość.
Strasznie podniósł się do góry i chciałbym go obniżyć, gdzie jest ta regulacja ale nie chciałbym żeby się zmieniło "branie" sprzęgła bo z tym jest wszystko OK. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2007, 20:51
|
|
|
Emf napisał/a: | nie chciałbym żeby się zmieniło "branie" sprzęgła |
według Mnie sie nie da tego zrobić,nie ruszając "brania" sprzegła. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:19
|
|
|
Musisz podciagnąć linke po prostu, pedał się podnosi w miare zużywania się sprzęgła. Jesli podciagniesz linke z wyczuciem to "branie" nie powinno się zmienić. Sprówać nie zaszkodzi, zawsze mozesz linke popuscić i wrócić do sytuacji wyjsciowej. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:23
|
|
|
Hipo napisał/a: | pedał się podnosi w miare zużywania się sprzęgła |
Jak to pedał się podnosi?? Coś nie mogę zajarzyć - chyba raczej właśnie branie sprzęgła się podnosi na pedale - jak sprzęgło jest nowe wtedy bierze na środku pedału, a w miarę zużywania się ten punkt brania jest coraz wyżej |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:28
|
|
|
YaSIu, pedał się podnosi ( bez skojarzeń bo zrobi sie drugi podejrzany topic dziś ) dlatego że tarcza robi się cieńsza, docisk również i łożysko oporowe cofie się bardziej czyli mocniej podciąga linkę, to skutkuje własnie unoszeniem się dźwigni do góry.
Nie wiem czy w zrozumiały sposób to napisałem ale mniej wiecej tak to działa.
Wracajać jeszcze do sedna tematu to punkt "brania" można regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:35
|
|
|
Hipo napisał/a: | pedał się podnosi |
Sam pedał się nie podnosi bo ma ustalony na stałe punkt maksymalnego podniesienia (oczywiście bez skojarzeń ), dobrze ustawione sprzęgło ma przecież kilka mm luzu po to żeby linka się nie rozciągała
Hipo napisał/a: | punkt "brania" można regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie |
dokładnie |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:39
|
|
|
YaSIu napisał/a: | Sam pedał się nie podnosi bo ma ustalony na stałe punkt maksymalnego podniesienia |
Nie zgodzę się z tym, zrób sobie taki prosty test złap tego pedała ( sorki nie mogłem się powstrzymać ) i podnieś go do góry zobaczysz że się da i nic Cię nie bedzie ograniczać. Przynajmniej w dwóch Tipo z którymi miałem do czynienia tak było. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-10-2007, 21:41
|
|
|
Eee coś nie tak z tym punktem podniesienia. U mnie pedał sprzęgła moge tak podnieść (luzując przy tym linkę), że jak by się dało to bym prawie pod skrzynkę bezpieczników uniósł.
Ja mam już sprzęgło dosyć zużyte (ma około 180tys. przebiegu) i pedał sprzęgła jest wyżej niż pedał hamulca. Co prawda sprzegło działa, ale wiem, że zbliża się jego wymiana.
Hipo napisał/a: | ożna regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie. |
I tu bym się zgodził. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 20:27
|
|
|
Emf ja ci to opisze:D
Wsadzasz glowe pod maske.
Bierzesz sobie kluczyk o ile pamietam 10
Lokalizujesz ciegno od sprzegla , jest zakonczone nagwintowana sruba
Bierzes klucz i wkrecasz nakretke czyli zmniejszasz dlugosc linki
Pedal zaczyna sie obnizac ile to juz od ciebie zalezy psiknij jakims preparatem na srube bo u mnie to cholerstow bylo niezle zapieczone.
Moment brania jak dla mnie nie jest do ustawienia, bo zalezy to od tarczy, docisku i lozyska oporowego jak dzialaja.
A sama regulacja na lince ma minimalny wplyw na pkt brania jednak oczywiscie jesli pedal bedzie nizej to bedzie tez nizej bral bedzie tzw mniejsze martwe pole |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 20:33
|
|
|
MupiK napisał/a: | A sama regulacja na lince ma minimalny wplyw na pkt brania jednak oczywiscie jesli pedal bedzie nizej to bedzie tez nizej bral bedzie tzw mniejsze martwe pole |
nie do końca tak jest,bo jak pedał opadnie niżej od pedadału hamulca,to może mu źle wysprzęglać podczas zmiany biegów albo zaczną haczyć albo zgrzytać... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:51
|
|
|
Emf napisał/a: | Strasznie podniósł się do góry |
Obawiam się (sorki nie chcę być złym prorokiem) że to dopiero początek komplikacjii , właśnie dziś odebrałem autko z "warstatu" a zaczynało się niewinnie , skończyło się wymianą kpl. sprzęgła (docisk,tarcza ,łożysko) a 250 zł części LUK i 250 zł mechanik.
Chyba że u Emf, to tylko proza życia czyli linka się wydłużyła.
MupiK napisał/a: | Bierzesz sobie kluczyk o ile pamietam 10 | tak jest + 17 bo 10 to kontra. |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 10:21
|
|
|
witam ja mam takie pytanie czy w tipo jest jakaś możliwość regulacji "brania" sprzęgła ??? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-11-2007, 20:22
|
|
|
krzycho00, pisze przecież w tym wątku że jest taka możliwość. Trzeba przełożyć na wieloklinie dźwignie od wysprzeglania. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
TommaszeK
Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 14:02
|
|
|
Hipo napisał/a: | krzycho00, pisze przecież w tym wątku że jest taka możliwość. Trzeba przełożyć na wieloklinie dźwignie od wysprzeglania. |
Jako że jestem zielony i chciałbym obniżyć pedał sprzęgła, (podciągnąłem trochę przy skrzyni 17+10, ale podniósł się) i tu nasuwa się pytanie jak to zrobić? Czy ten wieloklin znajduje się u nasady pedału? |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 16:17
|
|
|
TommaszeK, Tobie to też złoty szpadel się należy
a jak chcesz opuścić pedał to pokręć w drugą stronę czyli w lewo,żeby zwolnić troszkę naciąg. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
TommaszeK
Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 18:55
|
|
|
dziura napisał/a: | TommaszeK, Tobie to też złoty szpadel się należy
a jak chcesz opuścić pedał to pokręć w drugą stronę czyli w lewo,żeby zwolnić troszkę naciąg. |
Skoro mam kłopot, a na forum nie znalazłem odpowiedzi, która by mnie usatysfakcjonowała to chyba mogę napisać?
Jak odkręcę w drugą stronę to Temperówka będzie szarpać.
Dobrze zrozumiałem piszesz o nakrętkach 10x17 ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2013, 20:02
|
|
|
Klucz nr 17 i 10 Ma byc wyregulowane tak by sprzeglo bylo na tej samej wysokosci co pedal hamulca.Na nic wiecej nie masz wplywu i nic wiecej nie podlega regulacjom.Jak jest zle to pozostaje tylko wymiana kompletnego sprzegla. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 21:21
|
|
|
TommaszeK napisał/a: |
Skoro mam kłopot, a na forum nie znalazłem odpowiedzi, która by mnie usatysfakcjonowała to chyba mogę napisać? |
Zawsze o każdej porze
Opisz dokładnie problem to i odpowiedź dostaniesz konkretną
tak jak shagger78, napisał możliwa jest końcówa sprzęgła ale opisz dokładnie co się z autem dzieje,może to wcale nie sprzęgło że tak szarpie i będziesz tak sobię kręcić tam i we w tę |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
TommaszeK
Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 21:40
|
|
|
Sprzęgło rok temu nowe wpadło. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2013, 21:46
|
|
|
TommaszeK napisał/a: | wpadło. |
gdzie? do studni?
poważnie to jeździ ten samochód w ogóle czy nie |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
TommaszeK
Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-05-2013, 12:06
|
|
|
dziura napisał/a: | TommaszeK napisał/a: | wpadło. |
gdzie? do studni?
poważnie to jeździ ten samochód w ogóle czy nie |
Do dziury...
No pod maskę..
Jeździ, jeździ. |
|
|
|
|
|