Uszczelniacze pół osi Fiat tempra 1.6ie |
Autor |
Wiadomość |
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 16:40 Uszczelniacze pół osi Fiat tempra 1.6ie
|
|
|
Drodzy klubowicze mam pytanko prosze mi powiedziec ile moze kosztowac wymiana uszczelnienia na lewej pół osi jezeli ktos wymieniał .i samo uszczelnienie.Pozdrawiam |
_________________ tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-07-2007, 17:03
|
|
|
Wymieniałem uszczelnienie prawej pół osi w tipo 1.4
42 zł kompletny uszczelniacz
30zł robocizna w serwisie bosha |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 18:14
|
|
|
akj3 napisał/a: | 30zł robocizna w serwisie bosha |
To coś b.tanio....jak na moje oko....
Ja bede i tak wymianiał sam.....komplet kupiłem za 45 zł oryginalny wloski... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2007, 18:37
|
|
|
akj3 napisał/a: | Wymieniałem uszczelnienie prawej pół osi w tipo 1.4
42 zł kompletny uszczelniacz
30zł robocizna w serwisie bosha |
A nie zgubiłeś jedynki przed tą trzydziestką ? bo szczerze wątpie żeby ktoś odwalił tyle roboty za 30zł. Sam bym sie tego nie podejmował za takie pieniądze, a jeszcze jakiś poważny warsztat tymbardziej .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:28
|
|
|
Ja sam to robiłem, ale jest troche roboty, ale że akurat wymieniałem wahacz to nie było aż tak źle.
Co jak co, trzeba wyjąć półoś, żeby wymienić tą osłonę. Bo trzeba łożysko nabić na półoś.
A żeby wyjąć półoś, to roboty jest... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:31
|
|
|
Hipo napisał/a: | A nie zgubiłeś jedynki przed tą trzydziestką |
Nie. Wymieniali mi prawy wahacz i dlatego. A dodam że za wahacz policzyli 70zł. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:38
|
|
|
a to zmienia zupełnie postać rzeczy bo do wahacza trzeba rozebrac to samo co i do półosi |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:49
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja sam to robiłem, ale jest troche roboty, ale że akurat wymieniałem wahacz to nie było aż tak źle.
Co jak co, trzeba wyjąć półoś, żeby wymienić tą osłonę. Bo trzeba łożysko nabić na półoś.
A żeby wyjąć półoś, to roboty jest... |
Oj miszko ile to roboty żeby wyjąć półoś
1 Odkręcenie koła 4 śruby
2 Odkęcenie przegubu zewnętrznego od piasty 1 Nakrętka
3 Odkręcenie sworznia wahacza i wybicie go
4 Wyjęcie półosi z piasty
5 Wyjęcie półosi ze skrzyni
Mechanik mi to zrobił w 40 minut ze złożeniem
Koszt robocizny 50 zł |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:53
|
|
|
Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.
Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2007, 21:01
|
|
|
Da sie zrobic bez sciskania sprężyny ... z łomem |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2007, 21:46
|
|
|
Hipo napisał/a: | Da sie zrobic bez sciskania sprężyny ... z łomem |
potwierdzam |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 21:52
|
|
|
Ja tu z miłością do auta, a Wy z łomami |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2007, 21:53
|
|
|
My z lomami zeby miec pozniej wiecej czasu na milosc do auta |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 22:43
|
|
|
A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 06:39
|
|
|
miszko napisał/a: | Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.
Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza. |
Oj
Zwrotnice chcesz wybijać a po co? sworzeń trzeba wybić jak go wybijesz to cala kolumna chodzi żadnego łoma nie potrzeba żeby ją odchylić i wyjąć półoś z piasty mechanik mój też robił w pojedynke. Przy każdej naprawie trochę roboty jest. Nie jest tak że staniesz przy aucie i się samo zrobi :)
** Dodano: 12-07-2007, 07:41 **
emeres napisał/a: | A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet. |
A czyżby napewno odkrecaleś "probowaleś" odkręcać we wlaściwą stronę?? |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-07-2007, 08:46
|
|
|
emeres napisał/a: | A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet. |
Przepchać od stry skrzyni się da, tylko trzeba po drodze albo rozbierać kamyki albo zdejmować wewnetrzny przegub zależnie jaka wersje masz.
Natomiast nie rozumiem Twojego problemu ze śrubą. Koło tylko jest na śruby natomiast przegub jest przykręcany na nakrętkę. Jeśli jej nie możesz odkręcić to musisz sie bardziej postarać ... czytaj weź dłuższą rure i napewno pójdzie
Mówie z doświadczenia :]
** Dodano: 12-07-2007, 09:50 **
ROMI72 napisał/a: | miszko napisał/a: | Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.
Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza. |
Oj
Zwrotnice chcesz wybijać a po co? sworzeń trzeba wybić jak go wybijesz to cala kolumna chodzi żadnego łoma nie potrzeba żeby ją odchylić i wyjąć półoś z piasty mechanik mój też robił w pojedynke. Przy każdej naprawie trochę roboty jest. Nie jest tak że staniesz przy aucie i się samo zrobi :)
|
Po to rzeba zwrotnice zdjąc ze sworznia żeby mieć ludzki dostęp do wyjęcia kolumny. Owszem można się pogimnastykować bez tego ale już lepiej tą jedną śrube wiecej odkręcić. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:42
|
|
|
Kiedyś jak robiłem przegub, udało mi się wyjąć półoś bez odpinania zwrotnicy. Przekręciłem koła maksylanie w lewo (robiłem lewą stronę) i udało się ją pociągnąć do przodu i wyszła. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 20:48
|
|
|
miszko napisał/a: | Kiedyś jak robiłem przegub, udało mi się wyjąć półoś bez odpinania zwrotnicy. Przekręciłem koła maksylanie w lewo (robiłem lewą stronę) i udało się ją pociągnąć do przodu i wyszła. |
Dokładnie tak. Musiałem zluzować McPersona i obie strony tak zrobiłem.
Hipo - auto z klocków sie zsuwało a nakrętka (masz rację nie śruba) nie chciała puścić. Wyciągnięcie półosi było lepsze bo samą skrzynkę lżej było później wrzucić. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-07-2007, 22:41
|
|
|
emeres napisał/a: |
Hipo - auto z klocków sie zsuwało a nakrętka (masz rację nie śruba) nie chciała puścić. Wyciągnięcie półosi było lepsze bo samą skrzynkę lżej było później wrzucić. |
No i tutaj własnie popełniłes błąd w sztuce, luzowanie nakrętki od przegubu to pierwsza rzecz jaką się robi jak planujesz wyjmować przegub z piasty. A pierwsza własnie dlatego że auto jeszcze stoi na kole, zahamowane, na biegu, dodatkowo można hamulec nacisnąć i sobie jeszcze samochód przyblokować w ten sposób. To że jest spory problem z tą nakrętką to ja wiem bo już jednego kolegi z forum dostałem dwa komplety zwrotnic, oba z przegubami bo nie dał rady ich odkręcić. Podczas walki w imadle zniszyczłem dwa klucze, ugiąłem pokrętło od nasadek i coś tam jeszcze. Dlatego najlepiej to robić na samochodzie odrazu na początku, najmniej problemów wtedy. No i z długościa rury to nie był żart, mówiłem zupełnie poważnie |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 22:54
|
|
|
Przed następnym rozbieraniem zapsikam WD-40 i pojadę do gumiarzy niech mi pneumatykiem zluzują. Gadałem z jednym, powiedział, że nie powinno być problemu. O ile pamietam odkręcały się tak jak w Uno, czyli normalnie w lewo. Chyba tylko maluch ma w dwie strony.(Fakt - przy mechanice robiłem tlko malucha, uno i temprę). |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-07-2007, 22:57
|
|
|
Tutaj czy strona lewa czy prawa to sie odkręca w lewo. Obawiam się że pneumatyk taki z wulkanizacji nie pomoże. Tutaj już jest potrzebna ciężka artyleria |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 23:02
|
|
|
Tylko, że majątek wydam na nasadkę, która to wytrzyma. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-07-2007, 23:08
|
|
|
Nie prawda. Tylko trzeba wiedzieć jak tą nasadkę przygotować. Podaje przepis:
- kupic nasadkę w odpowiednim rozmiarze
- znaleźć rurę o średnicy zewnętrznej nasadki
- włożyć nasadkę w rure i obspawać solidnie
- w rurze zrobić otworzy na wylot aby wkładać tam jakieś pokrętło
- obtoczyć krawędź rury na lekki łuk gdyż piasta jest w ten sposób wyprofilowana i normalnie nasadka nie będzie łapać nakrętki na całej szerokości.
Jako pokrętło polecam lage ze starego amortyzatora, strasznie twarde i odporne na ugięcia, na to pokrętło dopiero zakładać jakąś rurke i ktęcić do bólu.
Tak spreparowanego klucza napewno nie uszkodzisz |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 08:10
|
|
|
Ja mam zestaw kluczy nasadowych, ale dużych, gdzie rozmiar najmniejszej nasadki zaczyna się od 25tki.
Przy odkręcaniu często robiłem przedłużkę z rury i pomagałem sobie nogą.
Co do pneumatycznego, to byś musiał mieć klucz taki od aut ciężarowych, ten od odrkęcania kół przy osobowych napewno nie da rady.
Takim 2500N byś ruszył, http://allegro.pl/item214...0nm_gratis.html
Ja mam osobiście wersję nieco mniejszą 2100N, tez Bety i u ciężarowego ładnie nakrętnki kręci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 22:15
|
|
|
Musiałbym pół Tempry sprzdać żeby go kupić. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
|