Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak usunąć blokadę kierownicy.
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2007, 18:40   Jak usunąć blokadę kierownicy.

Jak usunąć blokadę kierownicy? Dużo to roboty? Chodzi mi o to, aby wyeliminować stacyjkę bo przyszła mi chętka na taki wynalazek http://www.elektroda.pl/r...6635&highlight=
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-11-2007, 20:27   

Włóż kluczyk, odblokuj kierownicę, zdejmij ją. Wyjmij kluczyk i zobaczysz jak wyskakuje taki "bolec". Musiałbyś go jakoś usunąć lub uciąć. Jak to zobaczysz to napewno wpadniesz na jakiś ponysł, jak się dostać do tego.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2007, 22:17   

Czyli ogólnie szykuje się taka mała demolka?? A nie dało by rady bez jakiś większych ingerencji typu palnik, młot i przecinak?? Nie chciałbym za bardzo Tipcia skrzywdzić...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-11-2007, 23:34   

Nie wiem czy to nie stop jakiegoś duraluminium, to jak byś wziął dobry przecinak to pewnie by poszło za pierwszym razem ;)

Ale zdejmij kierownicę i zobacz jak to tam wychodzi, bo nigdy się temu nie przyglądalem specjalnie. Może rozbierz, a nie demoluj ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2007, 00:01   

miszko napisał/a:
Może rozbierz, a nie demoluj ;)

ech, postaram się zrobić to jak najdelikatniej...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2007, 09:23   

a nie łatwiej by było jakąś kontóweczką przeciąć?
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2007, 14:39   

Sapphiron napisał/a:
a nie łatwiej by było jakąś kontóweczką przeciąć?


Napewno łatwiej tyle że kolega chciałby zrobić to bez rozbierania czegokolwiek co nie za bardzo jest możliwe. Możesz ewentualnie zapodać niutona kierą w którą strone przy odblokowanej kierownicy jeszcze ale z wyjętym kluczykiem, przy silnym szarpnieciu powinno wyłamać bolca w momencie kiedy wyskoczy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2007, 17:43   

Dzięki wszystkim za odzew.
A rozebrać obudowę i tak muszę, aby dostać się do przewodów. A co by się działo gdybym postarał się wykręcić całą stacyjkę? Orientuje się ktoś jak to jest dokładnie zbudowane?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2007, 22:37   

przemog666 napisał/a:
Dzięki wszystkim za odzew.
A rozebrać obudowę i tak muszę, aby dostać się do przewodów. A co by się działo gdybym postarał się wykręcić całą stacyjkę? Orientuje się ktoś jak to jest dokładnie zbudowane?

Obudowa stacyjki składa się z dwóch części , odlewów aluminiowych . Skręcone są ze sobą przy pomocy śrub , przy których w trakcie montażu ukręcają się łby . Demontaż polega na przecięciu tych śrub na składaniu obu połówek obudowy . I o ile od spodu da się podejść małą szlifierką kątową , o tyle od góry trzeba sam brzeszczot od piłki do metalu owinąć szmatą z jednej strony i popracować ręcznie ...
     assistance
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2007, 14:03   

Dziękuję wszystkim za pomoc. W wolnym czasie zabiorę się za przeróbkę. Początkowo wystraszyłem się że będzie za dużo do rozbebeszenia, ale chyba będzie warto... muszę jeszcze wymyślić jakieś dodatkowe zabezpieczenie autka.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2008, 19:35   

a ja się jeszcze podepnę :P

U mnie w temperówce, mogę w każdej chwili wyciągnąć kluczyk (nawet podczas jazdy) więc teoretycznie gdybym chciał sie bawić w jakiś przycisk (choć nie planuje) to wystarczyłoby przekręcić w pozycje zapłon (kostka i tak byłaby odpięta) i wyciągnąć kluczyk - blokada odbezpieczona.

A tak podłączam się w sumie po to, aby spytać czy to normalne jest, że kluczyk mogę w każdej chwili wyciągnąć - ostatnio wyjąłem go podczas jazdy i dałem kumplowi który siedział obok - niezłe oczy zrobił.
Dodam, że jak go wyjmę podczas jazdy to kierownica się nie blokuje ani nic w tym stylu.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2008, 20:04   

O qfa! Zajefajny pomysł! Też mi się tak robi i mogę w ten sposób usunąć blokadę kierownicy. Czemu na to nie wpadłem!!??
A to że idzie kluczyk wyjąć to ma swoje plusy...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:12   

Ooo czyli nie jestem sam :) w takim razie cieszę się że mogłem pomóc :D

szczerze mówiąc myślałem, ze mam coś zwalone w stacyjce, bo żadnym innym aucie nie dało się kluczyka wyjąć podczas pracy silnika, a w temperówce mogę zapalić auto wysiąść zamknąć i iść (tylko po co) :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:17   

yoyo napisał/a:
szczerze mówiąc myślałem, ze mam coś zwalone w stacyjce,


no i dobrze myślałeś. Włosi robili różne udogodnienia ale zapewniam cię że tak nie powinno być...

stacyjka do wymiany. a dzieje się tak dlatego że masz wyrobiony kluczyk.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:32   

Cytat:
stacyjka do wymiany. a dzieje się tak dlatego że masz wyrobiony kluczyk.

Sam kluczyk wystarczy dorobić ;) Też tak miałem, ale wziąłem zapasowy kluczyk (leżał z 12 lat w szafie). Włożyłem i jest ok, czyli to poprostu klczyk się wyciera. Zauważyłem, że każdy użytkownik T/T ma tak wytarty kluczyk.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:40   

miszko, dorobiłeś czy wziąłeś zapasowy?

jak dorobisz kluczyk to pomoże na chwilę bo generalnie dorobienie to odwzorowanie "starego" kluczyka. będzie miał ostre krawędzie ale wszelkie "obłości: pozostaną takie same jak w "starym".
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:44   

Oryginalny ten co dostałem od Fiata. Dali 3, jeden co ciągle używałem, drugi co tylko leżał, a trzeci to taki z okrągłą główką i on z tego co pamiętam to chyba można tylko odpalić nim auto czy jakoś tak. Np. gdy podjeżdżasz pod hotel i dajesz boyowi, żeby auto zaparkował :D Jeśli dobrze pamiętam.

** Dodano: 14-01-2008, 22:44 **
http://tempra.org/instrukcja/000kluczyki.html
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:47   

no czyli miałeś "świeży" kluczyk.

dorobienie nowego na podstawie starego wytartego kluczyka nic nie da.


ja zmieniłem stacyjkę i wszystkie bębenki. koszt 80zł + kupa roboty. wsztsyko ładnie wychodzi oprócz stacyjki ale to osobny, poruszany już temat
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2008, 00:00   

Był kiedyś temat gdzie był poruszany taki problem, że taką wielką oznaką "wytarcia" się kluczyka jest to, że nie można nim włączyć świateł postojowych, a nie że można go wyjąć w pozycji "zapłon". No więc, ja mam dziwnego tipka, czy mój kluczyk jest taki dziwny? Mam dwa kluczyki, i obydwoma można włączyć postojowe i wyjąć je ze stacyjki kiedy silnik pracuje...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2008, 01:27   

Obydwa masz "przytarte" ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2008, 16:10   

hmm mam zapasowy kluczyk (oryginał) więc jak nie zapomnę to sprawdzę - dopuki mogę zapalać to nic z tym nie robię,szkoda się męczyć skoro działa


Cytat:
miszko napisał:
a trzeci to taki z okrągłą główką i on z tego co pamiętam to chyba można tylko odpalić nim auto

Bawiłem się tym kluczykiem i wygląda na to, że można nim odpalić auto ale tylko gdy wcześniej włączysz zapłon normalnym kluczykiem i go wyciągniesz, ale może tylko u mnie tak jest
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2008, 18:12   

Czyli jest ok, poczytaj: http://tempra.org/instrukcja/000kluczyki.html
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2008, 22:29   

no właśnie - skoro można wyciągnąć kluczyk w pozycji MAR, po to żeby dać go parkingowemu, to można też podczas jazdy bo przecież jeździ się również z kluczykiem w pozycji MAR - czyli teza o wytartych kluczykach upadła ??

oczywiście mogę się mylić :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-01-2008, 23:25   

A ja mam 3 kluczyki. jeden wytarty na maxa (poprzedni właściciel używał tylko tego), jeden prawie nowy (używam go od 2 lat) i jeden nówka nie używany wcale. I ciekawostka jest taka że tym wytartym nie zapale silnika ale za to otworzę drzwi, a tamtymi dwoma odpalę samochód i oba dadzą się wyjąć ze stacyjki podczas jazdy. :lalala: zużyta stacyjka?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-01-2008, 08:52   

yoyo, ten mniejszy kluczyk jest po to, że gdy podjeżdżamy i dajemy boyowi kluczyk, to on może podjechać (równie dobrze zwiać tym autem hehe) i wyłączyć zapłon. Drugi raz nie odpali tego auta.

akj3, całkiem możliwe, że stacyjka już swoje przeszła. U mnie jak podmieniłem kluczyk na nowy nie idzie wyciągnąć go ze stacyjki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load