|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
W czasie jazdy coś stuka |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:39 W czasie jazdy coś stuka
|
|
|
Tak jak w temacie, jade i cos mi stuka w okolicach kół przednich, tak bardziej od strony pasażera. Dwóch...a nawet trzech znajomych powiedziało mi że muszę wymienić wachacze a jak pojechalem na warsztat goś powiedział ze wachacze dobre a amory do wymiany w moim Tipo . I co robić? |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:44
|
|
|
gangster_man, pierwsze co zrób i najprostsze to spróbuj dokręcić koła może ci się śruby poluzowały |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:04
|
|
|
gangster_man, mam dokładnie to samo miesiąc dochodziłem co to takiego, wyszarpałem całe zawieszenie u mechanika. Wszystko ciasno siedzi. Sprawdzane zawieszenie nic. Okazało się ze to tłuką się hamulce dokładnie, jarzmo koła prawego się wyrobiło, do tego klocki są mocno zużyte jak i tarcze i na wybojach lata jak głupie i tłucze się, dźwięk rzeczywiście jak by z zawieszenia.
** Dodano: 22-01-2009, 21:05 **
Polecam ściągnąć prawe koło i zobaczyć czy to właśnie nie to. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:24
|
|
|
no i ja wiem ze musze wymienić klocki i tarcze hamulcowe bo są na maxa starte wiec moze to to tak stuka....
** Dodano: 22-01-2009, 21:26 **
JAM_BELFEGOR jeszcze jakbyś mogł opisać stwierdzenie słowa jarzmo koła |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:33
|
|
|
gangster_man napisał/a: | jarzmo koła |
to tam gdzie wkładasz klocki |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:40
|
|
|
Jarzmo to część zacisku hamulcowego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:50
|
|
|
aha już czaję po niedzieli sie za to zabiorę albo w sobote i napisze jaki wynik. Po co wydawać 2 stówy na wachacze jeśli to może być wina czego innego... Ok jak na razie to dzieki za poradę. |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 23:19
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wlasnie widzialem ze zgarnales mi ten wspornik z allegro sprzed nosa Nie wiesz czy ten sprzedawca nie ma ich wiecej ?
gangster_man, tak jak JAM_BELFEGOR pisal, to moze byc jarzmo (wspornik zacisku). U mnie tlucze sie na nierownosciach, ale jak wcisne hamulec to przestaje To znaczy juz sie nie tlucze, bo nawalilem w gniazda prowadnic duzo gestego smaru i narazie (od 2 miechow) mam spokoj |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 00:47
|
|
|
Ciechu78, nie ma bo chciałem kupić dwa, miał tylko jeden nawet nie wiem na która stronę oby na prawą Ciechu78, a sworznie prowadnicze wymieniłeś? ja kupiłem dwa 8zł sztuka czy jakoś tak mam nadzieje że pomoże. Jak zabiorę się za hamulce to zrobię temat z tego z fotkami. Sorki że się podepnę do tematu ale szkoda zakładać nowy na jedno pytanie. Ciechu78, może ty będziesz wiedział. Jak wsadzić tłoczek z powrotem z nowymi uszczelkami, bo mam problem siłowałem się z tym chwile i nie idzie w ogóle nasmarowałem wazeliną tech. i nie mogę go z powrotem wcisnąć, do tego ta głupia gumowa harmonijka osłaniająca go, zakładać ja razem z tłoczkiem czy na końcu jak się uda go wepchnąć. Patrzyłem na narzędzia do tego, kosztują parę stów jakiś absurd. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 08:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jak wsadzić tłoczek z powrotem z nowymi uszczelkami | no tu Ci akurat nie pomogę. Nie zabierałem się za to jeszcze, choć na wiosnę na pewno będę musiał.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nawet nie wiem na która stronę oby na prawą | te jarzma, jak zauważyłem, są symetryczne tak, że nie ma różnicy między górną częścią a dolną. Więc strona może być lewa i prawa.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a sworznie prowadnicze wymieniłeś? ja kupiłem dwa 8zł sztuka czy jakoś tak mam nadzieje że pomoże. | wymieniłem prowadnice, ale gniazda tych prowadnic są zanadto wyrobione. Komplet na stronę 32zł (dwie prowadniczki, gumki, śrubki) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 08:51
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jak wsadzić tłoczek z powrotem z nowymi uszczelkami |
spróbuj go wkręcić. Mam nadzieje że robisz to z wyjętym zaciskiem a nie na podłączonym do układu hemulcowego.
Jak to nie pomoże to 2 zaciski stolarskie i dokręcasz równomiernie.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | do tego ta głupia gumowa harmonijka osłaniająca go, zakładać ja razem z tłoczkiem czy na końcu jak się uda go wepchnąć |
od razu zakładasz harmonijkę bo później już będzie bardzo ciężko. Zakładasz najpierw na tłoczek, wywracasz na lewą stronę a później po włożeniu tłoczka do końca harmonijka na prawą i koniec
a tu masz instrukcję regeneracji zacisku :
instrukcja z forda ale różni się tylko numerami części które musisz kupić.
Dzisiejszy temat: Wymiana uszczelek zacisku przedniego i giętkiego przewodu hamulcowego...
Potrzebne materiały:
- reperaturka zacisku
- przewód giętki
- przewód miedziany 12cm z końcówkami z zew. gwintem
- smar do tłoczków
- klucz 11
- klucz 13
- klucz 15
- WD40
- płyn hamulcowy na dolewke
- nowy odpowietrznik
- morsy
Jedziemy....
1. Zdejmujemy 2 plastikowe kapselki na osłonach prowadnic zacisku i luzujemy odpowietrznik i przewód giętki, po uprzednim popryskaniu WD40...
zapieczone prowadnice zacisku...
3. Odkręcamy zacisk i wieszamy na drucie, albo kładziemy na tarczy, żeby nie łamać przewodu... następnie idzieny do auta i ciśniemy hamulec aż tłoczek wypadnie [przy okazji przepłuczą się przewody], potem zaciskamy morsy na przewodzie, żeby płyn nie uciekł..
4. Rozbieramy zacisk na części:
i czyścimy...
5. Zwracając szczególną uwagę na mocowania [prowadnice] zacisku
6. Wyciągamy wszystkie gumy z zacisku, te od prowadnicidą ciężko i trzeba użyć sporo siły i śrubokręta:
7. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności wciskając pod "harmonijkę" smar do tłoczków, ułatwi włożenie tłoczka w zacisk... smar warto też wcisnąć do prowadnic, nie niszczy gumy i nie zapieka się...
I jeszcze sprawa, która ułatwia składanie i zaoszczędzi wam wielu nerwów i bluzgów
Najpierw harmonijkę zakładamy na tłoczek, ściągamy na dół i dopiero wkładamy w zacisk...
Teraz wymiana przewodu hamulcowego:
nie opłaca się wymieniać samego przewodu, bo i tak ukręci się ten mały miedziany kawałek rurki... od razu wywala się go w całości...
Ta rureczka sie ułamuje przy rozkręcaniu [koszt dorobienia 5,00 PLN]
Dokręcamy połączenia i smarujemy smarem miedziowym, albo grafitowym, bo kto wie, czy nam sie nie trafi jeszcze raz rozkręcać...
Teraz już tylko odpowietrzyć, przepompować, skprawdzić i cieszyć się z jazdy...
A to sposób na "jednoosobowe" odpowietrzanie hamulców..w butelce musi być płyn i wężyk musi być w nim zanurzony, inaczej nie odpowietrzy się poprawnie... :
Na koniec już tylko dolewka płynu hamulcowego i koniec...
THE END. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 13:04
|
|
|
Sucre79, dzieki za opis widziałem go już wcześniej ale nie rozwiązuje mojego jedynego problemu czyli nie mogę wsadzić tłoczka z powtorem. Sucre79 napisał/a: | Jak to nie pomoże to 2 zaciski stolarskie i dokręcasz równomiernie.
| to tez nie pomogło są za słabe w gruncie rzeczy służą do trzymania a nie ściskania na Allegro są takie narzędzia do tego http://moto.allegro.pl/it...owych_yato.html ale jak widać drogie a najtańsze co znalazłem to to http://moto.allegro.pl/it...owych_yato.html i tak z wysyłka będzie kosztowało ~70zł gdybym miał spawarkę to by sobie zrobił takie z kilku blaszek i nakrętek do tego solidny drut gwintowany. No nic spróbuje się z nim jeszcze posłować stosując rożne techniki zobaczymy co wyjdzie jak się uda zrobię opis jak wspomniałem wyżej. Sucre79 napisał/a: | Mam nadzieje że robisz to z wyjętym zaciskiem a nie na podłączonym do układu hamulcowego. | zaciski ma w ogóle osobno kupiłem i odnowiłem wyglądają jak nowiki pomalowałem na czerwono, mam również zaciski od 1.8 v16 na tarcze wentylowane za nie się też biorę jak dobrze pójdzie to je założę do siebie, na razie czekają aż wyzdrowieje
** Dodano: 23-01-2009, 13:09 **
Ciechu78 napisał/a: | wymieniłem prowadnice, ale gniazda tych prowadnic są zanadto wyrobione. Komplet na stronę 32zł (dwie prowadniczki, gumki, śrubki) | ja sworznie kupiłem osobno na sztuki 8-12zł z tego co pamietam a wszystkie gumki osobno w pudełeczku ceny nie pamietam. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 17:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jak umiesz spawać to ci spawarkę załatwie w ciągu 2 dni. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 21:36
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, jak umiesz spawać to ci spawarkę załatwie w ciągu 2 dni. | o tyle o ile samouk z kuzynami wspawaliśmy sobie gokarta w wieku 13 lat z silnikiem od komara co za maszyna miała kółka od wózka dziecięcego i rozwaliła się po tygodniu ale jakie rekordy biliśmy Nie trzeba jak wyzdrowieje to sobie do wujka podjadę ona ma spaware. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|