Różnice w budowie skrzyń biegów |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2005, 17:55
|
|
|
To nie można dokręcić? Czy to spowoduje całkowite uszkodzenie?
Jeśli jest luz i winne jest łożysko koła to po dokręceniu hałas na początku powinien ustać. Wtedy potwierdzę na 100%, że to łozysko.
Tak czy siak muszę zmienić łożysko, wiec może lepiej jest zepsuć to do końca i być pewnym niż wymienić i żeby dalej był hałas.
Czecho i Grafit: Grzechotanie słyszalne na postoju w skrzyni biegów ustaje po naciśnięciu sprzęgła. Jest to bardziej dzwięk uszkodzonego łożyska i dodatkowo słyszalne czasami grzechotanie trybów pewnie spowodowane przez luźny na łożysku wałek.
Moje pytanie jest następujące: Czy łożysko może być powodem we wrzyceniu II i grzechoczącym R? Jeśli tak to chyba lepiej samemu ją rozłożyć i zmienić łożyska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 18:19
|
|
|
Powiem ci mkaminski 100
, że ten objaw tykającego łożyska ,a jak wdusisz sprzęgło ustaje to jest to bardzo częste Winne jest któreś łożysko w skrzyni ale nie od sprzęgła. Od sprzęgła jest uszkodzone jeśli tyka jak wdusimy sprzęgło!!
Mam identyko objaw własciwie od przebiegu 0 km we fiacie palio ,tyka w skrzyni jak wdusze pedał sprzegła jest idealna cisza bo praca idze w tym momencie na łożycho oporowe sprzęgła !! rozmawiałem z fachurą i powiedział mi że narazie nie ma co skrzyni wywalać mimo że sprzegło jest komplet nówka ma 1 tys kulniete .Bo mam to włąsciwie od nowosci hehe i sie przezwyczajiłem do fiatów już.Mowa o tykaniu .Gaz w podłoge i po sprawie Nie zamartwiaj sie takimi drobiazgami !!tylko smigaj
Co do łożysk kół!!
Dokręcenie nie da nic łożysko sie zatrze i po sprawie bedzie. To nie jest moim zdaniem metoda ,ja na odległość czuje łożysko ale to bym musiał luknąc z bliska i zrobić przejażdżke . Poza tym sądze według opisów że to jednak łożysko jeśli zawiecha jest 100% ideał a masz luz to winowajcą jest łożycho!!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 19:44
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: |
Moje pytanie jest następujące: Czy łożysko może być powodem we wrzyceniu II i grzechoczącym R? Jeśli tak to chyba lepiej samemu ją rozłożyć i zmienić łożyska |
Predzej mial bys problemy z wrzuceniem wszystkich biegow a nie wybranych. To jest problem z synchronizatorami i samymi zebatkami wyrownujacymi predkosci niz z lozyskiem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2005, 20:11
|
|
|
Tak też myślałem. Dzięki Miszko. CHyba kupię drugą skrzynię, założe i wtedy będę próbował naprawić moją. Jak naprawię to którąś będę miał na zapas lub sprzedaż
A teraz kolejne pytanko: gdzie tanio kupić łożysko koła, czy można pokusić się o jakiś zamiennik (CC, SC??) lub (co mnie najbardziej nęci) kupić łożysko wg numeracji u producenta łożysk (SKF czy podobne).
Moje autko to 1.6, prod III.93, posiada ABS.
Nowe łożysko to 83zł, a to wg mnie dużo i wiem, że wielu znajomych kupowało te same łożyska u producenta i za łożysko płacili grosze w porównaniu do "części samochodowej" jaką jest...łożysko
No i na przyszłość: Gdzie za 150zł mogę kupić piastę tylnego koła z ABSem? Wszędzie gdzie się pytałem to koszty były min 400zł. Wiem, że to jest cena oryginału, ale może jakieś zamienniki. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 21:08
|
|
|
Właśnie SKF są w okolicach 80 złszt!! tańsze to nie polecam!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 21:20
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | (...) ale może jakieś zamienniki. |
na sąsiednim forum AC jeśt świerzy wątek o łożyskach i piastach... podobno pasuje od UNO (również do tarcz/ABS) i kosztuje 60PLN.
zapytaj o szczegóły kylo.lu |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2005, 21:23
|
|
|
POwiem inaczej. WIem, ze jeśli pójdziesz do sklepu motoryzacyjnego po łożyska do Lanosa to sprzedadzą Ci za jakieś 100zł. Jeśli pójdziesz do sklepu sprzedającego łożyska i kupisz łozysko tylko po numeracji to kupisz je za ok 25zł. Takie samo łożysko, tylko w motoryzacyjnym jest jako część do samochodu, a w sklepie mechanicznym jako zywkłe łożysko. Własnie zastanawiem się czy tak nie można zrobić...
no i jak to wygląda z innymi "braćmi" czy nie pasują łożyska od młodszych? (Uno, CC SC lub podobne?)
Co to AC? Auto Centrum? |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 07:49
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Co to AC? Auto Centrum? |
tak. miałem na myśli www.tipo.autocentrum.pl
wątek pod tytułem "Mam pytanie o trwałość łożysk kół." |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 11:01
|
|
|
Mkaminski nie łam się chłopie! Zła passa na pewno minie! Tylką przebrnij przez nią. Mamy samochody z tego samego roku i też momentami, jak patrzę na mojego Tipolota, to mam ochotę wziąć taki duży kamień...
Z zakupem skrzyni biegów to się jeszcze wstrzymaj. Nie jestem tak oblatany w sprawach mechanicznych jak wy, ale z doświadczenia z Iveco wiem, że gdy buczenie pojawia się przy pracy na luzie i likwiduje je wciśnięcie sprzęgła, to winna nie jest skrzynia, a docisk sprzęgła. Zbadaj sprawę pod tym kątem, a może zaoszczędzisz i pieniędzy i nerwów.
Pozdrawiam. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 11:06
|
|
|
A co do piasty tylnego koła, to przerabiałem ten temat miesiąc temu. Najtańszą taką nową piastę z tarczą ABS znalazłem za 300zł, a najdroższą zaoferowano mi za 550zł!!! Kombinowałem też w kierunku wymiany samego łożyska, ale okazało się, że raz; wymiana nie jest możliwa, dwa nowe łożysko SKF wycenili na 400zł - paranoja. Skończyło się tym, że zakupiłem używaną piastę od Tempry na szrocie za 80zł |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 11:13
|
|
|
No ja się nie zgodze mam całe kompletne nowe sprzegło valeo w palio tyka w skrzyni a jak wdusze sprzegło to cichnie. Winne jest łożysko skrzyni!!!!!!!
Jeśli sprzęgło jest uszkodzone hałasuje jak je w dusisz!!!!!!!! bo w tedy ono
pracuje!!!!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 17:08
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: |
No ja się nie zgodze mam całe kompletne nowe sprzegło valeo w palio tyka w skrzyni a jak wdusze sprzegło to cichnie. Winne jest łożysko skrzyni!!!!!!! |
Panowie! Moja skrzynia tez halasuje zaraz po uruchomieniu silnika zwlaszcza jak jest zimno (przestaje po wcisnieciu sprzegla). Przy okazji wymiany sprzegla (komplet!) zlecilem mechanikowi wymiane lozysk w skrzyni. Halasuje dalej Ja sie tym nie przejmuje, polecam sie przyzwyczaic. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 21:17
|
|
|
dzisiaj przetestowalem autko rozbujalem go na 4rce mi mialem predkosc okolo 130 na 5tym biegu przy 4.5-5tys obrotow autko zachowuje sie jakby mialo 50km a nie 150 nie wiem co sie dzieje i chyba wymienie skrzynie albo sprzeglo kompletne...bo tarcza jest nowa firmy Kager oraz docisk i lozysko mialem valeo w dobrym stanie na wiosne chyba kupie kompletne sprzeglo i sprawdze lozyska w silniku i skrzyni bo ktores jest do niczego i nie wiem ktore bo po wcisnieciu sprzegla halas maleje tak jakby halasujace lozsko sie zatrzymywalo a jak odpuszcze sprzeglo znowu ten dzwiek jest... |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 21:59
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | :x
No ja się nie zgodze mam całe kompletne nowe sprzegło valeo w palio tyka w skrzyni a jak wdusze sprzegło to cichnie. Winne jest łożysko skrzyni!!!!!!!
Jeśli sprzęgło jest uszkodzone hałasuje jak je w dusisz!!!!!!!! bo w tedy ono
pracuje!!!!! |
Istnieje jeszcze taka rzecz jak docisk sprzęgła, który kiedy jest zużyty, to generuje hałasy własnie przy niewciśniętym pedale. Nie bedę się upierał przy mojej tezie - powtarzam to, co mi kiedys mechanik powiedział i na logike rzecz biorąc ma to sens. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 22:29
|
|
|
Kompletne sprzeglo tzn. tarcza i docisk. Nie polecam wymiany samej tarczy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 23:47
|
|
|
sąmą tarczę można wymienić - docisk się wymienia dla pewności gdyż moga popękać sprężynki talerzowe - takie blaszki. W 80% przypadków hałasowania na wyciśniętym sprzęgle jest odpowiedzialne łożysko wyciskowe - taki trochu metaliczny chroboczacy dzwięk, jeżeli uszkodzone są łozyska główne skrzynki to dzwięk jest suchy raczej stłumiony. - jeżeli te łożyska są uszkodzone to można jeździć aż do złomowania - nic się nie stanie. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 09:32
|
|
|
Tomilee napisał/a: | W 80% przypadków hałasowania na wyciśniętym sprzęgle jest odpowiedzialne łożysko wyciskowe - taki trochu metaliczny chroboczacy dzwięk. |
OK, ale wymieniac to, czy z tym jezdzic? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 12:23
|
|
|
Smigać tak i koniec!! Co do sprzęgła wymieniam na komplety nowe tylko!!!całe!!
Sama tarcza jest nie oplacalna w wymianie ,pozatym sprzegła valeo komplet to smiech ta cena!! w poznaniu do fiata tempra np komplet vALEO
250zł całe,nowe ,orginalne,valeo,Dlatego sądze że warto całe nowe i spokuj na długi okres czasu.
Co do tykania to nie zgadzam się Gilus!!! jak tyka i się wdusi sprzegło i cichnie,to nie jest to od sprzegła.Bo mam tak na nowym i miałem na tym co padło.Nowiccy stwierdzili że wina stoi po skrzyni mianowice łożyska lub łożysko w niej.
I ja się z nimi zgadzam!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 13:54
|
|
|
Po co zmieniać cały docisk sprzęgła jeżeli ten co był jest wyeksploatowany w 20%, czy ktoś z was starł tarczę sprzęgła do końca ? czy może wymienia się bo coś tam nie gra!. Na łożysku wyciskowym co hałasuje można jeździć aż jakiegoś dnia po prostu nie wciśniesz sprzęgła ot tyle. W sumie skrzynka biegów jest dość prosta w naprawie więc możesz ją rozebrać pooglądać, podumać, podumać i naprawić. Jeżeli uszkodzone są same łożyska to można dobrać takie nie koniecznie od fiata i wyjdzie w miarę tanio. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 14:56
|
|
|
No nie wiem czy jest taka prosta skrzynia z tego co widziałem w warsztatach nie jest to bułka z masłem!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-02-2005, 15:10
|
|
|
Nie wiem czy rozumiem, ale czy mówisz, że nie warto wymieniać docisku tylko jeździć, aż padnie? No i w najgorszym przypadku naprawić skrzynie?
Jeśli tak to chyba nie wiesz jakie są koszta robicizny. Policz. Wymiana tarczy raz, potem w końcu wymiana docisku, a i może naprawa skrzyni. Nie wspomnę o postoju na środku nikąd bo nie można dalej jechać.
Czy to wg Ciebie jest oszczędność? |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2005, 17:35
|
|
|
Ja starłem tarczę sprzęgła do końca - była gładka i się błyszczała. Objawy: zupełnie jakbym miał automat, tylko, że ciężko było przyspieszyć.
Co do skrzyni, to też mi się zepsuła i ją wymieniłem na taką z krótkimi przełożeniami - facet mi tłumaczył, że to jest najkrótsza skrzynia w historii tempry, no i coś w tym musi być, skoro auto już nie bardzo chce mi się rozpędzać powyżej 150. Uprzedzając ewentualne pytania: nie mam pojęcia od jakiego modelu i silnika jest ta skrzynia. Ja nie wnikam, ważne, że działa. |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 17:58
|
|
|
No to maxa masz słabego ,może przyśpiecha lepsza jak ma krótkie przełożenie.Ja na 4 biegu kręce ponad 160km na godzine.Na max szłem 195km /h na autostradzie |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2005, 18:42
|
|
|
Tak na marginesie mówiąc, trochę boję się szybko jechać, bo mi zaczyna wibrować cały samochód. Wraz z prędkością zaczyna się to nasilać i nie bardzo wiem co to jest. Niedawno wymieniłem tarcze i klocki, po zmianie opon na zimowe nic sie nie zmieniło. W zawieszeniu nie ma luzów. Macie jakies teorie na ten temat? Może to łożyska - na zakręcie lekko szumią przednie koła. |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 19:13
|
|
|
takie male pytanko czy skrzynia od zwyklego 2.0 bedzie pasowala do mojego 2.0 16v ? ciekaw jestem bo rozwazam kupno takiej bo moja to chyba nie jest od 2.0... |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
|