|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Niedokładny układ kierowniczy |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:10 Niedokładny układ kierowniczy
|
|
|
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że układ kierowniczy w moim Fiacie Tipo jest bardzo niedokładny. Nie wiem jak to opisać, ale przy prędkości nawet 70 km/h bardzo ciężko jest sie utrzymać w liniach na zakręcie. Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:20
|
|
|
Iwan, zbiezność, rozjechane silentblocki wahaczy, luzy na końcówkach kierowniczych, drążkach maglownicy .... przyczyn może byc wiele, jedz na diagnostyke na szarpaki i bedzie wiadomo co go boli. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:27
|
|
|
Iwan, zużyte drążki kierownicze, luzy na wahaczach, wszystko co z układem kierowniczym związane. Przede wszystkim luzy luzy jeszcze raz luzy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:29
|
|
|
mogą to być luzy w zawieszeniu, zużyte drążki kierownicze, sworznie, geometria zawieszenia. w skrócie należałoby przejrzeć praktycznie całe zawieszenie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:38
|
|
|
Mam takie pytanie, być może głupie, ale nie bardzo mam kasę na naprawy i nie wiem czy jest sens jechać na diagnozę. Więc do rzeczy, jeżeli są luzy, to coś jest 100% do wymiany czy ew. do regulacji?
oraz, ile może kosztować diagnoza w warsztacie?
EDIT: Dodam, że jakoś w październiku 2008 miałem wymienione całe przednie zawieszenie i już od tamtego czasu, układ był jakiś niedokładny, luzy na kierownicy bardzo dobrze odczuwalne powyżej 100 km/h, wcześniej było lepiej. Warsztat coś, źle zrobił?
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 09:53
|
|
|
na pierwszy ogień końcówki drążka kierownicy wymieniaj. One powodują luzy na kierownicy. Nie drogie to, bo około 30zł za stronę. Ja za wymianę obu stron płaciłem 30zł, więc zabieg wyszedł mi 90zł. Jest taki szkopuł, że zaleca się po tym ustawienie zbieżności, a to już koszt 60-100zł w zależności od miejscowości. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 20:43
|
|
|
Pojechałem na obwodnice Trójmiasta i na spokojnie przeanalizowałem zachowanie samochodu i to co może być przyczyną takiego zachowania samochodu. Więc stwierdziłem, że luzy są, ale bardzo małe. To coś innego powoduje, że samochodem po prostu rzuca na boki. Przy 110 km/h są takie lekkie szarpnięcia w różne strony i samochód prowadzi się naprawdę nie pewnie
Dlatego mam problemy z utrzymaniem samochodu w pasach na prostej, nie wspominając o zakrętach. Przy 130 km/h na A1 już nim zaczyna całym telepać, z taką prędkością to tylko na autostradzie i tylko na prostej i tylko na prawym pasie (aby mieć czas na ew. korektę). Ogólnie jazda tym samochodem drogami ekspresowymi i autostradami wymaga ciągłego skupienia na utrzymaniu samochodu na swoim pasie.
Wracając do meritum, trochę na ten temat czytałem i być może felgi mam coś nie teges, bo są już dość stare i zardzewiałe. Macie inne pomysły?
** Dodano: 11-05-2009, 02:32 **
Brak pomysłów? |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2009, 09:38
|
|
|
Zbieżność
Jeśli nie pojedziesz na diagnostykę to nie ma sensu pisać Ci co może być popsute, bo może być dużo |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-10-2009, 10:17
|
|
|
Witam
Tak jak radzą koledzy, wal na diagnostyke, szarpaki prawde powiedzą, wiele nie kosztuje
(40-50 zeta), a przynajmniej będziesz wiedział czy coś Ci się nie rozleci w najblizszym czasie. Cokolwiek wyjdzie to po naprawie zrób koniecznie zbieznosc, bo takie zachowanie auta najbadziej smierdzi złą zbieznoscia, poza luzami oczywiscie. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|