Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niedokładny układ kierowniczy
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-04-2009, 22:10   Niedokładny układ kierowniczy

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że układ kierowniczy w moim Fiacie Tipo jest bardzo niedokładny. Nie wiem jak to opisać, ale przy prędkości nawet 70 km/h bardzo ciężko jest sie utrzymać w liniach na zakręcie. Ma ktoś jakiś pomysł?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-04-2009, 22:20   

Iwan, zbiezność, rozjechane silentblocki wahaczy, luzy na końcówkach kierowniczych, drążkach maglownicy .... przyczyn może byc wiele, jedz na diagnostyke na szarpaki i bedzie wiadomo co go boli.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2009, 22:27   

Iwan, zużyte drążki kierownicze, luzy na wahaczach, wszystko co z układem kierowniczym związane. Przede wszystkim luzy luzy jeszcze raz luzy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-04-2009, 22:29   

mogą to być luzy w zawieszeniu, zużyte drążki kierownicze, sworznie, geometria zawieszenia. w skrócie należałoby przejrzeć praktycznie całe zawieszenie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-05-2009, 23:38   

Mam takie pytanie, być może głupie, ale nie bardzo mam kasę na naprawy i nie wiem czy jest sens jechać na diagnozę. Więc do rzeczy, jeżeli są luzy, to coś jest 100% do wymiany czy ew. do regulacji?

oraz, ile może kosztować diagnoza w warsztacie?

EDIT: Dodam, że jakoś w październiku 2008 miałem wymienione całe przednie zawieszenie i już od tamtego czasu, układ był jakiś niedokładny, luzy na kierownicy bardzo dobrze odczuwalne powyżej 100 km/h, wcześniej było lepiej. Warsztat coś, źle zrobił?

Pozdrawiam serdecznie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2009, 09:53   

na pierwszy ogień końcówki drążka kierownicy wymieniaj. One powodują luzy na kierownicy. Nie drogie to, bo około 30zł za stronę. Ja za wymianę obu stron płaciłem 30zł, więc zabieg wyszedł mi 90zł. Jest taki szkopuł, że zaleca się po tym ustawienie zbieżności, a to już koszt 60-100zł w zależności od miejscowości.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-05-2009, 20:43   

Pojechałem na obwodnice Trójmiasta i na spokojnie przeanalizowałem zachowanie samochodu i to co może być przyczyną takiego zachowania samochodu. Więc stwierdziłem, że luzy są, ale bardzo małe. To coś innego powoduje, że samochodem po prostu rzuca na boki. Przy 110 km/h są takie lekkie szarpnięcia w różne strony i samochód prowadzi się naprawdę nie pewnie :?

Dlatego mam problemy z utrzymaniem samochodu w pasach na prostej, nie wspominając o zakrętach. Przy 130 km/h na A1 już nim zaczyna całym telepać, z taką prędkością to tylko na autostradzie i tylko na prostej i tylko na prawym pasie (aby mieć czas na ew. korektę). Ogólnie jazda tym samochodem drogami ekspresowymi i autostradami wymaga ciągłego skupienia na utrzymaniu samochodu na swoim pasie.

Wracając do meritum, trochę na ten temat czytałem i być może felgi mam coś nie teges, bo są już dość stare i zardzewiałe. Macie inne pomysły?

** Dodano: 11-05-2009, 02:32 **
Brak pomysłów?
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-10-2009, 09:38   

Zbieżność :!:
Jeśli nie pojedziesz na diagnostykę to nie ma sensu pisać Ci co może być popsute, bo może być dużo :roll:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-10-2009, 10:17   

Witam
Tak jak radzą koledzy, wal na diagnostyke, szarpaki prawde powiedzą, wiele nie kosztuje
(40-50 zeta), a przynajmniej będziesz wiedział czy coś Ci się nie rozleci w najblizszym czasie. Cokolwiek wyjdzie to po naprawie zrób koniecznie zbieznosc, bo takie zachowanie auta najbadziej smierdzi złą zbieznoscia, poza luzami oczywiscie.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load