|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wyskakujace biegi "do przodu" |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:33 wyskakujace biegi "do przodu"
|
|
|
czesc. w temprze 1.6 od kilku lat mam taki problem, ze biegi wrzucane do przodu po prostu wyskakuja na wiekszych nierownosciach lub na zakretach w prawo (podczas skretu prawdopodobienstwo wyskoczenia maleje, jezeli silnik jest "trzymany na gazie").
wymienilismy poduszki, milion razy probowalismy roznych ustawien skrzyni i silnika oraz dokladnie przejrzelismy mechanizm zmiany biegow (sierzant przesmarowany, ciegna w miare bez luzu itd). biegi do przodu od zawsze wchodzimy stosunkowo plytko w prownaniu z biegami wrzucanymi do tylu
sytuacja jest ciut lepsza i dosc stabilna, ale dalej biegi wyskakuja (przy jezdzie w lewo nawet sie jakby "zakleszczaja"). ktos mial cos takiego albo ma jakis pomysl jak usunac ta usterke? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-12-2009, 21:46
|
|
|
snajper555, przeważnie taki efekt występuje przy problemach właśnie z sierżantem.Może jest on ugięty
A sprawdzałeś drążek zmiany biegów Nie miałem problemów z biegami,więc nie drążyłem tego tematu,ale może na drążku jest jeszcze możliwość cofnięcia go do tyłu.No i na dole jest tulejka która mogła już się wyrobić.Trochę tu trochę tam i się uzbiera.
A kiedy i w jakich okolicznościach to się stało
Ale to wszystko to przypuszczenia. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:43
|
|
|
Witam
ZielonyTBG napisał/a: | snajper555, przeważnie taki efekt występuje przy problemach właśnie z sierżantem.Może jest on ugięty
A sprawdzałeś drążek zmiany biegów Nie miałem problemów z biegami,więc nie drążyłem tego tematu,ale może na drążku jest jeszcze możliwość cofnięcia go do tyłu.No i na dole jest tulejka która mogła już się wyrobić.Trochę tu trochę tam i się uzbiera.
A kiedy i w jakich okolicznościach to się stało
Ale to wszystko to przypuszczenia. |
Ja sprawdzałem drazek zmiany biegów, pasowałem podkładki, kasowałem luz, próbowałęm regulować lewarek do przodu i do tyłu, niewiele sie zmieniało, zawsze ten sam efekt, objawy jak u Snajpera. W jednym warsztacie mechanik wywmyslił ze to jeden z drązków został pomylony/zamieniony, wymontował go i przedłuzył nieco, teraz wyskaują II i IV, zamiast I, III, V, dokładnie tak samo w prawym zakręcie i na nierónościach. Już mi rece opadaja, ale widze ze to jednak moze być długosc drażków, bo poduszki mimo wymiany nic nie zmieniły.
PS Od poczatku mojego uzytkowania auta z biegami było niehalo, zmieniały się tylko któe wyskakują, a to wymianie belki/sanek, poduszki, ciegła |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-12-2009, 16:31
|
|
|
ja tak miałem w poprzedniej Temprze podczas zimy jak mi snieg zamarzł w tunelu |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 16:00
|
|
|
Witam.....jeśli mogę to pomogę . Sam z biegami miałem latem problemy, dokładnie takie jak prawie każdy posiadacz T/T - czyli jak wyżej. Bez pomocy informacji z Forum się nie obeszło oczywiście. Sprawdzone poduszki,cięgna, lewarek i nic. Jest jeszcze jeden element który ma zasadniczy wpływ na pojawienie się naszych problemów. Wspornik sierzanta mocowany na sworzniu do obudowy przekładni kierowniczej . Odpowiada on za wybieranie przesunięć zespołu napędowego względem mechanizmu zmiany biegów pojawiającego się m.in. przy skrętach . Ze względu na niewielki ruch obrotowy tego połączenia podczas eksploatacji ,jest podatne na zapieczenie .Dojdziesz do niego od spodu samochodu .Było o tym gdzieś na forum i myślę,że jest to połączenie "zapomniane" w tym temacie ,a bardzo często winne. . |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 00:31
|
|
|
Witam
keves napisał/a: | Witam.....jeśli mogę to pomogę . ....
....Jest jeszcze jeden element ..etc Wspornik sierzanta mocowany na sworzniu do obudowy przekładni kierowniczej . Odpowiada on za wybieranie przesunięć zespołu napędowego względem mechanizmu zmiany biegów pojawiającego się m.in. przy skrętach . Ze względu na niewielki ruch obrotowy tego połączenia podczas eksploatacji ,jest podatne na zapieczenie ........ |
Hmmm... mi to też wygląda ze to może tam być przyczyna, bo problem wyraźnie jest z połozeniem tych dźwigni, jakby coś je własnie hamowało i biegi nie wskauja dosc głeboko... W styczniu jak naprawię auto, wezmę się za to na powaznie, na razie Temperka ma przymusowy urlop (chyba uszczelka pod głowicą padła). |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
dario
witamy nowego
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 17:05
|
|
|
witam wszystkich. jestem nowy i trochę się gubię w gąszczu informacji. mam problem ze skrzynią w temperówce 1.9d. sierżant smarowany poduszka pod skrzynią zmieniona biegi 2,4,R wchodzą 1,3,5 jakby do połowy. próbując wbić któryś z nich bez silnika jest opór taki aż odpycha całą skrzynię. za używaną krzyknięto mi 600 ale mam do kupienia tipo 1.9 td za 500. zastanawiałem się nad przekładką całego silnika tylko brak informacji czy da się to zrobić czyli czy pasuje. proszę o informacje na ten temat. z tipo 1.9 turbo diesel do tempry 1.9 diesel. dzięki pozdrawiam. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 17:44
|
|
|
dario napisał/a: | poduszka pod skrzynią zmieniona biegi 2,4,R wchodzą 1,3,5 jakby do połowy. | a czy poduszka pod skrzynią jest dokładnie na swoim miejscu? Bo można nieco wyregulować jej położenie, a ma to istotny wpływ na poprawność zmiany biegów |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dario
witamy nowego
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 19:17
|
|
|
weszło idealnie na miejsce starej. przed wymianą wyskakiwała 3 , po wymianie jest jeszcze gorzej bo wyskakuje dodatkowo 5. nawet bez skrętu. wystarczy na piątym biegu zdjąć nogę z gazu i mam luz. wszystkie warsztaty które odwiedziłem proponują wymianę skrzyni bez oglądania lub szukania przyczyny, dlatego pytałem o zamiane całego silnika. |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 19:55
|
|
|
dario napisał/a: | zastanawiałem się nad przekładką całego silnika tylko brak informacji czy da się to zrobić czyli czy pasuje |
Ja zmieniałem u siebie, sam silnik ze skrzynią pasuje idealnie bez żadnych przeróbek na stare poduszki, tylko z lewej strony miedzy poduszkę a podłużnicę trzeba przykręcić wspornik pod intercooler, a z lewej strony wspornik pod chłodniczkę oleju, poza tymi szczegółami trzeba zmienić zwrotnice z TD, kawałek rury wydechowej do pierwszego tłumika, albo nawet krócej bo jest inne wyjście z turbiny niż ze zwykłego kolektora z 1.9D, oczywiście elektryka bo jest co najmniej dwa czujniki więcej niż z zwykłym dieslu, no i jeszcze zbiorniczki i filtr powietrza są odwrotnie. W skrócie to by było wszystko z przeróbek |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
dario
witamy nowego
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 20:22
|
|
|
właśnie o to mi chodziło bo co mechanik to inna wersja. jeden twierdzi że tipo i tempra to to samo inny że nie i wstawienie takiego silnika to przeróbki na łapach etc. dzięki wielkie za pomoc. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|