Trójka mi wyskkuje |
Autor |
Wiadomość |
Irkon
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 21:50 Trójka mi wyskkuje
|
|
|
Jak wchodze w zakret na trojce i skrecam w prawo to wyskakuje mi bieg na luz i skrzynia chodzi dosyc glosno. kupilem Tempre niedawno i nie za bardzo sie jeszcze w niej orientuje.
pomozcie jak cos wiecie |
|
|
|
|
skuti7
Wiek: 45 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 28 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 22:17
|
|
|
Witam,
U mnie jest podobnie z tym, że wyskakuje mi też czasem 5 na zakręcie.
Jest to wina nienasmarowanych drążków zmiany biegów.
Najlepiej dobrać się do nich z kanału.
Też muszę się w końcu za to zabrać bo się całkiem zatrą.
Pozdro |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 23:04
|
|
|
miedzy innymi trzpienia,ktory jest połaczony z kolumna kierownicy...trzeba go przesmarowac,lubi sie zapiekać... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 23:43
|
|
|
Lub poduszki silnika ,skrzyni |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2005, 04:52
|
|
|
Ja smaruje też raz poraz te kulki.
Mam inny kłopot;
mam już luz na lewarku zmiany biegów ??
Jak to usunąć skutecznie?? i co jest winne że lewarek chodzi luźno ?
Biegi mi wchodzą bdb jedno co ten luz mnie troszke drażni. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2005, 15:20
|
|
|
skuti7 napisał/a: |
Jest to wina nienasmarowanych drążków zmiany biegów.
Najlepiej dobrać się do nich z kanału.
|
Nie koniecznie z kanału ,wystarczy podnieśc maske i dobrze spryskać te cięgna np. WD-40 Czasem trzeba to zrobić pare razy ,jak jest mocno zapieczone,aż w końcu pusci i wszystko wróci do normy
Ja to robie średnio co kwartał i biegi wchodzą dobrze ,a co najważniejsze nie wyskakują . |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 01-03-2005, 15:54
|
|
|
Przypatrz się także mechnizmowi różnicowemu. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-03-2005, 22:01
|
|
|
bob96 napisał/a: | skuti7 napisał/a: |
Jest to wina nienasmarowanych drążków zmiany biegów.
Najlepiej dobrać się do nich z kanału.
|
Nie koniecznie z kanału ,wystarczy podnieśc maske i dobrze spryskać te cięgna np. WD-40 Czasem trzeba to zrobić pare razy ,jak jest mocno zapieczone,aż w końcu pusci i wszystko wróci do normy
Ja to robie średnio co kwartał i biegi wchodzą dobrze ,a co najważniejsze nie wyskakują . |
Wyskakiwała mi trójka i piątka , wymiana oberwanej poduszki silnika pomogła , a wyskakiwały najczęściej własnie w zakrętach.
A drążki zmiany biegów też smarowałem , ale ze względu na ciężkie chodzenie dzwigni i straszne piski. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Irkon
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2005, 21:29 gdzie sciegna
|
|
|
gdzie sa te sciegna bo za bardzo sie jeszcze nie orientuje |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2005, 21:34
|
|
|
Za skrzynią masz takie pręty i pod autem od srodka idą .Musisz wszystkie łącza solidnie smarować regularnie tam pod spodem szczególnie ten przegłub
No i te kulki na końcach pretów czyli drążków skrzyni. Im czesciej bedziesz smarować tym lepiej będzie chodzić ci skrzynia tzn wkładanie biegów masełko. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
skuti7
Wiek: 45 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 28 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-03-2005, 21:40
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Im czesciej bedziesz smarować tym lepiej będzie chodzić ci skrzynia tzn wkładanie biegów masełko. |
Tak właśnie
Kto smaruje ten jedzie |
|
|
|
|
Irkon
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2005, 19:09
|
|
|
ok. dzieki tak zrobie |
|
|
|
|
awaria
Wiek: 50 Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 21:50 Re: Trójka mi wyskkuje
|
|
|
Irkon napisał/a: | Jak wchodze w zakret na trojce i skrecam w prawo to wyskakuje mi bieg na luz i skrzynia chodzi dosyc glosno. kupilem Tempre niedawno i nie za bardzo sie jeszcze w niej orientuje.
pomozcie jak cos wiecie |
Witam.
Miałem dokładnie to samo rok temu, tylko to sie pojawiło po wymianie poduszek 3szt, u mnie znajomy mechanior wszedł pod samochód coś tam odkręcił, postukał przykrecił i było oki.
Dzisiaj pojeździłem troche w terenie/kurde trza sobie było łade nive kupic /
i pojawił sie ten sam objaw a mecheca nie ma w kraju:( , co on mógł regulować???
jutro musze to zrobic bo wieczorem na przeglad jade.
moze ktos do rana odpowie/pomoze ???? ok 9 wychodze z domu,i albo samemu to zrobie , albo bede szukal mecheca co mi sie nie usmiecha bo brak mamony i kazdy grosz sie liczy.
ps. Witam wszystkich na forum , nawet nie patrzyłem czy jest watek powitalny , jutro polukaaaaaam. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 00:24
|
|
|
wyskakujące biegi na zakrętach, w momencie gdy może pochylić się silnik ze skrzyną (czy przy gwałtownym szarpnięciu, hamowaniu na przykład od biedy też) to zazwyczaj pdnięta/zerwana lub prawie zerwana poduszka lub kilka z nich; wtedy silnik obwiśnie do tyłu/przodu bądź na bok, czasem tego nawet nie widać; dobry test na poduchy to 'szarpanie' "rzucając" gazem na zaciągniętym ręczny faktycznie, na forum było, starczy poszukać o poduszkach, wyskujących biegach itp.
silnik ze skrzynią jak się przesuwa na zakrętach to efekt jest taki jakby wodziki od drążka się względem silnika przesuwały (jak przy zmienianiu biegu - ruszniu nimi poprzez drążek) więc wyskakują; inna opcja to zgięte/uszkodozne wodziki (cięgna) idące od drążka do skrzyni, może poluzowane nawet, wtedy też mogą być problemy;
ogólnie - nasmoarować miejsca złączenia cięgien ze skrzynią, ze sobą, z drążkiem, sprawdzić czy nei pogięte i czy cięgno nieruchome (dystansujące drążek od silnika ze skrzynią) jest nieruchome nadal czy się odczepiło (wtedy problemy ze zmianą biegów będą) i szczególnie - w jakim stanie są poduszki; wymienić je jak już obwisły a silnik 'goni ' po aucie pod maską przy gazowaniu na _zasprzęglonym _biegu na zaciągniętym ręcznym (ale gazowanie z zaraz wrzuceniem sprzęgła z wporotem by nie zgasić silnika, szarpenie nim zasprzęglając na moment na hamulcu _ręcznym_); to pomoże; pzdr. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Adzia
Wiek: 72 Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-08-2007, 00:12
|
|
|
Silnik może się ruszać ma takie prawo , po to są poduszki a nie jest przykręcony na stałe. Za to dźwignie są tak zrobione żeby się biegi nie przestawiały jak silnik skacze. Ciekawe jak by tak takie Tipo postawić na "L" to taki kursant co chwilę zrywa sprzęgło aż cały samochód podskakuje i rzuca to do przodu to do tyłu, i co biegi mu wyskoczą?
Ja stawiam na luzy wtedy ten cały układ zawodzi i nie ma odpowiedniego dystansu ruchu silnika (skrócony). Może być wyrobiony sierżant, podobno jest problem z demontażem. Ile może kosztować taki sierżant, a może da się go zregenerować. |
_________________ TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-08-2007, 02:08
|
|
|
Zgodzę się z unknownem. Znam to z doświadczenia i wiem, że biegi wypadają na zakrętach, ale na prostej też. Mi samemu trójka od czasu do czasu wyskoczy i wiem i jestem pewien, że to wina poduszki, bo gdy miałem zmieniane to zamiast ze sklepu dostać 3 mechanior dostał 2 i te 2 zamontował, czyli mam 3 dobre i jedną "pół na pół", ale szkoda mi czasu i kasy, żeby dać auto do mechanika z 1 poduszką gdzie jak pamiętam potem miałem problem ze skrzynią (nowe poduchy podniosły silnik, a wybierak wyrobił się do sytuacji przed wymianą) na szczęście już się uleżało, ale mechanik był dosłownie fioletowy ze złości jak musiał odkręcać śruby od wewnątrz żeby zdjąć osłony (na złość przyj***ł mi młotkiem w mój nowy wtedy tłumik - wyprostowałem go, ale ten koleś już dla mnie nie pracuje ) . Więc na razie jest ok, kiedyś przy wymianie skrzyni biegów poduszka też przyjdzie nowa
** Dodano: 08-08-2007, 03:09 **
GRAFIT napisał/a: | wkładanie biegów masełko | mnie by to "zbytnie" masełko denerwowało, bo bym nie czuł czy bieg wszedł czy nie |
_________________
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2011, 09:46
|
|
|
KrzychuB, no prawdopodobnie tak. Jak jest tego typu problem to praktycznie zawsze wymiana poduch pomaga. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:01
|
|
|
KrzychuB, miro91, widzę, że koledzy bawią się w archeologów
ten temat "skończył" się 4 lata temu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:05
|
|
|
Leśniczy, to chyba dobrze, zeKrzychuB, nie zakłada noweto tematu... |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 16-05-2011, 16:09
|
|
|
Panowie, będę wymieniał te poduchy silnika i skrzyni. Które to są obrazowo, bo nie wiem jak szukac a jest tego dużo na alledrogo
bo teraz już slychac lekkie stuki po każdej zmianie biegu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 16-05-2011, 18:26
|
|
|
Mosior, ta pierwsza to centralna, ta druga to prawa lub lewa a ta trzecia kurde pogubiłem sie
Czyli zeby wymienic kpl poduch to trzeba ile i ktore |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 18:43
|
|
|
wszystko ładnie widać. komplet to trzy poduchy. Wymiana jest bardzo prosta - oczywiście jak śruby się dadza odkręcić bez użycia szlifierki |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
|