|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak usunąć blokadę kierownicy. |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 18:40 Jak usunąć blokadę kierownicy.
|
|
|
Jak usunąć blokadę kierownicy? Dużo to roboty? Chodzi mi o to, aby wyeliminować stacyjkę bo przyszła mi chętka na taki wynalazek http://www.elektroda.pl/r...6635&highlight= |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 20:27
|
|
|
Włóż kluczyk, odblokuj kierownicę, zdejmij ją. Wyjmij kluczyk i zobaczysz jak wyskakuje taki "bolec". Musiałbyś go jakoś usunąć lub uciąć. Jak to zobaczysz to napewno wpadniesz na jakiś ponysł, jak się dostać do tego. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 22:17
|
|
|
Czyli ogólnie szykuje się taka mała demolka?? A nie dało by rady bez jakiś większych ingerencji typu palnik, młot i przecinak?? Nie chciałbym za bardzo Tipcia skrzywdzić... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 23:34
|
|
|
Nie wiem czy to nie stop jakiegoś duraluminium, to jak byś wziął dobry przecinak to pewnie by poszło za pierwszym razem
Ale zdejmij kierownicę i zobacz jak to tam wychodzi, bo nigdy się temu nie przyglądalem specjalnie. Może rozbierz, a nie demoluj |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 00:01
|
|
|
miszko napisał/a: | Może rozbierz, a nie demoluj |
ech, postaram się zrobić to jak najdelikatniej... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 09:23
|
|
|
a nie łatwiej by było jakąś kontóweczką przeciąć? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2007, 14:39
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | a nie łatwiej by było jakąś kontóweczką przeciąć? |
Napewno łatwiej tyle że kolega chciałby zrobić to bez rozbierania czegokolwiek co nie za bardzo jest możliwe. Możesz ewentualnie zapodać niutona kierą w którą strone przy odblokowanej kierownicy jeszcze ale z wyjętym kluczykiem, przy silnym szarpnieciu powinno wyłamać bolca w momencie kiedy wyskoczy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 17:43
|
|
|
Dzięki wszystkim za odzew.
A rozebrać obudowę i tak muszę, aby dostać się do przewodów. A co by się działo gdybym postarał się wykręcić całą stacyjkę? Orientuje się ktoś jak to jest dokładnie zbudowane? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 22:37
|
|
|
przemog666 napisał/a: | Dzięki wszystkim za odzew.
A rozebrać obudowę i tak muszę, aby dostać się do przewodów. A co by się działo gdybym postarał się wykręcić całą stacyjkę? Orientuje się ktoś jak to jest dokładnie zbudowane? |
Obudowa stacyjki składa się z dwóch części , odlewów aluminiowych . Skręcone są ze sobą przy pomocy śrub , przy których w trakcie montażu ukręcają się łby . Demontaż polega na przecięciu tych śrub na składaniu obu połówek obudowy . I o ile od spodu da się podejść małą szlifierką kątową , o tyle od góry trzeba sam brzeszczot od piłki do metalu owinąć szmatą z jednej strony i popracować ręcznie ... |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2007, 14:03
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc. W wolnym czasie zabiorę się za przeróbkę. Początkowo wystraszyłem się że będzie za dużo do rozbebeszenia, ale chyba będzie warto... muszę jeszcze wymyślić jakieś dodatkowe zabezpieczenie autka. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 19:35
|
|
|
a ja się jeszcze podepnę
U mnie w temperówce, mogę w każdej chwili wyciągnąć kluczyk (nawet podczas jazdy) więc teoretycznie gdybym chciał sie bawić w jakiś przycisk (choć nie planuje) to wystarczyłoby przekręcić w pozycje zapłon (kostka i tak byłaby odpięta) i wyciągnąć kluczyk - blokada odbezpieczona.
A tak podłączam się w sumie po to, aby spytać czy to normalne jest, że kluczyk mogę w każdej chwili wyciągnąć - ostatnio wyjąłem go podczas jazdy i dałem kumplowi który siedział obok - niezłe oczy zrobił.
Dodam, że jak go wyjmę podczas jazdy to kierownica się nie blokuje ani nic w tym stylu. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 20:04
|
|
|
O qfa! Zajefajny pomysł! Też mi się tak robi i mogę w ten sposób usunąć blokadę kierownicy. Czemu na to nie wpadłem!!??
A to że idzie kluczyk wyjąć to ma swoje plusy... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:12
|
|
|
Ooo czyli nie jestem sam w takim razie cieszę się że mogłem pomóc
szczerze mówiąc myślałem, ze mam coś zwalone w stacyjce, bo żadnym innym aucie nie dało się kluczyka wyjąć podczas pracy silnika, a w temperówce mogę zapalić auto wysiąść zamknąć i iść (tylko po co) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:17
|
|
|
yoyo napisał/a: | szczerze mówiąc myślałem, ze mam coś zwalone w stacyjce, |
no i dobrze myślałeś. Włosi robili różne udogodnienia ale zapewniam cię że tak nie powinno być...
stacyjka do wymiany. a dzieje się tak dlatego że masz wyrobiony kluczyk. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:32
|
|
|
Cytat: | stacyjka do wymiany. a dzieje się tak dlatego że masz wyrobiony kluczyk. |
Sam kluczyk wystarczy dorobić Też tak miałem, ale wziąłem zapasowy kluczyk (leżał z 12 lat w szafie). Włożyłem i jest ok, czyli to poprostu klczyk się wyciera. Zauważyłem, że każdy użytkownik T/T ma tak wytarty kluczyk. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:40
|
|
|
miszko, dorobiłeś czy wziąłeś zapasowy?
jak dorobisz kluczyk to pomoże na chwilę bo generalnie dorobienie to odwzorowanie "starego" kluczyka. będzie miał ostre krawędzie ale wszelkie "obłości: pozostaną takie same jak w "starym". |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:44
|
|
|
Oryginalny ten co dostałem od Fiata. Dali 3, jeden co ciągle używałem, drugi co tylko leżał, a trzeci to taki z okrągłą główką i on z tego co pamiętam to chyba można tylko odpalić nim auto czy jakoś tak. Np. gdy podjeżdżasz pod hotel i dajesz boyowi, żeby auto zaparkował Jeśli dobrze pamiętam.
** Dodano: 14-01-2008, 22:44 **
http://tempra.org/instrukcja/000kluczyki.html |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2008, 22:47
|
|
|
no czyli miałeś "świeży" kluczyk.
dorobienie nowego na podstawie starego wytartego kluczyka nic nie da.
ja zmieniłem stacyjkę i wszystkie bębenki. koszt 80zł + kupa roboty. wsztsyko ładnie wychodzi oprócz stacyjki ale to osobny, poruszany już temat |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 00:00
|
|
|
Był kiedyś temat gdzie był poruszany taki problem, że taką wielką oznaką "wytarcia" się kluczyka jest to, że nie można nim włączyć świateł postojowych, a nie że można go wyjąć w pozycji "zapłon". No więc, ja mam dziwnego tipka, czy mój kluczyk jest taki dziwny? Mam dwa kluczyki, i obydwoma można włączyć postojowe i wyjąć je ze stacyjki kiedy silnik pracuje... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 01:27
|
|
|
Obydwa masz "przytarte" |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 16:10
|
|
|
hmm mam zapasowy kluczyk (oryginał) więc jak nie zapomnę to sprawdzę - dopuki mogę zapalać to nic z tym nie robię,szkoda się męczyć skoro działa
Cytat: | miszko napisał:
a trzeci to taki z okrągłą główką i on z tego co pamiętam to chyba można tylko odpalić nim auto |
Bawiłem się tym kluczykiem i wygląda na to, że można nim odpalić auto ale tylko gdy wcześniej włączysz zapłon normalnym kluczykiem i go wyciągniesz, ale może tylko u mnie tak jest |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 22:29
|
|
|
no właśnie - skoro można wyciągnąć kluczyk w pozycji MAR, po to żeby dać go parkingowemu, to można też podczas jazdy bo przecież jeździ się również z kluczykiem w pozycji MAR - czyli teza o wytartych kluczykach upadła ??
oczywiście mogę się mylić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-01-2008, 23:25
|
|
|
A ja mam 3 kluczyki. jeden wytarty na maxa (poprzedni właściciel używał tylko tego), jeden prawie nowy (używam go od 2 lat) i jeden nówka nie używany wcale. I ciekawostka jest taka że tym wytartym nie zapale silnika ale za to otworzę drzwi, a tamtymi dwoma odpalę samochód i oba dadzą się wyjąć ze stacyjki podczas jazdy. zużyta stacyjka? |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 08:52
|
|
|
yoyo, ten mniejszy kluczyk jest po to, że gdy podjeżdżamy i dajemy boyowi kluczyk, to on może podjechać (równie dobrze zwiać tym autem hehe) i wyłączyć zapłon. Drugi raz nie odpali tego auta.
akj3, całkiem możliwe, że stacyjka już swoje przeszła. U mnie jak podmieniłem kluczyk na nowy nie idzie wyciągnąć go ze stacyjki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|