|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Różnice w budowie skrzyń biegów |
Autor |
Wiadomość |
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 21:22
|
|
|
skrzynia będzie ta sam, a dla czego myslisz że masz inną ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 22:24
|
|
|
na 5tym biegu przy 4,5tys okolo 125 jechac ? przy silniku 2.0 16v ? to chyba cos nie tak ze skrzynia jest bo silnik jest w idealnym stanie |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 23:07
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | mkaminski100 napisał/a: | Jak na razie mam tylko potwierdzenie opinii o ich kiepskiej jakości. Zrzucam to na kark długiego postoju auta, ale nie można ciągle bawić się w mechanika i grzebać. |
Wybacz Kolego, ale kupiles auto w cenie roweru i chcesz snuc negatywne opinie o calej marce... Skoro kosztowal 300 Euro, to i tyle jest pewnie wart. Tempra-grafitmetalic ma calkowita racje - samochod ktory stal moze byc w zdecydowanie gorszym stanie technicznym od tego ktory jezdzil i ma sporo wiekszy przebieg... |
Zobacz w książce serwisowej pieczątka serwisu napewno jedna lub dwie jedna to 1500km a druga 15000 km i to koniec .Reszta to docieranie .
Koła 195 za szerokie na 1,6 troche popiratował kilka pisków i po skrzyni .
Napewno lubiał słuchać jak dwujka popiskuje. I przy okazji załatwił ci sprzęgło a właściwie sprężyny w tarczy sprawdż jak na niskich obrotach jadąc na I biegu samochód szarpie nie idzie płynnie.Jeżeli masz wycieki oleju przy 60 tys to napewno był kilka razy zagotowany .I takim sposobem trujesz,że fiat to taki czy inny .Nieznasz jego przeszłości i tyle.
Masz wraka o ślicznym wygladem.Samochód można w godzinie każdy załatwić |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2005, 00:07
|
|
|
Sprawdź dokładnie książke serwisową, bo są puste pola do wpisania przebiegu i daty. Ja mam wpis z serwisu Peugota z dnia 20-05-97. Stan licznika 8488km.
Skrzynia była uszkodzona, bo poduszka była luźna, a właściciel tego nie zgłosił, więc styl jazdy niewiele ma do znaczenia. Na I nie ma żadnego szarpania i auto przyspiesza jak powinno. Łozysko sprzęgła nie hałasuje. Jedyne co to strasznie twardo chodzi, ale zauwazyłem w Tipo kolegi, że jest tak samo.
Wcale nie piszę o skrzyny myśląc o usterkach. Myślę o ciągle niestykających kablach, wyłączającyh sie żarówkach, wyciekach z pokrywy zaworów i miski, przerywających wycieraczkach, trzeszczącym nadwoziu, awarii łożyska w alternatorze, kiepskim zawieszeniu itp.
Wycieki sa z uszczelek i najprawdopodobniej pokrywa zaworów tak strasznie puszcza.
Gdyby każde auto można było tak łatwo załatwić jak Fiata to większość by już nie jeździła. Czy ciągłe problemy ze stykami to tez wina właściciela? Albo uszkodzone łożysko alternatora? Można jeszcze długo wyliczać.
Nie chce wchodzić w dyskusję na temat jakości. Nawet jeśli jak piszesz kupiłem wrak to co powiesz o moich znajomych z miasta posiadających T/T i podzielającyh moją opinię o wysokiej usterkowości tych aut. Jeden z nich jest taksówkarzem i powiedział że Tempra była najbardzej awaryjnym autem w jego historii. Dziś kupił Mercedesa 124 i mówi, że nawet nie wie jak warsztat wygląda, a był tam częstym gościem. Sprzedał Temprę facetowi który ciągle do niego dzwoni i pyta sie jak coś naprawić... |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 01:07
|
|
|
Święta prawda od zawsze Fiat był usterkowa każdy to powie zawsze się mówiło że ford gówno wort a Fiat jego brat - ale coś mi się zdaje że właśnie posiadamy te Fiaciory i jakoś trzeba z nimi żyć albo sprzedać na szrot i kupić np. golfa lub inna taczkę niemiecką gdzie jeździsz non stop nudno, kiepsko ale jeździsz czyli tzw. taczka. Co do fiata to w maluszku to dopiero były awarie jak na żużlu co wyjazd to remont |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2005, 09:44
|
|
|
Dzięki Checho. Ja się tylko zastanawiam, bo każdy pisze, że sprzedawana skrzynia jest sprawna. Niestety nie wiem na ile jest taka skrzynka sprawna i jeśli moja się rozleciała jak i wiele skrzyń w Fiatach to ile taka wytrzyma? Chodzi mi o to, że jeśli rozkręcę skrzynię to zobaczę co z nią jest, a tu kupuję w ciemno. Może złożyć z 2 jedną, ale czy i w tej części są używane, no i nie jestem pewien czy będą pasowały. Może lepiej zamiast kupować drugą, niepewną kupić części i naprawić? Wtedy dokładnie widać co jest uszkodzone i co naprawić. Taka skrzynia pochodzi dłużej.
Co myślisz na ten temat? |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 10:12
|
|
|
ja osobiście wolałbym rozebrać swoją i naprawić to co się zużywa (synchronizatory, łożyska...) ale to tylko pod warunkiem że chcesz jeszcze Tipkiem pojeździć trochę - jeśli masz zamiar go puścić do ludzi to wyluzuj i kup uzywkę bo wyjdzie taniej...
uzywkę kupowałbym, jeśli już, to w okolicy z gwarancją "rozruchową" - szrot, sprzedawca z okolicy...
pozdro |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 11:25
|
|
|
Jeżeli chcesz sprzedać samochód z rozwaloną skrzynią to:
wsypujesz do skrzynki wióry - kupisz w sklepie dla chomików,
dolewasz oleju
Cieszysz cię że się pozbyłeś a nowy właściciel przez miesiąc ma super bolid
Sposób sprawdzony ! Ale działa tylko na straszne szroty które są w 60% giełdowych ofert |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 17:55
|
|
|
Czyli. Hu.. samochód ,dla hu..ludzi
Ja trafiłem super egzemplarz służy mi do dzisiaj tj.10lat ijestem szczęsliwym posiadaczem nie mającym problemów z samochodami.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=314
zapomniałem tam o pompe wodnej wymieniałem przy 230 tyś |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 19:47
|
|
|
Naprawa skrzyni to istny poemat, jeżeli nie ma się doświadczenia to proponuje tydzień chorobowego i jkawałem miejsca a poznasz ją do każdej śrubki potem za za szybko wyciśniesz sprzęgło i coś się odezwie s skrzynce to mało nie dostaniesz zawału - że znowu tydzień chorobowego W taki sposób powstaje tzw. szanowanie samochodu.
. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 20:21
|
|
|
Grzebanie grzebaniem ,ale ja bym skrzyni sam nie rozebrał w proch bałłbym się że zostanie wuchta srubek jak to przy rozkręcaniu zawsze hihi |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2005, 21:26
|
|
|
A tak na poważnie. Słoneczna, właśnie obraziłeś wielu uzytkowników tego samochodu którzy mają z nim problemy. A uwierz mi, wielu ma z nim ciągłe problemy.
Pisałem swego czasu pracę na temat jakości i jakośc to nie jest wcale najmniejsza usterkowość czy najdłuższe okresy użytkowania. Jakość to możliwośc utrzymania walorów użytkowych na jednostajnym i identycznym dla wszystkich produktów poziomie. Stąd wniosek, że brak problemów w Twoim jak i innych aucie świadczy tak naprawdę o strasznie niestałej jakości. Jak trafisz na auto zmiany X to jest auto bez problemów, jak trafisz na y to ciągle będziesz naprawiał. To tak jak z Polonezami. Dziadek miał nowego i ciągle coś mu sie psuło i po 2 latach wyszła rdza. W firmie mieliśmy drugiego który skatowany (woził wszystko) zrobił 150.000 i nie miał grama oleju na sobie i mechanicy aż się dziwili. To właśnie świadczy o kiepskiej produkcji tychże aut.
Co do skrzyni to wcześniej czytałem forum Opla i VW, ale dopiero tutaj poznałem ten problem, który niestety ciągle i ciągle się przewija razem z elektryką (czyt problemami z pracą silnika)
Ja za 250zł nie będe skrzyni ruszał i oddam do warsztatu. Będę naprawiał, bo na korku sprawdzania poziomu nie znalazłem żadnych opiłków i koła są praktycznie jak nowe. Awaria II biegu była spowodowana niedokręconą poduszką skrzyni. |
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 21:58
|
|
|
Widocznie w włoskim języku nie wystepuje słowo "jakość"
ten slogan zapamietałem z jednego z składów w berlinie jak w 89r jeżdziło sie po jamniki i tym podobną elektronikę.
pisało tam tak" h..sprzęt ,dla h ...ludzi"
I niema co się szarpać czytając te posty tylko wyciagać odpowiednie wnioski.Musze dodać,że miałem kadeta gsi i to był koszmar.szwagier miał golfa II serwisował go i po 200tyś łykał olej jak szalony .Zmienił na vektre b salonowa i niechcał byś wydać tych pieniędzy na serwisowanie bo przez 3 lata miał bys 3 tipolki .Piszesz o pieczątkach z peugota .Ja właśnie z takimi samochodami mam do czynienia :nieserwisowane zajechane TANIE i dopiero je tu naprawiam doprowadzam do użytku.Wymieniam skrzynie,silniki ,łożyska itp. Ale żaden niemiec nie serwisował chwaląc się że samochód chodził super przez 10 lub więcej lat i lał tylko paliwo i robił przeglądy .Zajmuje sie tym zawodowo i wiem jak oni dbają o fiata.Eksplatują do końca a potem za grosze puszczają ,bo przez 10 lat nazbierało sie tyle ,że nie jest w stanie naprawiać.Wdzę jakie rachunki dołańczają do samochodów :akumulator ,hamulce ,tuv,tłumnik ,opony.
I nie mam złudzeń że fiat z tamtąd jest serwisowany,bo tak niema.
Mity o nich są ,ale prawda jest inna.
po drodze miał wiele drobnych usterek . |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 22:04
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Grafit, nie gadam z Tobą Ty Zapluty Karle Reakcji, Antykomuchu jeden!!
A tak na poważnie. |
Mkaminski z calym szacunkiem dla Ciebie i innych userow prosze o nie obrazanie innych uzytkownikow. W tym zdaniu uzyles za mocnych slow, a nie chcemy robic tutaj konfliktow. I tak juz dosyc sie namnozylo dyskusji nad watkiem o naszych politykach i rzadach.
Oczywiscie masz prawo do wyrazania swoich mysli, ale rob to w zdecydowanie lagodniejszy sposob, a nie podniecaj ognia.
Prosze! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 22:23
|
|
|
miszko napisał/a: | a nie podniecaj ognia.
|
Oj Miszko! Z tym "podniecaniem" ognia to niezle wypaliles
Nie wieszajcie psow na Koledze Kaminskim, bo sens jego wypowiedzi byl humorystyczny. Nie mowcie, ze nie znacie takiego sformulowania "zapluty karzel reakcji" |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 23:18
|
|
|
Dobra dobra niech ci bedzie że to żart ,Miszko skasuj te brudy jako admin.
Mi to nie było do smiechu ale mniejsza , z tym .Co do wieku masz w profilu jak by co .Mam 21 lat i jestem wrogiem komuchów i się nie wstydze tego!!
Kolejna sprawa polityke mam gdzieś .Zainteresowania ma całkiem w innym kierunku niz polityka ,kto mnie zna to wie co lubie ,czym sie interesuje itp .
Dobra jest, miszko czeba tu zrobić pranie w 90 ' i będzie czysto . hehe |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-02-2005, 16:01
|
|
|
Mam jeszcze pytanie szczegónie do Romano. Napisałeś na początku o przełożeniach i własnie czytając niemiecką instrukcję dopatrzyłem swój model silnika 835C1.000. No i jest tam napisane tylko przy tym silniku że ten model jest z mechaniczna skrzynią biegów z nowymi ustawieniami przełożeń (16/57) tylko na wybrane rynki. Nawet kody wersji nadwozia są inne niż w pozostałych modelach.
Napiszcie mi zatem co oznacza to przełożenie i laicko mówiąc czy to dobrze czy źle... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|