|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Osłony przekładni po raz kolejny |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 17:40 Osłony przekładni po raz kolejny
|
|
|
Pojechałem dziś na zbieżność i znów dupa, ale mam ustawioną. Ostatnim razem musiałem wymienić cały wahacz, więc wymieniłem także końcówki drążków. Jadę dzisiaj, a kolo mówi, że nie zrobi do kapie mi olej ze wspomy. Okazało się, że jedna osłona jest już podarta na strzępy.
Utwierdźcie mnie...czy jeżeli wymienię te osłony to przestanie mi kapać? Do tej pory płyn mi nigdy nie uciekał, ale dziś otworzyłem korek i było poniżej minimum. Kupiłem, dolałem...musiałem przejechać koło 120 km. Po dojeździe otwieram korek i nie ubyło ani trochę.
Znalazłem ten temat http://forum.tempra.org/t...wych-vt9352.htm
więc wymienić dam radę sam, ale czy to jest rzeczywista przyczyna?
W ogóle ten mechanik to debil. Zaczął mnie straszyć, że tam nie wiadomo co do wymiany, ale najpierw pyta czym przyjechałem i jak usłyszał, że fiatem to powiedział, że on Fiata nie zapisywał na zbieżność, bo by fiata nie zapisał, bo za przeproszeniem dostęp jest chu*owy. Wyjścia nie miałem, bo inne zakłady dopiero po majowym weekendzie miały czas. Drugi raz nie będę jechał do niego tylko policzę przy okręcaniu ile razy kręcę i muszę przy okazji kierownicę o ząbek przestawić, bo ostatnio jakiś inteligent ustawił mi tak, byle kierownica była prosto...koła nieważne a jak wiadomo kierownicę mam zmienianą. Kasy nie dostał, a ten mądrala dzisiaj chciał więcej...i z durnym uśmiechem mówił, że "na szampon do włosów" ,rzeczywiście mu nakapało na łeb ...na co usłyszał ode mnie, że na szampon weźmie ze swojej pensji, a jak nie umie się do Fiata dobrać to niech zamyka zakład |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2009, 17:54
|
|
|
mrk69, nie chcę Cię martwić,ale ta osłona nic Ci nie pomoże.Ona ma osłaniać element wysuwający się z przekładni i sworzeń kulowy drążka przed zabrudzeniem piachem i tym podobnym.Widocznie padło Ci uszczelnienie i po wymianie tej osłony gumowej,napełni się olejem i zacznie kapać dalej.
Nie wiem ile w tym prawdy,bo osobiście się do tego nie zabierałem ale podobno przekładnie ze wspomaganiem nie za bardzo da się rozebrać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 17:57
|
|
|
ZielonyTBG, najlepsze jest to, że dopiero jak podnieśli samochód to zaczęło kapać. Parkuję na polbruku i nie mam ślabu oleju.... Dotychczas nie miałem z żadnym wyciekiem problemu, a do płynu zaglądam co jakiś czas, ale rurki mi się pocą i uznałem, że to dlatego mi ubywa. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2009, 18:03
|
|
|
mrk69, to na pewno tą gumę musisz wymienić,no i obserwuj czy jest wyciek. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 12:16
|
|
|
Zmierzyłem wczoraj suwmiarką ile mam tego płynu. Dziś jechałem do szkoły i z powrotem. Płyn pomierzyłem i nic nie leci. Osłonę oczywiście wymienię, ale wydaje mi się, że wyciek nastąpił gdy ten mechanik zaczął kręcić drążkiem, żeby ustawić zbieżność. Poleciało kilka kropel teraz cisza. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 23:18
|
|
|
mrk69, a może by sobie tak użyć tego przed ostatniego produktu http://www.stp.com.pl/produkty/funkcjonalne.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|